![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij het tegendeel blijft beweren is dat puur slechte wil. En lig je overduidelijk ook niet echt wakker van de situatie van dat gezin. Je blijft je blindstaren op je eigen leugens in plaats van te focussen op opties voor het gezin, waar u naar eigen zeggen toch zo hard mee inzit. En verdient de dochter meer dan die €300 wordt dat van haar leefloon afgetrokken ja. Wat is daar het probleem mee? Is gaan werken op momenten dat het kan te veel gevraagd? Gaan we studenten een leefloon geven en ze toestaan dat ze elke dag onbeperkt mogen bijverdienen? In dat geval vraag ik morgen een leefloon aan en ga ik een studentenjob uitvoeren. Als ik, als werkloze, morgen ga werken ontvang ik voor die dag loon maar ook geen stempelgeld meer. Ga jij voor mij dan ook zo'n draad opstarten? Als die dochter 4 dagen per week aan €110 kan gaan werken heeft ze per week €440, per maand 1760. Trek daar haar leefloon af en ze houdt iets van een €900 meer over dan wanneer ze niet zou werken. Maar €900 per maand meer hebben door te werken dan met een leefloon is voor jou blijkbaar een onoverkomelijk probleem... Citaat:
Ik begrijp niet waarom jij altijd de moeder en de dochter als 2 aparte personen beschouwd. Als die dochter, zoals jij beweert, toch zo'n prachtige meid is gaat die vast geen probleem hebben om mee te werken aan een oplossing voor de financiele zorgen van het gezin. Zegt de dochter "fuck you" tegen haar moeder vraag ik me af waarom jij ze een "prachtige dochter" noemt. Citaat:
Ik geef gewoon aan wat een mogelijkheid voor dat gezin is. En ze is niet eens moeilijk. Maar dat wil u niet aanvaarden om één of andere duistere reden. Je kan geen enkel bedrag wat ik noem in twijfel trekken. Je vindt die allemaal gewoon terug op internet. Dit heeft niets met beter weten te maken. Citaat:
De dochter kan een leefloon aanvragen zodat er in dat gezin geen €875 (zoals jij beweert) maar 2x €875 euro (zoals ik beweer) binnenkomt. Klopt dat? Ja of nee? De dochter speelt haar leefloon niet kwijt als ze een studentenjob aanneemt (zoals jij beweert) maar ze mag tot €300 per maand bijverdienen (zoals ik beweer). Klopt dat? Ja of nee? En vertel me dan nog maar eens dat ik zit te zeveren. Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 12 maart 2025 om 10:23. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp echt niet waarom je op die bullshit blijft focussen. Trouwens: gaan we een gezin in de afgrond storten (u had het over een wanhopige of radeloze moeder, over een dochter die mogelijks gaat moeten stoppen met studeren) vanwege een studentenjob???? Echt? Dat gezin stort zich in het ongeluk omdat dat meisje een studentenjob heeft??? Sommige mensen stellen echt rare prioriteiten...
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als mijn uitleg gezever is zou ik denken dat u dat makkelijk moet kunnen weerleggen. Toch raar dat u dat nog nergens hebt gedaan. Het enige wat u doet is eindeloos herhalen dat het zever is. Terwijl de getallen zwart op wit te raadplegen zijn. En dat allemaal in een draad die u zelf begon. Waarin u om hulp vroeg voor een gezin. Waar ik eerlijk gezegd steeds harder aan twijfel of dat gezin wel bestaat want blijkbaar leven die mensen op basis van veronderstellingen en halve waarheden. Ma soit; einde verhaal? Prima. Ik weet dat, mocht het gezin bestaan, er opties voor hen zijn. Niet eens de moeilijkste. Meer dan die opties aanreiken kan ik niet doen.
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad ook een mogelijkheid...
![]()
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze vinden mij ook een zagevent nu.
Maar hoeveel keer kan een mens iets zeggen voor ze luisteren? En dan worden ze boos als ge drastische maatregelen neemt. Of spelen ze slachtoffer in situaties die ze zelf veroorzaken. Engelengeduld moet je hebben op deze wereld.
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst wordt er met redelijk wat drama een situatie aangekaart. Dan komen er terechte vragen (waarom moeder bv niet op invaliditeit zit) die dan redelijk brutaal afgewimpeld worden. Daarna worden er mogelijke oplossingen aangereikt maar die worden al even brutaal afgedaan als zever. Om dan tegelijkertijd gewoonweg leugens te blijven verkondigen over het hoe en waarom van leefloon en studentenjob. Ik heb geen idee wat de opzet van de TS was... Het gezin proberen helpen was het in ieder geval duidelijk niet.
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
TS/ Hoomer slaat alle goede raad in de wind. Daarenboven vindt hij het nodig om te schelden en onbeschoft te reageren omdat de antwoorden hem niet aanstaan. Bah!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn geen antwoorden, alleen een negeren van de basispremisse en ongefundeerde inschattingen over de dame in kwestie.
![]() |
#92 |
|
![]() Casussen.
![]() |
#93 |
|
![]() Er lopen "Karens" rond en "naïeve duiven" en alles daar tussen.
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andere forummers hebben een andere visie en dat mag ook. Dat betekent niet dat Hoomer het recht heeft om te schelden tegen degenen die het niet met hem eens zijn. + Schelden is tegen het forumreglement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]()
![]() |
#96 |
|
![]() De toekomst vol met van die GTA NPC's.
https://www.youtube.com/watch?v=QhS5a85d3Zc Och, die zijn wel grappig. ![]()
![]() |
#97 |
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=x2IttXFBYxc
"21 Savage - Nothin New (Official Music Video)" Maar 1 vraag; wil je meegesleurd worden? Een bal en een ketting, hé. Dat is het huwelijk, je hangt van elkaar af. Maar ik wil je wel meesleuren hoor. Kijk terug naar de eerste strofe...
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Be stoic. Of zoals Bruce Lee het zei, be water.
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals ik schreef, alle "advies" dat gegeven werd, negeert gewoon de basispremisse, of steekt de schuld op de dame in kwestie. Ikzelf heb geen advies gegeven, ik geef alleen aan dat ik prima begrijp hoe iemand in zo'n hoop shit terecht kan komen.
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik niet begrijp is dat iemand die al 18+ jaar in de shit zit al die jaren niks geprobeerd/ gedaan heeft om eruit te geraken, vooral als er een kind bij betrokken is. Vooral het met niks in orde zijn - ook al 18j+ - dat is toch echt eigen schuld. Waarom dat jarenlang laten aanslepen? Echt: dat begrijp ik niet. |
|
![]() |
![]() |