Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2021, 16:31   #41
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Dedju......Jammer dat die batterijen er niet kunnen uitgehaald worden hé.Kun je ze met een steekwagentje naar een beter geschikt laadpunt karren....



Maar inderdaad,In appartementsblokken met bijhorende garageblokken worden de electriciteitskosten typisch simpelweg verrekend volgens aandeel in de VME.

Als echter ook maar 1 begint met een electrische wagen in zijn garage op te laden zal die moeten verplicht worden een aparte teller te plaatsen en mag de syndicus zijn/haar spreadsheet aanpassen voor de kostenstaat.

Het wordt een leuk puntje op de eerstkomende Mede-eigenaarsvergadering....Bij ons is er dienaangaande al wat gesproken.Er zullen inderdaad extra kosten komen als het zover komt.(het bestaande electriciteitsnet,gelegd in 1999,is ontoereikend....)

Laatst gewijzigd door kelt : 23 januari 2021 om 16:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 17:13   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dedju......Jammer dat die batterijen er niet kunnen uitgehaald worden hé.Kun je ze met een steekwagentje naar een beter geschikt laadpunt karren....



Maar inderdaad,In appartementsblokken met bijhorende garageblokken worden de electriciteitskosten typisch simpelweg verrekend volgens aandeel in de VME.

Als echter ook maar 1 begint met een electrische wagen in zijn garage op te laden zal die moeten verplicht worden een aparte teller te plaatsen en mag de syndicus zijn/haar spreadsheet aanpassen voor de kostenstaat.

Het wordt een leuk puntje op de eerstkomende Mede-eigenaarsvergadering....Bij ons is er dienaangaande al wat gesproken.Er zullen inderdaad extra kosten komen als het zover komt.(het bestaande electriciteitsnet,gelegd in 1999,is ontoereikend....)
Eindelijk een interessant werkje voor de syndicussen.
Naja in Belziek zal het zo een vaart niet lopen.
Zoals gewoonlijk 5 jaar in retard.

Oslo 2 jaar geleden:
Citaat:
https://www.klimaoslo.no/2019/02/04/...-record-speed/

In Oslo people are installing charging points for electric cars at record speed

Safety and increased home values were the decisive factors when Nordseterskogen Housing Cooperative decided to install electrical power for its 108 parking spaces. There is enormous interest in the municipal grant scheme.
Uiteraard stijgt de waarde van de eigendom mee.
Citaat:
Another significant carrot was the potential increase in home values. “Garage parking with a charging point is a positive item in a sales prospectus if you’re selling your apartment,” says Engh, with a smile.

Naja jan modaal eigenaar denkt ook niet verder dan zijn neus lang is.

Voor de syndicus: 18.000 NOK is 1.743 € per laadpunt (wel bij 108 laadpunten)

Citaat:
Oslo’s Climate and Energy Fund provides grants towards the charging infrastructure, i.e. the installation of cables and connections in the parking garage or car park. Afterwards the housing cooperative or the individual resident has to pay for the actual charging station. At Nordseterskogen, each charging station costs approximately NOK 18,000.

Housing cooperatives have two years to use the grant funding.
In de EU is het een verplichting - vanaf 2020 - bij nieuwbouw of grondige renovatie.
Niet alle parkeerplaatsen, maar toch de moeite, 1 op 10 en nog wat preventieve kabels enzo, lees: https://vvecentraal.nl/2018/08/17/ve...es-vanaf-2020/

Laatst gewijzigd door Micele : 23 januari 2021 om 17:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 18:47   #43
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
(...)
Maar inderdaad,In appartementsblokken met bijhorende garageblokken worden de electriciteitskosten typisch simpelweg verrekend volgens aandeel in de VME.

Als echter ook maar 1 begint met een electrische wagen in zijn garage op te laden zal die moeten verplicht worden een aparte teller te plaatsen en mag de syndicus zijn/haar spreadsheet aanpassen voor de kostenstaat.

Het wordt een leuk puntje op de eerstkomende Mede-eigenaarsvergadering....Bij ons is er dienaangaande al wat gesproken.Er zullen inderdaad extra kosten komen als het zover komt.(het bestaande electriciteitsnet,gelegd in 1999,is ontoereikend....)
In het appartementsblok waar mijn moeder een appartement heeft en een staanplaats in de ondergrondse garage hebben we daar op de laatste mede-eigenaarsvergadering over gesproken. Dat was die van 2019 want in 2020 is er door corona geen vergadering geweest.

Een deel van de staanplaatsen wordt gehuurd door een hotel dat paalt aan het appartementsgebouw. In de loop van 2019 heeft het hotel een laadpaal laten plaatsen waar 2 elektrische voertuigen kunnen laden.

De garage heeft een aparte teller en het is niet de bedoeling dat er privatief stroomverbruik is in de garage. Het hotel heeft de paal laten plaatsen door een bedrijf en dat werkt met een betaalregeling. Het hotel stort de prijs van het elektriciteitsverbruik terug aan de gemeenschap zodat die kost niet ten laste komt van de andere eigenaren. Op zich lijkt dat een redelijk systeem.

Maar natuurlijk de paal hangt aan het stroomnetwerk van de garage en dat heeft geen oneindige capaciteit. Ik weet niet welke capaciteit het netwerk heeft. Oorspronkelijk zat er niet meer op dan de automatische poort, de verlichting en wat branddetectoren. De lift behoort tot het gebouw en staat op de andere teller. Heel zwaar zal de capaciteit niet zijn, verwacht ik.

Als er meer mede-eigenaren ook zo een paal laten plaatsen met zo een terugbetaalregeling zal vroeg of laat de capaciteit niet meer volstaan. Mensen hebben daar geen goed zicht op, zo is gebleken, want toen ik dat potentiële probleem op tafel legde werd dat een beetje weggelachen.

Voorlopig nog geen probleem want tot nu is het bij die ene paal gebleven.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 20:48   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
In het appartementsblok waar mijn moeder een appartement heeft en een staanplaats in de ondergrondse garage hebben we daar op de laatste mede-eigenaarsvergadering over gesproken. Dat was die van 2019 want in 2020 is er door corona geen vergadering geweest.

Een deel van de staanplaatsen wordt gehuurd door een hotel dat paalt aan het appartementsgebouw. In de loop van 2019 heeft het hotel een laadpaal laten plaatsen waar 2 elektrische voertuigen kunnen laden.

De garage heeft een aparte teller en het is niet de bedoeling dat er privatief stroomverbruik is in de garage. Het hotel heeft de paal laten plaatsen door een bedrijf en dat werkt met een betaalregeling. Het hotel stort de prijs van het elektriciteitsverbruik terug aan de gemeenschap zodat die kost niet ten laste komt van de andere eigenaren. Op zich lijkt dat een redelijk systeem.

Maar natuurlijk de paal hangt aan het stroomnetwerk van de garage en dat heeft geen oneindige capaciteit. Ik weet niet welke capaciteit het netwerk heeft. Oorspronkelijk zat er niet meer op dan de automatische poort, de verlichting en wat branddetectoren. De lift behoort tot het gebouw en staat op de andere teller. Heel zwaar zal de capaciteit niet zijn, verwacht ik.

Als er meer mede-eigenaren ook zo een paal laten plaatsen met zo een terugbetaalregeling zal vroeg of laat de capaciteit niet meer volstaan. Mensen hebben daar geen goed zicht op, zo is gebleken, want toen ik dat potentiële probleem op tafel legde werd dat een beetje weggelachen.

Voorlopig nog geen probleem want tot nu is het bij die ene paal gebleven.


Dit lijkt me een zaak die zorgvuldig gewikt en gewogen moet worden.

Hopelijk heeft de AV van de VME dit allemaal formeel,met de juiste stemquota,goedgekeurd?

De VME loopt bovendien het risico dat die "huurder" (dat Hotel) nu zichzelf beschouwt als iemand die RECHT en GARANTIE moet hebben op stroom vanuit de VME-garageboxen,wat er verder ook gebeurt?Hotelklant krijgt EV niet geladen wegens probleem met VME-electriciteit: klacht!

Ik kan U garanderen dat zoiets in ozne VME gewoonweg niet zou kunnen passeren.Initiatieven aan niet-VME buitenstaanders geven.....neen.Het gaat om meer dan "financiele compensaties",eerder om,wie heeft het hier voor het zeggen!

Laatst gewijzigd door kelt : 26 januari 2021 om 20:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 23:12   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Maar natuurlijk de paal hangt aan het stroomnetwerk van de garage en dat heeft geen oneindige capaciteit. Ik weet niet welke capaciteit het netwerk heeft. Oorspronkelijk zat er niet meer op dan de automatische poort, de verlichting en wat branddetectoren. De lift behoort tot het gebouw en staat op de andere teller. Heel zwaar zal de capaciteit niet zijn, verwacht ik.

Als er meer mede-eigenaren ook zo een paal laten plaatsen met zo een terugbetaalregeling zal vroeg of laat de capaciteit niet meer volstaan. Mensen hebben daar geen goed zicht op, zo is gebleken, want toen ik dat potentiële probleem op tafel legde werd dat een beetje weggelachen.

Voorlopig nog geen probleem want tot nu is het bij die ene paal gebleven.
Ik weet waarom ze dat weglachen. Nu nog uwe cent die moet vallen.

Je vergeet alweer dat in de regel de ganse nacht traag wordt opgeladen. Tijdens absolute daluren.

Welke stroomverbruikers staan er dan allemaal aan in een appartementsblok? Wie kookt er nog midden in de nacht?

Voldoende capaciteit? lol.

Men kan alvast vele tientallen slimme laadpalen zetten.

Één laadpaal (3,7 kW) verbruikt iets meer als één electrische oven.

Aja, laadpalen moet men sowieso aanmelden bij de netbeheerder, en sowieso gekeurd worden. Fluvius zal dan juist weten welke de absolute grenzen zijn bij mede-eigendom capaciteit.
ff linkje zoeken: https://stroohm.be/hoe-laden-in-een-mede-eigendom/

Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2021 om 23:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 20:11   #46
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit lijkt me een zaak die zorgvuldig gewikt en gewogen moet worden.

Hopelijk heeft de AV van de VME dit allemaal formeel,met de juiste stemquota,goedgekeurd?

De VME loopt bovendien het risico dat die "huurder" (dat Hotel) nu zichzelf beschouwt als iemand die RECHT en GARANTIE moet hebben op stroom vanuit de VME-garageboxen,wat er verder ook gebeurt?Hotelklant krijgt EV niet geladen wegens probleem met VME-electriciteit: klacht!

Ik kan U garanderen dat zoiets in onze VME gewoonweg niet zou kunnen passeren.Initiatieven aan niet-VME buitenstaanders geven.....neen.Het gaat om meer dan "financiele compensaties",eerder om,wie heeft het hier voor het zeggen!
Ik volg je redenering. En mogelijk zijn we in de AV te gemakkelijk geweest om de laadpaal te aanvaarden omdat er voor ons geen direct nadeel aan was. Maar creëert wel een precedent dat op termijn problemen kan opleveren. Bovendien is er een verstrengeling tussen het hotel en de eigenaar van de parkeerplaatsen die het hotel huurt.
Als alles goed gaat zal er dit jaar terug een AV kunnen plaatsvinden en dan wil ik er toch wat dieper op ingaan.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 20:24   #47
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik weet waarom ze dat weglachen. Nu nog uwe cent die moet vallen.

Je vergeet alweer dat in de regel de ganse nacht traag wordt opgeladen. Tijdens absolute daluren.

Welke stroomverbruikers staan er dan allemaal aan in een appartementsblok? Wie kookt er nog midden in de nacht?

Voldoende capaciteit? lol.

Men kan alvast vele tientallen slimme laadpalen zetten.

Één laadpaal (3,7 kW) verbruikt iets meer als één electrische oven.

Aja, laadpalen moet men sowieso aanmelden bij de netbeheerder, en sowieso gekeurd worden. Fluvius zal dan juist weten welke de absolute grenzen zijn bij mede-eigendom capaciteit.
ff linkje zoeken: https://stroohm.be/hoe-laden-in-een-mede-eigendom/
Er is geen conflict met privatieve stroomverbruikers. Zoals ik al gezegd heb staat de parkeergarage op een aparte kring.

En het is mij heel duidelijk waarom ze dat weglachen.
Omdat de andere mede-eigenaren en ook de syndicus energie en vermogen niet goed kunnen inschatten en omdat ik niet wist dat die paal er was en wat voor paal het is en wat de kring aankan, en de toestand dus niet objectief kon inschatten.
Tegen de volgende AV zal ik dat wel kunnen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 23:44   #48
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Er is geen conflict met privatieve stroomverbruikers. Zoals ik al gezegd heb staat de parkeergarage op een aparte kring.

En het is mij heel duidelijk waarom ze dat weglachen.
Omdat de andere mede-eigenaren en ook de syndicus energie en vermogen niet goed kunnen inschatten en omdat ik niet wist dat die paal er was en wat voor paal het is en wat de kring aankan, en de toestand dus niet objectief kon inschatten.
Tegen de volgende AV zal ik dat wel kunnen.

elke appartement met een kookplaat heeft 7kW aansluiting...
Een 7,4 kW kookplaat trekt 7400/230=31 A
20 appartementen doe maar 20x 31A= 600A
en bekijk ook eens de lift... die zijn aangesloten op3x 25A..



Een gewone laadstation zit dus idd gewoon op 1faze, en laadt 4kWh uw auto in één nacht 12u op zeg maar aan een gewoon stopcontact die in uw garage staat..
en als je driefaze hebt heb je een snelle laadpaal , doe je dat in 4uur
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 00:00   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

En slimme laadpalen van hetzelfde merk kunnen communiceren.

Laden er nu echt teveel tegelijkertijd wordt het vermogen wat beperkt.

Gaat er eens kort een lift ofzo kan dat ook voor een heel korte tijd. Slimme loadbalancing.

Dat zal wslk nog niet eens opvallen.

Citaat:
Hoe moet het dan wel?

Om bovenstaand scenario te voorkomen, hebben we enkele aanbevelingen om laadinfrastructuur te voorzien zodat op lange termijn alles onder controle blijft. We lijsten enkele aanbevelingen op:

Exclusief aansluiten via de gemeenschappelijk meter. Deze dient bij meerdere elektrische wagens meestal wel verzwaard te worden, maar dan kan je al het beschikbare vermogen wel optimaal verdelen onder al wie zijn wagen heeft aangesloten. Is er een buur op vakantie of is de batterij nog vol? Dan kan je eenvoudig zijn vermogen verdelen onder de actieve wagens.

Om het vermogen optimaal te verdelen onder alle laadpalen is het belangrijk dat deze allemaal van hetzelfde merk zijn. Dan kunnen ze technisch communiceren met elkaar om het vermogen te verdelen. Hiervoor zorgen we dat alle laadpalen in een bekabeld netwerk staan zodat ze kunnen communiceren.

Op de algemene teller met liften dient een slimme “loadbalancing” geplaatst te worden vanaf er meerdere gebruikers zijn om het vermogen prioritair beschikbaar te houden voor de liften en verlichting. Enkel het overschot gaat naar de laadpalen.
– Naar toekomstige uitbreiding is het voordelig om reeds een voldoende groot elektrische bord te voorzien dicht bij de parkeerplaatsen. Zo kan iedereen nadien aan een relatief lage kost aansluiten vanuit dit punt.
– Het elektriciteitsverbruik passeert via de algemene aansluiting en dient door elke bewoner die er gebruik van maakt maandelijks betaald te worden aan de syndicus. Dit proces en facturatie verloopt best automatisch. Stroohm heeft hiervoor een platform dat alles volledig automatisch beheert.
Dit alles dien je op een algemene vergadering vast te leggen en overeen te komen welk product en welke installateur dit zal installeren, beheren en opvolgen. Een belangrijke keuze gezien dit de mobiliteit van alle bewoners zal bepalen de komende jaren.

Hoe ziet zo’n installatie er uit en wat kost dit ongeveer?

Vanuit de eerste zekeringskast bij de elektrische aansluiting (meter) dienen we met een voldoende dikke voedingskabel te vertrekken naar een nieuw te plaatsen zekeringskast dichtbij de parkeerplaatsen. Van hieruit kan elke individuele parkeerplaats worden aangesloten. Een zekeringskast voor een 10-tal parkeerplaatsen kost een kleine 2,000€ terwijl een voor een 16-tal parkeerplaatsen op 4,500€ komt. Uiteraard is de totale kost afhankelijk van de meters kabel en montage mogelijkheden hiervan in bestaande of nieuwe kabelgoten.

Nadien heeft elke eigenaar de mogelijkheid om zijn laadpunt aan te sluiten vanaf deze zekerinsgkast, een gemiddeld bedraghirvoor – rekening houdend met 20m kabel is een 1,700€ inclusief een slim toestel met load balancing.

Hoe verdeel je dan de kosten?

Elke vereniging van mede-eigenaars heeft zijn specifieke situatie. Maar we raden wel aan om een nieuwe zekeringskast te plaatsing dicht bij de parkings om deze door de algemene middelen te bekostigen door alle eigenaren. Hiervoor is een meerderheid van stemmen (51%) nodig en de kosten zijn ervan beperkt. Het verzwaren van de gemeenschappelijke aansluiting is meestal pas nodig vanaf het moment dat er een 4tal eigenaren elektrisch willen laden. Stel dat het aantal gebruikers toeneemt en je moet verzwaren, dan worden de gemaakte kosten van de verzwaring verdeeld over alle gebruikers pro rate het aantal laadpunten dat ze wensen. Als er in de toekomst nog meer gebruikers bijkomen, dan betalen zij de noodzakelijke extra verzwaring. Stel dat er een kabel moet getrokken worden door Fluvius om extra vermogen te kunnen leveren, raden we aan om deze ineens voldoende zware kabel te voorzien. Ook de centrale kabelgoot waar alle kabels in komen naar de individuele privatieve parkeerplaatsen, worden door de gemeenschap voorzien.

Iedereen die een individueel laadpunt wenst om zijn wagen te laden mede-eigendom, kan op eigen kosten aansluiten vanaf de gemeenschappelijke zekeringenkast.

De syndicus die de elektriciteit aankoop beheert en facturen betaalt, krijgt dan ook van alle individuele gebruikers maandelijks de betalingen voor hun individueel elektriciteitsverbruik. Dit gebeurt volledig automatisch dankzij de laadpalen die beschikken over een gecertifieerde kWh teller en een communicatiemodule zodat al het verbruik netjes geregistreerd staat in de cloud. Alle eigenaren krijgen hun maandelijkse factuur op hun naam of op de vennootschap zoals gewenst.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2021 om 00:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 19:36   #50
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En slimme laadpalen van hetzelfde merk kunnen communiceren.

Laden er nu echt teveel tegelijkertijd wordt het vermogen wat beperkt.

Gaat er eens kort een lift ofzo kan dat ook voor een heel korte tijd. Slimme loadbalancing.

Dat zal wslk nog niet eens opvallen.
Nuttige informatie.
Ik zie één zwak punt in het verhaal: alle palen moeten van hetzelfde merk zijn om het systeem goed te doen werken.
Je moet je dan als mede-eigenaar binden aan een contract waar je nu geen behoefte aan hebt maar later misschien wel terwijl de dingen ondertussen evolueren. Het lijkt me moeilijk om dat er door te krijgen op een AV van een VME.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 18:42   #51
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(...)

Één laadpaal (3,7 kW) verbruikt iets meer als één electrische oven.

Aja, laadpalen moet men sowieso aanmelden bij de netbeheerder, en sowieso gekeurd worden. Fluvius zal dan juist weten welke de absolute grenzen zijn bij mede-eigendom capaciteit.
ff linkje zoeken: https://stroohm.be/hoe-laden-in-een-mede-eigendom/
Ik was gisteren op het appartement en ik heb die laadpaal in meer detail bekeken.
Het is er één van CenEnergy, model Stila met een 3-fazige aansluiting en 2 x 22KW vermogen. https://www.cenenergy.be/nl/chargers
Dat ID-plaatje hangt helemaal beneden aan de paal en heb ik gisteren enkel gefotografeerd. Het is pas vandaag dat ik die 2 x 22KW zie staan.

Die paal kan niet aan de kring van de garage hangen. Die kan nooit 44kW aan.

Moet ik verder uitzoeken.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 19:22   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik was gisteren op het appartement en ik heb die laadpaal in meer detail bekeken.
Het is er één van CenEnergy, model Stila met een 3-fazige aansluiting en 2 x 22KW vermogen. https://www.cenenergy.be/nl/chargers
Dat ID-plaatje hangt helemaal beneden aan de paal en heb ik gisteren enkel gefotografeerd. Het is pas vandaag dat ik die 2 x 22KW zie staan.

Die paal kan niet aan de kring van de garage hangen. Die kan nooit 44kW aan.

Moet ik verder uitzoeken.
De syndicus MOET dergelijke informatie,(indien niet zo direct vermeld in een van de AV-verslagen,)gewoon kunnen mededelen gezien hij/zij ook houder is van het "technisch dossier" van de gemeenschappelijke delen.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2021, 20:04   #53
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De syndicus MOET dergelijke informatie,(indien niet zo direct vermeld in een van de AV-verslagen,)gewoon kunnen mededelen gezien hij/zij ook houder is van het "technisch dossier" van de gemeenschappelijke delen.
Een agendapunt voor de eerstvolgende AV.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 06:35   #54
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.560
Standaard

Toenemend aantal klachten over deelwagens die laadpaalkleven.

En dan worden de deelauto's enkel nog maar gebruikt door een zeer miniem en geëngageerd deel van de bevolking. Stel je voor dat de grote massa door de ecofascisten ook gedwongen wordt aan de deeleconomie deel te nemen ... de deeleconomie zal grotendeels een ramp blijken, slechts onder zeer gunstige voorwaarden kan ze werken ... tragedie van de gemeenplaatsen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be