Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2021, 10:42   #741
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen geniet mevrouw nog van haar parlementaire onschendbaarheid.Het is mij ontgaan of ons mega-efficiente parlement ondertussen al tot een besluit gekomen is om dat ASAP,dat is...eergisteren....,.op te heffen.....

NU is de tijd dat zij opgevorderd zou moeten worden voor formele confrontaties en ondervragingen,NU is de tijd dat er eventueel nog kan beslist worden om haar en haar vriendin en weet ik veel wie nog van haar entourage in een vorm van "verzekerde bewaring" te stellen....totdat de procesgang zijn beslag gekregen heeft.

Binnen niet al te lange tijd zullen namelijk de COVID-reisrestricties ver genoeg opgegeven worden en riskeren we dat ze ergens naar toe vlucht om "het allemaal van zich af te zetten ,haar hoofd leeg te maken en tot rust te komen".....in het verborgene......
Lachaert vroeg zich, betreurde het zelfs, enkele maanden geleden al af waarom El Kaouakibi haar zitje niet afgestaan heeft. BRON

El Kaouakibi maakte zich langs haar kant dan weer 'sterk' met de woorden:

Citaat:
El Kaouakibi zelf maakt zich sterk dat ze haar idealen "waaraan niets is veranderd" als onafhankelijke verder wil proberen te realiseren. "Men mag van mij niet vragen dat ik zou verzaken aan het mandaat dat de kiezer me heeft gegeven", zegt ze.
BRON
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 13:33   #742
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dus door die komma heb je geen dubbele negatie
Tuurlijk niet, want dan wordt het een optelling en niet langer een vermenigvuldiging.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 13:40   #743
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen geniet mevrouw nog van haar parlementaire onschendbaarheid.Het is mij ontgaan of ons mega-efficiente parlement ondertussen al tot een besluit gekomen is om dat ASAP,dat is...eergisteren....,.op te heffen.....

NU is de tijd dat zij opgevorderd zou moeten worden voor formele confrontaties en ondervragingen,NU is de tijd dat er eventueel nog kan beslist worden om haar en haar vriendin en weet ik veel wie nog van haar entourage in een vorm van "verzekerde bewaring" te stellen....totdat de procesgang zijn beslag gekregen heeft.

Binnen niet al te lange tijd zullen namelijk de COVID-reisrestricties ver genoeg opgegeven worden en riskeren we dat ze ergens naar toe vlucht om "het allemaal van zich af te zetten ,haar hoofd leeg te maken en tot rust te komen".....in het verborgene......
Je moet natuurlijk wel een beetje, een heel klein beetje, weten van die dingen, als geïnteresseerde in de politiek en actief op een politiek forum.

De parlementaire onschendbaarheid beschermt haar tegen een paar dingetjes maar, bijvoorbeeld ondervraging, aanhouding, vervolging voor de rechtbank. Maar niet vb. tegen een onderzoek.

Verder kan het parlement niet op eigen initiatief haar onschendbaarheid opheffen. Dat moet namelijk eerst gevraagd worden door de hoge pief, de procureur-generaal, aan dat parlement. Met wat motivering daarbij.

En dan nog terzijde: wat zou ik graag hebben dat ze vlucht. De blauwsels nog meer in hun hemd gezet ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2021, 14:22   #744
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

In wat voor een eigenaardig land wonen 'wij' toch op basis van parlementaire onschendbaarheid want in bepaalde gevallen zou het wel eens héél snel kunnen gewerkt hebben.

Haal ik even een andere zaak aan waar men D. Van Langenhove zijn parlementaire onschendbaarheid snel wilde afnemen of het toch probeerde.

BRON

Ok, volgens het artikel en de commissie drong het Kamerlid daar ook zelf op aan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 juni 2021 om 14:23.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2021, 12:39   #745
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet natuurlijk wel een beetje, een heel klein beetje, weten van die dingen, als geïnteresseerde in de politiek en actief op een politiek forum.

De parlementaire onschendbaarheid beschermt haar tegen een paar dingetjes maar, bijvoorbeeld ondervraging, aanhouding, vervolging voor de rechtbank. Maar niet vb. tegen een onderzoek.

Verder kan het parlement niet op eigen initiatief haar onschendbaarheid opheffen. Dat moet namelijk eerst gevraagd worden door de hoge pief, de procureur-generaal, aan dat parlement. Met wat motivering daarbij.

En dan nog terzijde: wat zou ik graag hebben dat ze vlucht. De blauwsels nog meer in hun hemd gezet ...


Los van onschendbaarheid zou men toch moeten kunnen ingrijpen als iemand duidelijk buiten zijn schreef gaat.
Zich ziek verklaren omdat men toch niets meer kan komen doen maar de grote poen blijven pakken is er "ver" over.

Zeker bij die mensen waar het hier over gaat.
Ik ben ook zeker dat die voor haar parlementaire "bezigheden" ook nog eens een pensioen hoger dan de gewone man zal krijgen ....?

Wij worden "wettelijk leeg gezogen" door die bende parasieten.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2021, 16:20   #746
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Los van onschendbaarheid zou men toch moeten kunnen ingrijpen als iemand duidelijk buiten zijn schreef gaat.
Zich ziek verklaren omdat men toch niets meer kan komen doen maar de grote poen blijven pakken is er "ver" over.

Zeker bij die mensen waar het hier over gaat.
Ik ben ook zeker dat die voor haar parlementaire "bezigheden" ook nog eens een pensioen hoger dan de gewone man zal krijgen ....?

Wij worden "wettelijk leeg gezogen" door die bende parasieten.

Het verhaaltje van de poedel gaat verder ,zelfs haar belastingen betalen kan ze blijkbaar niet correct...


Citaat:
Vorige maand viel er in het Vlaams Parlement een aangetekende zending binnen. Afzender van de brief: de fiscus, die zo’n 25.000 euro aan achterstallige belastingen eiste van het Vlaams Parlementslid. Aangezien El Kaouakibi dat bedrag nog niet had betaald, vroeg de fiscus loonbeslag te leggen op haar parlementaire wedde
https://www.hln.be/binnenland/loonbe...ngen~a7c21299/
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2021, 22:54   #747
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 18:10   #748
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Is Hare Blauwe Schaamteloosheid al aangeklaagd?

Haar parlementaire onschendbaarheid opgeheven?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 18:28   #749
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is Hare Blauwe Schaamteloosheid al aangeklaagd?

Haar parlementaire onschendbaarheid opgeheven?

Pfff. Men slaagt er zelfs nog niet in haar wedde te bekorten hoewel ze al een half jaar 'ziek' thuis zit ... elke maand liggen daar 5.000 euro's zomaar gratis en voor niets. Ze slaagt ze er dan ook gewoon in even 25.000 achterstallige rsz op te hoesten ... gediscrimineerd en racistische behandeld dat die vrouw is zeg ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 24 juni 2021 om 18:30.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 19:35   #750
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Pfff. Men slaagt er zelfs nog niet in haar wedde te bekorten hoewel ze al een half jaar 'ziek' thuis zit ... elke maand liggen daar 5.000 euro's zomaar gratis en voor niets. Ze slaagt ze er dan ook gewoon in even 25.000 achterstallige rsz op te hoesten ... gediscrimineerd en racistische behandeld dat die vrouw is zeg ...
Wie weet waarom haar geen duimbreed in de weg wordt gelegd in verband met een gerechtelijke procedure. De schrik voor wat er dan allemaal naar boven kan komen zit er duidelijk dik in.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 19:37   #751
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

de onschendbaarheid van Van Langenhove opheffen kostte veel minder moeite. En wat wordt hem ten laste gelegd? Dat hij zijn mening vrij liet horen op een geheime site?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 06:43   #752
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

El Kaouikibi moet op zoek naar een nieuwe parlementaire medewerker (onderste regel voor wie niet het hele krantenartikel wil lezen) ... een van haar siblingen ofzo

__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 07:13   #753
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
de onschendbaarheid van Van Langenhove opheffen kostte veel minder moeite. En wat wordt hem ten laste gelegd? Dat hij zijn mening vrij liet horen op een geheime site?
kunnen ze dat onderzoek niet gewoon rekken tot de volgende verkiezing ? lijkt me straf als die herkozen zou worden op een of andere manier
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 07:58   #754
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
kunnen ze dat onderzoek niet gewoon rekken tot de volgende verkiezing ? lijkt me straf als die herkozen zou worden op een of andere manier
Zou "Zeg nooit, nooit" dan niet van toepassing zijn bij deze zaak want de beschermende hand houden 'zij' (zij die mee verweven zitten in de zaak of er toch aandeel in hadden) toch al een hele tijd boven haar hoofd.

Verweven zitten in de zaak?

Mocht men dat echt tot op de draad gaan uitzoeken zouden er dan niet veel lijken uit kasten en muren kunnen vallen van zij die op huidig ogenblik zich snel met wat anders gaan bezighouden en die misschien wel serieus verweven zaten in de zaak.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 juni 2021 om 08:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 09:21   #755
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In wat voor een eigenaardig land wonen 'wij' toch op basis van parlementaire onschendbaarheid want in bepaalde gevallen zou het wel eens héél snel kunnen gewerkt hebben.

Haal ik even een andere zaak aan waar men D. Van Langenhove zijn parlementaire onschendbaarheid snel wilde afnemen of het toch probeerde.

BRON

Ok, volgens het artikel en de commissie drong het Kamerlid daar ook zelf op aan.
Kuch, kuch, kuch. Het spek vliegt weer in het rond. Dat was in 2021, op vraag van de procureur generaal liefst 3 jaar na de start van het onderzoek.

Bij El Kaouakibi zijn ze pas enkele maanden bezig.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 09:31   #756
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Kuch, kuch, kuch. Het spek vliegt weer in het rond. Dat was in 2021, op vraag van de procureur generaal liefst 3 jaar na de start van het onderzoek.

Bij El Kaouakibi zijn ze pas enkele maanden bezig.
Dat het inderdaad al even geleden was dat klopt maar het ging mij er eigenlijk meer om dat het bij de éne sneller kan dan bij de andere?

Enkele maanden?? (de maanden & jaren vliegen tegenwoordig)

Een zaak die gewoon de doofpot ingegaan is?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 juni 2021 om 09:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 09:32   #757
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat het inderdaad al even geleden was dat klopt maar het ging mij er eigenlijk meer om dat het bij de éne sneller kan dan bij de andere?

Enkele maanden?? (de maanden & jaren vliegen tegenwoordig)

Een zaak die gewoon de doofpot ingegaan is?
3 jaar is snel?
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 09:41   #758
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
kunnen ze dat onderzoek niet gewoon rekken tot de volgende verkiezing ? lijkt me straf als die herkozen zou worden op een of andere manier
Dries heeft zijn parlementszetel te danken aan de VRT en hun Pano reportage. Deze keer zal hij op eigen merites en die van zijn partij zijn zetel dienen te veroveren. Of denk jij dat de VRT of andere grote media hem opnieuw zijn zetel cadeau gaan doen ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 09:48   #759
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
kunnen ze dat onderzoek niet gewoon rekken tot de volgende verkiezing ? lijkt me straf als die herkozen zou worden op een of andere manier
Ze kunnen haar altijd coopteren ook he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 10:44   #760
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
3 jaar is snel?
Het gaat toch snel tegenwoordig niet?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be