Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2019, 14:58   #141
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Moedige vrouwen.
beide zijn een keerzijde van dezelfde medaille: het zelfbeschikkingsrecht over het eigen lichaam.

Keuzevrijheid houdt namelijk ook in het recht om keuzes te maken die ik (o jij) absurd, idioot, achterlijk, onzedig, obsceen, decadent, verouderd etc vindt.

Beide dames verdienen het om beschermd te worden tegen diegenen die hen wensen lastig te vallen omwille van de keuzes die ze maken.
Het grote probleem is sociale- en groepsdruk van de eigen groep, dan lijkt het me dat in onze liberale maatschappij de voorkeur moeten geven een zelfbeschikking en vrijheid. Bv niet toelaten dat meisjes besneden worden, in diezelfde richting moet je dan alle vrijheidsbeperkende zaken evengoed niet toelaten want dat is hetzelfde.
Hoofdstraat is offline  
Oud 26 oktober 2019, 18:45   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Moedige vrouwen.
beide zijn een keerzijde van dezelfde medaille: het zelfbeschikkingsrecht over het eigen lichaam.
Nee, deze wil niet beschikken over haar EIGEN lichaam, maar over UW geest.
Anders zou ze niet eisen van propaganda middelen mogen te gebruiken in uw aanwezigheid.
patrickve is offline  
Oud 26 oktober 2019, 18:49   #143
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Totale uitroeiing werkt alleen maar als je het geduld hebt voor een visie van een paar eeuwen of zo. Anders heb je maar enorme stukken braakliggend land. De mens denkt vooral aan opbrengsten of resultaten op korte termijn en heel af en toe op middellange termijn.
Inderdaad, en dan lijkt "vrede" een winstgevender oplossing. Die je nadien duur betaalt (denk aan Brennus). Die kortzichtige zin naar winst is wat in mijn visie op de wereld tevens de verklaring is voor vrede, samenwerking en staten en dergelijke. Een gif op lange termijn, maar iets dat spel-theoretisch inlockt op korte termijn vanwege de kortzichtige winst.

Citaat:
En daarvoor heb je een populatie nodig om uit te zuigen en als goedkope werkkrachten. Een aanzienlijk deel van de veroverde bevolking (30% of zo?) moet dus eerst ter afschrikking zichtbaar over de kling gejaagd worden waarna het overgrote deel van de overlevenden gedwee naar de pijpen van de veroveraars zal dansen.
Voila. Maar dat was gevaarlijk, omdat je die mensen enkel maar met schrik, en niet door biologische modificatie, afhankelijk maakte. Die schrik kon verdwijnen, en dan had je hopen vijanden in eigen gebied. Men kon destijds niet beter, natuurlijk, maar ideaal gezien modificeer je de onderworpenen biologisch zodanig, dat ze biologisch gedwee en afhankelijk worden - zoals ons vee.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2019 om 18:50.
patrickve is offline  
Oud 26 oktober 2019, 19:40   #144
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Moedige vrouwen.
beide zijn een keerzijde van dezelfde medaille: het zelfbeschikkingsrecht over het eigen lichaam.

Keuzevrijheid houdt namelijk ook in het recht om keuzes te maken die ik (o jij) absurd, idioot, achterlijk, onzedig, obsceen, decadent, verouderd etc vindt.

Beide dames verdienen het om beschermd te worden tegen diegenen die hen wensen lastig te vallen omwille van de keuzes die ze maken.
Ironisch eigenlijk, hoe u vrouwen verdedigd die eigenlijk 50 tinten grijns op zijn religieus wensen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline  
Oud 2 november 2019, 02:06   #145
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met zo'n kanjer van een schrijffout op haar karton, komt die nu ook niet echt overtuigend over, zulle.
Mijn frans is helaas van keske-schiet , welke schrijffout , aub ??
mon ??
https://context.reverso.net/vertaling/frans-nederlands
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 2 november 2019, 09:17   #146
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Mijn frans is helaas van keske-schiet , welke schrijffout , aub ??
?* quitter. IPV ?* quitté.

De infinitief in plaats van het voltooid deelwoord.

Wat zij schrijft is het equivalent van:

"ik nodig U uit om uit het land weg te gegaan".

Het is een heel veel voorkomende schrijffout bij moderne Fransen die niet het minste beetje grammatica meer kennen, en die fonetisch schrijven.

En aangezien de fonetische uitspraak "é" dezelfde is als "-er" en de meeste Fransen op school niet meer geleerd hebben wat een voltooide tijd is, wat een voltooid deelwoord is, en wat een hulpwerkwoord is, raden ze er maar naar als ze schrijven.

De bijkomende val is hierbij dat het VOORZETSEL ?* goed lijkt op het hulpwerkwoord van de VTT "a".

Het grappige is dat mensen die frans niet als moedertaal hebben, daar veel minder tegen zondigen dan franstaligen van origine, omdat men de grammatica bestudeert als men een vreemde taal (hier het frans) leert.

In de lagere school leert men geen grammatica meer omdat men destijds vond dat dat te intellectueel was voor de snotaap van de banlieus, en tegenwoordig kunnen de onderwijzers en onderwijzeressen dat trouwens niet meer want ze kennen het zelf niet meer. Mijn zoontje heeft onderwijzeressen gehad die dezelfde fouten maken.

Dus ja, dat een kopvod die fout maakt, valt bijna niet meer op, want noch het onderwijzend personeel in de lagere school, nog de mensen jonger dan 30 jaar kennen die regels in Frankrijk, tenzij ze naar een goeie school geweest zijn (5 - 10% van de bevolking misschien).

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 november 2019 om 09:25.
patrickve is offline  
Oud 3 november 2019, 13:38   #147
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, deze wil niet beschikken over haar EIGEN lichaam, maar over UW geest.
Anders zou ze niet eisen van propaganda middelen mogen te gebruiken in uw aanwezigheid.
1) dat staat niet op die dame haar bord, dat maak jij ervan.

2) vrijheid van meningsuiting, wat is daar mis mee?

Deze beide heren dragen ook propagandamiddelen (met een tegengestelde boodschap). Iets mis mee?
driewerf is offline  
Oud 3 november 2019, 13:39   #148
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ironisch eigenlijk, hoe u vrouwen verdedigd die eigenlijk 50 tinten grijns op zijn religieus wensen.
ik verdedig de keuzevrijheid, niet noodzakelijk de keuze op zich.
driewerf is offline  
Oud 3 november 2019, 15:56   #149
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Voor zichzelf ja.
???

ALS partij x of persoon y zegt dat we er eens moeten aan denken de hoofddoek maar moeten verbieden in het openbaar wegens blahblah vrijheid, geen onderdrukking, etc
DAN is dat toch niet voor zichzelf dat die persoon of partij dat zegt
praha is offline  
Oud 3 november 2019, 16:02   #150
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb gewoon meer respect voor mensen die opkomen voor iets en tegelijk een groot risico lopen. Dat is voor mij een ultiem bewijs van engagement en niet zomaar meedobberen met de mainstream. Beide verzuchtingen kunnen legitiem zijn maar een betoger voor homorechten in Iran of Rusland daar heb ik net ietsje meer ontzag voor dan iemand die "bij ons" betoogt voor belastingsverlaging.
Ja okay
Maar nu noem je weer eens wat op hé

Citaat:
Dus ja, madam Naakt en madam Hoofddoek betogen allebei voor hun specifieke rechten. Madam Hoofddoek gaat zich niet veel riskeren. Madam Naakt riskeert evenwel fysiek geweld, vervolging, sociale uitsluiting etc. Maar goed, wie ben ik om madam Hoofddoek haar heldenstatus te ontzeggen.
Neen, dat betwijfel ik net
Madam Naakt...als ze dat ergens doet in Iran ... ja die wordt gelijk gestenigd bij wijze van spreken
Maar hier wordt ze misschien wel door een geamuseerde meute omringt.
En omgekeerd.

Dus ja & neen
Ge raakt daar wel ergens een punt maar madam Hoofddoek zou hier _ volgens uw eigen 'logica' _ meer respect moeten opbrengen voor jou

Da's duidelijk tegen de huidige maintream in
praha is offline  
Oud 3 november 2019, 16:09   #151
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is waar, maar nog steeds zijn Christenen hier niet het probleem meer al zijn ze in de meerderheid (al naargelang hoe je ze wil tellen), die 9% moslims daarentegen ...
Het verschil en de mentale achterstand is te groot, het is meer dan enkel religie.
Ik zie niet zo'n groot probleem hoor... jij echter wel

Als het gaat over bv gewelddaden dan scoren ze lange niet zo goed tenminste (al naargelang hoe je ze wil tellen)
...en het is net die 'telling' en indeling die zo hypocriet als de pest is bij de Westerse media en opiniemakers

Terroristen heten blijkbaar geen terroristen als het geen moslims zijn
praha is offline  
Oud 3 november 2019, 16:10   #152
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, maar het vergt wel meer moed.
klopt

Nog even en het vergt voor madam Hoofddoek ontzettend véél moed
praha is offline  
Oud 3 november 2019, 16:17   #153
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik had het over het terugdringen van de kerk in europa, we kunnen nu weer opnieuw beginnen met een veel lastiger klant.
nogmaals : is dat ?

Ik beaam dat het een lastige 'klant' is maar ik ben het er niet mee eens dat ze veel lastiger zou zijn als die vorige
Die vorige had immers haar tentakels ver in onze maatschappij gepenetreerd...om maar niet te zeggen dat ze onze maatschappij voor een groot deel maakte wat ze was.
Nu is het duidelijker en eenvoudiger, lijkt me
Ge hebt de lijntjes die beter afgebakend zijn (en ons beter bevallen ) en al wat ge moet doen is die netjes bewaken.

Okay af en toe loopt dat mis maar dat is tot nu toe op één hand te tellen
(uiteraard weer : afhankelijk hoe ge de 'telling' wilt doen )
praha is offline  
Oud 3 november 2019, 16:22   #154
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het grote probleem is sociale- en groepsdruk van de eigen groep, dan lijkt het me dat in onze liberale maatschappij de voorkeur moeten geven een zelfbeschikking en vrijheid. Bv niet toelaten dat meisjes besneden worden, in diezelfde richting moet je dan alle vrijheidsbeperkende zaken evengoed niet toelaten want dat is hetzelfde.
.. en ge spreekt Uzelf meteen tegen
Besnijden kan je rekenen tot 'zelfbeschikking en vrijheid' en dien je in principe niet te verbieden want dan is het een vrijheidsbeperkende zaak

Maar we weten allebei waarover het hier in se gaat hé
Dat is dat meisjes vanuit de sociale- en groepsdruk 'verplicht' en/of verplicht zouden worden.

Maar hou je dat tegen met een lullig wettekstje ( dat dan nog ronduit overshoot en vrijheidsbeperkend is ) ?
praha is offline  
Oud 3 november 2019, 16:25   #155
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, deze wil niet beschikken over haar EIGEN lichaam, maar over UW geest.
Anders zou ze niet eisen van propaganda middelen mogen te gebruiken in uw aanwezigheid.
beide zijn onder te verdelen onder de noemer propaganda

Madam Naakt kan dan wel een leuk punt aanhalen maar als ze dat doe op de grote markt is het net iets meer dan de boodschap alleen hé
praha is offline  
Oud 3 november 2019, 18:55   #156
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
1) dat staat niet op die dame haar bord, dat maak jij ervan.

2) vrijheid van meningsuiting, wat is daar mis mee?

Deze beide heren dragen ook propagandamiddelen (met een tegengestelde boodschap). Iets mis mee?
9
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 3 november 2019, 21:37   #157
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
???

ALS partij x of persoon y zegt dat we er eens moeten aan denken de hoofddoek maar moeten verbieden in het openbaar wegens blahblah vrijheid, geen onderdrukking, etc
DAN is dat toch niet voor zichzelf dat die persoon of partij dat zegt
Als die vrouwen opkomen voor hun vrijheid om geen hoofddoek te moeten dragen dan moeten we daar toch niet per se uit concluderen dat ze willen dat er nog niemand een hooffdoek draagt he?
Elio di Supo is offline  
Oud 3 november 2019, 21:38   #158
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Da's duidelijk tegen de huidige maintream in
Zo counter culture is dat niet meer hoor.
Elio di Supo is offline  
Oud 3 november 2019, 22:43   #159
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.548
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

hahah dus feitelijk gaat de hele islam om de absolute macht en alleenheerschappij over dat voorgaatje van de moslimmeiden??

ok ook in het zwarte Hindoeisme is dit letterlijk zo. ik kom zelf uit Hindoe kastenwereldje dus ik weet dat alles in hindoeisme geloof en cultuur ook echt draait om de heilige Hindoe kutjes.

ik ben eerlijk ok, en wil niet zomaar islam aanvallen zonder feiten kennis.

De islam gedurende het eerste Kalifaat en het Tweede Kalifaat was veel moderner, ok vrijer en progressiever, vrije frivole vrouwelijke erotische lusten waren toen normaal en ja toen was seks voor het huwelijk normaal vanaf heel jonge leeftijd v meisjes en jongens.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 3 november 2019, 22:47   #160
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.548
Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

deze is leuk officiele islam visies ok van hooggeleerde moslims uit Nederland:
OP sommige punten vind ik nu Islam ahw superieur tov Hindoeisme ok.


---------------------------------------------------- citaten v erkende islam en moslim deskundigen zelf ok

Vragen over Seksualiteit
avatarAbdulwahid van Bommel, 5 mei 2007, 17 reacties

Abdulwahid van Bommel is gastarbeider bij wijblijvenhier.nl. Afgelopen week verscheen het boekje ‘Jongeren, seks en islam’ met daarin o.a. antwoorden van de schrijver op vragen over seksualiteit in islam. Hierbij een greep uit die vragen.

Is orale seks toegestaan in de islam?

Tussen een gehuwde man en vrouw is behalve anaal geslachtsverkeer alles toegestaan waar ze het samen over eens zijn. Orogenitaal contact of seksueel oralisme, het type seksuele activiteit waarbij de partners genot ervaren door het stimuleren van elkaars geslachtsorganen met de mond, lippen of tong, wordt in bijna geen enkele cultuur als afwijkend beschouwd, ook niet in de moslimcultuur.

Er bestaat geen enkele tekst die het verbiedt of afkeurt. Toch hebben moslimgeleerden gezegd dat geen van de partners de ander moet dwingen tot orale seks.

https://wijblijvenhier.nl/831/vragen-over-seksualiteit/
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be