Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2021, 11:56   #61
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik erger mij aan zelfvoldane, overbetaalde en volgevreten EU-schurken die hun bevolking overleveren aan volksvreemde en uitheemse volkeren terwijl ze zelf goedkeurend toekijken vanuit hun exclusieve, riante, maar vooral "witte" villawijken.
Dat is een nieuw verhaal ,dat ik nog niet eerder hier heb gezien.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 12:49   #62
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het enige waar Orban sterk in is en excelleert is in corruptie voor hem zelf, zijn familie en zijn vrienden.
En de Belgische politieke kaste dan? Die zorgt ook goed voor zichzelf, hun familie en vriendjes. Al jarenlang.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 20 april 2021 om 12:50.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 13:00   #63
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Net als zijn grote voorbeelden Poetin en Erdogan.
Het zijn de schurken van deze tijd , die zich zo verrijken ten koste van hun bevolking.
U zou beter eens wat dichterbij gaan kijken, in het geldverslindend Europa. Hoeveel geld wordt daar niet verspild aan uitgebolde of uitgerangeerde nationale politiekers. Die leven rijkelijk op de kap van de belastingbetaler. Heel deze superelite doet mij denken aan de extravagante hofhouding van Lodewijk XIV. Show verkopen, niets presteren en het plebs minachten. U wil echt niet weten hoeveel verhofstadt en degucht al hebben achterovergedrukt.

Neem nu Charles Michel, dat is toch echt een joke. Heeft die man eigenlijk al iets positief gedaan. Het had gekund, door zijn stoel af te staan aan Von der Leyen. Hij zat daar als een schaap naast schurk Erdogan (uw eigen woorden) en durfde niet reageren.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 20 april 2021 om 13:05.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 14:15   #64
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
En de Belgische politieke kaste dan? Die zorgt ook goed voor zichzelf, hun familie en vriendjes. Al jarenlang.
Deze draad gaat over Orban en Hongarije en over niemand en niets anders.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 15:03   #65
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Deze draad gaat over Orban en Hongarije en over niemand en niets anders.
Correctie, het gaat over een uitspraak van Orban: "We willen een Europese wedergeboorte!"
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 16:17   #66
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Voor een Europese wedergeboorte moeten we eerst zien dat er ook effectief verkozenen in de EU belanden. Namens wie van de aanwezige kiezers zit Michel daar?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 16:22   #67
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Voor een Europese wedergeboorte moeten we eerst zien dat er ook effectief verkozenen in de EU belanden. Namens wie van de aanwezige kiezers zit Michel daar?
Michel zit daar dankzij Macron. ("I'll scratch your back, if you scratch mine")
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2021, 16:09   #68
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Voor een Europese wedergeboorte moeten we eerst zien dat er ook effectief verkozenen in de EU belanden. Namens wie van de aanwezige kiezers zit Michel daar?
Michel is een verkozen politieker.
Hij werd door andere verkozen politiekers aangeduid om "president" v.d. EU te worden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2021, 16:48   #69
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Deze draad gaat over Orban en Hongarije en over niemand en niets anders.
Opvallend dat niemand het daar al over had.

Citaat:
Verontwaardiging over omstreden Hongaarse wet die voorlichting over homoseksualiteit verbiedt: “Dit tast grondbeginselen EU aan”

Het Hongaarse parlement heeft een omstreden wet gestemd die voorlichting aan minderjarigen over homoseksualiteit en transgenderthema's verbiedt. Hongaren kwamen dinsdag al op straat in de hoofdstad Boedapest en ook woensdag wordt er hevig geprotesteerd. Ook in ons land komen er vanuit de politieke wereld en belangenorganisaties verontwaardigde reacties.
https://www.hln.be/buitenland/veront...-aan~a7f65c7e/

https://www.hln.be/buitenland/veront...-aan~a7f65c7e/

Persoonlijk vind ik dat in een wet gieten overbodig, dus overdreven.

Maar de reactie van LG ect+-gemeenschap is dat al even zeer.
(Wat een drama-queens!)
En de gespeelde verontwaardiging van de PC-gemeenschap ook.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 24 juni 2021 om 16:49.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 09:52   #70
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

De aanval op hongarije en op Viktor Orbán is van start gegaan.

Zijn er toch véél in de EU die de opgestelde tekst(en) eens goed moeten lezen want ik denk dat men bepaalde teksten uit zijn context getrokken heeft juist maar om Viktor O. aan te vallen, de volgelinge van merkel op kop ...

Op het net stelde" men zich ook de vraag:

Eén van onze noorderburen zag het dan weer zo.

En wat met:

Citaat:
Er is één ding waar homoseksuelen niet op zitten te wachten: hetero goed gevoel linksen, die nu allemaal LGBTI-vriendelijk doen en Hongarije aan de kaak stellen, maar wanneer je de dodelijke situatie voor homoseksuelen in islamitische landen aanspreekt, dan word je uitgescholden voor rechtse en nazi, zelfs voor flikker.
Persoonlijke mening is dat ik denk dat het een enorme fout zou zijn om de homo/lesbi gemeenschap uit te sluiten maar dat was ook niet de bedoeling van Hongarije of ik miste ergens een stuk tekst.

De EU wil volgelingen en ik twijfel of V. Orbán zich zo gemakkelijk in de één of andere richting laat duwen.

Heeft de volledig openstaande EU een probleem met zijn migratiebeleid?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 juni 2021 om 09:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 10:53   #71
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Deze draad gaat over Orban en Hongarije en over niemand en niets anders.
Maar Orban is enkel in het nieuws omdat politici uit shithole countries hem willen gebruiken als bliksemafleider voor de onvrede veroorzaakt door hun incompetentie.

We all live in shithole countries now.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 10:54   #72
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Binnenkort geen EU geld meer voor Hongarije. Het verdwijnt toch maar in de zakken van Orban en zijn clan.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 11:36   #73
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Binnenkort geen EU geld meer voor Hongarije. Het verdwijnt toch maar in de zakken van Orban en zijn clan.
Die kans zit er inderdaad dik in.

Vers van de pers?

Kan de EU iets doen tegen de anti-homowet in Hongarije? Van Hecke: "Geld is de enige taal die Orbán begrijpt"

Zal hij (Orbán) de kwellingen uit de hoek van de rest van de EU wel blijven gedogen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 juni 2021 om 11:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 12:06   #74
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Binnenkort geen EU geld meer voor Hongarije. Het verdwijnt toch maar in de zakken van Orban en zijn clan.
Ook geen uitkeringen dan voor islamieten in Europa, die meestal homohaters zijn? Zoals die Tsjetsjeense chatgroep die opriep om homo's in elkaar te slaan. Maar dat werd supersnel onder de mat geveegd. Hypocrisie ten top.

In navolging van de mystery calls, kan men mystery walks organiseren in islamitische wijken met homokoppels die hand in hand over straat lopen. Maar dat zal niet mogen, wegens te groot 'succes'.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 25 juni 2021 om 12:17.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 12:17   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
We hadden misschien moeten beginnen om ons tegen culturen te verzetten die Europa van buiten uit aanvallen.
Dat is ook één van de reden waarom zoveel Britten voor de Brexit stemde.
De EU ging volgens hen veel te laks om met migratie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 13:15   #76
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Deze draad gaat over Orban en Hongarije en over niemand en niets anders.
Inderdaad, we moeten alles in het werk stellen om de homocaust, die nu plaats grijpt in Hongarije te stoppen. Heilige Ursula vaar met uw maagden de blauwe Donau af naar Budapest!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles

Laatst gewijzigd door fcal : 25 juni 2021 om 13:15.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 14:44   #77
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De aanval op hongarije en op Viktor Orbán is van start gegaan.

Zijn er toch véél in de EU die de opgestelde tekst(en) eens goed moeten lezen want ik denk dat men bepaalde teksten uit zijn context getrokken heeft juist maar om Viktor O. aan te vallen, de volgelinge van merkel op kop ...



Op het net stelde" men zich ook de vraag:



Eén van onze noorderburen zag het dan weer zo.

En wat met:



Persoonlijke mening is dat ik denk dat het een enorme fout zou zijn om de homo/lesbi gemeenschap uit te sluiten maar dat was ook niet de bedoeling van Hongarije of ik miste ergens een stuk tekst.

De EU wil volgelingen en ik twijfel of V. Orbán zich zo gemakkelijk in de één of andere richting laat duwen.

Heeft de volledig openstaande EU een probleem met zijn migratiebeleid?
De door het Hongaars parlement aangenomen wet gaat over het toevertrouwen aan de ouders van voorlichting omtrent mensen met een andere sexuele geaardheid. Meer niet. Maar het lokt woedende en schuimbekkende reacties uit, vooral in West-Europa waar deze aangelegenheid (ten onrechte volgens mijn bescheiden mening) onmiddellijk wordt geïnterpreteerd als “homofobie”. Hier willen onze politici dat de overheid het monopolie heeft omtrent die voorlichting. Maar wie heeft eigenlijk de primaire verantwoordelijkheid voor het opvoeden van de kinderen? Ik krijg ook de indruk dat deze zaak door vele linksen met beide handen wordt aangegrepen omdat ze met Orban nog een rekening te vereffenen hebben. Namelijk omwille van zijn migrantenbeleid.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 14:46   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Binnenkort geen EU geld meer voor Hongarije. Het verdwijnt toch maar in de zakken van Orban en zijn clan.
Dat is ordinaire toogpraat.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 15:28   #79
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Correctie, het gaat over een uitspraak van Orban: "We willen een Europese wedergeboorte!"
Orban en zijn land horen niet in Europa thuis.
Ze lopen 100 jaar achter bij de andere EU landen en Hongarije kan beter uit de EU vertrekken en zich aansluiten bij Rusland.
Orban heeft dezelfde ideeën als Poetin.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2021, 16:28   #80
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De door het Hongaars parlement aangenomen wet gaat over het toevertrouwen aan de ouders van voorlichting omtrent mensen met een andere sexuele geaardheid. Meer niet. Maar het lokt woedende en schuimbekkende reacties uit, vooral in West-Europa waar deze aangelegenheid (ten onrechte volgens mijn bescheiden mening) onmiddellijk wordt geïnterpreteerd als “homofobie”. Hier willen onze politici dat de overheid het monopolie heeft omtrent die voorlichting. Maar wie heeft eigenlijk de primaire verantwoordelijkheid voor het opvoeden van de kinderen? Ik krijg ook de indruk dat deze zaak door vele linksen met beide handen wordt aangegrepen omdat ze met Orban nog een rekening te vereffenen hebben. Namelijk omwille van zijn migrantenbeleid.
Wie een hond wil slaan...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be