Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2006, 17:26   #41
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Ik denk dat de VLD in de aanloop naar verkiezingen van met haar 'progressief' imago op de goodwill van de staatsmedia rekent om het beeld van de verzuurde rechtse oppositie vs het paarse land van melk en honing op te hangen.
Dat is wel in tegenwoordig. Ik ben recent ook in die socio-ecomische groep ingedeeld door een yup. Iedereen die het niet eens is met het beleid van Triparty is "verzuurd" en heeft één of andere mentale afwijking of wat weet ik. Het moet allemaal leuk, gezellig, one big happy family zijn. De VLD is gewoon de zoveelste FLAIR partij geworden.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 november 2006 om 17:26.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 17:28   #42
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Zelfde verhaal als de toenmalige VolksUnie.
Vergeet de "roots" en doe gewillig alles om erbij te kunnen horen.

Het zou me sterk verwonderen als er geen afscheuring ontstaat binnen de Vld.
Die is al bezig: ik voorspel barre tijden voor de VLD als Dedecker en Coveliers toch één partij uit de grond kunnen stampen.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 17:35   #43
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Die is al bezig: ik voorspel barre tijden voor de VLD als Dedecker en Coveliers toch één partij uit de grond kunnen stampen.
Zal moeten blijken. In ieder geval worden ze op een onbegrijpelijke manier geholpen door de VLD. Ge moet wellicht een Slang zijn om er de logica van in te zien. Ik zie ze niet.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 17:42   #44
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Zal moeten blijken. In ieder geval worden ze op een onbegrijpelijke manier geholpen door de VLD. Ge moet wellicht een Slang zijn om er de logica van in te zien. Ik zie ze niet.
Nou ik ook niet. Alle politieke stromingen zijn nodig om tot een goede synthese te komen. Er zijn elementen van rechts liberalisme die de beste oplossing voor bepaalde 'tasks' en als er geen partij meer is die oplossingen aanrijkt, is dit een verarming voor de politiek.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 17:52   #45
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Nou ik ook niet. Alle politieke stromingen zijn nodig om tot een goede synthese te komen. Er zijn elementen van rechts liberalisme die de beste oplossing voor bepaalde 'tasks' en als er geen partij meer is die oplossingen aanrijkt, is dit een verarming voor de politiek.
Let op. De VLD heeft (voor zover ik weet) nog geen nieuwe inhoudelijke standpunten bekend gemaakt alleen hoe ze zich politiek willen profileren. Somers heeft al gezegd dat het Generatiepact en zeer progressieve en sociale maatregeld was hoewel de helft van de bevolking het daar niet mee eens was, niet in het minst de vakbonden. Wellicht zullen ze doen zoals de SP.a. Sociaal en progressief is wat "goed" is voor "de mensen", en wat goed is voor de mensen dat zullen we (SP.a/VLD) zelf wel bepalen waar en wanneer het ons uitkomt. Daarmee zegt men niets over de inhoud. Belastingsverminderingen zal de VLD wellicht ook onder de noemer "goed voor de mensen" plaatsen etc....

Maar goed ik ben maar een conservatieve verzuurde rukker. Nog een abonnement op 't Pallieterke en het is officiëel.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 november 2006 om 17:56.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 17:53   #46
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Zal moeten blijken. In ieder geval worden ze op een onbegrijpelijke manier geholpen door de VLD. Ge moet wellicht een Slang zijn om er de logica van in te zien. Ik zie ze niet.
Verhofstadt gaat in navolging van Janssens voor een presidentiële campagne en rekent daarbij op de steun van de media (om o.a. liberale dissidenten te marginaliseren) . Niks ideologie, enkel de perceptie van de progressieve voluntarist vs de verzuurde oppositie.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 17:56   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Verhofstadt gaat in navolging van Janssens voor een presidentiële campagne en rekent daarbij op de steun van de media (om o.a. liberale dissidenten te marginaliseren) . Niks ideologie, enkel de perceptie van de progressieve voluntarist vs de verzuurde oppositie.
Heb ik eerder ook al gezegd. Janssens zelf zou echter niet meedoen in 2007, althans niet als lijsttrekker (wat ik niet verwachtte) Het zal,zogezegd, gaan tussen de mensen die vooruit willen met hun leven en het land en die de "toekomstige uitdagingen" willen aanpakken en diegenen die dat niet willen. De Verzuurden. De Conservatieve etc...

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 november 2006 om 18:00.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 18:07   #48
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Nou ik ook niet. Alle politieke stromingen zijn nodig om tot een goede synthese te komen. Er zijn elementen van rechts liberalisme die de beste oplossing voor bepaalde 'tasks' en als er geen partij meer is die oplossingen aanrijkt, is dit een verarming voor de politiek.
Langs de andere kant is er geen enkele liberaal gebaat met een partij die dat soort oplossingen aanrijkt maar ze niet in beleid omzet wanneer de kans zich aandient.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 18:09   #49
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De SP.a gebruikt graag het doembeeld van de "liberalen" om hun schapen in de kudde te houden. Dit wapen zullen ze minder efficiënt kunnen gebruiken. Nu, het is zoals je zegt dat ze wel een thuisvoordeel hebben. Het wordt echter wel drummen op het middenveld, althans wat daar in Vlaanderen voor doorgaat.
Als u het mij vraagt situeren politici het centrum te links op het speelveld.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 18:16   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Als u het mij vraagt situeren politici het centrum te links op het speelveld.
Volgens mij situeren ze het 10.000 € per jaar te hoog.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be