Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 23 januari 2005, 10:20   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard Vlaamse partijen verliezen snel leden

In vier jaar tijd hebben de politieke partijen in Vlaanderen negen procent van hun leden verloren. Vooral bij CD&V holt het ledenbestand achteruit. Sinds 2000 speelden de Vlaamse christen-democraten maar liefst 21 % van hun leden kwijt.

Eind 2000 telde Vlaanderen 268.983 personen die zich bij een politieke partij hadden aangesloten. Vier jaar later blijven er nog 244.398 leden over, een daling met negen procent. In die cijfers is de toenmalige Volksunie niet meegerekend, omdat die partij enkele jaren later zou uiteenvallen in twee nieuwe partijen, die elk opnieuw een eigen ledenbestand moesten opbouwen.

Vooral CD&V krijgt rake klappen. De christen-democraten verliezen in vier jaar tijd liefst 21 procent van hun leden. Dat heeft er veel mee te maken dat de partij in 1999 in de oppositie is beland. Bovendien kampen de christen-democraten met een vergrijzend ledenbestand dat slechts spaarzaam wordt aangevuld met nieuwe, jonge leden. Nochtans stijgt de jongste jaren het aantal nieuwe CD&V-leden opnieuw. In 2002 telde CD&V nog geen 2.000 nieuwe leden. In 2004 waren het er al 2.914.

Maar ook andere partijen verliezen leden. De VLD bereikte haar hoogtepunt in 2001 en stabiliseert sindsdien op zowat 72.000 leden, een daling met 6,5 procent vergeleken met 2000. SP.A heeft haar dip gehad in 2002, het jaar waarin Steve Stevaert SP.A-voorzitter werd. Toeval of niet, sedertdien wint de partij opnieuw leden, maar de balans blijft negatief: min zeven procent in vier jaar tijd.

Het Vlaams Blok en zijn opvolger Vlaams Belang vormen de grote uitzondering op de regel. De partij wint in vier jaar tijd 44 procent aan leden, maar blijft met 20.000 militanten al bij al een bescheiden ledenpartij. Ook de groenen trekken na de afgang in 2003 weer militanten aan. In één jaar tijd ging de partij van bijna zesduizend naar zevenduizend leden.

bron: Het Nieuwsblad http://www.nieuwsblad.be

Een partij die bijna 1 miljoen kiezers achter zich krijgt maar amper 20.000 leden telt, in hoeverre kan je dan van een massabeweging spreken? Je merkt het ook aan hun manifestaties zoals bb IJzerwake waar nauwelijks 4.500 deelnemers waren. Trek er hun mandatarissen, leden jeugdbewegingen en andere satelietjes af en ze houden nauwelijks volk over om openlijk hun ideeën te verkondigen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:29   #2
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
In vier jaar tijd hebben de politieke partijen in Vlaanderen negen procent van hun leden verloren. Vooral bij CD&V holt het ledenbestand achteruit. Sinds 2000 speelden de Vlaamse christen-democraten maar liefst 21 % van hun leden kwijt.

Eind 2000 telde Vlaanderen 268.983 personen die zich bij een politieke partij hadden aangesloten. Vier jaar later blijven er nog 244.398 leden over, een daling met negen procent. In die cijfers is de toenmalige Volksunie niet meegerekend, omdat die partij enkele jaren later zou uiteenvallen in twee nieuwe partijen, die elk opnieuw een eigen ledenbestand moesten opbouwen.

Vooral CD&V krijgt rake klappen. De christen-democraten verliezen in vier jaar tijd liefst 21 procent van hun leden. Dat heeft er veel mee te maken dat de partij in 1999 in de oppositie is beland. Bovendien kampen de christen-democraten met een vergrijzend ledenbestand dat slechts spaarzaam wordt aangevuld met nieuwe, jonge leden. Nochtans stijgt de jongste jaren het aantal nieuwe CD&V-leden opnieuw. In 2002 telde CD&V nog geen 2.000 nieuwe leden. In 2004 waren het er al 2.914.

Maar ook andere partijen verliezen leden. De VLD bereikte haar hoogtepunt in 2001 en stabiliseert sindsdien op zowat 72.000 leden, een daling met 6,5 procent vergeleken met 2000. SP.A heeft haar dip gehad in 2002, het jaar waarin Steve Stevaert SP.A-voorzitter werd. Toeval of niet, sedertdien wint de partij opnieuw leden, maar de balans blijft negatief: min zeven procent in vier jaar tijd.

Het Vlaams Blok en zijn opvolger Vlaams Belang vormen de grote uitzondering op de regel. De partij wint in vier jaar tijd 44 procent aan leden, maar blijft met 20.000 militanten al bij al een bescheiden ledenpartij. Ook de groenen trekken na de afgang in 2003 weer militanten aan. In één jaar tijd ging de partij van bijna zesduizend naar zevenduizend leden.

bron: Het Nieuwsblad http://www.nieuwsblad.be

Een partij die bijna 1 miljoen kiezers achter zich krijgt maar amper 20.000 leden telt, in hoeverre kan je dan van een massabeweging spreken? Je merkt het ook aan hun manifestaties zoals bb IJzerwake waar nauwelijks 4.500 deelnemers waren. Trek er hun mandatarissen, leden jeugdbewegingen en andere satelietjes af en ze houden nauwelijks volk over om openlijk hun ideeën te verkondigen.
In iedere vereniging zie je de laatste tijd dat het ledenbestand daalt. Zowel de judo-club, jeugdvereniging, ... . Bij een partij is er wel een andere dimensie. Al heeft een partij enkel zijn kopstukken als lid de sterkte van die partij wordt steeds gewogen tijdens de verkiezingen. behaalt ze 44% van de stemmen dan is het een massabeweging die gesteund wordt door 44%.
Den Bal is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:40   #3
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

de trend is alvast veelbelovend
Internaut is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:42   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Ons verkiezingsstelsel houd enkel rekening met verkiezingsresultaten van geregistreerde partijen.
Al de rest doet niks ter zake.....

.....gelukkig maar,gezien anders de "wandel- en fietstourist-bewegingen" de dienst zouden uitmaken
kelt is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:43   #5
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Ons verkiezingsstelsel houd enkel rekening met verkiezingsresultaten van geregistreerde partijen.
Dat wil ik zeggen.
Den Bal is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:48   #6
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Een partij die bijna 1 miljoen kiezers achter zich krijgt maar amper 20.000 leden telt, in hoeverre kan je dan van een massabeweging spreken?
Je aansluiten bij een partij die door het Belgische Staatsapparaat wordt geviseerd, is ook niet altijd verstandig, he, Pipo?
In een van je postings heb je al es een straf uitgemeten voor onder andere...
partijleden. Was het een geldboete, of nog "meer"?
Je kan het vergelijken met de vele kiezers voor het Vlaams Belang die voor hun keuze niet "openlijk" uitkomen. A fortiori geldt dit voor mensen die lid willen worden.
In principe zou nu met de nieuwe partij dit probleem vd baan moeten zijn.
Maar de pc intellectuele terreur heerst nog altijd.
Tot dat het CS barst.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 23 januari 2005, 10:52   #7
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Je aansluiten bij een partij die door het Belgische Staatsapparaat wordt geviseerd, is ook niet altijd verstandig, he, Pipo?
In een van je postings heb je al es een straf uitgemeten voor onder andere...
partijleden. Was het een geldboete, of nog "meer"?
Je kan het vergelijken met de vele kiezers voor het Vlaams Belang die voor hun keuze niet "openlijk" uitkomen. A fortiori geldt dit voor mensen die lid willen worden.
In principe zou nu met de nieuwe partij dit probleem vd baan moeten zijn.
Maar de pc intellectuele terreur heerst nog altijd.
Tot dat het CS barst.
Hoezo? Welke nieuwe partij? Heb ik iets gemist?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 23 januari 2005, 11:21   #8
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Een partij die bijna 1 miljoen kiezers achter zich krijgt maar amper 20.000 leden telt, in hoeverre kan je dan van een massabeweging spreken? Je merkt het ook aan hun manifestaties zoals bb IJzerwake waar nauwelijks 4.500 deelnemers waren. Trek er hun mandatarissen, leden jeugdbewegingen en andere satelietjes af en ze houden nauwelijks volk over om openlijk hun ideeën te verkondigen.
Alle hoop is dus nog niet verloren. Tegen de volgende verkiezingen behaalt het Vlaams Belang nog hoogstens 100000 stemmen. Maak je dus maar geen zorgen:
"Es geht alles vorüber, es geht alles vorbei... die rote Sonne bleibt scheinen!..."
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 23 januari 2005, 11:22   #9
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Je aansluiten bij een partij die door het Belgische Staatsapparaat wordt geviseerd, is ook niet altijd verstandig, he, Pipo?
In een van je postings heb je al es een straf uitgemeten voor onder andere...
partijleden. Was het een geldboete, of nog "meer"?
Je kan het vergelijken met de vele kiezers voor het Vlaams Belang die voor hun keuze niet "openlijk" uitkomen. A fortiori geldt dit voor mensen die lid willen worden.
In principe zou nu met de nieuwe partij dit probleem vd baan moeten zijn.
Maar de pc intellectuele terreur heerst nog altijd.
Tot dat het CS barst.
Niet verstandig? wat zouden ze doen indien ik lid word van vb? mij doodschieten?
Gertj3 is offline  
Oud 23 januari 2005, 11:30   #10
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Niet verstandig? wat zouden ze doen indien ik lid word van vb? mij doodschieten?
Als ge aan de staat werkt zijt ge uw jobke kwijt.

Als ge voor de staat werkt een klant.

In de andere gevallen - zolang u geen hulp van bvb de vakbonden nodig heeft - is het iets minder geriskeerd. Tenzij u natuurlijk ooit aan of voor de staat wenst te werken
Rr00ttt is offline  
Oud 23 januari 2005, 11:32   #11
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Je aansluiten bij een partij die door het Belgische Staatsapparaat wordt geviseerd, is ook niet altijd verstandig, he, Pipo?
Dat is 1 reden. Verder neemt algemeen de belangstelling i/d politiek als maatschappelijk engagement af. Tenslotte heeft het VB ook geen politieke macht, wat blijkbaar zie CD&V erg belangrijk is voor veel mensen om lid te worden. Het geeft m.i. wel te denken wat voor leden dat dan wel zijn...

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 23 januari 2005 om 11:32.
Rr00ttt is offline  
Oud 23 januari 2005, 11:38   #12
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Als ge aan de staat werkt zijt ge uw jobke kwijt.

Als ge voor de staat werkt een klant.

In de andere gevallen - zolang u geen hulp van bvb de vakbonden nodig heeft - is het iets minder geriskeerd. Tenzij u natuurlijk ooit aan of voor de staat wenst te werken
ik heb daar eens een discussie overgevoerd als je lidkaart heb van vdb waarom dat je dan niet lid kan blijven van het ABVV amai kreeg heel de zaal over mijne kop
Gertj3 is offline  
Oud 23 januari 2005, 11:40   #13
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
In een van je postings heb je al es een straf uitgemeten voor onder andere...
partijleden. Was het een geldboete, of nog "meer"?
Ik zou het lidmaatschap van een voor criminele feiten veroordeelde organisatie of partij inderdaad sanctioneren. Maar eerst moet je dan wel die partij zelf opdoeken (door bv haar overheidsdodaties in te trekken) en haar mandatarissen buiten de wet stellen. De leiders ervan (inclusief senatoren en kamerleden) kan je bv hun burgerrechten ontnemen voor pakweg een periode van vijf jaar. Bij herhaling wordt de strafmaat beduidend opgetrokken.

Vergelijk het maar met bv door het rood licht rijden, dat kost tegenwoordig 60 euro. Dronken rijden kan oplopen tot duizenden euro's. Lidmaatschap van het VB zou een veelvoud mogen zijn: 600 euro bv. Wat denk je? Toch een aardige extra duit om de staatskas te spijzen: 600 euro x 20.000 leden= 12.000.000 euro of 2 jaar overheidsdodaties van het VB.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 23 januari 2005, 11:58   #14
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik zou het lidmaatschap van een voor criminele feiten veroordeelde organisatie of partij inderdaad sanctioneren.
Wel dat is nu idd niet meer mogelijk, vermits het Blok niet meer bestaat.
En die nieuwe partij - het Belang, weet je wel - tja, die treedt wat dotaties betreft in de rechten van het opgeheven Blok.
Wat mij betreft, zie ik niet het belang in om hierover (of het al dan niet over een nieuwe partij gaat) juridisch te gaan miereneuken.
Ik zie hoedanook niet gebeuren dat de partijtop burgerrechten zou verliezen en dergelijke.
De Vlaamse dotaties zijn reeds gevrijwaard en op Belgisch niveau wachten we wel af. In het slechtste geval geven wij het Belang een tsunami steuntje in de rug.
Face it, Pianodinges, juridisch en politiek gezien sta je terug op AF.
Volgens mij kan je zelfs niet meer "opnieuw beginnen", of je nu al dan niet de "weg" al kent.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 23 januari 2005, 12:09   #15
Ericmagnus
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Berichten: 87
Standaard 20000 leden van het VB

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Een partij die bijna 1 miljoen kiezers achter zich krijgt maar amper 20.000 leden telt, in hoeverre kan je dan van een massabeweging spreken? Je merkt het ook aan hun manifestaties zoals bb IJzerwake waar nauwelijks 4.500 deelnemers waren. Trek er hun mandatarissen, leden jeugdbewegingen en andere satelietjes af en ze houden nauwelijks volk over om openlijk hun ideeën te verkondigen.
Toch enkele opmerkingen. Dat het VB minder leden telt dan bv. CD&V, SPa & VLD klopt. Maar toch is het opmerkelijk dat een partij die geen postjes kan verdelen of mee aan de macht zit, en waarop een heksenjacht wordt georganiseerd toch 44% meer leden mag noteren.

Mag ik eraan herinneren dat mensen van wie geweten is dat ze lid zijn van het VB worden uitgesloten door bv de vakbonden. En als je weet dat die vakbonden zowat een exclusiviteit hebben in de uitkering van de werkloosheidsvergoedingen, dan zou ik (indien ik bv werkloos zou zijn) ook wel uitkijken om me aan te sluiten bij het VB.
Ericmagnus is offline  
Oud 23 januari 2005, 13:57   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ericmagnus
Mag ik eraan herinneren dat mensen van wie geweten is dat ze lid zijn van het VB worden uitgesloten door bv de vakbonden. En als je weet dat die vakbonden zowat een exclusiviteit hebben in de uitkering van de werkloosheidsvergoedingen, dan zou ik (indien ik bv werkloos zou zijn) ook wel uitkijken om me aan te sluiten bij het VB.
Niet zo verwonderlijk dat heel wat mensen terugschrikken om niet alleen lid te worden maar daar ook nog eens voor uit te komen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 januari 2005, 14:05   #17
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
In vier jaar tijd hebben de politieke partijen in Vlaanderen negen procent van hun leden verloren. Vooral bij CD&V holt het ledenbestand achteruit. Sinds 2000 speelden de Vlaamse christen-democraten maar liefst 21 % van hun leden kwijt.

Eind 2000 telde Vlaanderen 268.983 personen die zich bij een politieke partij hadden aangesloten. Vier jaar later blijven er nog 244.398 leden over, een daling met negen procent. In die cijfers is de toenmalige Volksunie niet meegerekend, omdat die partij enkele jaren later zou uiteenvallen in twee nieuwe partijen, die elk opnieuw een eigen ledenbestand moesten opbouwen.

Vooral CD&V krijgt rake klappen. De christen-democraten verliezen in vier jaar tijd liefst 21 procent van hun leden. Dat heeft er veel mee te maken dat de partij in 1999 in de oppositie is beland. Bovendien kampen de christen-democraten met een vergrijzend ledenbestand dat slechts spaarzaam wordt aangevuld met nieuwe, jonge leden. Nochtans stijgt de jongste jaren het aantal nieuwe CD&V-leden opnieuw. In 2002 telde CD&V nog geen 2.000 nieuwe leden. In 2004 waren het er al 2.914.

Maar ook andere partijen verliezen leden. De VLD bereikte haar hoogtepunt in 2001 en stabiliseert sindsdien op zowat 72.000 leden, een daling met 6,5 procent vergeleken met 2000. SP.A heeft haar dip gehad in 2002, het jaar waarin Steve Stevaert SP.A-voorzitter werd. Toeval of niet, sedertdien wint de partij opnieuw leden, maar de balans blijft negatief: min zeven procent in vier jaar tijd.

Het Vlaams Blok en zijn opvolger Vlaams Belang vormen de grote uitzondering op de regel. De partij wint in vier jaar tijd 44 procent aan leden, maar blijft met 20.000 militanten al bij al een bescheiden ledenpartij. Ook de groenen trekken na de afgang in 2003 weer militanten aan. In één jaar tijd ging de partij van bijna zesduizend naar zevenduizend leden.

bron: Het Nieuwsblad http://www.nieuwsblad.be

Een partij die bijna 1 miljoen kiezers achter zich krijgt maar amper 20.000 leden telt, in hoeverre kan je dan van een massabeweging spreken? Je merkt het ook aan hun manifestaties zoals bb IJzerwake waar nauwelijks 4.500 deelnemers waren. Trek er hun mandatarissen, leden jeugdbewegingen en andere satelietjes af en ze houden nauwelijks volk over om openlijk hun ideeën te verkondigen.

Kijk jij bent nu één van die mensen die ons demoniseren, mensen angst inboezemen omwille van hun politieke voorkeur. Nuja de trend zet zich verder en steeds meer en meer mensen komen er voor uit

Een feit dat rechtstreeks in verband kan gebracht worden met je kinderachtige blockwatch gedoe en tevens met je herhaaldelijke zenuwinzinkingen.
__________________
Met groeten,
Sam,

Sam is offline  
Oud 23 januari 2005, 14:14   #18
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ericmagnus
Toch enkele opmerkingen. Dat het VB minder leden telt dan bv. CD&V, SPa & VLD klopt. Maar toch is het opmerkelijk dat een partij die geen postjes kan verdelen of mee aan de macht zit, en waarop een heksenjacht wordt georganiseerd toch 44% meer leden mag noteren.
Een groei van 44% moet je relativeren. Van 10 naar 20 gaan is ook een verdubbeling en een groei van 100%.

Ik blijf het vreemd vinden dat een partij met 1 miljoen kiezers er haast niet in slaagt om die aanhang te consolideren in een deftig ledenbestand. Wat mij doet vermoeden dat die boom even snel kan omvallen als hij gegroeid is. Maar dat is maar wishfull speculatie van me.

Citaat:
Mag ik eraan herinneren dat mensen van wie geweten is dat ze lid zijn van het VB worden uitgesloten door bv de vakbonden. En als je weet dat die vakbonden zowat een exclusiviteit hebben in de uitkering van de werkloosheidsvergoedingen, dan zou ik (indien ik bv werkloos zou zijn) ook wel uitkijken om me aan te sluiten bij het VB.
Flauwe kul. Om hoeveel gevallen gaat het dan? Een handvol? Bij mijn weten worden er altijd extremisten uit de bonden gekieperd. Als je me niet gelooft vraag het dan maar aan de PVDA van Kris Merckx, die kan er boeken over schrijven. Lidmaatschap van een vakbond is geen recht maar een gunst.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 23 januari 2005, 14:24   #19
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik blijf het vreemd vinden dat een partij met 1 miljoen kiezers er haast niet in slaagt om die aanhang te consolideren in een deftig ledenbestand.
Daar is nu al in het lang en breed op geantwoord, beste.
Heel wat mensen durven zich nog steeds niet "outen" als sympathisant voor het Belang uit vrees voor repressie. Dank zij de hetze van de pc media.
Een VB kiezer behoort tot de meest trouwe en bewuste politiek geïnteresseerden maar lid worden of uitkomen voor zijn keuze is een ander paar mouwen.
En dat gaat van cafébaas over ploegbaas tot professor.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 23 januari 2005, 14:25   #20
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Interessant. Is er ergens een overzicht te vinden van de ledentallen van de Vlaamse politieke partijen?
Dimitri is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be