Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2025, 20:23   #1
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard Hoe Rusland ook in ons land mensen online ronselt voor sabotage en spionage

VRT NWS gaat undercover in pro-Russische hackersgroepen: hoe Rusland ook in ons land mensen online ronselt voor sabotage en spionage

Citaat:
Pro-Russische groepen ronselen ook in ons land individuen om informatie te verzamelen, nepnieuws te verspreiden of cyberaanvallen uit te voeren. Die freelance agenten worden vaak online gezocht én gevonden, toont undercoveronderzoek van VRT NWS aan. De beloning? Een som in cryptomunten.
meteen weten we waarin een aantal forummers betaald worden.
Oud 12 maart 2025, 20:53   #2
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Dat zeg ik hier al lang, er zijn er zeker 3 waar een zekerheid is. Die ik compleet negeer natuurlijk. Dan zijn er enkele nuttige idioten met al dan niet een agenda omdat ze graag Europa zwak zien. En tenslotte een paar idioten die het forum onderzeiken met de grootste debielen kolder (ik hoef geen namen te noemen), die negeer ik ook.
Er schieten dus maar enkele over waarvan ik nog de bijdragen lees en eventueel reageer.

Helaas, ik maak me alleen maar de bedenking dat mensen die echt iets interessant kunnen aanbrengen het forum verlaten of ook niet meer de zin hebben diep te gaan als men sommige kolders hier leest. Laat staan dat potentiele nieuwe waardevolle deelnemers als ze sommige drek hier lezen zin hebben hier aan deel te nemen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2025, 22:18   #3
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is trouwens nog een ander lijk uit de kast gekomen waaruit blijkt dat de nucleaire wapenmacht van UK vooral afhankelijk is van de US.
De enige zelfstandige onafhankelijke nucleaire wapenmacht in Europa blijkt de Franse te zijn. Dat gaat misschien onze paraplu worden, als we er voor betalen, want US is een onbetrouwbare partner geworden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2025, 23:13   #4
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Opmerkelijk : anders zit de Olgino club zowat 24u op 24 klaar om op elke slak zout te leggen, maar nu lijkt hun kringspier een vacuum te trekken... Een oorverdovende stilte krijgen we. Hier was het algoritme niet klaar voor, zo lijkt het. En Moscou is waarschijnlijk met belangrijker dingen bezig dan hun vijfde colonne in België aan te sturen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2025, 23:15   #5
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De meningen zijn vrij.
Oud 12 maart 2025, 23:16   #6
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Zouden ze den Erw echt cryptomunten betalen voor zijn gedaas?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2025, 23:44   #7
wagner.666
Minister

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Allee, daar zijn ze terug met hun europa zever, ze voelen dat het water zeer hoog staat en ze dreigen te verzuipen in hun gefabriceerde leugens en de lichtgelovige kieken trappen er met open ogen in, triestig volk dat zich zo laat manipuleren door de leugenpers.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 03:22   #8
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De meningen zijn vrij.
Jij plaatst hier soms links naar Telegram. Wees eens eerlijk, heb je je al eens laten betalen ?

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 03:51   #9
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Jij plaatst hier soms links naar Telegram. Wees eens eerlijk, heb je je al eens laten betalen ?
Wie gaat daar willen voor betalen denk je?
Dit forum levert niets op, aan niemand mijns inziens.
De enige waarvan ik denk dat hij er iets aan verdient, onrechtstreeks [door aan de pot te lekken], niet om hier te posten, is brother paul.
Oud 13 maart 2025, 08:48   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige waarvan ik denk dat hij er iets aan verdient, onrechtstreeks [door aan de pot te lekken], niet om hier te posten, is brother paul.
En reserve om de nva op te hemelen en michele om elektrische auto’s te promoten.
Oud 13 maart 2025, 08:59   #11
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Da zijn gewoon menschen die 't Westblok beu geworden zijn...
Net als de VS kiezers die Trump terug president stemden, die deden om eindelijk af te raken van de kaste die hun loon de wereld rondomrond sinterklaast en oorlog stookt als uitleg voor Grote Spenderingen die ze anders niet uitgelegd hadden gekregen...
Het is net het tegendeel, dat BLEEK, oa het USAID committee dat internationaal ronselde voor sabotage spionage en destabilisatie.
Omgekeerd komt er geen geld aan de pas - het is vrijwilligerswerk, net als de menschen die voetbaltombola lotjes verkopen aan deuren - die doen dat uit Goesting.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 09:07   #12
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een voor de hand liggende uitleg noemen ze in 't Engels "vested interest".
Als de bank van het Staatsapparatski de rente op spaargeld verlaagd, schieten de aandelenkoersen de hoogte in. Oe komt da Flavie? Omdat na een renteverlaging spaargeld rapper ontwaard wordt en ze verwachten dat spaarders hun spaargeld voor aandelen gaan inwisselen in een poging die ontwaarding te ontlopen.
Door die voor te zijn, frontrunnen, drijven ze de koersen van de aandelen hoger, verwachten ze dat spaarders die verder hoger gaan drijven, waarna ze natuurlijk verkopen en de koers weer wordt wat ze was voor de spaarders kochten, en hopla, dat spaargeld in hun zak verheveld.

Economische malaise heeft net datzelfde doel. Frontrunning in en spaarders zorgen doen maken, bereid meer te betalen voor vanalles incluis aandelen, en dan frontrunning out als die bereidheid stopt.
En dus zijn ze aanhangers van de makers van die economische malaise, 't is nie moeilijker dan dat
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 09:54   #13
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Da zijn gewoon menschen die 't Westblok beu geworden zijn...
Net als de VS kiezers die Trump terug president stemden, die deden om eindelijk af te raken van de kaste die hun loon de wereld rondomrond sinterklaast en oorlog stookt als uitleg voor Grote Spenderingen die ze anders niet uitgelegd hadden gekregen...
Het is net het tegendeel, dat BLEEK, oa het USAID committee dat internationaal ronselde voor sabotage spionage en destabilisatie.
Omgekeerd komt er geen geld aan de pas - het is vrijwilligerswerk, net als de menschen die voetbaltombola lotjes verkopen aan deuren - die doen dat uit Goesting.
Valse info verstrekken , spionage, destabilisatie, oorlog stoken.
Dat is volgens jou allemaal vrijwilligerswerk.

Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 10:32   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meningen zijn vrij.
Ja, als het beperkt blijft tot het uiten van een mening. Maar op dit forum kunnen we regelmatig vaststellen dat het hier gaat om onversneden pro-Russische propaganda en afbraak getrol tegenover Europa. Gelukkig zit er een tussen bij wie het pro-Kremlin geneuk dusdanig onnozel is dat niemand het nog ernstig neemt.
Oud 13 maart 2025, 10:33   #15
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja, als het beperkt blijft tot het uiten van een mening. Maar op dit forum kunnen we regelmatig vaststellen dat het hier gaat om onversneden pro-Russische propaganda en afbraak getrol tegenover Europa. Gelukkig zit er een tussen bij wie het pro-Kremlin geneuk dusdanig onnozel is dat niemand het nog ernstig neemt.
Eerder 10
Oud 13 maart 2025, 10:35   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

volgens mij gebruiken ze forum politics om via de indexering en de SEO (search engine optimisation) hun fake artikels omhoog te mendelen en te slingeren in de rankings...

Dus die gasten die hier zo naarstig berichten ; uiteraard betaald, zitten te posten met de russische propaganda, en alle westerse informatie tegenspreken zijn dus volgens mij ofwel het padje kwijt ofwel idd russische trollen betaald in bitcoin om hier te spammen

Nu moet je zien mensen zijn graag soms kritisch van geest, en vinden bepaalde 'conspiracy theorien' of 'fake news berichten' aantrekkelijk omdat ze een mogelijk onbewezen maar realistisch stukje informatie bevatten. Dus ik heb ook een maandje eens gedacht tjiens in Donbas Ukraine was daar een en ander aan het uitspoken dat niet klopte... maar na een tijdje had ik door dat al die informatie gekneed werd door Rusland

Idemdito zit er in voor de westerse media een serieuze filter op de informatie, wij krijgen idd niet de objectieve waarheid te horen, wij krijgen gewoon objectief het deeltje die positief klinkt voor UKR. Om elke dag te horen dat er 100 soldaten gesneuveld zijn, zou dat een beetje van het goeie teveel zijn of iedereen in UKR zou depressief worden en denken dat ze de oorlog aan het verliezen zijn, het is gewoon de realiteit van oorlog, dat gaat over cijfers, en 1 miljoen soldaten aan russische zijde kun je maar bestrijden met een even groot leger met dezelfde wapens en hopelijke en hogere efficientie

Daarom dat ik mij altijd concentreer op informatie die uit tegensprekelijke bronnen ontstaat..
Een goed voorbeeld zijn deze data, het is een mix van ukrainse data die toch ondanks alles relatief objectief wordt samengesteld, versus satteliet data, onyx data.. En je ziet bvb dat UKR een efficienty haalt van 2x meer verliezen toebrengen aan russische zijde. En dat telt dus werkelijk ook voor de onyx data, die tegensprekelijke bevestiging onderbouwt dus de geloofwaardigheid van de informatie

https://english.nv.ua/nation/kremlin...-50497468.html

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 maart 2025 om 10:40.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 20:30   #17
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde niet te vragen of je betaald werd om hier te posten maar om van die acties uit te voeren die in het artikel beschreven staan. Jij komt in die Telegramkanalen, vandaar ...

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 20:46   #18
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Valse info verstrekken , spionage, destabilisatie, oorlog stoken.
Dat is volgens jou allemaal vrijwilligerswerk.

Erw zwijgt in alle talen. Communisme op zijn best.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 21:24   #19
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

@ vlad

TG is net als YT voor iedereen toegankelijk.
Raar overigens dat u TG wil verdacht maken.
Het is een medium dat één miljard gebruikers heeft.
En eens eentje dat zich niet in Amerika bevindt.
Misschien is het dat wat u dwarszit.
Oud 13 maart 2025, 23:09   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ vlad

TG is net als YT voor iedereen toegankelijk.
Raar overigens dat u TG wil verdacht maken.
Het is een medium dat één miljard gebruikers heeft.
En eens eentje dat zich niet in Amerika bevindt.
Misschien is het dat wat u dwarszit.
Heb eens die telegram geinstalleerd, zowat alles dat verboden is is dus daar te vinden
Het zit daar dus vol schurken bedriegers catfishen en andere troem dus als je denkt van daar een wapen, erectiepillen, hoer, of gelijk wat anders dat illegaal is te vinden dan heb je volgens mij 99 percent kans om bedrogen of afgezet te worden

Als dat het beeld is dat ik moet hebben van rusland en als dat het heerlijke russische model ism proficiat en ik bedank ervoor
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be