Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2007, 09:30   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard B.U.B. Limburg versterkt zich!

Begin 2007 heeft de B.U.B. een zoveelste grote stap richting een succesvolle toekomst gezet. Een nieuw lid heeft zich namelijk aangesloten bij onze partij, afdeling Limburg. Niet zo opmerkelijk zal u zeggen, ware het niet dat het hier gaat om Astrid Bammens. Als zevende dochter op rij heeft zij de eer en het genoegen de naam Astrid te dragen. Mevrouw Bammens staat bekend om haar uitstekende aanpak als het op opmerkelijke acties aankomt. Zo pakte zij op 21 juli jongstleden haar museum in met de grootste Belgische vlag van het land. Ze heeft banden met belangrijke lokale politieke kopstukken en vele mensen uit Leopoldsburg en daarbuiten kennen haar.

Lees verder...
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 09:36   #2
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Dat ouders toelating dat hun kind zo genoemd wordt, ...

En, Hans, hoe oud is ze? Rond de 65?

Wat een lange traditie van koningingeilerij zeg.

Citaat:
Toen ze, als klein kind, op een dag in een stuk Jacques-chocolade een prentje van haar meter, de tragisch omgekomen vorstin vond en gegrepen werd door iets dat de foto uitstraalde, was het hek van de dam.
De profetie! Ze is door God gezonden om de Belgen te bekeren tot het koningdom!

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 09:36   #3
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

De grootste Belgische vlag van het land? Ze kan goed naaien dus!
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 15:43   #4
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
Begin 2007 heeft de B.U.B. een zoveelste grote stap richting een succesvolle toekomst gezet. Een nieuw lid heeft zich namelijk aangesloten bij onze partij, afdeling Limburg. Niet zo opmerkelijk zal u zeggen, ware het niet dat het hier gaat om Astrid Bammens. Als zevende dochter op rij heeft zij de eer en het genoegen de naam Astrid te dragen. Mevrouw Bammens staat bekend om haar uitstekende aanpak als het op opmerkelijke acties aankomt. Zo pakte zij op 21 juli jongstleden haar museum in met de grootste Belgische vlag van het land. Ze heeft banden met belangrijke lokale politieke kopstukken en vele mensen uit Leopoldsburg en daarbuiten kennen haar.

Lees verder...
Is dat niet die vrouw die te pas en te onpas in programma's als 'Man bijt hond' wordt opgevoerd? Als die tv-optredens als 'opmerkelijk' worden beschouwd, en beate verering van een overleden koningin als politieke capaciteiten, dan is de BUB blij met een dode mus, vrees ik, en weer een stuk in haar rariteitenkabinet bijgezet. (Was er in Brugge ook niet zo'n populaire, verstokte royalist?). Een eerste stap richting een succesvolle toekomst?
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 16:07   #5
Revolutie
Parlementslid
 
Revolutie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Is dat niet die vrouw die te pas en te onpas in programma's als 'Man bijt hond' wordt opgevoerd? Als die tv-optredens als 'opmerkelijk' worden beschouwd, en beate verering van een overleden koningin als politieke capaciteiten, dan is de BUB blij met een dode mus, vrees ik, en weer een stuk in haar rariteitenkabinet bijgezet. (Was er in Brugge ook niet zo'n populaire, verstokte royalist?). Een eerste stap richting een succesvolle toekomst?
iemand die als "opmerkelijk en bizar" wordt beschouwd zal zich zeer goed voelen bij BUB
__________________
Noch doen, noch eer en wert vernomen
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 16:11   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Effen wat info bijeengegoogled over de verzamelaarster met de meer dan 500 meter grote driekleur. Ik woonde wel een halve eeuw op een kleine 20 km van Leopoldsburg maar van deze schrijfster had ik nog nooit gehoord. Nu dus wel. Bedankt bub!



Citaat:
ASTRID BAMMENS GEBOREN OP 26 SEPTEMBER 1943 ALS ZEVENDE DOCHTER IN HET GEZIN VAN LOUIS BAMMENS, VANDAAR HAAR NAAM " ASTRID" IS AL EEN TIJDJE UITGEWEKEN NAAR LEOPOLDSBURG.
IN HAAR ZOEKTOCHT NAAR EEN IDEAAL PAND VOOR HET OPRICHTEN VAN EEN MUSEUM IS ZE ONDER INVLOED VAN DE VASTGOEDPRIJZEN GINDS TERECHT GEKOMEN.

HAAR VADER WAS EEN GEKEND FIGUUR IN DE LOMMELSE WIELER- EN BILJARTWERELD. VIA DE PAPLEPEL HEEFT ZE EEN NIET-ALLEDAAGSE HOBBY BINNENGEKREGEN WAT JE KAN BEWONDEREN OP MIJN KONINGSHUIS.BE.

VAN CAFE TOT MUSEUM
Astrid Bammens uit Dessel toont collectie over Belgische dynastie

DESSEL - Mijn koningshuis wordt de naam van een gloednieuw museum over de Belgische dynastie in het vroegere café Quatre Bras in Leopoldsburg. Het gaat om een privécollectie van royaliste Astrid Bammens (58) uit Dessel. Voor de Desselse vrouw is het museum het einde van een lange zoektocht naar een geschikte locatie en de vervulling van een levensdroom.


Astrid wou haar privécollectie veilig stellen voor het nageslacht. ,,Mijn drie kinderen wilde ik niet opzadelen met de erfenis'', zegt zij. ,,Ik zou ook niet graag hebben dat mijn collectie geveild wordt, wanneer het huis verkocht wordt. Het gaat toch om onze geschiedenis.''

Het werd het begin van een intense briefwisseling met het paleis, die drie jaar duurde. Astrid wou een stichting in het leven roepen om haar levenswerk te bewaren. Het paleis gaf zijn zegen en koos voor ,,Vzw Astrid Bammens Collectie''.

Op 29 augustus van dit jaar werd de stichtingsakte verleden. Niet toevallig, want het gaat om de dag waarop wijlen koningin Astrid overleed, een datum die Astrid Bammens elk jaar herdenkt. Tegelijk werd op die dag ook de aankoopakte van café Quatre Bras verleden. ,,Met mijn laatste centen'', zegt Astrid. Zij verhuurt dertig jaar lang het pand aan de stichting voor het symbolisch bedrag van 1 euro per jaar. In de beheerraad van de vzw zitten ook nog graaf en gravin de Broqueville uit Postel en haar twee zussen.

Een geschikte locatie vinden voor het museum was eerder wel een hele klus. Jarenlang zocht Astrid naar een onderkomen, maar ofwel was het pand te duur, ofwel niet geschikt. In haar thuishaven Dessel had zij een oogje op de kantoren van de oude brouwerij Campina, die al tien jaar leeg stonden. ,,Ik heb het (vorige) gemeentebestuur gesmeekt om het pand in bruikleen te krijgen, maar het bestuur (met VU-inslag) liet het nog liever afbreken'', betreurt Astrid.

Tot zij een belletje kreeg van haar zus met de melding dat café Quatre Bras leeg stond. ,,Ik kende het café: dochter Brigitte volgde er nog judo met Ingrid Berghmans en en mijn vader Louis werd er biljartkampioen. Leopoldsburg werd bovendien gesticht door Leopold I en de brouwerij van wie ik het café kocht, Interbrew, had als voorloper brouwerij Leopold.'' Eerder had Astrid nog gehoopt twee oude panden op het Koningin Astridplein aan te kopen, maar dat bleek niet haalbaar.



vrijdag 26 september 2003
Koninklijke inboedel te duur voor ,,Mijn Koningshuis''
LEOPOLDSBURG -- Astrid Bammens heeft bij het veilinghuis Sotheby's in Amsterdam niets kunnen kopen voor haar museum ,,Mijn Koningshuis'' in Leopoldsburg. Het museum is geheel gewijd aan het leven en werk van wijlen koningin Astrid. De bezittingen van prinses Liliane werden in Amsterdam geveild. Maar alles bleek veel te duur voor Bammens.
Proficiat Bubbels!
Uitstekende vangst!
Dit is precies wat de Belgen nodig hebben.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 16:17   #7
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

We zijn verloren, nu zal BUB zeker 70% halen
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 16:21   #8
Revolutie
Parlementslid
 
Revolutie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
We zijn verloren, nu zal BUB zeker 70% halen
ik zal maar niet hard lachen met dit stemmenkanon

__________________
Noch doen, noch eer en wert vernomen
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 16:40   #9
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

overigens, eigenlijk heet Astrid "Astrid" omdat lilian Baels (tweede echtgenote van Leopold II) nooit als koningin werd erkend.

Astrid is immers overleden in 1935 (dus enkele jaren voor de geboorte van Astrid Bammens) en Leopold is hertrouwd in 1941.

afijn, ik ben geen kenner van de belgische dynastie.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 16:48   #10
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Zou dit stemmenkannon ook zo'n grappige standpunten hebben als die gek uit Brugge die onder andere gevangenen naar Siberië wil sturen?
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 16:48   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Klopt. Was de tweede vrouw van Leopold wél erkend geweest dan had Astrid dus Liliane geheten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 16:53   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Zou dit stemmenkannon ook zo'n grappige standpunten hebben als die gek uit Brugge die onder andere gevangenen naar Siberië wil sturen?

Ruben de Dolfijn?
Wat betreft die royale allochtonen van Duitschen bloed ende bodem zijn alle bubbels even....arhum....grappig.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 16:56   #13
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Klopt. Was de tweede vrouw van Leopold wél erkend geweest dan had Astrid dus Liliane geheten.
of mary (want was dat niet de eerste naam?)

'k vraag me af of men dan nog steeds zou zeggen dat het een 'eer en genoegen' was om te worden genoemd naar lilian/mary. Zijn Leopold III en lilian immers niet getrouwd 'van de moetes'? Nu niet dat ik dat persoonlijk zo'n drama vind, maar 'k kan mij voorstellen dat het toen een schandaal moet zijn geweest..
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 17:11   #14
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

ah juist... men is eerst voor de kerk getrouwd en pas dan voor de wet (op dat ogenblik was ze naar het schijnt zwanger).. 'k dacht dat dat niet mocht? dat je in belgië - ook toen al - éérst voor de wet moest trouwen en pas dan voor de kerk..

't lijkt mij een schending te zijn van huidig artikel 21 GW. Een koning die de grondwet aan zijn laars lapt...
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 17:16   #15
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Is dat niet die vrouw die te pas en te onpas in programma's als 'Man bijt hond' wordt opgevoerd? Als die tv-optredens als 'opmerkelijk' worden beschouwd, en beate verering van een overleden koningin als politieke capaciteiten, dan is de BUB blij met een dode mus, vrees ik, en weer een stuk in haar rariteitenkabinet bijgezet. (Was er in Brugge ook niet zo'n populaire, verstokte royalist?). Een eerste stap richting een succesvolle toekomst?
BUB zal het op een akkoordje gegooid hebben met de VRT.
Na de zoveelste klacht die niet aanvaard trok BUB iemand aan die al tv was geweest en soms nog eens mag verschijnen.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 17:19   #16
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ruben de Dolfijn?
Wat betreft die royale allochtonen van Duitschen bloed ende bodem zijn alle bubbels even....arhum....grappig.
Nee, die Siberië-man is zotte Willy Retsin, de man voor wie Franco duidelijk te vroeg is gestorven. Al begrijp ik dat het niet makkelijk is om de wacko's uit elkaar te houden bij de BUB...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 4 januari 2007 om 17:20.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 17:20   #17
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Deze man dus:



Ik vraag mij af of Hans het wel kan vinden met die man, Retsin wil volgens dat artikel ook het Vlaamse karakter van de stad Brugge beklemtonen

Laatst gewijzigd door Thomas- : 4 januari 2007 om 17:25.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 17:25   #18
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
De grootste Belgische vlag van het land? Ze kan goed naaien dus!
Foei!
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 18:08   #19
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Deze man dus:



Ik vraag mij af of Hans het wel kan vinden met die man, Retsin wil volgens dat artikel ook het Vlaamse karakter van de stad Brugge beklemtonen
Ik vind dat Dolfijn op alle foto's er hetzelfde opstaat. Volgens mij is dat eigenlijk een uitgeknipt stuk karton...
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 18:13   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Deze man dus:



Ik vraag mij af of Hans het wel kan vinden met die man, Retsin wil volgens dat artikel ook het Vlaamse karakter van de stad Brugge beklemtonen
En ook weer iemand met een museum.
Straks ruiken de bubbels nog naar muffe musea en de middeleeuwen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be