Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2021, 11:39   #761
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het gaat toch snel tegenwoordig niet?
Ik concludeer: als de procureur generaal binnen 2,5 jaar de opheffing van de onschendbaarheid van El Kaouakibi vraagt zal dat snel zijn volgens u.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 21:35   #762
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie weet waarom haar geen duimbreed in de weg wordt gelegd in verband met een gerechtelijke procedure. De schrik voor wat er dan allemaal naar boven kan komen zit er duidelijk dik in.
Begin ik ook te denken .
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 23:07   #763
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik concludeer: als de procureur generaal binnen 2,5 jaar de opheffing van de onschendbaarheid van El Kaouakibi vraagt zal dat snel zijn volgens u.
Dat zeker niet want dat is vééééééééél te traag.

Mij ging het er om dat de jaren vliegen tegenwoordig in de zin van dat een jaar niets meer is in het dagelijkse leven, ik weiger snel oud te worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 05:19   #764
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.821
Standaard

We vernemen dat stad Antwerpen nu alle 7 (voormalige) bestuursleden van Let's Go Urban zal doen dagvaarden
https://www.hln.be/binnenland/stadsb...enkoppen.be%2F

indien schuld bevestigd wordt kunnen ook de andere bestuursleden (waaronder de broer van ons aller vriendin) hierop aangesproken worden!

Laatst gewijzigd door kelt : 29 juni 2021 om 05:21.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 05:31   #765
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Waar blijven de aanhangers van Vivaldi om te kappen op De Wever omdat hij (n) iets doet?
Het gaat over hun blauw, onschuldig krulkonijn, hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Ik vraag me nog altijd af waaraan nu precies die Kaouakibi zich schuldig heeft gemaakt.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=309

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
En waarom is die vrouw crapuleus? Kunt u dit even verduidelijken?
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=312
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 07:54   #766
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We vernemen dat stad Antwerpen nu alle 7 (voormalige) bestuursleden van Let's Go Urban zal doen dagvaarden
https://www.hln.be/binnenland/stadsb...enkoppen.be%2F

indien schuld bevestigd wordt kunnen ook de andere bestuursleden (waaronder de broer van ons aller vriendin) hierop aangesproken worden!
Beter laat dan ooit zeker. Het was al jaren duidelijk dat er vermoedens van fraude waren en de rechtspersoon van de vzw niet langer aansprakelijk was maar wel alle bestuurders, medewerkers, vrijwilligers en ieder die zich verrijkt had of vergoedingen, producten of diensten had aanvaard.

Niet enkel alle bestuurders dienen gedagvaard te worden maar ook alle feitelijke bestuurders, alle personen waarvan kan vermoed worden dat ze daden van bestuur deden voor de vzw
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 07:59   #767
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Beter laat dan ooit zeker. Het was al jaren duidelijk dat er vermoedens van fraude waren en de rechtspersoon van de vzw niet langer aansprakelijk was maar wel alle bestuurders, medewerkers, vrijwilligers en ieder die zich verrijkt had of vergoedingen, producten of diensten had aanvaard.

Niet enkel alle bestuurders dienen gedagvaard te worden maar ook alle feitelijke bestuurders, alle personen waarvan kan vermoed worden dat ze daden van bestuur deden voor de vzw
Het zal een interessant proces worden met discussies over de legitimiteit van ‘creatieve’ bedrijfsstructuren.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210220_95332706

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 08:40   #768
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

‘Creatieve’ bedrijfsstructuren. Tiens, en ik die dacht dat El Kaouakibi het gezicht worden van een nieuw sociaal beleid.

Waar is de tijd dat jij het "sociale beleid" van de blauwe oplichtster met hand en tand verdedigde.

Hoe gaat het trouwens met Vande Lanotte? Nog ene die, net als Het Oosten, geen graten zag in de creatieve bedrijfsstructuren van het blauwe boegbeeld.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 08:44   #769
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Beter laat dan ooit zeker. Het was al jaren duidelijk dat er vermoedens van fraude waren en de rechtspersoon van de vzw niet langer aansprakelijk was maar wel alle bestuurders, medewerkers, vrijwilligers en ieder die zich verrijkt had of vergoedingen, producten of diensten had aanvaard.

Niet enkel alle bestuurders dienen gedagvaard te worden maar ook alle feitelijke bestuurders, alle personen waarvan kan vermoed worden dat ze daden van bestuur deden voor de vzw
Ook Alexander De Croo die El Kaouakibi in 2018 al een klein half miljoen toeschoof zonder ooit te controleren wat ze met dat geld deed?

__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 08:48   #770
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Terloops...

"Antwerpen" heeft El Kaouakibi aangeklaagd.

Wanneer volgen Lachaert en De Croo?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 09:37   #771
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Geen antwoord?

Tja, dat was te verwachten, hé?
Uiteindelijk stak hare blauwe schaamteloosheid slechts een kleine 100.000 euro in haar zak van het half miljoentje waarmee De Croo haar subsidieerde in 2018. Vanzelfsprekend met de beste bedoelingen. 100.000 euro volstaat niet eens om er een half huis mee te kopen. Wie maalt daar nu om?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 10:07   #772
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dries heeft zijn parlementszetel te danken aan de VRT en hun Pano reportage. Deze keer zal hij op eigen merites en die van zijn partij zijn zetel dienen te veroveren. Of denk jij dat de VRT of andere grote media hem opnieuw zijn zetel cadeau gaan doen ?
ik had het over poedelkop niet over dries
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 10:23   #773
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
ik had het over poedelkop niet over dries
De Vlaams Belanger die voor heel minder dan de poedelkop en een pak sneller zijn parlementaire onschendbaarheid werd ontnomen.
Niet dat dit opvalt.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 10:26   #774
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dries heeft zijn parlementszetel te danken aan de VRT en hun Pano reportage.
Tiens, tiens. En ik maar denken dat den Dries zijn parlementszetel verloor mede dankzij de Pano reportage.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 11:29   #775
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Vlaams Belanger die voor heel minder dan de poedelkop en een pak sneller zijn parlementaire onschendbaarheid werd ontnomen.
Niet dat dit opvalt.....
Ik denk dat het gewoon niet mag opvallen.

Het is toch echt wel duidelijk dat er nog véél andere ''grote' spelers' bij de zaak El Poedel betrokken zijn of geweest zijn dat dit alles zomaar de doofpot in kan verdwijnen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 13:59   #776
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk dat het gewoon niet mag opvallen.

Het is toch echt wel duidelijk dat er nog véél andere ''grote' spelers' bij de zaak El Poedel betrokken zijn of geweest zijn dat dit alles zomaar de doofpot in kan verdwijnen.
Het is alleszins duidelijk dat de poedelkop een veeeel groter gevaar betekent voor "de democratie" dan den Dries.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 14:42   #777
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We vernemen dat stad Antwerpen nu alle 7 (voormalige) bestuursleden van Let's Go Urban zal doen dagvaarden
https://www.hln.be/binnenland/stadsb...enkoppen.be%2F

indien schuld bevestigd wordt kunnen ook de andere bestuursleden (waaronder de broer van ons aller vriendin) hierop aangesproken worden!
Je noemt dat "hierop aangesproken" kunnen worden.
Dat betekent evenwel dat zij gevraagd kunnen worden om uit hun private vermogen schadevergoeding te betalen.

En één van die bestuurders is momenteel een groen-senator !

Dat is toch geweldig goed nieuws !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 18:02   #778
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
‘Creatieve’ bedrijfsstructuren. Tiens, en ik die dacht dat El Kaouakibi het gezicht worden van een nieuw sociaal beleid.

Waar is de tijd dat jij het "sociale beleid" van de blauwe oplichtster met hand en tand verdedigde.

Hoe gaat het trouwens met Vande Lanotte? Nog ene die, net als Het Oosten, geen graten zag in de creatieve bedrijfsstructuren van het blauwe boegbeeld.
Dat heb ik nooit gedaan. Ik kende haar zelfs niet voor dit ‘schandaal’ losbrak. En zoals ik al eerder zei: dansgedoe is niet aan mij besteed.
De bewonderaars waren politici van allerlei partijen die haar zaten op te vrijen.

Wat ik wel van in het begin al zeg: dergelijke ‘bedrijfconstructies’ zijn perfect legaal. Geld versluizen mag ook.
Men gaat moeten bewijzen dat zij gefraudeerd heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Terloops...

"Antwerpen" heeft El Kaouakibi aangeklaagd.

Wanneer volgen Lachaert en De Croo?
‘Antwerpen’ zal moeten bewijzen dat het ‘contract’ geschonden is. Het staat oa vast dat ‘El’ serieuze uurtarieven hanteerden, maar als ‘Antwerpen’ daar niks over in het contract staan heeft dan hebben ze weinig te zeggen.
Er zijn nog mensen die hoge uurtarieven hanteren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 18:38   #779
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Je, hebt het blijkbaar zelf niet eens door, maar je hebt de smeerlapperij van het blauwe krulkonijn hierboven eens te meer al onschuldig en zelfs legaal verkocht.

Het doet me aan Lachaert denken die haar ook verdedigde "omdat ze onschuldig was zolang een rechter haar niet veroordeeld had". Nog geen twee weken later bonjourde Lachaert haar uit de VLD.
Hare blauwe schaamteloosheid is voor zover ik weet nog niet eens aangeklaagd door haar partaai, maar toch regent het faillissementen met betrekking tot haar "perfect legale bedrijfsconstructies".

Mijn vraag was niet of Antwerpen dit of dat zal moeten bewijzen, maar of de VLD haar blauw konijn al heeft aangeklaagd. Er heeft nochtans in de gesubsidieerde kwaliteitsmedia gestaan dat de huidige premier één van de legale bedrijfsconstructies van zijn blauwe troeteltroela met een klein half miljoen subsidieerde. Waarvan bijna 100.000 euro in haar eigen zakken verdween. Geld dat niet uit de zakken van de blauwe minister kwam maar uit die van de belastingbetaler. Dat verklaart misschien een en ander.

Wedden dat er een héééééle goede reden is voor het stilzwijgen van de blauwe bende in dit verband?

Ga in vrede, meisje. Jouw hulp is elders veel harder nodig. Met de burgemeester van Antwerpen moet nog worden afgerekend omdat hij niks deed aan de vervuiling in Zwijndrecht.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2021, 19:07   #780
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ook Alexander De Croo die El Kaouakibi in 2018 al een klein half miljoen toeschoof zonder ooit te controleren wat ze met dat geld deed?

Op federaal niveau werd de achterstand van El Kaouakibi bij de federale fiscus geïnd dankzij opstart procedure loonbeslag op haar Vlaamse parlementswedde.

De terugvordering van de subsidies van Alexander De Croo aan WannaWork worden door huidig digitaliseringsminister Mathieu Michel onderzocht.

https://www.hln.be/binnenland/89-000...kibi~a3e8e951/

Alle betrokkenen die de federale subsidies hebben gekregen zullen hun aansprakelijkheid niet kunnen ontlopen.

Het kan wat mij betreft niet zijn dat er een Vlaamse parlementaire wedde opgesoupeerd wordt aan het afbetalen van beboete fraude.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be