Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 20 mei 2021, 17:26   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.597
Standaard kan er een rubriek bij INternet ICT?? vb

Geachte Moderators,
hier verzoekje, suggestie:

Kan er geen thema rubriek bij komen over ICT, internet, oa ook cybercrime, ICT rechtszaken, phishing, bitcoin fraude zaken, enz met nadruk op juridisch strafbare delicten op het hele internet, en hoe je ertegen te wapenen, voorkomen beter dan genezen. En natuurlijk ook een reflektie van wat de politiek nou hiertegen concreet kan doen, want de meeste politici zijn hersenloze digibeten denk ik vaak.

Dus een rubriek bv

Internet, ICT, politiek Juridisch strafrecht, Cyber Crime Center

zo bouwt politics ook een juridische internet juridprudentie rubriek op, en dit is nu heel aktueel. Dit komt op facebook en social media niet voor.

-----------------

voorbeeld,
ik weet nu niet in welke rubriek ik dit onderwerp moet posten, ziehier, past nergens bij denk ik:

------------------- Toch heel aktueel thema, elke dag tienduizenden bans en blocks door facebook, en ook disabled accounts, Oversight Board kan niet veel doen. Mijn twee facebook accounts zijn nu disabled 2 weken geleden en het is pure discriminatie van mij als openbare Gammafiel die HHM mannen mode maakt.

--------------------------------------------

Facebook schikt voor 550 miljoen dollar in zaak over gezichtsherkenning

Facebook heeft een schikking getroffen in een collectieve rechtszaak met gebruikers uit Illinois over het gebruik van gezichtsherkenning. Het sociale netwerk betaalt 550 miljoen dollar als schadevergoeding en voor het dekken van juridische kosten.

Een groep inwoners van Illinois spande een rechtszaak aan omdat ze vonden dat Facebook met het gebruik van gezichtsherkenning in overtreding is van de Biometric Information Privacy Act van de Amerikaanse staat. Het ging om de functie Tag Suggestions, waarbij gebruikers suggesties te zien kregen voor het taggen van foto's. Facebook gebruikte gezichtsherkenning om die suggesties te genereren en vroeg daarvoor geen expliciete toestemming voor aan de desbetreffende personen.

Facebook is het niet eens met de aanklachten en ontkent in overtreding te zijn, maar heeft toch een schikking getroffen. Het sociale netwerk betaalt 550 miljoen dollar, omgerekend zo'n 499,5 miljoen euro. De drie advocatenkantoren die de burgers vertegenwoordigden, spreken in een persbericht van een overwinning en stellen dat het gaat om het hoogste schikkingsbedrag ooit in een privacyzaak. De schikking moet nog goedgekeurd worden door de rechter.

Doordat er een schikking is getroffen, is er geen uitspraak gedaan in de zaak. De desbetreffende privacywet van de Amerikaanse staat geeft inwoners de mogelijkheid om bedrijven aan te klagen en per persoon tot 5000 dollar per overtreding te eisen. Als de rechtbank de gebruikers in het gelijk had gesteld, had het bedrag misschien veel hoger kunnen oplopen.

In een verklaring tegenover The New York Times zegt een woordvoerder van Facebook dat het 'in het belang was van zijn community en aandeelhouders' om de zaak achter zich te laten door een schikking te treffen. In september vorig jaar heeft Facebook gezichtsherkenning wereldwijd uitgeschakeld. Alleen na expliciete toestemming werkt dat nog.

Het schikkingsbedrag van 550 miljoen dollar levert nauwelijks een deuk op in de financiële resultaten van het sociale netwerk. Facebook behaalde in het afgelopen kwartaal een omzet van 21,1 miljard dollar, een stijging van 25 procent ten opzichte van een jaar geleden. De nettowinst bedroeg 7,35 miljard dollar en dat was een stijging van 7 procent.

Over heel 2019 behaalde Facebook een omzet van 70,7 miljard dollar, dat was 27 procent meer dan in 2018. De winst kwam uit op 18,5 miljard dollar, 16 procent minder dan in het jaar ervoor. Volgens Facebook blijft het aantal gebruikers stijgen. In december waren er wereldwijd gemiddeld 1,66 miljard gebruikers actief en maandelijks zijn dat er 2,5 miljard. Dat is respectievelijk 9 en 8 procent meer dan in dezelfde periode een jaar geleden.

Ook de gemiddelde omzet per gebruiker steeg. Wereldwijd kwam dat gemiddeld uit op 8,52 dollar per gebruiker in het afgelopen kwartaal. In de VS is dat met 41,41 dollar per gebruiker verreweg het hoogst. In Europa ligt dat bedrag op 13,21 dollar. De inkomsten van Facebook komen vrijwel alleen uit advertenties.



https://tweakers.net/nieuws/162888/f...erkenning.html



----------------------
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 20 mei 2021, 17:29   #2
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.597
Standaard klaagrubriek over social media

Noot ter aanvulling
deze nieuwe rubriek moet ook een Cyberspace klaagmuur worden voor problemen met oa facebook en andere social media waar de censuur en keiharde discriminatie en misbruik van prive informatie dus nu een groot drama geworden is. Grondrechten van Nederlandse en Belgische staatsburgers worden bruut geschonden door oa Facebook en ik heb ook veel meegemaakt.

mi is er nu grote behoefte aan een dergelijke rubriek.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 20 mei 2021, 17:40   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Is het katern "Wetenschap en Technologie" niet voldoende ?
Een onderwerp of discussie kan uiteindelijk op eigen initiatief.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 mei 2021 om 17:41.
Rudy is offline  
Oud 21 mei 2021, 19:07   #4
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Wat mij betreft zijn er op dit ogenblik nog veel teveel subfora, vooral als je in aanmerking neemt hoe weinig mensen er ook op de gepaste wijze gebruik van maken.
Een massa forumgebruikers kwakt zonder nadenken zijn bijdrage in 'Binnenland' en reageert bovendien gepikeerd wanneer hun topic naar het gepaste katern versast wordt.

De onderwerpen voor het nieuwe subforum dat hier gevraagd wordt passen perfect bij "Techniek en wetenschap"

Ik ben desondanks steeds bereid om er een subforum bij te nemen wanneer er twee of meer verdwijnen, waarvan de onderwerpen evengoed onder een bestaand forum kunnen ondergebracht worden...

De moderatie.
Pontifex is offline  
Oud 21 mei 2021, 23:46   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Alle mogelijke discussies kunnen worden ondergebracht in een van de reeds bestaande katerns.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 22 mei 2021, 14:17   #6
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.597
Standaard klaagrubriek over social media

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Wat mij betreft zijn er op dit ogenblik nog veel teveel subfora, vooral als je in aanmerking neemt hoe weinig mensen er ook op de gepaste wijze gebruik van maken.
Een massa forumgebruikers kwakt zonder nadenken zijn bijdrage in 'Binnenland' en reageert bovendien gepikeerd wanneer hun topic naar het gepaste katern versast wordt.

De onderwerpen voor het nieuwe subforum dat hier gevraagd wordt passen perfect bij "Techniek en wetenschap"

Ik ben desondanks steeds bereid om er een subforum bij te nemen wanneer er twee of meer verdwijnen, waarvan de onderwerpen evengoed onder een bestaand forum kunnen ondergebracht worden...

De moderatie.

Miaauw miaauw namastiaauw Pontifex moderator,

1) nadruk op mn Cyber Crime en de wantoestanden v oa FAcebook, waar er geen vrijheid van meningsuiting is en als online Klaagmuurtje na een ban of block of deleted account, wat ik dus meemaakte bij Facebook 2 weken geleden, beide accounts deleted. Wereldwijd geen enkel subforum waar ik kan klagen. Dus evt ook in engels toestaan.

2) Wat weg kan: die besloten links/ rechts thema subfora's, kunnen deleted worden denk ik.

3) Forum kan doorgroeien door een apart subforum te maken voor superieure Katten en Honden, die een opmerkelijke prestatie leverden in de maatschappij, bv een kat die een muis redt in een vijver, vd verdrinkingsdood he, EHBO toepast, en daarna na reanimatie van de muis, nog even doorknuffelt met zijn hersenloos vriendje en hem dan uiteindelijk bij het avond diner met zijn mede maffia katten buren dus als hoofdschotel geflambeerd serveert.


PS
mijn ziekelijke schizofrene talent om hele rare en wrange fictie dingen te pennehoeren moet ik toch ooit verzilveren. Een zeecontainertje vol tafelzilver in de tuin van mijn flat zou niet slecht staan op mijn oude dag.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 22 mei 2021, 15:50   #7
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Miaauw miaauw namastiaauw Pontifex moderator,

1) nadruk op mn Cyber Crime en de wantoestanden v oa FAcebook, waar er geen vrijheid van meningsuiting is en als online Klaagmuurtje na een ban of block of deleted account, wat ik dus meemaakte bij Facebook 2 weken geleden, beide accounts deleted. Wereldwijd geen enkel subforum waar ik kan klagen. Dus evt ook in engels toestaan.

2) Wat weg kan: die besloten links/ rechts thema subfora's, kunnen deleted worden denk ik.

3) Forum kan doorgroeien door een apart subforum te maken voor superieure Katten en Honden, die een opmerkelijke prestatie leverden in de maatschappij, bv een kat die een muis redt in een vijver, vd verdrinkingsdood he, EHBO toepast, en daarna na reanimatie van de muis, nog even doorknuffelt met zijn hersenloos vriendje en hem dan uiteindelijk bij het avond diner met zijn mede maffia katten buren dus als hoofdschotel geflambeerd serveert.


PS
mijn ziekelijke schizofrene talent om hele rare en wrange fictie dingen te pennehoeren moet ik toch ooit verzilveren. Een zeecontainertje vol tafelzilver in de tuin van mijn flat zou niet slecht staan op mijn oude dag.
Beste,

Als ik het goed begrijp wil u in feite een volledige forumkatern laten oprichten om uw wedervaren met social media in te bespreken.
Wat mij betreft volstaat voor dat heel specifieke onderwerp een enkele topic in het katern 'Maatschappij en samenleving'.
U kan die discussie gerust zelf opstarten op de gebruikelijke wijze.
Veel forumplezier.

De moderatie
Pontifex is offline  
Oud 22 mei 2021, 16:32   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Je moet hier een Jurgenske plegen om een eigen rubriek te krijgen.
Genoteerd }-)
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline  
Oud 22 mei 2021, 19:50   #9
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Je moet hier een Jurgenske plegen om een eigen rubriek te krijgen.
Genoteerd }-)
Inderdaad, straffe kost
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 22 mei 2021, 19:50   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Je moet hier een Jurgenske plegen om een eigen rubriek te krijgen.
Genoteerd }-)
Denk eerst eens na, en stel je eerst eens de vraag waarom ieder z'n goesting zou moeten krijgen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 22 mei 2021, 20:11   #11
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Je moet hier een Jurgenske plegen om een eigen rubriek te krijgen.
Genoteerd }-)
Beste,

De forumsoftware die wij gebruiken is gratis beschikbaar.
Als de organisatie van dit forum u niet bevalt, dan kan u er zelf eentje opstarten, en naar uw eigen inzichten beheren, en modereren.

De moderatie.
Pontifex is offline  
Oud 22 mei 2021, 21:19   #12
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Inderdaad, straffe kost
Beste,

Het lijkt mij evident dat een heel actueel onderwerp, waar reeds een explosie van discussies over gestart werden heel wat geschikter is om een tijdelijk 'brandend actueel' subforum aan te wijden dan de hoogstpersoonlijke perikelen van een individu op een of ander obscuur social mediaplatform waar binnenkort nauwelijks nog een hond wakker van ligt, en dan refereer ik zowel naar de persoonlijke perikelen als naar het social mediagebeuren.

De moderatie.
Pontifex is offline  
Oud 28 mei 2021, 16:14   #13
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Beste forum gebruikers,

Lees op onderstaande link:

!!!Nieuwe richtlijnen voor het gebruik van Suggesties en Mededelingen!!!
Pontifex is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be