Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2021, 17:41   #121
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Ik wil geen dictatuur! Democratie, iedereen gelijk voor de wet.
Ik maak die wet natuurlijk en wie zich er niet aan houdt, vliegt naar de Zuidpool.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 17:56   #122
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Politics.be: Land of the Free, Home of the Brave.
Wie herkent ons aller geliefde chef-Inquisiteur?

Uiteindelijk waren dat allemaal lafaards die bende die binnengebroken zijn in het Capitool want op huidig ogenblik draaien ze al allemaal de andere kant op.

Eigenlijk hebben zij de vorige potus meer schade toegebracht dan men denkt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2021, 20:19   #123
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Ik zal nooit dictator worden!

Ik woon wel in een dictatuur, zoals iedereen (alleen beseffen sommigen het niet). Volgens mij is de Westerse dictatuur de wreedste ooit, die onder andere haar eigen onderdanen vervangt door nieuwkomers.

De leiders zijn ook slim, de bevolking mag kritiek uiten op het beleid, naar de stembus gaan, betogen, enz. Zo geeft ze het volk de indruk in een vrij land te leven. Op die manier kunnen de domme burgers gemakkelijker tevreden en onder de knoet worden gehouden. Het regime heeft daar ook totaal geen last van want ondanks al die "rechten" drukken ze hun wil toch door.

Andere dictaturen als China en Noord-Korea kunnen nog veel leren van dit vernuftig systeem dat wij "democratie" noemen.

Onder het motto "mijn dictatuur, goede dictatuur" ga ik als een tevreden man door het leven.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 07:49   #124
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik wil geen dictatuur! Democratie, iedereen gelijk voor de wet.
Ik maak die wet natuurlijk en wie zich er niet aan houdt, vliegt naar de Zuidpool.
In deze democratie zijn politici onschendbaar via wet, de burger krijgt echter de zwarte piet terwijl ze tegelijk zwarte piet afpakken.
Het is zo absurd geworden dat ik niet begrijp hoe rustig iedereen daaronder blijft. Die kunnen toch niet allemaal high rondlopen, toch? Lol
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 07:58   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

In een democratie die naam waard is niemand onschendbaar.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 10:44   #126
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
In deze democratie zijn politici onschendbaar via wet, de burger krijgt echter de zwarte piet terwijl ze tegelijk zwarte piet afpakken.
Het is zo absurd geworden dat ik niet begrijp hoe rustig iedereen daaronder blijft. Die kunnen toch niet allemaal high rondlopen, toch? Lol
Velen blijven rustig omdat ze beseffen dat er tegen dit regime toch niets te beginnen valt.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 15:23   #127
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Ik zal nooit dictator worden!

Ik woon wel in een dictatuur, zoals iedereen (alleen beseffen sommigen het niet). Volgens mij is de Westerse dictatuur de wreedste ooit, die onder andere haar eigen onderdanen vervangt door nieuwkomers.

De leiders zijn ook slim, de bevolking mag kritiek uiten op het beleid, naar de stembus gaan, betogen, enz. Zo geeft ze het volk de indruk in een vrij land te leven. Op die manier kunnen de domme burgers gemakkelijker tevreden en onder de knoet worden gehouden. Het regime heeft daar ook totaal geen last van want ondanks al die "rechten" drukken ze hun wil toch door.

Andere dictaturen als China en Noord-Korea kunnen nog veel leren van dit vernuftig systeem dat wij "democratie" noemen.

Onder het motto "mijn dictatuur, goede dictatuur" ga ik als een tevreden man door het leven.
Daar discussiëren filosofen al eeuwen over. Hoe "vrij" zijn we eigenlijk? Niet. We zijn niet vrij. Niemand is "vrij" en moesten we dat wel zijn is dat niet per se positief. Een mens is niet gemaakt om "vrij" te zijn. We hebben bepaalde verplichtingen nodig. We hebben ook discipline nodig en verantwoordelijkheden. Dat maakt ons gezond.

Het feit dat we MOETEN werken (we hebben geld nodig om te kunnen omzetten in levensnoodzakelijke dingen zoals energie, (stromend) water (let op: de energie en het water zijn gratis, maar het leveren ervan binnen uw woning kost geld), noodzakelijke dingen zoals voedsel, hygiëne (kuismiddelen, zeep, ...), iets meer comfortabelere dingen maar toch vrij nodig zoals een ijskast, diepvriezer, chauffage, keuken/fornuis, en ondertussen ook internet ... en tenslotte luxe dingen zoals spelletjes, boeken, mooie kleding, ... enz... Die dingen nemen we aan als vanzelfsprekend. Nog iets dat we als vanzelfsprekend beschouwen is veiligheid. We verwachten dat als we naar buiten gaan we ongestoord kunnen rondlopen, en we niet elke seconde op onze hoede moeten zijn voor wilde dieren enz... Is er brand? Bel de brandweer. Word je ziek? Bel de dokter. Heb je een ongeval? Bel de ziekenwagen... Moet je ergens ver weg zijn? Betaalbaar openbaar vervoer... Die dingen doen ons "vrij" voelen, maar we geven er wel enorm enorm enorm veel voor terug. Namelijk een derde van ons leven te moeten werken in een bedrijf... Dus zijn we vrij? Nee. Hebben wij iets te zeggen? (democratie) neen. Wij zijn geen democratie. We zijn een parlementaire democratie. Iets dat momenteel het dichtst bij een echte democratie aanleunt, maar een volwaardige democratie zijn we niet. Er is corruptie, wij als volk hebben niks te zeggen, enkel zij die we kiezen en die worden omgekocht met smeergeld... Dus ja er is wel een vorm van dictatuur in onze samenleving, maar ik zou dit toch niet met landen als China en Noord-Korea vergelijken.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 17:33   #128
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Daar discussiëren filosofen al eeuwen over. Hoe "vrij" zijn we eigenlijk? Niet. We zijn niet vrij. Niemand is "vrij" en moesten we dat wel zijn is dat niet per se positief. Een mens is niet gemaakt om "vrij" te zijn. We hebben bepaalde verplichtingen nodig. We hebben ook discipline nodig en verantwoordelijkheden. Dat maakt ons gezond.

Het feit dat we MOETEN werken (we hebben geld nodig om te kunnen omzetten in levensnoodzakelijke dingen zoals energie, (stromend) water (let op: de energie en het water zijn gratis, maar het leveren ervan binnen uw woning kost geld), noodzakelijke dingen zoals voedsel, hygiëne (kuismiddelen, zeep, ...), iets meer comfortabelere dingen maar toch vrij nodig zoals een ijskast, diepvriezer, chauffage, keuken/fornuis, en ondertussen ook internet ... en tenslotte luxe dingen zoals spelletjes, boeken, mooie kleding, ... enz... Die dingen nemen we aan als vanzelfsprekend. Nog iets dat we als vanzelfsprekend beschouwen is veiligheid. We verwachten dat als we naar buiten gaan we ongestoord kunnen rondlopen, en we niet elke seconde op onze hoede moeten zijn voor wilde dieren enz... Is er brand? Bel de brandweer. Word je ziek? Bel de dokter. Heb je een ongeval? Bel de ziekenwagen... Moet je ergens ver weg zijn? Betaalbaar openbaar vervoer... Die dingen doen ons "vrij" voelen, maar we geven er wel enorm enorm enorm veel voor terug. Namelijk een derde van ons leven te moeten werken in een bedrijf... Dus zijn we vrij? Nee. Hebben wij iets te zeggen? (democratie) neen. Wij zijn geen democratie. We zijn een parlementaire democratie. Iets dat momenteel het dichtst bij een echte democratie aanleunt, maar een volwaardige democratie zijn we niet. Er is corruptie, wij als volk hebben niks te zeggen, enkel zij die we kiezen en die worden omgekocht met smeergeld... Dus ja er is wel een vorm van dictatuur in onze samenleving, maar ik zou dit toch niet met landen als China en Noord-Korea vergelijken.
In China en Noord-Korea doen ze niet aan omvolking, ik zou er alles aan doen om dat te stoppen. Geen enkele dictatuur ooit heeft dat zijn bevolking aangedaan.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 17:57   #129
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
In China en Noord-Korea doen ze niet aan omvolking, ik zou er alles aan doen om dat te stoppen. Geen enkele dictatuur ooit heeft dat zijn bevolking aangedaan.
De grenzen van Noord-Korea zijn bedoeld om mensen nillenswillens binnen te houden, niet om buitenlanders buiten te houden. Er zijn namelijk geen buitenlanders die Noord-Korea binnen willen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 18:34   #130
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De grenzen van Noord-Korea zijn bedoeld om mensen nillenswillens binnen te houden, niet om buitenlanders buiten te houden. Er zijn namelijk geen buitenlanders die Noord-Korea binnen willen.
Dat is geen goede zaak maar het omgekeerde, namelijk grenzen wegdenken om iedereen binnen te laten is even slecht.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 21:20   #131
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

In mijn dictatuur wordt slavernij als instituut weer ingevoerd.Laat het ons "dwangarbeid" noemen.

Te beginnen met het herinvoeren van "dwangarbeid" als straf voor jonge krachtige mensen die iets mispeuterd hebben in plaats van dat onnozele "gevangenisstraf".Maar evengoed voor iedereen die hier illegaal aangetroffen wordt .
Er is in bepaalde categorien werkvolk te kort.Loonsverhogingen kunnen niet,maar er zijn andere methoden.


Elders in de wereld,inclusief enkele VS-staten,weet men dat al lang.

Laatst gewijzigd door kelt : 28 februari 2021 om 21:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 21:22   #132
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

In mijn dictatuur moet Robin DiAngelo publiekelijk een neger een goeie pijpbeurt geven in een cumming of race film.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 21:32   #133
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.936
Standaard

In mijn dictatuur worden hitlerzagen en stalinzagen verplichte vakken op school.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 22:23   #134
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

In mijn dictatuur mag Erika Vlieghe een hele maand lang, tien bezoeken per dag van telkens een uur, aan enkele woon-en zorgcentrumbewoners brengen om naar het 'gezeur' te luisteren.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 22:29   #135
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
In mijn dictatuur mag Erika Vlieghe een hele maand lang, tien bezoeken per dag van telkens een uur, aan enkele woon-en zorgcentrumbewoners brengen om naar het 'gezeur' te luisteren.
Waarom slechts een maand ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 23:00   #136
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.936
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
In mijn dictatuur moet Robin DiAngelo publiekelijk een neger een goeie pijpbeurt geven in een cumming of race film.
Da's nog braaf. Demper zou direct over een gangbang beginnen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 23:02   #137
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Da's nog braaf. Demper zou direct over een gangbang beginnen.
Cream pies en sausputten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 13:59   #138
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

worden bladblazers verboden
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 16:08   #139
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.401
Standaard

ik zou mij eens goed laten gaan zie, ...

Om te beginnen ne chateaux als head quarters natuurlijk, het mag iets zijn dus Filip en zijn koeketien vliegen naar het kolenkot van de serres van Laken, ik heb nu eenmaal nen tuinman nodig nietwaar.

Ah ja ik reabiliteer de Lorre en maak die mijn nar van buitenlandse zaken.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 6 november 2023 om 16:09.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 19:55   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik zou mij eens goed laten gaan zie, ...

Om te beginnen ne chateaux als head quarters natuurlijk, het mag iets zijn dus Filip en zijn koeketien vliegen naar het kolenkot van de serres van Laken, ik heb nu eenmaal nen tuinman nodig nietwaar.

Ah ja ik reabiliteer de Lorre en maak die mijn nar van buitenlandse zaken.
Hoe? En Eyskens dan?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be