Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2019, 07:55   #12021
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
ge bedoelt Engels!

ja manneke, ik maak fouten tegen het Engels! Erg hé!
U beweert voor een internationaal bedrijf te werken en vloeiend Chinees te spreken, maar uw Engels is slecht en vol fouten... Zelfs uw AN is niet zo fantastisch.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 07:58   #12022
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

geertvdb

Citaat:
gegeven is gegeven! dat terug afpakken is diefstal.
Wel volgens de conferentie van Yalta behoort alles ten oosten van Berlijn toe aan Rusland. Ook gegeven is gegeven? Of is dat een principe dat enkel van pas komt als het goed uit komt?


Citaat:
bovendien heeft rusland in ruil voor de krim een veel groter gebied gekregen van oekraine. dat 'vergeten' de russen er altijd bij te vertellen.
Ah ja? Nu ben ik eens benieuwd. Welk gebied heeft Rusland in de jaren 50 van Oekraïne gekregen?


Citaat:
weet ge van wie ik dat weet? van russisch sprekende oekrainers uit dnipro!
Na net dat glaasje teveel zeker. Ik ben ook in Dnepropetrovsk geweest en niemand tegengekomen die ook maar een woord Engels sprak.

Citaat:
Daar begint weer het gejank!
Het is "gij" die hier heel de tijd zit de janken over de oh zo slechte Russen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 12:22   #12023
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

https://amp.nos.nl/artikel/2287057-b...-maleisie.html
Premier van Maleisië gelooft niet dat Rusland verantwoordelijk is voor het neerhalen van het malaysia airlines toestel.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 juni 2019 om 12:23.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 13:20   #12024
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
https://amp.nos.nl/artikel/2287057-b...-maleisie.html
Premier van Maleisië gelooft niet dat Rusland verantwoordelijk is voor het neerhalen van het malaysia airlines toestel.
Geloven doe je maar in de kerk.
De onderzoek- commissie heeft kennis over de daders en geen premiers.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 20:10   #12025
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U beweert voor een internationaal bedrijf te werken en vloeiend Chinees te spreken, maar uw Engels is slecht en vol fouten... Zelfs uw AN is niet zo fantastisch.
Wat is't, ge kunt het niet halen met de feiten, dus ge begint maar te jammeren over mijn taalgebruik.

Wel dat niet goed genoeg is, ga terug naar Rusland! Ik spreek geen russisch, tenzij de vuil woorden en priviet en spasiba, en ge hebt geen last meer van mij! Liever nu dan moren, ik betaal alles, want uw mentaliteit hoort niet in dit land thuis.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 1 juni 2019 om 20:10.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 20:14   #12026
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
geertvdb

Wel volgens de conferentie van Yalta behoort alles ten oosten van Berlijn toe aan Rusland. Ook gegeven is gegeven? Of is dat een principe dat enkel van pas komt als het goed uit komt?
weer een leugen, nergens staat er iets in dat akkoord over rusland.

en ik wil u er ook op wijzen dat het voorwerp van dat akkoord zichzelf hebben bevrijd van de onderdrukker.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Ah ja? Nu ben ik eens benieuwd. Welk gebied heeft Rusland in de jaren 50 van Oekraïne gekregen?
De oekrains sprekende gebieden boven en ten westen van oekraine, ik heb de kaart al getoond. OPLETTEN!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht






Na net dat glaasje teveel zeker. Ik ben ook in Dnepropetrovsk geweest en niemand tegengekomen die ook maar een woord Engels sprak.
Ik gelooooooooof er niks van!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht





Het is "gij" die hier heel de tijd zit de janken over de oh zo slechte Russen.
nee, ik antwoord enkel op uw vilaine leugens.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 20:25   #12027
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat is't, ge kunt het niet halen met de feiten, dus ge begint maar te jammeren over mijn taalgebruik.

Wel dat niet goed genoeg is, ga terug naar Rusland! Ik spreek geen russisch, tenzij de vuil woorden en priviet en spasiba, en ge hebt geen last meer van mij! Liever nu dan moren, ik betaal alles, want uw mentaliteit hoort niet in dit land thuis.
rustig Geert, rustig... straks valt je vals gebit nog uit je mond van koleire...
Denk aan je bloeddruk...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 21:40   #12028
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U beweert voor een internationaal bedrijf te werken en vloeiend Chinees te spreken, maar uw Engels is slecht en vol fouten... Zelfs uw AN is niet zo fantastisch.
Er zit er hier nog zo ene.
Die zelfbeweerde zigeuner die kapitalist blijkt te zijn, een Chinese vrouw heeft, een broer die homo is, een residentie in Monaco, ... noem maar op.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2019, 22:50   #12029
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Er zit er hier nog zo ene.
Die zelfbeweerde zigeuner die kapitalist blijkt te zijn,
Er zijn veel kapitalisten in de wereld. ge weet wel, degenen die de koude oorlog hebben gewonnen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
een Chinese vrouw heeft,
Is dat zo onwaarschijnlijk?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
een broer die homo is,
Dat gebeurd ook in de beste families, tenzij gij denkt dat in rusland er geen homo's zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
een residentie in Monaco, ... noem maar op.
Dat heb ik gipsy nooit horen beweren, maar ongetwijfeld gaat u nu met het bewijs komen voor die bewering … net zoals u 'altijd' uw beweringen staaft ….
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 00:49   #12030
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Geloven doe je maar in de kerk.
De onderzoek- commissie heeft kennis over de daders en geen premiers.
De onderzoekcommissie is geselecteerd door de VS en bondgenoten dus allerminst neutraal of betrouwbaar.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 00:55   #12031
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
weer een leugen, nergens staat er iets in dat akkoord over rusland.

en ik wil u er ook op wijzen dat het voorwerp van dat akkoord zichzelf hebben bevrijd van de onderdrukker.


De oekrains sprekende gebieden boven en ten westen van oekraine, ik heb de kaart al getoond. OPLETTEN!

Ik gelooooooooof er niks van!
nee, ik antwoord enkel op uw vilaine leugens.
De Sovjet-Unie kreeg een invloedssfeer van Oost-Duitsland en alles oostwaarts. En als je nu zegt dat de Sovjet-Unie Rusland niet is, ok, maar dan klopt er niets meer van "Russische onderdrukking" tijdens de Stalin periode want dat was dus Rusland niet, wel Stalin, een Georgiër.

De Oekraïens sprekende gebieden boven en ten westen van Oekraïne?
Over welke gebieden gaat dat dan? Dat wil dus zeggen dat Polen en Belarus delen van Oekraïne zouden ingepalmd hebben? Het tegendeel is eerder waar. Stalin viel Oost-Polen binnen en hechtte het aan Oekraïne. (er woonden daar overigens vooral Oekraïners, dus die inval was terecht, maar ook een Poolse minderheid, die door de held van Maidan werd uitgemoord tijdens een genocide. Er woonden ook veel Joden, ook die werden uitgemoord door Oekraïense nationalisten en hun Duitse bondgenoten)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 00:58   #12032
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat is't, ge kunt het niet halen met de feiten, dus ge begint maar te jammeren over mijn taalgebruik.

Wel dat niet goed genoeg is, ga terug naar Rusland! Ik spreek geen russisch, tenzij de vuil woorden en priviet en spasiba, en ge hebt geen last meer van mij! Liever nu dan moren, ik betaal alles, want uw mentaliteit hoort niet in dit land thuis.
Ik stel slechts vast dat uw Engels slecht is, en dat dat zeer eigenaardig is voor iemand die naar het buitenland wordt gezonden door een internationaal bedrijf.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 10:09   #12033
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Sovjet-Unie kreeg een invloedssfeer van Oost-Duitsland en alles oostwaarts. En als je nu zegt dat de Sovjet-Unie Rusland niet is, ok, maar dan klopt er niets meer van "Russische onderdrukking" tijdens de Stalin periode want dat was dus Rusland niet, wel Stalin, een Georgiër.
ge verslikt u in uw eigen woordenspel, en Hitler was genen duitser.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Oekraïens sprekende gebieden boven en ten westen van Oekraïne?
Over welke gebieden gaat dat dan? Dat wil dus zeggen dat Polen en Belarus delen van Oekraïne zouden ingepalmd hebben? Het tegendeel is eerder waar. Stalin viel Oost-Polen binnen en hechtte het aan Oekraïne. (er woonden daar overigens vooral Oekraïners, dus die inval was terecht, maar ook een Poolse minderheid, die door de held van Maidan werd uitgemoord tijdens een genocide. Er woonden ook veel Joden, ook die werden uitgemoord door Oekraïense nationalisten en hun Duitse bondgenoten)
Ik bedoel ten oosten van oekraine: de streek van Krasnodar.

Dat zijn feiten die de soviet unie u verzwijgt. ge weet wel, zoals china tian men 1989 verzwijgt.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 10:11   #12034
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik stel slechts vast dat uw Engels slecht is, en dat dat zeer eigenaardig is voor iemand die naar het buitenland wordt gezonden door een internationaal bedrijf.
Mijn Engels is perfect, het is gebeurd dat amerikaanse collega's hun artikels door mij lieten verbeteren. ik denk niet dat veel Belgen dat kunnen zeggen, gij zeker niet!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 10:32   #12035
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De onderzoekcommissie is geselecteerd door de VS en bondgenoten dus allerminst neutraal of betrouwbaar.
Leugens, zoals gewoonlijk bij jou Tomm.
Het JIT is samengesteld op basis van ICAO regels, voor air crash investigations.

FORMEEL mocht Oekraiene overigens voorzitter zijn van het JIT maar ze hebben die rol vrijwillig overgedragen aan Nederland.

Tom zijn wereldbeeld kan nog altijd niet accepteren en begrijpen dat er objectieve regels bestaan. In het Russische wereldbeeld is alles fake, Vals en corrupt.
Het is een wereldbeeld dat evolutionair achterloopt, daarom dat er voor Rusland weinig hoop is.

Laatst gewijzigd door parcifal : 2 juni 2019 om 10:33.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 13:10   #12036
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
ge verslikt u in uw eigen woordenspel, en Hitler was genen duitser.

Ik bedoel ten oosten van oekraine: de streek van Krasnodar.

Dat zijn feiten die de soviet unie u verzwijgt. ge weet wel, zoals china tian men 1989 verzwijgt.
Hitler beschouwde zichzelf als Duitser, Stalin beschouwde zichzelf nooit als Rus, hij was een trotse Georgiër, die Russisch sprak met een heel vettig Georgisch accent.
https://www.youtube.com/watch?v=c4VxCT1lJ7M

Georgiërs hebben zich nooit als Russen beschouwd, maar houden wel nog steeds van Stalin.



Krasnodar inwoners beschouwen zich als Russen, Kozakken. Dat is trouwens de streek met de grootste Russische nationalisten.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 juni 2019 om 13:36.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 13:17   #12037
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Mijn Engels is perfect, het is gebeurd dat amerikaanse collega's hun artikels door mij lieten verbeteren. ik denk niet dat veel Belgen dat kunnen zeggen, gij zeker niet!
gebeurd dat amerikaanse collega's hun artikels door mij lieten verbeteren.

Ik ga alleszins mijn Nederlandse teksten niet door U laten verbeteren.
Je kunt nog niet eens het woord "colonists" correct schrijven... in één enkele zin maak je al 2 fouten...

Laatst gewijzigd door tomm : 2 juni 2019 om 13:18.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 13:27   #12038
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Leugens, zoals gewoonlijk bij jou Tomm.
Het JIT is samengesteld op basis van ICAO regels, voor air crash investigations.

FORMEEL mocht Oekraiene overigens voorzitter zijn van het JIT maar ze hebben die rol vrijwillig overgedragen aan Nederland.

Tom zijn wereldbeeld kan nog altijd niet accepteren en begrijpen dat er objectieve regels bestaan. In het Russische wereldbeeld is alles fake, Vals en corrupt.
Het is een wereldbeeld dat evolutionair achterloopt, daarom dat er voor Rusland weinig hoop is.
De onderzoekscommissie is niet objectief.
De joint investigation team kreeg geen goedkeuring van de VN. Het is een initiatief van Australië, Nederland, Oekraïne, België en Maleisië. Maleisië trekt zich nu terug en zegt dat de jit niet objectief is.
Dus nu is het een westers clubje van NAVO landen en VS-slaven, dat die zullen concluderen dat Rusland verantwoordelijk is is nogal duidelijk.

Maleisië is geen Russische satellietstaat (zoals Australië, Nederland dat wel zijn van de VS). Dat Maleisië de conclusie in twijfel trekt is dus veelzeggend en belangrijk.

De meeste mensen hier hebben geen vertrouwen in het systeem en in hun elite, waarom denk dat dat er zoveel op het VB en de PVDA stemden?
Ook in de VS vertrouwt de meerderheid hun systeem en hun elite niet.

Only a third of Americans now trust their government “to do what is right”—a decline of 14 percentage points from last year, according to a new report by the communications marketing firm Edelman. Forty-two percent trust the media, relative to 47 percent a year ago. Trust in business and non-governmental organizations, while somewhat higher than trust in government and the media, decreased by 10 and nine percentage points, respectively. Edelman, which for 18 years has been asking people around the world about their level of trust in various institutions, has never before recorded such steep drops in trust in the United States.
https://www.theatlantic.com/internat...-world/550964/

Dat is niet iets typisch Russisch. RT heeft net zoveel succes in het Westen omdat ze hun eigen media niet vertrouwen.
De leiders van de gele hesjes hebben al gezegd alleen RT te vertrouwen.
Putins vriendin Marine Le Pen kreeg meer stemmen dan president Macron.
Ook Farange, Orban, Tsipras en Salvini hebben uitstekende contacten met Putin.

A survey conducted by the Serbian newspaper Politika of the most trusted foreign politicians puts Russian president Vladimir Putin in first place by a wide mark, with the support of 58 per cent of respondents.

German Chancellor Angela Merkel came second, with 42 per cent saying they trusted her most.

“This is not surprising, since Putin has for years been the most popular foreign leader in Serbia, by any research and any methodology,” Politika said in its report.

It noted that President Putin enjoys the same level of trust in Serbia as he does in Russia.

The newspaper conducted the survey together with surveyors and pollster Faktor Plus between March 9 and 13.

In third place on the list is Chinese President Xi Jinping, with the trust of 34 per cent.


https://balkaninsight.com/2018/03/14...ey-03-14-2018/

Dus nee, Rusland staat er niet alleen voor.

En de Amerikaanse sancties zijn net een boost voor Putin, ze moedigen het Russisch nationalisme aan en de haat tegen de VS. Voor Putin zijn ze een godsgeschenk.

Russians are fairly defiant in backing current Russia policies despite the sanctions.
Conducted in December, the joint survey finds that about two in three Russians say they are not concerned about the political and economic sanctions imposed by Western countries, with 68 percent saying they’re unconcerned compared with 28 percent concerned.
As a result, the Russian public sees little reason to capitulate to Western demands. In May, a solid Russian majority — 70 percent of the public — said that Moscow should stick to its policies despite sanctions rather than look for compromise to ease the sanctions, supported by only 19 percent.
The December survey found fully 79 percent of Russians said they would oppose “reversing the reunification of Crimea with Russia.” And 58 percent opposed stopping economic and military support of rebel separatists in eastern Ukraine in exchange for the lifting of U.S. sanctions.



De Oekraïne politiek heeft dus de volle steun van de meerderheid in Rusland. Dus je kunt nog hopen op "regime change" dat zal niets veranderen. Trouwens geen enkele oppositiekandidaat wil de Krim teruggeven aan Oekraïne, ook Navalny niet.

https://www.washingtonpost.com/news/...=.b349a67f2813

Laatst gewijzigd door tomm : 2 juni 2019 om 13:50.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 14:03   #12039
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
gebeurd
ja, en? da's toch correct?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
dat amerikaanse collega's hun artikels door mij lieten verbeteren.
Ik zit meestal op een vlieghaven wachtend op een tussenvlucht, op mijne gsm berichtjes te posten , met mijn dikke vingers is het niet gemakkelijk hé gast. om dan nog hoofdletters te gebruiken, das helemaal een ramp.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Ik ga alleszins mijn Nederlandse teksten niet door U laten verbeteren.
Je kunt nog niet eens het woord "colonists" correct schrijven... in één enkele zin maak je al 2 fouten...
Maar dat is zoooooooooooooooooooooooooooooo erg! maar hoeveel spelfouten ik (meestal ongewild door de verdomde spellingscorrector van mijne gsm )maak, toch hebt gij over de essentie van de zaken altijd 100% ongelijk.

gewoon omdat gij hier een geloof komt verkondigen. al 15 jaar.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 14:04   #12040
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De onderzoekscommissie is niet objectief.
De joint investigation team kreeg geen goedkeuring van de VN. Het is een initiatief van Australië, Nederland, Oekraïne, België en Maleisië. Maleisië trekt zich nu terug en zegt dat de jit niet objectief is.
Dus nu is het een westers clubje van NAVO landen en VS-slaven, dat die zullen concluderen dat Rusland verantwoordelijk is is nogal duidelijk.

Maleisië is geen Russische satellietstaat (zoals Australië, Nederland dat wel zijn van de VS). Dat Maleisië de conclusie in twijfel trekt is dus veelzeggend en belangrijk.

De meeste mensen hier hebben geen vertrouwen in het systeem en in hun elite, waarom denk dat dat er zoveel op het VB en de PVDA stemden?
Ook in de VS vertrouwt de meerderheid hun systeem en hun elite niet.

Only a third of Americans now trust their government “to do what is right”—a decline of 14 percentage points from last year, according to a new report by the communications marketing firm Edelman. Forty-two percent trust the media, relative to 47 percent a year ago. Trust in business and non-governmental organizations, while somewhat higher than trust in government and the media, decreased by 10 and nine percentage points, respectively. Edelman, which for 18 years has been asking people around the world about their level of trust in various institutions, has never before recorded such steep drops in trust in the United States.
https://www.theatlantic.com/internat...-world/550964/

Dat is niet iets typisch Russisch. RT heeft net zoveel succes in het Westen omdat ze hun eigen media niet vertrouwen.
De leiders van de gele hesjes hebben al gezegd alleen RT te vertrouwen.
Putins vriendin Marine Le Pen kreeg meer stemmen dan president Macron.
Ook Farange, Orban, Tsipras en Salvini hebben uitstekende contacten met Putin.

A survey conducted by the Serbian newspaper Politika of the most trusted foreign politicians puts Russian president Vladimir Putin in first place by a wide mark, with the support of 58 per cent of respondents.

German Chancellor Angela Merkel came second, with 42 per cent saying they trusted her most.

“This is not surprising, since Putin has for years been the most popular foreign leader in Serbia, by any research and any methodology,” Politika said in its report.

It noted that President Putin enjoys the same level of trust in Serbia as he does in Russia.

The newspaper conducted the survey together with surveyors and pollster Faktor Plus between March 9 and 13.

In third place on the list is Chinese President Xi Jinping, with the trust of 34 per cent.


https://balkaninsight.com/2018/03/14...ey-03-14-2018/

Dus nee, Rusland staat er niet alleen voor.

En de Amerikaanse sancties zijn net een boost voor Putin, ze moedigen het Russisch nationalisme aan en de haat tegen de VS. Voor Putin zijn ze een godsgeschenk.

Russians are fairly defiant in backing current Russia policies despite the sanctions.
Conducted in December, the joint survey finds that about two in three Russians say they are not concerned about the political and economic sanctions imposed by Western countries, with 68 percent saying they’re unconcerned compared with 28 percent concerned.
As a result, the Russian public sees little reason to capitulate to Western demands. In May, a solid Russian majority — 70 percent of the public — said that Moscow should stick to its policies despite sanctions rather than look for compromise to ease the sanctions, supported by only 19 percent.
The December survey found fully 79 percent of Russians said they would oppose “reversing the reunification of Crimea with Russia.” And 58 percent opposed stopping economic and military support of rebel separatists in eastern Ukraine in exchange for the lifting of U.S. sanctions.



De Oekraïne politiek heeft dus de volle steun van de meerderheid in Rusland. Dus je kunt nog hopen op "regime change" dat zal niets veranderen. Trouwens geen enkele oppositiekandidaat wil de Krim teruggeven aan Oekraïne, ook Navalny niet.

https://www.washingtonpost.com/news/...=.b349a67f2813
Tuurlijk, de russen hebben nooit iets fout gedaan!

Dat vliegtuig, dat waren de anderen, Skripal, dat waren de anderen, al die doping schandalen, dat was ook niet waar ....
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be