Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2020, 18:47   #81
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Toch nog dit.

Ik hoop dat je minstens vermoedt hoe krom je gedachten gang ondertussen is geworden.

Volgens je redenering hierboven kan de aanwezigheid van een groep BELGISCHE kiesgerechtigden mogelijk problematisch zijn voor de toekenning van mandaten bij BELGISCHE verkiezingen.

Tegelijk stelt de bewezen invloed van niet kiesgerechtigde NIET BELGISCHE inwoners nooit een mogelijk probleem bij BELGISCHE verkiezingen voor jou. Meer nog, dat zou volgens jou juist tegengewicht bieden voor het hierboven geschetste maat onbestaande hypothetische 'geriatrische' probleem. Oudere mensen zullen graag horen hoe negatief je hun stemgedrag beoordeelt, maar dat is nog een andere kwestie. Eentje van misprijzen voor het democratische principe één man één stem, behalve voor de oudjes dan, hun invloed moet met alle middelen beperkt worden.

Proficiat.

Ga nu maar lekker rusten. Dat heb je wel verdiend.
In feite doen jullie dan beide hetzelfde hé
Personen uitsluiten voor de verkiezing wegens een bepaalde reden terwijl ze beide wel vertegenwoordigd door de gekozen politici
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 01:28   #82
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Toch nog dit.

Ik hoop dat je minstens vermoedt hoe krom je gedachten gang ondertussen is geworden.

Volgens je redenering hierboven kan de aanwezigheid van een groep BELGISCHE kiesgerechtigden mogelijk problematisch zijn voor de toekenning van mandaten bij BELGISCHE verkiezingen.

Tegelijk stelt de bewezen invloed van niet kiesgerechtigde NIET BELGISCHE inwoners nooit een mogelijk probleem bij BELGISCHE verkiezingen voor jou. Meer nog, dat zou volgens jou juist tegengewicht bieden voor het hierboven geschetste maat onbestaande hypothetische 'geriatrische' probleem. Oudere mensen zullen graag horen hoe negatief je hun stemgedrag beoordeelt, maar dat is nog een andere kwestie. Eentje van misprijzen voor het democratische principe één man één stem, behalve voor de oudjes dan, hun invloed moet met alle middelen beperkt worden.

Proficiat.

Ga nu maar lekker rusten. Dat heb je wel verdiend.
Ik heb u al herhaaldelijk uitgelegd dat het probleem veel complexer is dat u stelt. Het is niet louter een probleem van nationaliteit, maar ook van demografie.

Maar u blijft steeds op dezelfde nagel slaan, de vreemdelingennagel.

Studenten van mij met zulke redeneringscapaciteiten krijgen hun ir. titel niet. U zou die ook niet hebben gekregen. Maar dat is ook niet nodig om chauffeur op grote hoogte te zijn hé.

(Ge zoekt het zelf he, jij hebt de deur opengezet naar deze opmerking...)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 01:52   #83
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Ipv met ideeen de strijd te winnen willen jullie de tegenstander gewoon zetels afnemen door de regels te veranderen.

Degoutant.
Wat is het verschil met wetten veranderen om zo een politiek proces tegen een partij te voeren in de hoop dat ze veel zetels verliezen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 09:57   #84
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb u al herhaaldelijk uitgelegd dat het probleem veel complexer is dat u stelt. Het is niet louter een probleem van nationaliteit, maar ook van demografie.

Maar u blijft steeds op dezelfde nagel slaan, de vreemdelingennagel.

Studenten van mij met zulke redeneringscapaciteiten krijgen hun ir. titel niet. U zou die ook niet hebben gekregen. Maar dat is ook niet nodig om chauffeur op grote hoogte te zijn hé.

(Ge zoekt het zelf he, jij hebt de deur opengezet naar deze opmerking...)
Ik sla niet op de nagel van de vreemdelingen. Die impliciete onderliggende gedachte zal u me niet toedichten.

Ik sla op de nagel van de democratie.

Al in de aanloop naar de Amerikaanse onafhankelijksoorlog kwam de idee Taxation without representation is tyranny. naar boven. De kolonisten eisten stemrecht, geen zogenaamde 'vertegenwoordigers' - parlementsleden - die in het moederland verkozen waren.

Ofwel geen je alle mensen die op ons grondgebied stemrecht, maar dan doek je het begrip natie helemaal op. dat kan een (slechte) vorm van democratie zijn.

Maar zeggen dat ze vertegenwoordigd zijn zonder stemrecht is pure onzin en volksverlakkerij. Iemand op een kieslijst maakt zich in de eerste plaats zorgen over der stemmen die hij kan halen, niet over diegenen die geen stem hebben. Of dacht je dat onze regionale partijen zich vrolijk zorgen maken over het gewest waar ze geen stemmen kunnen halen?

Ofwel geef je alle (volwassen) die de nationaliteit hebben van de natie waartoe ze behoren stemrecht en die oordelen zelf waar het met de natie naar toe moet.

Een andere voldragen democratische tussenweg zie ik niet.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 10:06   #85
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik sla niet op de nagel van de vreemdelingen. Die impliciete onderliggende gedachte zal u me niet toedichten.

Ik sla op de nagel van de democratie.

Al in de aanloop naar de Amerikaanse onafhankelijksoorlog kwam de idee Taxation without representation is tyranny. naar boven. De kolonisten eisten stemrecht, geen zogenaamde 'vertegenwoordigers' - parlementsleden - die in het moederland verkozen waren.

Ofwel geen je alle mensen die op ons grondgebied stemrecht, maar dan doek je het begrip natie helemaal op. dat kan een (slechte) vorm van democratie zijn.

Maar zeggen dat ze vertegenwoordigd zijn zonder stemrecht is pure onzin en volksverlakkerij. Iemand op een kieslijst maakt zich in de eerste plaats zorgen over der stemmen die hij kan halen, niet over diegenen die geen stem hebben. Of dacht je dat onze regionale partijen zich vrolijk zorgen maken over het gewest waar ze geen stemmen kunnen halen?

Ofwel geef je alle (volwassen) die de nationaliteit hebben van de natie waartoe ze behoren stemrecht en die oordelen zelf waar het met de natie naar toe moet.

Een andere voldragen democratische tussenweg zie ik niet.
Mensen die de nationaliteit hebben kunnen ook niet stemmen en kunnen zich ook niet verkiesbaar stellen.

En ook in de VS worden bvb de congreszetels verdeeld op basis van bevolkingsaantallen.

Bevolking, daarom de census bvb.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 10:15   #86
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wat is het verschil met wetten veranderen om zo een politiek proces tegen een partij te voeren in de hoop dat ze veel zetels verliezen?
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 12:53   #87
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mensen die de nationaliteit hebben kunnen ook niet stemmen en kunnen zich ook niet verkiesbaar stellen.
Lees ik goed of droom ik?
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 13:24   #88
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Lees ik goed of droom ik?
u mist een "niet" in de zin die ik per accident ben vergeten te typen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 05:03   #89
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
u mist een "niet" in de zin die ik per accident ben vergeten te typen.
Lol. Da's een leuke!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be