Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2020, 11:57   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard Licence to kill

Of hoe noemt men dat: straffeloos voldragen en weerloze babytjes mogen vermoorden? Daar komt wat de "liberalen" onder de noemer "vrijheid" proberen te slijten toch op neer? Abortus mag, ongestraft, tot de laatste dag van de zwangerschap. Wie dat probeert te beletten, bijvoorbeeld door abortus op een voldragen kind te weigeren, is wél strafbaar.

De blauwen zijn zo machtsgeil dat ze alle menselijke remmen hebben losgegooid. Denken ze er zo electoraal bovenop te komen?
Beseffen ze wel goed dat ze hiermee de deur wagenwijd openzetten voor nazi-praktijken?
Wat gebeurt er immers met de voldragen babytjes die worden geaborteerd? Draaien ze hen meteen nadat ze met geweld ter wereld worden gehaald de nek om? Of laten ze hen van honger en verlatenheid doodschreien in een gesloten afvalcontainer?
Of mogen die ongewilde babytjes de wetenschap nog dienen als menselijke proefkonijntjes?
Wat gebeurt er met hen nadat ze hun dienst aan de wetenschap hebben bewezen en het overleefden? Wordt hen dan alsnog de nek omgedraaid? Of krijgen ze als een hond een dodelijk spuitje om hen uit hun lijden te verlossen?

Ik ben niet katholiek en heb me meer dan een kwarteeuw geleden uit het doopregister laten schrappen. Mijn afkeer voor de nazi-praktijken die de VLD ten allen prijze probeert door te drukken heeft dus niets met religie te maken maar met beschaafdheid en menselijkheid, met mijn moederinstinct en rechtvaardigheidsgevoel.

Mijn verstand is te klein om te vatten dat moord op weerloze babytjes als vrijheid-blijheid wordt voorgesteld door een machtsgeile politieke partij die nog nauwelijks tien procent van de stemmen behaalde de laatste verkiezingen. Welke onmensen willen in hemelsnaam in zee gaan met een politieke partij die nazipraktijken faciliteert?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 13:01   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Of hoe noemt men dat: straffeloos voldragen en weerloze babytjes mogen vermoorden?
Wat voor een Pro-Life propaganda is dit ?

De voorgestelde wetswijziging gaat helemaal niet over 'voldragen en weerloze babytjes' maar over het verlengen van een termijn van 12 weken tot 18 weken, wat overigens bij jouw gidsland Nederland al jarenlang het geval is.
De Belgische vrouwen die nu door eender welke omstandigheid buiten de huidige termijn van 12 weken vallen, nemen gewoon een treinticket naar Nederland en ondergaan daar de procedure.

Citaat:
Daar komt wat de "liberalen" onder de noemer "vrijheid" proberen te slijten toch op neer? Abortus mag, ongestraft, tot de laatste dag van de zwangerschap. Wie dat probeert te beletten, bijvoorbeeld door abortus op een voldragen kind te weigeren, is wél strafbaar.
Fout. Abortus voorbij de 18e week blijft verboden in dit wetsvoorstel.
En het argument dat wie dat probeert te beletten (met welk recht overigens... ) zelf strafbaar zou zijn zuig je gewoon uit je duim.


Citaat:
De blauwen zijn zo machtsgeil dat ze alle menselijke remmen hebben losgegooid. Denken ze er zo electoraal bovenop te komen?
Dit heeft voor geen enkele van de partijen die erachter staan een electorale grondslag. Het is het actualiseren van wetgeving aan de bestaande praktijk, en de 'hollandse'route voor de weinige gevallen die nu 200 kilometer verder toch geholpen worden.

Citaat:
Beseffen ze wel goed dat ze hiermee de deur wagenwijd openzetten voor nazi-praktijken?
Het enige verschil is dat er een paar honderd treinticketjes richting Holland & terug minder gaan verkocht worden. Het aantal abortussen zal daardoor geen enkele aanpassing krijgen. Enkel de plaats van uitvoering.

Citaat:
Wat gebeurt er immers met de voldragen babytjes die worden geaborteerd?
Wat jij hier suggereert, bestaat niet.
Citaat:
Draaien ze hen meteen nadat ze met geweld ter wereld worden gehaald de nek om? Of laten ze hen van honger en verlatenheid doodschreien in een gesloten afvalcontainer?
Stop, stop !!!




Citaat:
Of mogen die ongewilde babytjes de wetenschap nog dienen als menselijke proefkonijntjes?
De evangelische Pro-Life beweging in de VS heeft nood aan goede scenario schrijvers. Om lekker melodramatische boodschappen te ontwerpen.

Interesse ?

Citaat:
Wat gebeurt er met hen nadat ze hun dienst aan de wetenschap hebben bewezen en het overleefden? Wordt hen dan alsnog de nek omgedraaid? Of krijgen ze als een hond een dodelijk spuitje om hen uit hun lijden te verlossen?
Soylent Green ?

Citaat:
Ik ben niet katholiek en heb me meer dan een kwarteeuw geleden uit het doopregister laten schrappen. Mijn afkeer voor de nazi-praktijken die de VLD ten allen prijze probeert door te drukken heeft dus niets met religie te maken maar met beschaafdheid en menselijkheid, met mijn moederinstinct en rechtvaardigheidsgevoel.
Is Nederland dan een land waar nazi-praktijken regeren, en die met beschaafdheid en menselijkheid niets meer te maken hebben ? Botst dat daar dan niet met jouw moederinstinct en rechtvaardigheidsgevoel ?

Citaat:
Mijn verstand is te klein om te vatten dat moord op weerloze babytjes als vrijheid-blijheid wordt voorgesteld door een machtsgeile politieke partij die nog nauwelijks tien procent van de stemmen behaalde de laatste verkiezingen. Welke onmensen willen in hemelsnaam in zee gaan met een politieke partij die nazipraktijken faciliteert?
Moord ?

Ken je eigenlijk wel de definitie van dat woord ?

En los van de Belgische strafrechterlijke definitie van dat woord, is Nederland waar dit nu de praktijk is dan een land van 'moordenaars' ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 juli 2020 om 13:02.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 13:31   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Of hoe noemt men dat: straffeloos voldragen en weerloze babytjes mogen vermoorden? Daar komt wat de "liberalen" onder de noemer "vrijheid" proberen te slijten toch op neer? Abortus mag, ongestraft, tot de laatste dag van de zwangerschap. Wie dat probeert te beletten, bijvoorbeeld door abortus op een voldragen kind te weigeren, is wél strafbaar.

De blauwen zijn zo machtsgeil dat ze alle menselijke remmen hebben losgegooid. Denken ze er zo electoraal bovenop te komen?
Beseffen ze wel goed dat ze hiermee de deur wagenwijd openzetten voor nazi-praktijken?
Wat gebeurt er immers met de voldragen babytjes die worden geaborteerd? Draaien ze hen meteen nadat ze met geweld ter wereld worden gehaald de nek om? Of laten ze hen van honger en verlatenheid doodschreien in een gesloten afvalcontainer?
Of mogen die ongewilde babytjes de wetenschap nog dienen als menselijke proefkonijntjes?
Wat gebeurt er met hen nadat ze hun dienst aan de wetenschap hebben bewezen en het overleefden? Wordt hen dan alsnog de nek omgedraaid? Of krijgen ze als een hond een dodelijk spuitje om hen uit hun lijden te verlossen?

Ik ben niet katholiek en heb me meer dan een kwarteeuw geleden uit het doopregister laten schrappen. Mijn afkeer voor de nazi-praktijken die de VLD ten allen prijze probeert door te drukken heeft dus niets met religie te maken maar met beschaafdheid en menselijkheid, met mijn moederinstinct en rechtvaardigheidsgevoel.

Mijn verstand is te klein om te vatten dat moord op weerloze babytjes als vrijheid-blijheid wordt voorgesteld door een machtsgeile politieke partij die nog nauwelijks tien procent van de stemmen behaalde de laatste verkiezingen. Welke onmensen willen in hemelsnaam in zee gaan met een politieke partij die nazipraktijken faciliteert?
Wat mij persoonlijk het meest stoort is de banalisering waarvan voorstanders omtrent abortus blijk geven. Wanneer je hun discours hoort en leest krijg je de indruk dat het uiteindelijk "allemaal niet zo erg is" en zowat op gelijke voet staat met een bezoek aan de tandarts. Wat verwijderd moet worden is "een ding". Zeg vooral niet dat het een mens is want dan krijg je een lawine van misprijzend commentaar over je heen. O.k. het mag dan misschien nog niet "een kant en klare mens" zijn, het is wel "een mens in wording". Maar blijkbaar moet die "mens in wording" het afleggen tegen een reeks argumenten waarbij er nogal wat zijn die vooral uitblinken in lichtzinnigheid en gemakzucht. Genre "het past ons nu niet, we hadden voor die periode een reis naar Thailand gepland en ik lig daar graag in mijn bikinietje aan het zwembad", of "Oh nee, ik moet tegen dan op het huwelijk van mijn zus 'in de suite'".
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 13:51   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.048
Standaard

[quote=Pandareus;9384150] Wat voor een Pro-Life propaganda is dit ?

De voorgestelde wetswijziging gaat helemaal niet over 'voldragen en weerloze babytjes' maar over het verlengen van een termijn van 12 weken tot 18 weken, wat overigens bij jouw gidsland Nederland al jarenlang het geval is.
De Belgische vrouwen die nu door eender welke omstandigheid buiten de huidige termijn van 12 weken vallen, nemen gewoon een treinticket naar Nederland en ondergaan daar de procedure. [\QUOTE]
Wel, dat die betrokken vrouwen dan maar naar Nederland optrekken om "wat hen nu niet past te laten verwijderen"


[quote=Pandareus;9384150] Fout. Abortus voorbij de 18e week blijft verboden in dit wetsvoorstel.
En het argument dat wie dat probeert te beletten (met welk recht overigens... ) zelf strafbaar zou zijn zuig je gewoon uit je duim. [\QUOTE]
Wat belet een vrouw om rustig te wachten tot na de 18e week en alsnog naar Nederland te "fietsen", vermits de termijn daar tot 22 weken loopt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit heeft voor geen enkele van de partijen die erachter staan een electorale grondslag.
Een schijnheilige ontkenning. Die electorale grondslag is er altijd. En naast die elctorale grondslag is er uiteraard ook de druk van enkele notoire liberale papenvreters.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 14:04   #5
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

[quote=quercus;9384179][quote=Pandareus;9384150] Wat voor een Pro-Life propaganda is dit ?

De voorgestelde wetswijziging gaat helemaal niet over 'voldragen en weerloze babytjes' maar over het verlengen van een termijn van 12 weken tot 18 weken, wat overigens bij jouw gidsland Nederland al jarenlang het geval is.
De Belgische vrouwen die nu door eender welke omstandigheid buiten de huidige termijn van 12 weken vallen, nemen gewoon een treinticket naar Nederland en ondergaan daar de procedure. [\QUOTE]
Wel, dat die betrokken vrouwen dan maar naar Nederland optrekken om "wat hen nu niet past te laten verwijderen"


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Fout. Abortus voorbij de 18e week blijft verboden in dit wetsvoorstel.
En het argument dat wie dat probeert te beletten (met welk recht overigens... ) zelf strafbaar zou zijn zuig je gewoon uit je duim. [\QUOTE]
Wat belet een vrouw om rustig te wachten tot na de 18e week en alsnog naar Nederland te "fietsen", vermits de termijn daar tot 22 weken loopt?


Een schijnheilige ontkenning. Die electorale grondslag is er altijd. En naast die elctorale grondslag is er uiteraard ook de druk van enkele notoire liberale papenvreters.
I like! (met selderijzout).
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 14:11   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
In het nieuws: Abortus is goed voor nog een laatste week hoogspanning in de Kamer.

De details: De Raad van State gooit nog een ‘fijn cadeautje’ op het bord van het trio onderhandelaars, Joachim Coens (CD&V), Georges-Louis Bouchez (MR) en Egbert Lachaert (Open Vld), dat het al niet bepaald onder de markt heeft.

Bijzonder onwelkom nieuws voor de ‘drie koningen’, dat moet het bericht geweest zijn van de Raad van State dat ze klaar zijn met een advies, het derde ondertussen al, rond een wetsvoorstel om abortus te versoepelen.
De hele kwestie splijt immers de regeringspartijen compleet: CD&V is manifest tegen het wetsvoorstel, om dezelfde reden als N-VA en Vlaams Belang, maar ook het cdH. Dit zijn de stenen des aanstoots:
Een verlenging van de duur tot wanneer een abortus kan uitgevoerd worden van 12 naar 18 weken, het langste ter wereld. Enkel in Nederland is dit toegestaan.

De drastische inkorting van de bedenktijd, van zes dagen nu tot 48 uur. In Nederland is het vijf dagen.

Het compleet uit de strafwet halen van elke vorm van abortus, tot zelfs één dag voor de bevalling. Tegelijk wordt het ‘verhinderen van een abortus’ dan weer wél strafbaar.
Om te onthouden....


Citaat:
‘Ethische dossiers’ waren in het najaar een katalysator voor de linkervleugel van de liberalen, om zich op te laden voor een paars-groen avontuur.

De Vlaamse liberalen waren al eerder van plan om het dossier naar september te laten opschuiven. Binnen de partij zijn er wel felle fans van het dossier, onder meer oud-voorzitter Gwendolyn Rutten (Open Vld) en Vlaams Parlementslid Jean-Jacques De Gucht (Open Vld). Maar in de Kamerfractie, die uiteindelijk moet beslissen in dit dossier, zit het vol met getrouwen van Lachaert. Zonder de 12 stemmen van Open Vld is het al een pak moeilijker om het thema nu op de agenda te krijgen en het definitief te stemmen.
https://businessam.be/trio-onderhand...-nu-stemmen-2/

Rutten en De Gucht proberen via de legalisering van kindermoord hun paars- groene droom te verwezenlijken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 14:25   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Tijdens de eerste 12 weken van de zwangerschap vindt de aanleg de hartfunctie, van de belangrijkste organen en van het zenuwstelsel al plaats. Bij zeven weken start de ontwikkeling van de armpjes en beentjes. Na 12 weken is er al een volledig ‘minimensje’ gevormd.


Week 14 – Je baby is nu ongeveer 15 cm lang

Het kindje is nu zo’n 15 centimeter en kan zijn lichaam al een beetje meer strekken. Hij kan zuigen (en zuigt misschien wel op zijn duim), slikken en onregelmatig “ademen”. De huid is bijna transparant. De spieren en botten worden steviger. De lever en andere organen beginnen te werken. Er is onderzoek gedaan waaruit blijkt dat het kindje nu aanraking en pijn kan voelen (New England Journal of Medicine).

Week 16 – Je baby is nu ongeveer 20 cm lang

De baby is nu zo’n 20 centimeter. Het zachte kraakbeen verandert in hard bot. Hij oefent zijn oogjes. Soms kijkt hij rechtuit en soms behoorlijk scheel. Hij kan echter nog geen objecten waarnemen. Wenkbrauwen en oogharen beginnen zich te ontwikkelen. De vingertjes krijgen vingerafdrukken. De armen en benen worden steeds langer.

Bij meisjes bevinden er zich al eiblaasjes in de eierstokken en deze blaasjes bevatten al eicellen. Na vier maanden zijn alle 5 miljoen eicellen gevormd, hiermee zal de vrouw haar hele leven moeten doen.

Week 18 – Je baby is nu ongeveer 24 cm lang

De zwangerschap is op de helft, en ook de baby heeft nu de helft van de lengte die hij waarschijnlijk bij de geboorte zal hebben, ongeveer 25 centimeter.
http://www.profamilia.nl/groei-van-j...ngerschap.html
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 juli 2020 om 14:25.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 14:28   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.934
Standaard

@Pandareus: https://www.knack.be/nieuws/belgie/v...s-1618843.html

Citaat:
De verplichte bedenktijd wordt ingekort en er komen strafsancties voor wie abortus wil verhinderen.
Waar slaat dat op? Wordt "Schat doe het alsjeblieft niet?" strafbaar?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 11 juli 2020 om 14:28.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 14:33   #9
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
..


....

Genre "het past ons nu niet, we hadden voor die periode een reis naar Thailand gepland en ik lig daar graag in mijn bikinietje aan het zwembad", of "Oh nee, ik moet tegen dan op het huwelijk van mijn zus 'in de suite'".
Ik ga 't haast jammer vinden dat hun ouders/grootouders niet de mogelijkheid hadden om van die 'lastige pakketjes' verlost te worden.
Dat ze toen nog niet zo 'progressief' waren.


Ik ben overigens hevig voorstander van dat 't progressief liberaal volkje zich onthoudt van voortplanting.
Zelfs tot dag van geboorte mogen ze hun toekomstige cultuurmarxistjes door 't toilet spoelen.

Enkel niet op mijn belastingcenten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 14:34   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Een paar ‘noodgrepen’ resten nu wel nog in de Kamer. Zo zouden, voor een vierde keer, amendementen kunnen ingediend worden. Dat stuurt het dossier dan nogmaals terug naar de Raad van State. Of zelfs de alarmbelprocedure zou een noodgreep kunnen zijn: dit wetsvoorstel heeft geen meerderheid aan Vlaamse kant in de Kamer. Maar dat zijn kunstgrepen die pas kunnen als er binnen het kerngroepje van drie, met Coens, Bouchez en Lachaert, een plan van aanpak is.
Bij de laatste discussie daarover, een verzoeningsvergadering ten huize Lachaert, stuurde het trio na afloop wel een perstekst die stelde dat ‘alle andere kwesties in de schoot van de onderhandelingen besproken zullen worden, met wederzijds respect voor elk z’n standpunt’.
Maar dat het dossier als een geladen pistool tegen de slaap van het trio onderhandelaars staat, is wel duidelijk. Pas volgende week uitsluitsel over hoe het afloopt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 14:38   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
@Pandareus: https://www.knack.be/nieuws/belgie/v...s-1618843.html



Waar slaat dat op? Wordt "Schat doe het alsjeblieft niet?" strafbaar?
De Knack zuigt dit uit de duim, volgens Panda.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 14:43   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
@Pandareus: https://www.knack.be/nieuws/belgie/v...s-1618843.html



Waar slaat dat op? Wordt "Schat doe het alsjeblieft niet?" strafbaar?
Ik denk dat het de stok achter de deur is die dokters dwingt tot het plegen van abortus. Weigeren = verhinderen en daarom strafbaar.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 14:48   #13
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Tegen abortus zijn is niet van deze tijd. Maar er zijn wel andere dingen die niet van deze tijd zijn en toch trendy zijn.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 14:54   #14
The Bacon-Shootist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Berichten: 31
Standaard

Joatjoat en blablabla....

De echte achterliggende reden:

De CDV is onwillig om mee te stappen met Vivaldi?
We gaan de CDV kloten en laten voelen wie de baas is.
The Bacon-Shootist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 14:59   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Wat de wetgeving in Nederland betreft. Voor zover ik weet werd abortus daar niet volledig uit de strafwet gehaald. Dat betekent dat abortus na 18 weken daar strafbaar blijft, en dus gelijk staat met moord.
België heeft zich van Nederland afgescheurd en is al bijna twee eeuwen niet meer gebonden door de Nederlandse wetgeving.

Wat de toekomstige moeders betreft die nu naar Nederland zouden trekken voor een abortus na meer dan drie maanden zwangerschap. Dat is hun verantwoordelijkheid en geen reden om de Belgische wetgeving aan te passen aan de Nederlandse.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 15:10   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bacon-Shootist Bekijk bericht
Joatjoat en blablabla....

De echte achterliggende reden:

De CDV is onwillig om mee te stappen met Vivaldi?
[
B]We gaan de CDV kloten en laten voelen wie de baas is.[/b]
Dat is idd de reden. Rutten laat haar paars-groene droom nog steeds niet varen.
Als deze "vrouw" er in slaagt om de CD&V te doen afhaken ligt de weg naar Vivaldi opnieuw open.
Ofwel blijft de minderheidsregering van Wilmés aan zet als enig alternatief. Dit is wat Grand Bouche nastreeft, de blauwe blaaskaak en onruststoker waar Rutten haar hart en ziel aan heeft verpand.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 15:17   #17
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat mij persoonlijk het meest stoort is de banalisering waarvan voorstanders omtrent abortus blijk geven. Wanneer je hun discours hoort en leest krijg je de indruk dat het uiteindelijk "allemaal niet zo erg is" en zowat op gelijke voet staat met een bezoek aan de tandarts. Wat verwijderd moet worden is "een ding". Zeg vooral niet dat het een mens is want dan krijg je een lawine van misprijzend commentaar over je heen. O.k. het mag dan misschien nog niet "een kant en klare mens" zijn, het is wel "een mens in wording". Maar blijkbaar moet die "mens in wording" het afleggen tegen een reeks argumenten waarbij er nogal wat zijn die vooral uitblinken in lichtzinnigheid en gemakzucht. Genre "het past ons nu niet, we hadden voor die periode een reis naar Thailand gepland en ik lig daar graag in mijn bikinietje aan het zwembad", of "Oh nee, ik moet tegen dan op het huwelijk van mijn zus 'in de suite'".
Knappe reactie op het al fantastisch bericht van knuppel. Het doet deugd te lezen dat er nog forummers zijn die het ongeboren leven willen berschermen. En de verwachte kritiek van de linkse liberalen die gaat de prullemand in. Wat betekenen die 10 % partijtjes trouwens nog?

Vermoedelijk zal het onding goedgekeurd worden. De linkse partijen zoals O-VLD, Spa, PVDA en Groen!, aangevuld met hun Waalse tegenhangers zullen hemel en aarde verzetten om hun zin te krijgen. Op dit punt en alleen daarop zijn ze eensgezind. De Vlaams-nationalisten en de Vlaamsgezinde CD&V'ers kunnen door amendementen op de rottekst in te dienen misschien de miserie beperken. Wait and see.

Laatst gewijzigd door robert t : 11 juli 2020 om 15:18.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 15:21   #18
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
@Pandareus: https://www.knack.be/nieuws/belgie/v...s-1618843.html



Waar slaat dat op? Wordt "Schat doe het alsjeblieft niet?" strafbaar?
Vermoedelijk doelt men hier op de 'amerikaanse' toestanden van actievoerders die vrouwen die naar een abortuskliniek gaan fysiek belagen en bedreigen. Ook de zorgverleners krijgen daar te maken met geweld.

Eerlijk gezegd : voor mijn part mag men gerust een nieuw amendement indienen om dit luik v/h wetsvoorstel te schrappen. We leven hier niet in de bible belt van de VS tenslotte.



edit: @Libro : het antwoord staat in punt 6 op pagina 17 : 'misdrijf van belemmering van vrijwillige zwangerschapsafbreking'. bron : https://www.dekamer.be/FLWB/PDF/55/0158/55K0158010.pdf
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 juli 2020 om 15:36.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 15:23   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Of het onding goedgekeurd zal geraken is nog niet zeker.

Citaat:
En nu? Dit dossier is een tikkende tijdbom.

Zeker in de Franstalige pers schiet men nu met scherp, opgejut door druk van links: het lijkt alsof de democratie zelfs in gevaar is, als dit voorstel niet gestemd kan worden. De MR staat dus onder druk, ook al hebben sommigen inhoudelijk hun twijfel bij het voorstel.

Woensdag moeten de kaarten op tafel: dan wordt de agenda voor de Kamer gemaakt. Maar binnen het trio is te horen ‘dat dit onderling opgenomen wordt‘. Na het debacle van vorige week is zeker Open Vld-voorzitter Egbert Lachaert niet van plan het deze keer even ver te laten komen. Toen werd harde taal gesproken, en kwam vanuit CD&V zelfs het signaal dat, indien nodig, ‘de regering verlaten wordt’. Onder meer hardliner Pieter De Crem (CD&V) zit op die lijn, en jut Coens op.

De Vlaamse liberalen waren al eerder van plan om het dossier naar september te laten opschuiven. Binnen de partij zijn er wel felle fans van het dossier, onder meer oud-voorzitter Gwendolyn Rutten (Open Vld) en Vlaams Parlementslid Jean-Jacques De Gucht (Open Vld). Maar in de Kamerfractie, die uiteindelijk moet beslissen in dit dossier, zit het vol met getrouwen van Lachaert. Zonder de 12 stemmen van Open Vld is het al een pak moeilijker om het thema nu op de agenda te krijgen en het definitief te stemmen.
https://businessam.be/trio-onderhand...-nu-stemmen-2/
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2020, 15:26   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat mij persoonlijk het meest stoort is de banalisering waarvan voorstanders omtrent abortus blijk geven. Wanneer je hun discours hoort en leest krijg je de indruk dat het uiteindelijk "allemaal niet zo erg is" en zowat op gelijke voet staat met een bezoek aan de tandarts. Wat verwijderd moet worden is "een ding". Zeg vooral niet dat het een mens is want dan krijg je een lawine van misprijzend commentaar over je heen. O.k. het mag dan misschien nog niet "een kant en klare mens" zijn, het is wel "een mens in wording". Maar blijkbaar moet die "mens in wording" het afleggen tegen een reeks argumenten waarbij er nogal wat zijn die vooral uitblinken in lichtzinnigheid en gemakzucht. Genre "het past ons nu niet, we hadden voor die periode een reis naar Thailand gepland en ik lig daar graag in mijn bikinietje aan het zwembad", of "Oh nee, ik moet tegen dan op het huwelijk van mijn zus 'in de suite'".
Klopt wel. Ik heb de abortuswet (tot 12weken) altijd verdedigd, maar 18weken is er imo over.What's next 25 of 30 weken ??? Achtien weken is halverwege de zwangerschap, en dus vermoed ik dat de behandelende chirurg aan de vrouw zal moeten vragen wat zij eerst wil zien afkomen, de armpjes of de beentjes.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be