Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2021, 12:35   #1
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 482
Standaard Nieuw soort expert

Met stijgende verbazing keek ik naar de Zevende dag. Het ging over de rellen in Brussel naar aanleiding van het overlijden van Ibrahim.
Er zit daar een mijnheer aan tafel die omschreven wordt als 'activist en expert politiegeweld'
Tiens, een expert politiegeweld... Hoe word je een expert politiegeweld? Welke studies of opleiding moet je volgen om expert politiegeweld te worden?
Opnieuw trekt men de kaart van racisme. Ik word daar behoorlijk boos van.
De reporter had beter eens gevraagd waarom Ibrahim gaan lopen is? Welke reden had die man om het zomaar op een lopen te zetten?
De reporter durft de vinger niet op de wonde te leggen. We kunnen het toch niet meer normaal noemen dat 'jongeren' gaan bepalen of agenten al dan niet tot controle mogen over gaan? Agenten gaan troch niet zomaar tot controle over? Als dit wél het geval zou zijn, kan je dit catalogeren onder bezigheidstherapie. Eerlijk gezegd geloof ik dit niet.
Dergelijke interviews overtuigen mij meer en meer om voor extreem rechts te stemmen in de toekomst. De brave burger is dit spuugzat...
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 12:43   #2
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Met stijgende verbazing keek ik naar de Zevende dag. Het ging over de rellen in Brussel naar aanleiding van het overlijden van Ibrahim.
Er zit daar een mijnheer aan tafel die omschreven wordt als 'activist en expert politiegeweld'
Tiens, een expert politiegeweld... Hoe word je een expert politiegeweld? Welke studies of opleiding moet je volgen om expert politiegeweld te worden?
Opnieuw trekt men de kaart van racisme. Ik word daar behoorlijk boos van.
De reporter had beter eens gevraagd waarom Ibrahim gaan lopen is? Welke reden had die man om het zomaar op een lopen te zetten?
De reporter durft de vinger niet op de wonde te leggen. We kunnen het toch niet meer normaal noemen dat 'jongeren' gaan bepalen of agenten al dan niet tot controle mogen over gaan? Agenten gaan troch niet zomaar tot controle over? Als dit wél het geval zou zijn, kan je dit catalogeren onder bezigheidstherapie. Eerlijk gezegd geloof ik dit niet.
Dergelijke interviews overtuigen mij meer en meer om voor extreem rechts te stemmen in de toekomst. De brave burger is dit spuugzat...
Ik volg uw redenering. Ik zat met dezelfde bedenking. Waarom werd in de eerste plaats die jongen gearresteerd? Daar wordt amper (of niet) bij stilgestaan.

Dat de kaart van racisme te pas en te onpas wordt getrokken is (los van deze zaak) iets wat mij mateloos irriteert. Het verzwakt het recht op aandacht dat iemand verdient te hebben, wanneer hij/zij effectief een slachtoffer is van racisme.

Het lijkt me niet dat Ibrahim werd gearresteerd om de ordediensten eens zin hadden om iemand te arresteren. De oorzaak ligt bij Ibrahim zelf. Enkel hij is (was) daar verantwoordelijk voor.

Het soort me dan ook mateloos, dat dit soort nuances niet ter sprake komen op een staatszender. Het is zoals u zegt: de burger wordt dit stilaan spuugzat. Met objectiviteit heeft dit echt geen zier meer te maken.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 14:15   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Met stijgende verbazing keek ik naar de Zevende dag. Het ging over de rellen in Brussel naar aanleiding van het overlijden van Ibrahim.
Er zit daar een mijnheer aan tafel die omschreven wordt als 'activist en expert politiegeweld'
Tiens, een expert politiegeweld... Hoe word je een expert politiegeweld? Welke studies of opleiding moet je volgen om expert politiegeweld te worden?
Opnieuw trekt men de kaart van racisme. Ik word daar behoorlijk boos van.
De reporter had beter eens gevraagd waarom Ibrahim gaan lopen is? Welke reden had die man om het zomaar op een lopen te zetten?
De reporter durft de vinger niet op de wonde te leggen. We kunnen het toch niet meer normaal noemen dat 'jongeren' gaan bepalen of agenten al dan niet tot controle mogen over gaan? Agenten gaan troch niet zomaar tot controle over? Als dit wél het geval zou zijn, kan je dit catalogeren onder bezigheidstherapie. Eerlijk gezegd geloof ik dit niet.
Dergelijke interviews overtuigen mij meer en meer om voor extreem rechts te stemmen in de toekomst. De brave burger is dit spuugzat...
Heeft u het dan niet door? Onze media tonen gedubte beelden van politie arrestaties in Amerika om hier rellen te veroorzaken, BLM. Ze spreken van herstelfondsen aan de Congo geven, maar tonen nooit de kinderen in de kobalt mijnen waar kinderen sterven voor hun welvaart.

Of hoe ze van de IS slachtoffer maken hun terugkeer te rechtvaardigen? Van de IS haar bestialiteiten op christenen en Yezidi's horen we niets.

De media is het hele probleem, maar nog meer de mensen achter de schermen die het nieuws maken. Men rapporteert geen nieuws, men maakt het om in beleid te gieten. Let maar eens goed op welke idioten ze uitnodigen en terechte kritiek meteen van tafel vagen, waarna die persoon die kritiek uit niet meer uitgenodigd wordt.

We geven die beter geen kijkcijfers meer tot ze geduchte tegenstanders aan tafel uitnodigen zonder deze te onderbreken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2021, 15:34   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik volg uw redenering. Ik zat met dezelfde bedenking. Waarom werd in de eerste plaats die jongen gearresteerd? Daar wordt amper (of niet) bij stilgestaan.

Dat de kaart van racisme te pas en te onpas wordt getrokken is (los van deze zaak) iets wat mij mateloos irriteert. Het verzwakt het recht op aandacht dat iemand verdient te hebben, wanneer hij/zij effectief een slachtoffer is van racisme.

Het lijkt me niet dat Ibrahim werd gearresteerd om de ordediensten eens zin hadden om iemand te arresteren. De oorzaak ligt bij Ibrahim zelf. Enkel hij is (was) daar verantwoordelijk voor.

Het soort me dan ook mateloos, dat dit soort nuances niet ter sprake komen op een staatszender. Het is zoals u zegt: de burger wordt dit stilaan spuugzat. Met objectiviteit heeft dit echt geen zier meer te maken.
De VRT objectief?

Vergelijk bv hun berichtgeving over de relschoppers in Amerika en de relschoppers in Brussel maar eens.

Bjorn Soenens zei dat de relschoppers in Amerika tuig en krapuul was.
In Brussel noemt men dat geen tuig of krapuul maar noemt men dat jongeren.

Men gaat er wel aan voorbij dat men hiermee de groep jongeren stigmatiseert.
Jongeren van bv jeugdgroeperingen vernielen en plunderen doorgaans geen winkels, vallen de politie en andere hulpdiensten niet aan, steken geen auto's in brand....... etc.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 januari 2021 om 15:37.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be