Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2021, 10:46   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard Prikken of BUITEN!

Ik kan het in Belgie niet inschatten,maar in de VS is een "inentingsverplichting" van personeel in de ziekenhuizen erg algemeen...

En de consequenties worden hard doorgevoerd.
https://arstechnica.com/science/2021...ne/?comments=1

In het artikel toont men hoe dat ziekenhuis ontdekte dat 178 personeelsleden na de deadline van 7 juni laatst niet gevaccineerd hebben.

Welnu,ze zijn 2 weken op niet-betaald non actief gezet en ze moeten maar zien dat ze gevaccineerd raken of ze moeten niet meer komen....



Overigens,onvoldoende belicht,zitten alle ziekenhuzien in de VS wel met een rits rechtszaken van (familie van-)patienten.....jurdische miserie en kosten genoeg.Een potentieel uitspelen door advokaten dat er in het ziekenhuis "ongevaccineerden" rondlopen kunnen ze ongetwijfeld missen als kiespijn...

Laatst gewijzigd door kelt : 11 juni 2021 om 10:48.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 11:09   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Het was al eerder stof tot nadenken.

Waarom wordt de coronavaccinatie niet verplicht.

Artikel de dato 04/12/2020
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 11:15   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Een gevaccineerde patient zou ik het ziekenhuis wel het recht moeten hebben om te weigeren behandeld te worden door een niet gevaccineerde verpleegkundige of dokter.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 11:24   #4
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik kan het in Belgie niet inschatten,maar in de VS is een "inentingsverplichting" van personeel in de ziekenhuizen erg algemeen...

En de consequenties worden hard doorgevoerd.
https://arstechnica.com/science/2021...ne/?comments=1

In het artikel toont men hoe dat ziekenhuis ontdekte dat 178 personeelsleden na de deadline van 7 juni laatst niet gevaccineerd hebben.

Welnu,ze zijn 2 weken op niet-betaald non actief gezet en ze moeten maar zien dat ze gevaccineerd raken of ze moeten niet meer komen....



Overigens,onvoldoende belicht,zitten alle ziekenhuzien in de VS wel met een rits rechtszaken van (familie van-)patienten.....jurdische miserie en kosten genoeg.Een potentieel uitspelen door advokaten dat er in het ziekenhuis "ongevaccineerden" rondlopen kunnen ze ongetwijfeld missen als kiespijn...
Als ze dit in Brussel invoeren dan gaan er binnenkort weer mensen sterven op de gangen van de ziekenhuizen wegens groot gebrek aan personeel.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 11:29   #5
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een gevaccineerde patient zou ik het ziekenhuis wel het recht moeten hebben om te weigeren behandeld te worden door een niet gevaccineerde verpleegkundige of dokter.
En stel dat er op dat moment geen gevaccineerd personeelslid aanwezig is?

Vorig jaar mochten (moesten) de zorgverleners zich blootstellen aan besmettingsrisico om besmettelijke covidpatienten te verzorgen.

En nu wensen de patienten geen enkel risico te lopen zich bloot te stellen aan covid alhoewel ze zelf gevaccineerd zijn?

Ik noem dat gebrek aan respect voor het zorgpersoneel dat al zo hard gewerkt heeft. Zij moesten hun eigen gezondheid op het spel zetten om uw hachje te redden en nu eisen dat jij recht hebt op een nulrisico. Ze hadden misschien destijds ook eieren voor hun geld kunnen kiezen en die covidpatienten gewoon laten creperen, want niemand zal het hen kwalijk nemen indien ze hun eigen gezondheid toch nog belangrijker vinden dan die van een ander.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 11:31   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
En stel dat er op dat moment geen gevaccineerd personeelslid aanwezig is?

Vorig jaar mochten (moesten) de zorgverleners zich blootstellen aan besmettingsrisico om besmettelijke covidpatienten te verzorgen.

En nu wensen de patienten geen enkel risico te lopen zich bloot te stellen aan covid alhoewel ze zelf gevaccineerd zijn?

Ik noem dat gebrek aan respect voor het zorgpersoneel dat al zo hard gewerkt heeft. Zij moesten hun eigen gezondheid op het spel zetten om uw hachje te redden en nu eisen dat jij recht hebt op een nulrisico. Ze hadden misschien destijds ook eieren voor hun geld kunnen kiezen en die covidpatienten gewoon laten creperen, want niemand zal het hen kwalijk nemen indien ze hun eigen gezondheid toch nog belangrijker vinden dan die van een ander.
U noemt dat wat u wil hé.

Zorgkundigen en dokters zouden nu allemaal hun prikken gehad moeten hebben.

Het is een vereiste dat ze ook ingegaan zijn op de uitnodiging.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 11:32   #7
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een gevaccineerde patient zou ik het ziekenhuis wel het recht moeten hebben om te weigeren behandeld te worden door een niet gevaccineerde verpleegkundige of dokter.
leg dat geval in de gang dan maar
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 11:40   #8
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het was al eerder stof tot nadenken.

Waarom wordt de coronavaccinatie niet verplicht.

Artikel de dato 04/12/2020
Omdat het vaccin een nood goedkeuring gekregen heeft, zoiets kan niet verplicht worden tenzij in tijden van oorlog.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 11:49   #9
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Omdat het vaccin een nood goedkeuring gekregen heeft, zoiets kan niet verplicht worden tenzij in tijden van oorlog.
Dan zeggen ze gewoon dat het oorlog is eh...tegen het virus. Sommigen hebben het al als dusdanig verklaard.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 11:52   #10
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Omdat het vaccin een nood goedkeuring gekregen heeft, zoiets kan niet verplicht worden tenzij in tijden van oorlog.
Ik vermoed toch dat dat niet de reden kan zijn.
De regering kan zich eigenlijk al alles veroorloven.
Zijn er landen waar vaccinatie verplicht is ?
(Buiten Israël mss)
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 11 juni 2021 om 11:53.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 12:12   #11
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een gevaccineerde patient zou ik het ziekenhuis wel het recht moeten hebben om te weigeren behandeld te worden door een niet gevaccineerde verpleegkundige of dokter.
Dus de bakker mag ook bepalen welke medicatie gij moet nemen om een brood te mogen kopen?
Even krankzinnig.

Een patiënt heeft NIET het recht om te eisen welke vaccins een verpleegkundige of arts moeten gehad hebben zodat zij hem zouden 'mogen helpen'.
Ga dan maar op een ander voor hulp, zou k zeggen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 12:12   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Niet gevaccineerde zorgkundigen zijn een gevaar voor de patiënten en de familieleden van de patiënten.

Vlaanderen is veel meer vaccinatie-bereid; in Vlaanderen en in de Brusselse Vlaamse ziekenhuizen mag vaccinatie verplicht worden voor alle zorgpersoneel.

Wallonië moet zelf maar beslissen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 12:33   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dus de bakker mag ook bepalen welke medicatie gij moet nemen om een brood te mogen kopen?
Even krankzinnig.

Een patiënt heeft NIET het recht om te eisen welke vaccins een verpleegkundige of arts moeten gehad hebben zodat zij hem zouden 'mogen helpen'.
Ga dan maar op een ander voor hulp, zou k zeggen.
Wie een vaccin weigert moet ook aanvaarden dat hij/zij beperkingen zal hebben in de maatschappij.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 12:40   #14
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een gevaccineerde patient zou ik het ziekenhuis wel het recht moeten hebben om te weigeren behandeld te worden door een niet gevaccineerde verpleegkundige of dokter.
'k Peins dat -eens het zover is- de patiënt al lang blij zal zijn geholpen te worden. Want dat is prioriteit: dat je geholpen wordt. Het geloof van de helpend hand doet niet terzake. Maar voor de simpelen is het misschien beter dat ze door hun eigen soort geholpen worden. Apartheid moet er zijn eh.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 12:44   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik kan het in Belgie niet inschatten,maar in de VS is een "inentingsverplichting" van personeel in de ziekenhuizen erg algemeen...

En de consequenties worden hard doorgevoerd.
https://arstechnica.com/science/2021...ne/?comments=1

In het artikel toont men hoe dat ziekenhuis ontdekte dat 178 personeelsleden na de deadline van 7 juni laatst niet gevaccineerd hebben.

Welnu,ze zijn 2 weken op niet-betaald non actief gezet en ze moeten maar zien dat ze gevaccineerd raken of ze moeten niet meer komen....



Overigens,onvoldoende belicht,zitten alle ziekenhuzien in de VS wel met een rits rechtszaken van (familie van-)patienten.....jurdische miserie en kosten genoeg.Een potentieel uitspelen door advokaten dat er in het ziekenhuis "ongevaccineerden" rondlopen kunnen ze ongetwijfeld missen als kiespijn...
Zéér goede maatregel.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 12:45   #16
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wie een vaccin weigert moet ook aanvaarden dat hij/zij beperkingen zal hebben in de maatschappij.
En ayatollahs vinden dat mensen die hun niet tot de islam bekeren ook moeten aanvaarden dat ze beperkingen zullen hebben in de maatschappij.

Zoals Patrickve herhaaldelijk heeft gesteld, zie ik geen enkel (sanitair) rationeel argument voor dat principe. Enkel emo en principeargumenten gelijk de vaccinweigeraars moeten op één of andere manier gestraft worden.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 12:46   #17
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Als ze dit in Brussel invoeren dan gaan er binnenkort weer mensen sterven op de gangen van de ziekenhuizen wegens groot gebrek aan personeel.
Dat is dan de franstaligen hun eigen schuld met dikke bult...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 12:47   #18
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
En ayatollahs vinden dat mensen die hun niet tot de islam bekeren ook moeten aanvaarden dat ze beperkingen zullen hebben in de maatschappij.

Zoals Patrickve herhaaldelijk heeft gesteld, zie ik geen enkel (sanitair) rationeel argument voor dat principe. Enkel emo en principeargumenten gelijk de vaccinweigeraars moeten op één of andere manier gestraft worden.
De angst zit zeer diep bij sommige mensen.

Schrik dat een niet-gevaccineerden bij hun zou aanbellen en dat soort toestanden.. Geweldig toch. Met zo een volk loopt elke führer vrolijk rond.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 12:48   #19
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is dan de franstaligen hun eigen schuld met dikke bult...
Dus ook de franstaligen die braaf en vol burgerzin hun vaccin hebben genomen?
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2021, 13:04   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een gevaccineerde patient zou ik het ziekenhuis wel het recht moeten hebben om te weigeren behandeld te worden door een niet gevaccineerde verpleegkundige of dokter.
Ik zou het andersom kunnen begrijpen: niet-gevaccineerde patienten zouden eventueel door gevaccineerd personeel moeten behandeld worden, op dezelfde manier dat men vorig jaar ZO DOM GEWEEST IS om geen personeelsleden die het al gehad hebben te gebruiken bij zwakke niet-gevaccineerde patienten. Maar ja, toen vertelde men de smoes dat natuurlijke immuniteit niet werkt, waardoor men enorm veel zwakke en bejaarde mensen laten besmetten heeft door personeel dat het nog niet gehad had.

Men had toen eigenlijk enkel maar personeel moeten gebruiken dat al ziek geweest was, en de anderen vragen van zich zoveel mogelijk te laten besmetten. Maar nee. Dat zou te rationeel geweest zijn.

Je moet mij anders eens uitleggen waarom een GEVACCINEERDE patient een gevaccineerde verzorger zou moeten krijgen ? Hij is zelf toch al gevaccineerd ?

Het zijn juist de gevaccineerde patienten die het best verzorgd worden door het niet-gevaccineerde personeel he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juni 2021 om 13:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be