Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2021, 20:54   #881
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Zeg nu eens eerlijk. Door wie en hoeveel wordt u betaald om hier steeds maar weer uw elektrische wagen propaganda te komen verspreiden?
Zoek eens de definitie van propaganda. Lol.


pssst de sluikstorterlobby betaald goed.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2021 om 20:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 19:32   #882
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zoek eens de definitie van propaganda. Lol.


pssst de sluikstorterlobby betaald goed.
Daarmee weet ik nog niet door wie u betaald wordt om overal steeds maar weer tegen uzelf te komen vertellen hoe goed en magisch elektrische auto's wel zijn.

Is dat een auto fabrikant? Een reclamebureau? De overheid? Fluvius? 1 of andere groene vzw?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2021, 20:25   #883
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zoek eens de definitie van propaganda. Lol.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 07:00   #884
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Om eens een snufje humor,verspreid door een van die niet-technische onzinschrijvers in de pers in dit draadje te brengen:

"Draagvlak digitale meter is onherstelbaar beschadigd"....


euhm......


Terugdraaiende teller en digitale meter zitten inderdaad in hetzelfde type apparaat(het is gewoon een softwarekwestie)

Maar het "draagvlak" bestaat gewoon uit standaard-rails in een typische electrische kast hé.Daar is niks mis mee......

Laatst gewijzigd door kelt : 19 maart 2021 om 07:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 19:59   #885
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Daarmee weet ik nog niet door wie u betaald wordt om overal steeds maar weer tegen uzelf te komen vertellen hoe goed en magisch elektrische auto's wel zijn.

Is dat een auto fabrikant? Een reclamebureau? De overheid? Fluvius? 1 of andere groene vzw?
Praat gewoon graag tegen zichzelf en dat terwijl hij naar verluidt zelfs niet eens een EV heeft...
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 21:27   #886
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
(...)
Nu dus niet meer. In feite is de geïnjecteerde stroom zo weinig waard dat je hem even goed kan opsmossen. Net het tegenovergestelde dan wat de VREG (ogenschijnlijk) wilde bereiken.
Enfin ieder moet doen wat hij moet doen, maar ik ga mijn overschot niet naar het net sturen. Ik zet die om in gebakken lucht.
(...)
Installeer airco.
Zo verbruik je wanneer je panelen produceren en je hebt er nog iets aan.
Zou wel eens een trend kunnen worden. De warmtepomp op het stort en airco in de plaats.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 22:55   #887
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Daarmee weet ik nog niet door wie u betaald wordt om overal steeds maar weer tegen uzelf te komen vertellen hoe goed en magisch elektrische auto's wel zijn.

Is dat een auto fabrikant? Een reclamebureau? De overheid? Fluvius? 1 of andere groene vzw?
Ik heb zo een vermoeden dat Micele aandelen van Tesla gekocht heeft. Niet alleen de auto's maar alles van Tesla vindt hij fantastisch.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2021, 21:51   #888
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Off topic.

Dit is de geschikte topic om onzin over Tesla te vertellen:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=257400
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2021, 17:29   #889
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Installeer airco.
Zo verbruik je wanneer je panelen produceren en je hebt er nog iets aan.
Zou wel eens een trend kunnen worden. De warmtepomp op het stort en airco in de plaats.
Dat heb ik ook al gedaan. Spijtig genoeg niet voldoende om alles op te krijgen, dus er is nog iets drastischer nodig.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 21 maart 2021 om 17:29.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 16:35   #890
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gewoon digitale meter weigeren.
Afspraak gemaakt dat ze de DM mogen komen plaatsen op 30.12.2025.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 06:06   #891
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Afspraak gemaakt dat ze de DM mogen komen plaatsen op 30.12.2025.
Een dag te vroeg....maar kom, in de winter brengen die krengen op het dak toch niets op.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 10:25   #892
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Nu , beste wat mij is overkomen de DM omdat WP volledig afstaat.
Door zware PV installatie (Westkant) dek ik alles van verbruikers tussen 13:00 en 18:00 uur
De verhouding is nu 75% rechtstreeks verbruik en 25% injectie met 20% aankoop.
Nu ja , WP is weggevallen maar nieuwe condensatie verwarming werkt ook goed op portemonnee .
heb ook nog iets aangeschaft waar ik een mijn vrouw in zitten? neen geen eli.auto maar een Jacuzzi
Zoals nu beetje licht bewolkt en zonnecurve begint te lopen voor PV installaties op westkant 4 KWP tot binnen een uur 7,5 KWP en meer.
volgens mij zijn er veel die nog niet de rekening hebben gemaakt en fixeren zich op salderen voor winter dit terwijl rechtstreeks meer rendement haalt en dit zonder prosumenten tarief.
Natuurlijk WP is Not done, dat is game over

Laatst gewijzigd door Deo : 9 april 2021 om 10:34.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2021, 17:41   #893
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Nu , beste wat mij is overkomen de DM omdat WP volledig afstaat.
Door zware PV installatie (Westkant) dek ik alles van verbruikers tussen 13:00 en 18:00 uur
De verhouding is nu 75% rechtstreeks verbruik en 25% injectie met 20% aankoop.
Nu ja , WP is weggevallen maar nieuwe condensatie verwarming werkt ook goed op portemonnee .
heb ook nog iets aangeschaft waar ik een mijn vrouw in zitten? neen geen eli.auto maar een Jacuzzi
Zoals nu beetje licht bewolkt en zonnecurve begint te lopen voor PV installaties op westkant 4 KWP tot binnen een uur 7,5 KWP en meer.
volgens mij zijn er veel die nog niet de rekening hebben gemaakt en fixeren zich op salderen voor winter dit terwijl rechtstreeks meer rendement haalt en dit zonder prosumenten tarief.
Natuurlijk WP is Not done, dat is game over
Dan dekt het nog maar een fractie van het verbruik/opbrengst. Zwaarste verbruik zit 's avonds. Het lost ook je verbruik in de winter niet op.
En bovendien zou je in zo'n geval ook nog zitten met de kost voor het verleggen van de installatie.
Als er één ding is dat wel duidelijk is dan is het dat je beter niet investeert in iets dat met ecologie te maken heeft. Ik profiteer nog van de certificaten die ik heb zolang ik kan (vind dat ik dat mezelf verplicht ben) daarna gaat de installatie simpelweg in de 'off' stand.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 10 april 2021 om 17:43.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2021, 19:17   #894
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dan dekt het nog maar een fractie van het verbruik/opbrengst. Zwaarste verbruik zit 's avonds. Het lost ook je verbruik in de winter niet op.
En bovendien zou je in zo'n geval ook nog zitten met de kost voor het verleggen van de installatie.
Als er één ding is dat wel duidelijk is dan is het dat je beter niet investeert in iets dat met ecologie te maken heeft. Ik profiteer nog van de certificaten die ik heb zolang ik kan (vind dat ik dat mezelf verplicht ben) daarna gaat de installatie simpelweg in de 'off' stand.
Installatie verleggen? Die ligt al op Westkant en GSC heb ik nog 10 jaar. Zwaar verbruik s'avonds? TV en licht is geen zwaar verbruik. Meten is weten, cijfers kloppen.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2021, 21:51   #895
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
(...)
Als er één ding is dat wel duidelijk is dan is het dat je beter niet investeert in iets dat met ecologie te maken heeft. Ik profiteer nog van de certificaten die ik heb zolang ik kan (vind dat ik dat mezelf verplicht ben) daarna gaat de installatie simpelweg in de 'off' stand.
Je zal zeker niet de enige zijn die zo redeneert.
Zonde toch hoe onze overheid zich zo vaak bewijst als onbetrouwbaar.

Langs de andere kant: je kent het gezegde: "Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat ook."
Als je 10 keer de marktprijs wordt geboden voor een kWh dan weet je dat dit niet blijft duren.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2021, 21:53   #896
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dat heb ik ook al gedaan. Spijtig genoeg niet voldoende om alles op te krijgen, dus er is nog iets drastischer nodig.
Zwembad?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2021, 20:45   #897
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Zwembad?
Nee, dank je, dat is net als een lopende rekening openen bij de overheid (bijkomende onroerend goed belastingen). Ze doen nu al niets anders dan constant op Google Earth loeren om u te pakken.

Persoonlijk ben ik nog blij dat ik op de goede moment die panelen gelegd heb. Die certificaten compenseren mijn echte stroomverbruik nog tot 2031. Daarna is het onherroepelijk 'uit' (of sneller als een omvormer het begeeft). Intussen maak er een zaak van om te zorgen dat ze geen kWh overschot van mijn panelen krijgen en daar ben ik verdomd goed in gelukt.

Stilaan plannen voor fase 2: genoeg mazout inslaan en generatoren in verschillende trappen met recuperatie van de warmte in de verwarming.

Er gaat ne moment komen dat er héél veel in het donker en de kou zitten, maar ik zeker niet.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2021, 23:40   #898
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Stroom maken met een diezelgenerator daar is kostprijs per kwh goedkoper dan stroom kopen.
Koop een huisbatterij en laat die 1 uur laden, stroom genoeg voor heel de dag.en je bent off grid en ook warm water voor 5 douches uit warmtewisselaar op uitlaatdit met 3 liter rode mazout

Laatst gewijzigd door Deo : 11 april 2021 om 23:42.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 08:52   #899
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Stroom maken met een diezelgenerator daar is kostprijs per kwh goedkoper dan stroom kopen.
Koop een huisbatterij en laat die 1 uur laden, stroom genoeg voor heel de dag.en je bent off grid en ook warm water voor 5 douches uit warmtewisselaar op uitlaatdit met 3 liter rode mazout
Waar krijgt men die gratis dieselgenerator en huisbatterij?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2021, 10:32   #900
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waar krijgt men die gratis dieselgenerator en huisbatterij?
Er zijn er nog genoeg die een mazouttank liggen hebben. Diesel generator kost in gamma paar 100 euro en huisbatterij daar krijg je subsidies voor. Bij een verbruik van 7 kwh per dag heb je uw investering op paar jaar eruit en ben je van al dat gezever vanaf.
In Canada in de bergen staan genoeg voorbeelden van goedkope off grid systemen.
Waarom kan dit hier niet?

Reken maar uit 3 liter mazout verbruik op 1 uur draaien per dag geeft -+ 8 kwh zonder rest rendement uit uitlaat warmtewisselaar goed voor 5 douches.
Levensduur van generator is meer dan 20 jaar door elke dag maar 1 uur te draaien.
Zij die dit durven zien onmiddellijk zeer veel voordeel.

Laatst gewijzigd door Deo : 12 april 2021 om 10:36.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be