Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2011, 14:34   #81
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.172
Standaard

Niet echt een ziekte maar ik heb ooit door een zware ontsteking bijna 2 maanden rondgelopen met een gat in mijn been waar je een dopje van een plastic fles helemaal in kwijt kon. Groot en diep dus.
Bovendien was dat de eerste (bijna) maand een open wond. Een open ontstoken wond om precies en ook wel een beetje visueel te zijn.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 24 juni 2011 om 14:34.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 14:38   #82
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Niet echt een ziekte maar ik heb ooit door een zware ontsteking bijna 2 maanden rondgelopen met een gat in mijn been waar je een dopje van een plastic fles helemaal in kwijt kon. Groot en diep dus.
Bovendien was dat de eerste (bijna) maand een open wond. Een open ontstoken wond om precies en ook wel een beetje visueel te zijn.
Was dat van een open wond-operatie? Want dat heb ik ook al een keer of twee mogen meemaken. Niet leuk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 14:42   #83
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Was dat van een open wond-operatie? Want dat heb ik ook al een keer of twee mogen meemaken. Niet leuk.
Het was begonnen met een petieterig klein wondje op mijn been, net boven mijn enkel. Echt maar een schrammetje, geen verdere aandacht aan besteed natuurlijk.
Dat was gaan zweren maar niet, zoals verwacht, naar buiten maar naar binnen.
Pijn maar niks te zien langs buiten.
Tot die ontsteking zo groot begon te worden dat mijn voet opzwol en mijn been rood werd.
In't ziekenhuis hebben ze dat dan opengemaakt om de troep eruit te halen maar dan blijf je dus achter met een gapende wond. Twee maanden thuisverpleging en zo van die dingen.
Niet leuk nee.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 14:47   #84
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het was begonnen met een petieterig klein wondje op mijn been, net boven mijn enkel. Echt maar een schrammetje, geen verdere aandacht aan besteed natuurlijk.
Dat was gaan zweren maar niet, zoals verwacht, naar buiten maar naar binnen.
Pijn maar niks te zien langs buiten.
Tot die ontsteking zo groot begon te worden dat mijn voet opzwol en mijn been rood werd.
In't ziekenhuis hebben ze dat dan opengemaakt om de troep eruit te halen maar dan blijf je dus achter met een gapende wond. Twee maanden thuisverpleging en zo van die dingen.
Niet leuk nee.
Idem, maar op mijn rug. De eerste keer ook elke dag thuisverpleegster, de tweede keer zei mijn vriendin dat ze het al vaak genoeg gezien had en het wel zelf zou doen. Ben ik nog steeds van onder de indruk, want ik kon er zelf echt niet naar kijken.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 14:51   #85
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het was begonnen met een petieterig klein wondje op mijn been, net boven mijn enkel. Echt maar een schrammetje, geen verdere aandacht aan besteed natuurlijk.
Dat was gaan zweren maar niet, zoals verwacht, naar buiten maar naar binnen.
Pijn maar niks te zien langs buiten.
Tot die ontsteking zo groot begon te worden dat mijn voet opzwol en mijn been rood werd.
In't ziekenhuis hebben ze dat dan opengemaakt om de troep eruit te halen maar dan blijf je dus achter met een gapende wond. Twee maanden thuisverpleging en zo van die dingen.
Niet leuk nee.
Dat klinkt wel smerig ja, en doet me aan gore fistels en pijpzweren denken.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 15:10   #86
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zo van die onderhuidse die tot in uw ogen kruipen bijvoorbeeld?. Persoonlijk niet. Een vriend die indertijd reisleider was hier haalde het uit de Amazone. De naam ben ik vergeten. Betrekkelijk gore. Die heeft wel meer gruwelverhalen mbt ziektes.

'Amibas' wel. Dat is zoiets als Salmonella vermoed ik. Kan chronisch worden.
Johan, inderdaad goed oppassen met "amoebes". Ik vrees daar ook voor.

La typhoïde amoebienne is makkelijk te behandelen. Maar mijn broer en een kameraad hebben nu een chronische variant. Na tientallen testen in de beste ziekenhuizen blijkt hier nog steeds geen behandeling tegen te bestaan. En ze liggen er dikwijls compleet plat van.

Oppassen hoor.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 15:12   #87
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Niet echt een ziekte maar ik heb ooit door een zware ontsteking bijna 2 maanden rondgelopen met een gat in mijn been waar je een dopje van een plastic fles helemaal in kwijt kon. Groot en diep dus.
Bovendien was dat de eerste (bijna) maand een open wond. Een open ontstoken wond om precies en ook wel een beetje visueel te zijn.
Wel, je mag van geluk spreken dat dit niet is beginnen "gangreneren". Anders had je wel ergere consequenties kunnen ondergaan.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 16:21   #88
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uw ouders hadden u maar harder moeten kloppen.
Zo is dat, ge klopt dat er gewoon uit.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 17:24   #89
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Als 2 jarige peuter een lintworm gehad.
Na de nodige medicatie gaf het beestj(je) de geest en mocht mijn
moeder een ferme sliert in mijn luier aanschouwen. Volgens het labo die de lintworm onderzocht om te zien of de kop mee was gekomen, een beestje van 22 meter.

Met dank aan mijn toenmalige onthaalmoeder die mij dagelijks rauwe americain voederde.
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 22:04   #90
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Kreeg thuis toen ik de wasmachine optilde een klaplong.
Ging gewoon naar mijn werk, maar vond wel dat mijn hart zo tekeer ging
Naar de bedrijfsart, en die stuurde me door naar het ziekenhuis.
Op de fiets daar naar toe dacht ik, het is afgelopen met me, ik heb longkanker en ga dood, gezien mijn rookverslaving.
Kreeg een spoedoperatie waarbij een slang via mijn ribbenkast naar de long werd gebracht. Opblazen die long en 10 dagen op de longafdeling, ergste was nog cold turkey afkicken van de nicotine.
En dat is een zeer nare afdeling met veel zwaar zieke mensen.
Naast me lag een man met een zeer zware infectie aan de longen, die moest iedere 4 uur gecureteerd worden aan zijn longen. Merkwaardig dat die man niet op en kamer alleen lag.
Meest traumatische maar ook bizarre vond ik de dubbele aanrijding die ik kreeg op een weg ergens bij Tolkamer en dat ligt weer bij Zevenaar.
Beide heren die mij aanreden waren ex-klasgenoten en hadden elkaar jaren niet gezien. Please to meet you.
Dankzij kreukelzone en airbags heb ik het overleefd, de klap van achteren was zo groot dat de bumer zowat tegen de achterbank lag. We mochten bijn zijn dat ons toen 5-jarige dochter niet in de wagen zat. We hadden haar voor een zomerkamp afgezet.
Ze is nu 15 en is met vriendinnen stappen en komt pas om 2 uur thuis.

Lang leve Opel!

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 25 juni 2011 om 22:05.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 16:57   #91
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het was begonnen met een petieterig klein wondje op mijn been, net boven mijn enkel. Echt maar een schrammetje, geen verdere aandacht aan besteed natuurlijk.
Dat was gaan zweren maar niet, zoals verwacht, naar buiten maar naar binnen.
Pijn maar niks te zien langs buiten.
Tot die ontsteking zo groot begon te worden dat mijn voet opzwol en mijn been rood werd.
In't ziekenhuis hebben ze dat dan opengemaakt om de troep eruit te halen maar dan blijf je dus achter met een gapende wond. Twee maanden thuisverpleging en zo van die dingen.
Niet leuk nee.
Ik heb in Azië ook ooit een paar maand met een gat op mijn enkel onder mijn knoesel rondgelopen. Rare is dat dat nooit heeft pijn gedaan of geëtterd. Dat jeukte lichtjes van tijd maar het was te verdragen en ik heb er nooit aan gekrabd. Gewoon een blootvlees putje waar ik nooit iets anders aan gedaan heb dan het met de rest van mijn lichaam mee wassen. In het begin verontrustte het me weleens (ik had daar van alle wilde verhalen gehoord van beestjes die je pisstraal opschieten enzo) maar op den duur werd ik het gewoon. Uiteindelijk is het toch dicht gegroeid. Het is wel nog steeds zichtbaar. Het is zelfs nog steeds een putje voel ik nu, alleen met huid over nu
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2011, 17:03   #92
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Schimmels vergeten. Ik heb er een op mijn voet al meer als 10 jaar. Nu heb ik er geen last van, maar eens het warmer wordt komt die terug telkens op dezelfde plaats (met soms uitzaaiingen). Dat jeukt zo fel dat ik er niet kan afblijven met krabben. Daar komt dan ook een vocht uit. Niets hielp dus ben ik gestopt naar een oplossing op zoek te gaan. Gelukkig is La Paz niet zo zweterig warm. Maar hij is er nog steeds.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be