Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2019, 01:11   #21
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Nu zou het kunnen dat negers minder goed tegen coke en speed kunnen dan hun blanke counterparts. Ik ken een zwarte die daklozen begeleid, meestal negers, en heeft mij duidelijk te kennen gegeven dat zwarten levenslang gek kunnen worden dope. Hier heeft hij een punt denk ik. Op de middelbare school kende ik geen enkele Surinamer die blowde. Waarschijnlijk met de paplepel ingekregen. Het waren in de 70 ook vooral zwarte Surinamers die kapot gingen aan de heroïne. Maargoed dit is misschien een ander topic waard.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 01:26   #22
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Ze zijn steeds op zoek naar geld en hun dope. Rijke gebruikers zijn niet onbetrouwbaarder dan niet gebruikende.

Uw conclusie klopt maar is vooral een gevolg van de illegaliteit van het product.

Een gehuwd mens die naar de hoeren gaat is ook nogal dikwijls eens een leugenaar (hij doet iets illegaals)....een single man daarentegen is daar wat betrouwbaarder over
Haal van vandaag op morgen eens alle sigaretten uit de winkel en je zal eens zien hoe lief tabaksrokers nog gaan zijn met je.
Of Fred of iemand anders naar de hoeren gaat of niet interesseert mij niet. Maar ik kan u zeggen dat in landen waar coke 5 USD een gram kost, mensen kunnen snuiven bij het leven zonder er echt armer van te worden. Een kilo coke erdoorheen jassen in een jaar behoort tot de mogelijkheden.. Ik kan u wel garanderen dat dergelijke gebruikers hun korte termijn geheugen kwijt zijn, nauwelijks meer menselijk gevoel hebben en enorme risico's kunnen gaan nemen — wat ze oa 'vatbaar' maakt voor oplopen van HIV; dit bij bv flikkers of hoeren opgelopen. Zo kan ik nog wel doorgaan. Naar het punt terug: coke is geen lekker goedje..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juli 2019 om 01:32.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 08:05   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik heb op Curaçao gewoond met een uitzicht op de zee en de bergen van Venezuela. Dat was de mooie kant van het verhaal. De mindere kant was dat er 's nachts regelmatig kogels suisden. Vaak coke gerelateerde ruzies.. Sommigen mensen worden door gebruik van coke rustig. Dit zijn de ADHDers onder ons. Anderen kunnen extreem onhandelbaar worden en dus een mooi strand verkloten door hun woedeaanvallen en onverantwoordelijk gedrag — plus pistolen. Nu had ik niet zo'n last van. Met rum en een BBQ op het balkon had ik geen TV nodig; die opgefokte negertjes deden precies wat de buis van hen verwacht; zonder reclames tussendoor wel te verstaan..

Van heroïne heb je weer niet die agressie klachten, idem XTC. Neemt niet weg dat deze gebruikers voor een vermogen schade kunnen maken op de werkvloer. Vooral bij procesoperators kunnen enkelingen voor tonnen Euro's schade aanrichten. Je hebt het maar te doen mocht dergelijk personeel, op een moment dat je er niet bent of niet verwacht, alles kaput maken. Erger dan bij drank.. Een middel dat bovendien zich verraad door de adem itt harde dope.

Daarom; het legaliseren van dope als heroïne of cocaïne kan wel eens heel verkeerd aflopen. Kijk bv naar de geschiedenis van China. Dit inde tijd dat Engeland de invoer van opium, zonder obstakels, erdoorheen heeft weten te krijgen. Dit heeft een enorme impact op de Chinese maatschappij gehad; negatief wel te verstaan.
We zullen het dan maar niet hebben over de impact die Alcohol al heeft gehad en nu nog heeft op de Russische maatschappij.
We kunnen het anders wel eens hebben hoe die maatschappij er zou uitzien mocht die Alcohol er illegaal zijn geweest?.
Want draai en keer het hoe je wil de meeste problemen inzake drugs zijn een gevolg van het illegale aspect van die substanties

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 juli 2019 om 08:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 08:17   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Of Fred of iemand anders naar de hoeren gaat of niet interesseert mij niet. Maar ik kan u zeggen dat in landen waar coke 5 USD een gram kost, mensen kunnen snuiven bij het leven zonder er echt armer van te worden. Een kilo coke erdoorheen jassen in een jaar behoort tot de mogelijkheden.. Ik kan u wel garanderen dat dergelijke gebruikers hun korte termijn geheugen kwijt zijn, nauwelijks meer menselijk gevoel hebben en enorme risico's kunnen gaan nemen — wat ze oa 'vatbaar' maakt voor oplopen van HIV; dit bij bv flikkers of hoeren opgelopen. Zo kan ik nog wel doorgaan. Naar het punt terug: coke is geen lekker goedje..
Hoe het zit met de kwaliteit van Coke van 5 USD de gram is dan wel de vraag ? Ik persoonlijk ken ook mensen die er gedurende enkele jaren 2 flessen per dag doorjoegen van spotgoedkope Algerijnse wijn. Ik kan U garanderen dat men ook die mensen liever niet te veel tegenkomt wat al zelden is want de meeste zijn dood.

Uiteraard is een kilo coke er in een jaar tijd door jassen even nefast als er gedurende 1 jaar dagelijks 3 Giant mac Donalds hamburgers doorjassen.

Ik kan U garanderen dat die laatsten er na 1 jaar niet meer zullen zijn
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 12:04   #25
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

https://www.crimesite.nl/dit-kost-een-gram-cocaine/

Deze regio dus. Prijs coke vermeld. De regio waar een ticket naar 1 kg coke plus 300 x een wip bij de hoeren je slechts 10.000 USD kost. Mocht je Flikker zijn dan is een dergelijk avontuur goedkoper —maar heb je dus gegarandeerd HIV onder je vel.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juli 2019 om 12:21.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 12:10   #26
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Een regio waar meiden in getto's rond hun 12e hun maagdelijkheid verliezen — door piepjonge pimps erin geluisd — en een huurmoordenaar spotgoedkoop en 'betrouwbaar' is. Door coke dus.... getrikkerd..

Geen lekkere plek dus om met je (jonge) gezin te vertoeven. Mede met dank aan coke; wel spotgoedkope en zuivere coke dus.. Voor wie dat nog niet kan opbrengen is er een bruin goedje. Van zwervers —daar waren er heel veel van destijds— in Curaçao had ik begrepen dat het om restafval van coke productie ging. Dit spul vernietigd je hersens tot een walnoot.Ook zo'n leuk randverschijnselen dus..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juli 2019 om 12:19.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 12:24   #27
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Vanwege de desintegratie van maatschappij — zolang het mogelijk is (..) — verbieden dat spul.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 12:51   #28
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Misschien wat rattenvergif of iets dergelijks mengen met de coke zodat Darwin het probleem kan oplossen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 13:17   #29
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien wat rattenvergif of iets dergelijks mengen met de coke zodat Darwin het probleem kan oplossen.
Dat gaat niet werken op internationale schaal. Die handel is zo geniep en de straffen van de coke bazen zijn zo afschuwelijk, bij dergelijke streken, dat dergelijke middelen niet op grote schaal werken.

Wat kan werken:

Coca bladeren hebben volle zon nodig itt canabis. Dit gewas leent zich alleen op hoge hoogtes bij de evenaar. Dit — open veld — maakt tractie door satellieten mogelijk. Deze coca velden moeten vernietigd worden en de lokale bevolking moet op basisinkomen worden gezet en er moeten goede scholen en medische posten naar dergelijke Andesdorpen gaan. Ik zeg duidelijk moeten en niet kunnen. Pas als je de bron aanpakt en de mensen die aan de bron staan direct geld geeft, ipv NGOgedoe of staatsgedoe met hun malle inefficiënte organen — dan ben je voor een poeppijsje klaar. Geen productie coke meer, dat Indianen niet meer op bladeren kunnen kauwen is triest; maar dan compenseer je hen maar met meer geld. Ga je daarentegen een oorlog beginnen tegen drugsbaronen; dit gaat in het in de triljarden lopen. Veel meer dan die selecte club Indianen op een behoorlijk leefloon te zetten.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juli 2019 om 13:29.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 13:31   #30
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Als mensen op grote schaal planten en dieren kunnen uitroeien dan zou dat ook kunnen voor het gewas coca. Rest de vraag: hoe flik je dit.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 14:34   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dat gaat niet werken op internationale schaal. Die handel is zo geniep en de straffen van de coke bazen zijn zo afschuwelijk, bij dergelijke streken, dat dergelijke middelen niet op grote schaal werken.

Wat kan werken:

Coca bladeren hebben volle zon nodig itt canabis. Dit gewas leent zich alleen op hoge hoogtes bij de evenaar. Dit — open veld — maakt tractie door satellieten mogelijk. Deze coca velden moeten vernietigd worden en de lokale bevolking moet op basisinkomen worden gezet en er moeten goede scholen en medische posten naar dergelijke Andesdorpen gaan. Ik zeg duidelijk moeten en niet kunnen. Pas als je de bron aanpakt en de mensen die aan de bron staan direct geld geeft, ipv NGOgedoe of staatsgedoe met hun malle inefficiënte organen — dan ben je voor een poeppijsje klaar. Geen productie coke meer, dat Indianen niet meer op bladeren kunnen kauwen is triest; maar dan compenseer je hen maar met meer geld. Ga je daarentegen een oorlog beginnen tegen drugsbaronen; dit gaat in het in de triljarden lopen. Veel meer dan die selecte club Indianen op een behoorlijk leefloon te zetten.
Dit zou niet lukken: er lopen véél te veel corrupte mensen rond, overal.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 17:52   #32
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Nu zou het kunnen dat negers minder goed tegen coke en speed kunnen dan hun blanke counterparts. Ik ken een zwarte die daklozen begeleid, meestal negers, en heeft mij duidelijk te kennen gegeven dat zwarten levenslang gek kunnen worden dope. Hier heeft hij een punt denk ik. Op de middelbare school kende ik geen enkele Surinamer die blowde. Waarschijnlijk met de paplepel ingekregen. Het waren in de 70 ook vooral zwarte Surinamers die kapot gingen aan de heroïne. Maargoed dit is misschien een ander topic waard.
Interessant. Noord-Amerikaanse indianen kunnen blijkbaar ook zeer slecht alcohol en drugs verwerken. Als ze dronken worden duurt het ook veel langer voor ze ontnuchteren. Alcoholisme en drugsverslaving komt relatief gezien ook vrij vaak voor in die middens.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 18:19   #33
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Het 'interessante' hieraan is dat iedereen weet dat Indianen niet tegen drank kunnen.

De desastreuze gevolgen voor cannabis en pep~dope voor negers is blijkbaar niet algemeen bekend.. Terwijl crack in Amerika, meen ik, voor de zwarte gemeenschap een zeer ernstig probleem is. Zozeer dat de Amerikaanse gevangenissen vol zitten met zwarten en hun crack gelieerde delicten.

Mijn vraag aan Supio: Gaat er geen lampje branden in Amerika. #Slaan we gemakshalve België over. # Onwetendheid? Of liggen raciale DNA kwesties zo gevoelig dat zelfs hierover gezwegen moet worden?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juli 2019 om 18:27.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 19:07   #34
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Elk raciaal gelinkt onderwerp is een heikel discussiepunt in Amerika. Je kan die problematiek enkel ter sprake brengen als je er bij vertelt dat "het systeem" voor deze problemen zorgt.

Je kunt bv ook niet bespreken dat er onder zwarten nogal vrij veel alleenstaande moeders voorkomen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 19:09   #35
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Het 'interessante' hieraan is dat iedereen weet dat Indianen niet tegen drank kunnen.
In die bevolkingsgroep komen er anders ook tamelijk wat drugsverslavingen voor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 20:18   #36
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dit zou niet lukken: er lopen véél te veel corrupte mensen rond, overal.
Daarom ook nadruk op basisinkomen; daarmee wurg je letterlijk corruptie de dood in.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 22:14   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Daarom ook nadruk op basisinkomen; daarmee wurg je letterlijk corruptie de dood in.
Voor zover ik weet doen ze in Italie experimenten daarmee.
De resultaten zijn (voorlopig) aan de magere kant.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 22:35   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Vanwege de desintegratie van maatschappij — zolang het mogelijk is (..) — verbieden dat spul.
Rustig ....rustig. Voor zover ik weet is dat spul toch verboden ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 juli 2019 om 22:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 22:42   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Het 'interessante' hieraan is dat iedereen weet dat Indianen niet tegen drank kunnen.
U kijkt wat veel naar cowboyfilms denk ik. Je weet wel die verhaaltjes over het vuurwater.

Dat betreft wel de Indianen die in de 19 de eeuw nog nooit Alcohol tot zich hadden genomen.

Iemand die de eerste keer een joint rookt staat ook op zijn kop net als iemand die de eerste keer in zijn leven een slaappil neemt. Maar dat went allemaal heel snel.

200 jaar later zijn ook de Indianen al wat gewend inzake Alcohol gebruik.

Tolerantie van drugs heeft weinig vandoen met rassen maar wel met een hele resem andere factoren. Er zijn ook wel Russen die niet tegen drank kunnen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 juli 2019 om 22:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 22:50   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Een regio waar meiden in getto's rond hun 12e hun maagdelijkheid verliezen — door piepjonge pimps erin geluisd — en een huurmoordenaar spotgoedkoop en 'betrouwbaar' is. Door coke dus.... getrikkerd..

Geen lekkere plek dus om met je (jonge) gezin te vertoeven. Mede met dank aan coke; wel spotgoedkope en zuivere coke dus.. Voor wie dat nog niet kan opbrengen is er een bruin goedje. Van zwervers —daar waren er heel veel van destijds— in Curaçao had ik begrepen dat het om restafval van coke productie ging. Dit spul vernietigd je hersens tot een walnoot.Ook zo'n leuk randverschijnselen dus..
Al de randverschijnselen die u hier beschrijft zijn gewoon de gevolgen van de illegaliteit. Niet meer of niet minder.
Enig idee hoeveel mensen zich tijdens de drooglegging letterlijk op 1 avond hebben kapot gezopen aan illegaal gestookte Alcohol ?
Verder gaat uw vergelijking niet zo goed op. 5 euro voor een arme Colombiaan is veel meer dan 100 euro voor een (rijke) Zwitser.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 juli 2019 om 22:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be