Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2018, 17:42   #61
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

De verslaafden staan al in ellenlange rijen aan te schuiven in Canada aan de 'shops'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 17:45   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Want promoten van vergif en het vergemakkelijken van het gebruik van vergif is dom.
De Canadese staat (o.a. want er legaliseren tegenwoordig wekelijks landen of staten) is dus haar bevolking moedwillig aan het vergiftigen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 20:24   #63
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De Canadese staat (o.a. want er legaliseren tegenwoordig wekelijks landen of staten) is dus haar bevolking moedwillig aan het vergiftigen?
Ik zou ze echt niet willen tellen al diegenen die aan de 'geestverrijkende producten' verslaafd zijn de laatste jaren. (ik noem dat 'de ruggegraatlozen' zij die het leven niet met open ogen durven te aanschouwen)

In een ver verleden maakte men van die Zombie films, dat is gedaan tegenwoordig omdat de zombies op straat lopen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 oktober 2018 om 20:25.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 21:50   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik zou ze echt niet willen tellen al diegenen die aan de 'geestverrijkende producten' verslaafd zijn de laatste jaren. (ik noem dat 'de ruggegraatlozen' zij die het leven niet met open ogen durven te aanschouwen)

In een ver verleden maakte men van die Zombie films, dat is gedaan tegenwoordig omdat de zombies op straat lopen.
Omdat ze een jointje roken? :O

Is dat allemaal niet een beetje te dramatisch voorgesteld?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 02:12   #65
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De Canadese staat (o.a. want er legaliseren tegenwoordig wekelijks landen of staten) is dus haar bevolking moedwillig aan het vergiftigen?
Ja.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 05:19   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja.
En daar is niks mis mee. Om twee redenen:

1) er is toch volk genoeg. Als er een ding op aarde is dat niet "schaars en kostbaar" is, is het wel "mensenleven". Er is veel te veel van. 100 keer minder zou het veel aangenamer maken voor iedereen (die er is, uiteraard ; "aangenaam voor wie niet bestaat" wil niks zeggen). Maw, elke zinnige politiek zou in de richting moeten gaan van mensen elimineren.

2) vergif doodt, en daar is ook niks mis mee, zelfs los staande van (1). Uiteindelijk gaan we allemaal dood, dus dat iets ons doodt is niks bijzonders, het verandert gewoon het uur en de manier waarop. Aangezien wij bewuste wezens zijn die plezier zoeken en lijden willen vermijden, is ons *bewuste* doel dus van de verhouding "plezier/lijden" zo groot mogelijk te maken tijdens de tijdsspanne tussen onze geboorte en onze dood. Iets dat dus ons plezier tijdelijk verhoogt, en tevens de dood dichterbij brengt, verbetert deze verhouding voor zover het geen extra lijden meebrengt.

Stoffen die uw leven korter en plezanter maken, zijn dus win-win.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 07:44   #67
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat ze een jointje roken? :O

Is dat allemaal niet een beetje te dramatisch voorgesteld?
Ik denk het niet want daar start het eigenlijk allemaal mee, die gaan meestal hun grenzen nog verleggen.

Het volgende zal echt geen alleenstaand geval zijn.

Madelyn Ellen Linsenmeir stierf op zeven oktober na een jarenlange drugsverslaving.

En zoals ik al eerder schreef zullen de verslaafden achteraan op de lijst komen, mochten ze hulp nodig hebben in een ziekenhuis, eerst de andere mensen.

En dan maar zagen en zeveren over de luchtkwaliteit?

Citaat:
Maar mensen zijn gewoontedieren, verandering vraagt tijd. In de jaren 50 konden we ons niet voorstellen dat roken schadelijk was, in de jaren 80 werd passief roken weggelachen. En pas nu beginnen we in te zien dat luchtverontreiniging in feite een verdunde vorm is van roken. De European Respiratory Society heeft aangetoond dat slechte lucht inademen langs Europese wegen hetzelfde is als tien sigaretten per dag passief roken - we nog hebben nog wel wat werk."
BRON

Het is- en blijft natuurlijk ook een zekere handel (meestal duister bij drugs) en daar draait het maar op één ding en dat is

En de verkopers van de 'waren' trekken er zich géén bal van aan dat een gezin ontwricht geraakt of dat er iemand het ziekenhuis of 1,50m lager schuift.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 oktober 2018 om 07:59.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 07:51   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De verslaafden staan al in ellenlange rijen aan te schuiven in Canada aan de 'shops'.
Of het verslaafden zijn of niet laat ik in het midden. Feit is dat je nu ziet of weet wie eventueel verslaafd is en dit in tegenstelling dan waar het ondergronds is en toch evenveel wordt gebruikt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 07:52   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk het niet want daar start het eigenlijk allemaal mee, die gaan meestal hun grenzen nog verleggen.

Het volgende zal echt geen alleenstaand geval zijn.

Madelyn Ellen Linsenmeir stierf op zeven oktober na een jarenlange drugsverslaving.

En zoals ik al eerder schreef zullen de verslaafden achteraan op de lijst komen, mochten ze hulp nodig hebben in een ziekenhuis, eerst de andere mensen.

En dan maar zagen en zeveren over de luchtkwaliteit?



BRON
Dat is waar het begint allemaal met een eerste pintje of dat eerste glaasje wijn. Daarna de pilletjes van mijnheer doktoor enzoverder

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2018 om 07:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 07:55   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik zou ze echt niet willen tellen al diegenen die aan de 'geestverrijkende producten' verslaafd zijn de laatste jaren. (ik noem dat 'de ruggegraatlozen' zij die het leven niet met open ogen durven te aanschouwen)

In een ver verleden maakte men van die Zombie films, dat is gedaan tegenwoordig omdat de zombies op straat lopen.
Daar zitten onze paters trappisten voor heel veel tussen dat klopt. Ik zou dat ik van U was dringend eens naar Westvleteren gaan om uw standpunt te verduidelijken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 07:56   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is waar het start allemaal met een eerste pintje of dat eerste glaasje wijn.
U vergat pralines en zoveel andere dingen waar je verslaafd aan zou kunnen geraken maar toch is het éne net iets dramatischer dan het andere dacht ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 07:59   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U vergat pralines en zoveel andere dingen waar je verslaafd aan zou kunnen geraken maar toch is het éne net iets dramatischer dan het andere dacht ik.

Dat klopt 100 %.

Hier heb je de rangschikking. Cannabis heeft ranking 10 veel plaatsten na tabak alcohol en de pillen van bij uwen doktoor.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 08:04   #73
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat klopt 100 %.

Hier heb je de rangschikking. Cannabis heeft ranking 10 veel plaatsten na tabak alcohol en de pillen van bij uwen doktoor.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/
Best een handig overzicht tnx.

Ik schreef het al eerder maar vroeger toen ik nog school liep waren er medeleerlingen die al zo eens langs hun neus weg vroegen: sigaretje?

Ik weigerde halsstarrig waarna ik te horen kreeg: "Dan hoor je er niet bij"

Na die opmerking van hunnentwege vroeg ik beleefd: "Bij wat eigenlijk? "
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 oktober 2018 om 08:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 08:08   #74
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U vergat pralines en zoveel andere dingen waar je verslaafd aan zou kunnen geraken maar toch is het éne net iets dramatischer dan het andere dacht ik.
Hier de rangschikking met kleurtjes. Cannabis waar maken we ons in feite druk om ?

Als ik dat goed bekijk moeten we vandaag alle brouwerijen tabaksfabrikanten en Farmaceutische bedrijven stande pede sluiten. De wijnboeren moeten levenslang de gevangenis in.

Naam: _42718419_drugs_graph2_416.gif
Bekeken: 101
Grootte: 13,0 KB
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 08:10   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat klopt 100 %.

Hier heb je de rangschikking. Cannabis heeft ranking 10 veel plaatsten na tabak alcohol en de pillen van bij uwen doktoor.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/
Met dat verschil dat de pillen van uwen doktor een nut hebben en cannabis meestal ook gerookt wordt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 08:11   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Best een handig overzicht tnx.

Ik schreef het al eerder maar vroeger toen ik nog school liep waren er medeleerlingen die al zo eens langs hun neus weg vroegen: sigaretje?

Ik weigerde halsstarrig waarna ik te horen kreeg: "Dan hoor je er niet bij"

Na die opmerking van hunnentwege vroeg ik beleefd: "Bij wat eigenlijk? "
Wijze beslissing zoveel is zeker. In feite zijn er veel dingen waar men beter af blijft. Sigaretten is daar zeker 1 van.
Uiteindelijk is volgens mij niks zo heel erg. Het wordt alleen een probleem als men met iets gaat overdrijven. En als men begint met overdrijven volgt algauw de verslaving. En dan beginnen de problemen.
Verslaving zou in de genen zitten. Sommige mensen zijn daar veel gevoeliger voor dan andere.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 08:13   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Met dat verschil dat de pillen van uwen doktor een nut hebben en cannabis meestal ook gerookt wordt.
Hebben 10 Tramadols per dag een nut als je nergens pijn hebt ?? Of 4 xanax per dag opdat je gewoon liever foert zegt tegen alles wat rondom u gebeurd ?? U onderschat duidelijk opiaten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2018 om 08:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 08:15   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U vergat pralines en zoveel andere dingen waar je verslaafd aan zou kunnen geraken maar toch is het éne net iets dramatischer dan het andere dacht ik.
Hier de rangschikking met kleurtjes. Cannabis waar maken we ons in feite druk om ?

Als ik dat goed bekijk moeten we vandaag alle brouwerijen tabaksfabrikanten en Farmaceutische bedrijven stande pede sluiten. De wijnboeren moeten levenslang de gevangenis in.

Bijlage 109585
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 08:34   #79
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.724
Standaard

Is de VS next?

Congressman Issues 'Blueprint To Legalize Marijuana' For Democratic House In 2019


Citaat:
A key Democratic congressman has a step-by-step plan to enact the end of federal marijuana prohibition in 2019 if his party takes control of the House, and he’s laying it all out in a new memo.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 09:01   #80
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Man man er gaan in Antwerpen nogal een pak jobs moeten bijkomen om al die buitenlandse blowers te gaan vangen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2018 om 09:01.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be