Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2021, 18:32   #41
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Solidariteitsactie door Dries Van Langenhove (verder zeker geen fan overigens, ik deel het enkel):

https://twitter.com/DVanLangenhove/s...61597724434433

https://schildenvrienden.com/shop/st...top-islsering/
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 26 mei 2021 om 18:33.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 18:51   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.380
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Nee, alle blanken zijn racisten.
En moslim, tenzij ze zelf zeggen van niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 18:54   #43
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is dus de veralgemening waarover het gaat.

Salah Abdasalam is een moslim en een terrorist...daarom zijn alle moslims terroristen
Jurgen Conings is een blanke en een terrorist...daarom zijn alle blanken terroristen
Ik weet ook wel wat een veralgemening is. Ik zie het u elke dag doen. Maar alle religie is waanzin en dat is geen veralgemening.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 19:17   #44
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

als men een spandoek toont met boerka's en nihaabs dat valt dit perfect onder de vrije meningsuiting, beiden zijn trouwens verboden in België dacht ik.

Als (moslim)landen het recht hebben om hun eigen cultuur/zeden/religie te beschermen door blote benen te verbieden dan mogen wij het tegenovergestelde doen.

Alleen links wil heiliger zijn dan de paus...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 19:27   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Die rechter is kierewiet, en draagt met haar vonnis bij tot het afschaffen van de democratie en de rechtsstaat.
Ik heb het al vaker gezegd, als je vonnissen bekijkt, zie je steeds meer het patroon dat moslims een voorkeurbehandeling krijgen.
Ze worden met dit vonnis zelfs op hun wenken bediend, je zou kunnen zeggen dat die rechter een stuk van de sharia heeft geïmplementeerd: moslims staan op een hoger niveau dan de rest van de maatschappij.
Ik denk niet dat het gross van de moslims gediend is met deze uitspraak. Ik kan me voorstellen dat een groot aantal moslims tegen de islamisering zijn en openlijk te kennen geven dat ze op het Vlaams Belang stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 19:28   #46
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
als men een spandoek toont met boerka's en nihaabs dat valt dit perfect onder de vrije meningsuiting, beiden zijn trouwens verboden in België dacht ik.

Als (moslim)landen het recht hebben om hun eigen cultuur/zeden/religie te beschermen door blote benen te verbieden dan mogen wij het tegenovergestelde doen.

Alleen links wil heiliger zijn dan de paus...
De EU-landen zijn geen haar beter dan zogenaamde "ondemocratische regimes", zie ze afgeven op Wit-Rusland. Ik heb het in die draad zo verwoord:

Citaat:
Stel dat JC op een vliegtuig zit dat boven de EU vliegt dan zal dat vliegtuig ook gedwongen worden om te landen zodat de zelfverklaarde "democratische" overheid een zogezegde "terrorist" kan onderscheppen. Dan zou er voor Michel, de onverkozen president van Europa, geen vuiltje aan de lucht zijn maar als een niet-westers land zo iets doet is het hek van de dam.

Een regime dat het recht op vrije meningsuiting niet kan garanderen zou beter zwijgen: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210526_92593073

Voor zover ik weet maakt Wit-Rusland zich niet schuldig aan islamisering, omvolking en genocide op het eigen volk. Het is er dus sowieso beter dan hier maar misschien is dat het wel dat de EU stoort.
Wie kan daar iets tegen inbrengen?
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 19:41   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik denk niet dat het gross van de moslims gediend is met deze uitspraak. Ik kan me voorstellen dat een groot aantal moslims tegen de islamisering zijn en openlijk te kennen geven dat ze op het Vlaams Belang stemmen.
U mag het mij niet kwalijk nemen maar dat geloof ik dus niet.

Die doen uiteindelijk wat wij ook eens zouden moeten gaan leren te doen en dat is met zen allen aan hetzelfde zeel te trekken.

Ik geloof dat die mensen van het VB zelfs al op de vingers getikt geweest zijn omwille van een spandoek.



Zoals ik al eerder wist te schrijven heb ik géén probleem met het bestaan van de Islam en zij die dat willen beleven of naleven zoals het in hun 'grote boek' geschreven staat maar in de EU hoort het NIET thuis daar de verschillen qua samenleving en andere te groot zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 mei 2021 om 19:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 19:47   #48
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Er is hier duidelijk een "Woke" dictatuur aan de gang.

Meteen in beroep gaan tegen deze schandelijke uitspraak, maar het is verre van zeker dat het hoger beroep een minder erge uitspraak gaat opleveren.

Het overgrote deel van de bevolking vindt deze uitspraak gewoon waanzinnig. Als Vlaams Belang hier slim mee omgaat kan de opmars verder worden gezet richting de volgende verkiezingen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 20:32   #49
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.559
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er is hier duidelijk een "Woke" dictatuur aan de gang.

Meteen in beroep gaan tegen deze schandelijke uitspraak, maar het is verre van zeker dat het hoger beroep een minder erge uitspraak gaat opleveren.

Het overgrote deel van de bevolking vindt deze uitspraak gewoon waanzinnig. Als Vlaams Belang hier slim mee omgaat kan de opmars verder worden gezet richting de volgende verkiezingen.
2!
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 02:13   #50
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

https://www.hln.be/binnenland/rechts...ings~afc2efbd/


Jurgen 2 en als ze zo verder doen denk ik dat er nog veel gaan bijkomen.
Alles gaat tot het niet meer gaat of breekt, dat is ook zo met het incassering vermogen van mensen.

Eénmaal rond de grens is er niet veel meer nodig om door te slaan en dat kan een kettingreactie teweeg brengen.

ik heb ook ervaren als kind/jongeling dat 2 verschillende groepen zolang er een groot numeriek verschil is goed kunnen functioneren samen.
Bij ons ging het over Walen/Vlamingen

Op school ca. 50/50 dat ging niet zo best, bij het leger zaten we met een 10% Vlamingen bij de Walen, wij werden perfect aanvaard.
Dan spreken we over 2 Belgische gemeenschappen, met een totaal andere cultuur krijg je wat zich nu aan het voordoen is.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 27 mei 2021 om 02:20.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 02:27   #51
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
De EU-landen zijn geen haar beter dan zogenaamde "ondemocratische regimes", zie ze afgeven op Wit-Rusland. Ik heb het in die draad zo verwoord:



Wie kan daar iets tegen inbrengen?
Als je goed nadenkt niemand, zij het dat je hier niet gemarteld of vermoord wordt?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 02:51   #52
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is dus de veralgemening waarover het gaat.

Salah Abdasalam is een moslim en een terrorist...daarom zijn alle moslims terroristen
Jurgen Conings is een blanke en een terrorist...daarom zijn alle blanken terroristen
Misschien is Salah ook een veganist en liefhebber van Klassieke muziek. Stel dat ik morgen ergens met een spandoek sta, waarop staat "weg met het veganisme", ben ik dan ook strafbaar omdat niet alle veganisten terroristen zijn?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 06:24   #53
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
'De spandoek wordt door dit vonnis nu ook aanzien als verboden.'

Dit is toch een aprilgrap??!
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 09:55   #54
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
'De spandoek wordt door dit vonnis nu ook aanzien als verboden.'

Dit is toch een aprilgrap??!
in mei ? ik vrees van niet, ik wil best moslims tolereren maar de 'islamisering' (het aanpassen van onze wetten en cultuur aan fundamentalisme) daar ben ik 100% tegen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 10:57   #55
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
in mei ? ik vrees van niet, ik wil best moslims tolereren maar de 'islamisering' (het aanpassen van onze wetten en cultuur aan fundamentalisme) daar ben ik 100% tegen
idem hier, ik beschouw me zelf zeker geen racist of extremist, maar als ze naar hier komen dan is het ofwel aanpassen ofwel buiten.
En waar ik zeker niet tegen kan is dat ze onze gebruiken weg willen hebben en ondertussen moeten we wel de hunne erbij pakken.

Dingen die me ergeren:

- gezaag over sinterklaas/kerstmis/ Carnaval... Ik ben zelf niet erg gelovig, maar dat maakt niet uit.
- hoofddoeken/boerkas
- onverdoofd slachten
- scholen die enkel nog halal eten aanbieden.
- hier op werk hebben ze nu ook al een plaats om te bidden: godsdienst vrijheid ok, maar doe dat in uwe eigen tijd.
-
-...
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 11:16   #56
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Islamisering is het onderwerpen van de maatschappij aan de gedragsregels van de islam die beschreven staan in de sharia waardoor de eigen cultuur, religie en wetgeving verdrongen wordt. Het blijven ijveren voor de scheiding tussen Islam en staat is dus tegenwoordig strafbaar in dit land. Dada en co vinden dat normaal. Jawadde.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 11:36   #57
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik denk niet dat het gross van de moslims gediend is met deze uitspraak. Ik kan me voorstellen dat een groot aantal moslims tegen de islamisering zijn en openlijk te kennen geven dat ze op het Vlaams Belang stemmen.
U kunt zich van alles voorstellen, maar of het ook enige relatie met de werkelijkheid vormt is een andere vraag.
Als men enquêtes doet bij moslims blijken ze heel vaak gelijkaardige gedachten erop na te houden, dat negeert de linkse kliek om hun droombeeld verder te kunnen verkondigen.

PS : Het idee van "het is een minderheid, dus niet belangrijk" is nonsens.
Één moslim stak een Franse leraar dood, sindsdien hebben alle Franse leraars schrik om nog over gelijke rechten voor man en vrouw, en de laïcité in het algemeen te spreken met hun leerlingen.
Zo gaat dat met terreur.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 11:37   #58
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
2!
3!
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 11:39   #59
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Jurgen 2 en als ze zo verder doen denk ik dat er nog veel gaan bijkomen.
Alles gaat tot het niet meer gaat of breekt, dat is ook zo met het incassering vermogen van mensen.
Als we dezelfde redenering van de wokers toepassen, is er toch geen enkel probleem?
2 tov. de miljoenen Vlamingen die niets doen?
We hoeven dus voor niets schrik te hebben, want het is een onbeduidende minderheid.
Alleen passen ze die leugenachtige bewering niet toe als het over Jurgen Conings gaat...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen
Op school ca. 50/50 dat ging niet zo best, bij het leger zaten we met een 10% Vlamingen bij de Walen, wij werden perfect aanvaard.
Dan spreken we over 2 Belgische gemeenschappen, met een totaal andere cultuur krijg je wat zich nu aan het voordoen is.
Bij mijn legerdienst waren er al wrijgingen: sommige Franstaligen vonden het niet kunnen dat er naar het VRT nieuws gekeken werd in plaats van het RTBf journaal, ook met een beurtelingse rol konden ze niet akkoord gaan.
Het VRT nieuws was "anti-Belgisch" of zelfs "fasicistich" vonden ze.
Dat was de voorlaatste lichting.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 27 mei 2021 om 11:42.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2021, 11:40   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hopelijk wordt dat vonnis in hoger beroep van tafel geveegd en rechtster Suzy Vanhoonacker van de balie gesmeten. Wat een waanzinnig vonnis. Men mag volgens haar dus niet meer tegen religieuze waanzin ageren ... die reactionaire woke-waanzin mag gaan stoppen!
Hmmm Mechelen,....9/10 een vriendin van Somers, de burgemeester en minister die iedereen een "inclusieve" samenleving wil opdringen, maar voor zichzelf kiest voor een riante exclusief "witte" en islamvrije villawijk in het landelijke Hombeek. Hoe geloofwaardig is zo iemand dan nog als minister en burgemeester ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 mei 2021 om 11:41.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be