![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben het tegenovergestelde van plan: ik ben van plan in 2012 al ons spaargeld op te doen. Aan een nieuwe wagen, aan verbouwingen (voor dat laatste ga ik zelfs lenen, aan een lage intrestvoet kan ik niet mis doen). Ik geloof immers het scenario van deflatie niet, ik ga uit van het tegendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, ja, ok, maar niks te maken met hoge inflaties van de jaren 70 waar we 10-15 % bereikten he.
Maar ja, de ECB heeft haar job verlaten om aan de politiek toe te geven, ipv over de Euro te waken he, en de drukpersen aangezet. Officieel heet het "staatspapier opgekocht" maar aangezien dat staatspapier goed is voor de prullenbak, hebben ze wel degelijk geld bijgedrukt hierdoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, ook volop bezig aan verbouwingen, en wil ook geen spaargeld meer. Wel leningen. Want de drukpersen gaan weer gaan rollen zoals weleer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik geef je gelijk als de lonen mee stijgen, maar dit lijkt alsmaar meer onder druk te staan, dus of dit echt een optie is, lijkt me nog niet zo duidelijk. Enfin als je investeert in je woning liggen de zaken wel lichtjes anders dunkt me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet waar. Mensen zitten NIET op cash. Geld op een bankrekening is GEEN cash. En weet u wat er gebeurt met geld op een bankrekening? Het wordt uitgeleend. Gelooft u dat niet? Wel, de fractionele reserve is orde 7-10% en als een bank een bail-out nodig heeft impliceert dit dat ze zelfs die habbekrats spaargeld niet kunnen teruggeven. En die reserve omvat zelfs de bankkantoren zelf.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deflatie betekent het failliet gaan van quasi de hele schuldenclub, en dat is incluis overheden en banken. Klein detail hierbij: alle geld op bankrekeningen is dan officieel en in één klap 'gone'. Gaat de schuldenclub, met superprivileges als wetten maken, belastingen heffen dit toelaten? Nee. Ze gaan tijd winnen en als sluikse ratjes elke jaar een brok van uw kaas jatten. U kan dan niet anders dan van het juiste uitgegaan te hebben. Dus ja, alles 'opdoen' is hoe je ratjes niks overlaat. Ik deed dat ook, mijn spaargeld is tata en ik heb zilver in de plaats. Dat is nog bruikbaar als geld ook, je kunt geen stukje huis verkopen, alleen moet je voorkomen dat je teveel betaalt, anders maak je net dezelfde verliezen als op een bankrekening. En wanneer de grote massa dit ook begint te doen, dan is hyperinflatie een feit. In Belarus gingen prijsstijgingen van 'vrij normaal' naar verveelvoudigingen, in amper 3 jaar tijd. De intrest op een bankrekening is een fantastische 30+%. 100000 euro zou een jaar later 130000 euro zijn. Hoera? Nee, want de prijzen van de dingen waarvoor we euro's als een tussenstap gebruiken stijgen nog rapper. Edelmetaalprijzen gingen met duizenden procenten omhoog. Veel rijker wordt je echter niet, om dezelfde reden.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 10 november 2011 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 12.03.2025 is de inverse rentecurve op de OLO's en schatkistcertificaten voorbij. De rentecurve is terug normaal. Na een periode van inverse rentecurve volgt doorgaans een recessie met beursmalaise. Weldra koopjes op de beurs ! De minicrash op de beurs tijdens corona, de schuldencrisis en 9/11 zijn vergeten. De Dow Jones Index zakt onder 1.000 en de BEL20 onder 1.500.
Als er paniek is op de beurs, panikeer dan als eerste !
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |