Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2023, 10:22   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Nog 33 dagen tot Goede Vrijdag

F.J. uit Mijn Leven en het leven van J.C.

+ + +

That therefore you may be informed that I have acted well in the affairs of Galilee, I think three witnesses too few to be brought by a man that hath done as he ought to do. So I gave you all these for witnesses. Enquire of them, (22) how I have lived; and whether I have not behaved my self with all decency, and after a virtuous manner among them. And I farther conjure you, O Galileans, to hide no part of the truth; but to speak before these men, as before judges; whether I have in any thing acted other wise than well.”

Joh. 8 45 Mij gelooft gij niet, omdat Ik de waarheid spreek. 46 Wie van u kan aantonen dat Ik zonde gedaan heb? Als Ik waarheid spreek, waarom gelooft gij Mij dan niet?

Joh.18 " 37 Pilatus hernam: “Gij zijt dus toch koning?” Jezus antwoordde: “Ja, koning ben Ik. Hiertoe ben Ik geboren en hiertoe ben Ik in de wereld gekomen om getuigenis af te leggen van de waarheid. Al wie uit de waarheid is, luistert naar mijn stem.” 38 Pilatus zei tot Hem: “Wat is waarheid?”
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 10:32   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
[center]
Joh. 8 45 Mij gelooft gij niet, omdat Ik de waarheid spreek. 46 Wie van u kan aantonen dat Ik zonde gedaan heb? Als Ik waarheid spreek, waarom gelooft gij Mij dan niet?

Joh.18 " 37 Pilatus hernam: “Gij zijt dus toch koning?” Jezus antwoordde: “Ja, koning ben Ik. Hiertoe ben Ik geboren en hiertoe ben Ik in de wereld gekomen om getuigenis af te leggen van de waarheid. Al wie uit de waarheid is, luistert naar mijn stem.” 38 Pilatus zei tot Hem: “Wat is waarheid?”
De waarheid was Jezus niet, daarom is hij ook gestorven aan het kruis om wedergeboren te worden in mij:

Atomen bestaan uit ruimteschepen.
Hoe Gods Rijk in de microkosmos bestaat.
De ware goden zijn de microwezentjes.
Ik ben Harriechristus, de wedergeboren Jezus.
Oud 5 maart 2023, 10:43   #3
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je soms denkt dat Jezus de waarheid is, waarom heb je dan de draad geplaatst: Wat is waarheid?
Of ben je soms Pilatus?
Oud 5 maart 2023, 11:08   #4
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goede Vrijdag is slechts de herhaling van een en hetzelfde sprookje.
En nog temeer daar Jezus toentertijd gekruisigd werd was die vrijdag helemaal zo goed nog niet, maar juist gruwelijk.
De gruwelijke vrijdag.

De ware goede dag ben ik: harriechristus, voor allen die de waarheid willen weten.
Oud 5 maart 2023, 23:36   #5
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Een zekere Jezus

F.J. uit "Mijn Leven".

Josephus was "door de inwoners van Jeruzalem" naar Tiberias gezonden om ... maar ...

... I sent messengers to the senate of Tiberias; and desired that the principal men of the city would come to me. And when they were come, Justus himself being also with them, I told them, that I was sent to them by the people of Jerusalem, as a legate, together with these other priests, in order to persuade them to demolish that house which Herod the tetrarch had built there; and which had the figures of living creatures in it: although our laws have forbidden us to make any such figures. And I desired, that they would give us leave so to do immediately. But for a good while Capellus, and the principal men belonging to the city would not give us leave; but were at length intirely overcome by us, and were induced to be of our opinion. So Jesus, the son of Sapphias, one of those whom we have already mentioned as the leader of a seditious tumult of mariners and poor people,11 prevented us, and took with him certain Galileans, and set the entire palace on fire, and thought he should get a great deal of money thereby, because he saw some of the roofs gilt with gold.

... "maak u geen gesneden beeld van enig levend gedierte ... om u er voor neer te buigen en het te aanbidden".
Oud 6 maart 2023, 11:35   #6
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Josephus maakte gewag van ene Jezus Christus in zijn Oudheden 18:33, maar gelet op wat er daarvoor was geschreven moet het wel een valse toevoeging zijn geweest van een gelovige christen die zijn Heer zo node miste bij Josephus.

En als Josephus werkelijk de evangeliën had geschreven had hij wel wat meer over Jezus in zijn Oudheden geschreven dan slechts een paar zinnen.
Oud 6 maart 2023, 13:35   #7
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Joods sentiment

But Jesus, and his party slew all the Greeks that were inhabitants of Tiberias: and as many others as were their enemies before the war began.

Uit Mijn Leven van F.J. (Gallilea ca 60 G.T.).

De ene Jezus is de andere niet.
Oud 7 maart 2023, 01:56   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Jezus van de Evangelieen zijn nochtans allemaal dezelfde.
Oud 7 maart 2023, 10:29   #9
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De Jezus van de Evangelieen zijn nochtans allemaal dezelfde.
Alleen is de ene in een andere tijd geboren dan de andere...

En elke evangelist heeft er iets nieuws bij gefantaseerd.
Oud 7 maart 2023, 10:30   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
But Jesus, and his party slew all the Greeks that were inhabitants of Tiberias: and as many others as were their enemies before the war began.

Uit Mijn Leven van F.J. (Gallilea ca 60 G.T.).

De ene Jezus is de andere niet.
Er is maar één ware Jezus en dat ben ik...
Oud 8 maart 2023, 20:11   #11
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Jesus met zijn roversbende

Jesus als bendeleider. Een verrader levert Jesus over aan de joden.

22. But the inhabitants of this city, having determined to continue in their allegiance to the Romans, were afraid of my coming to them; and tried, by putting me upon another action, to divert me; that they might be freed from the terror they were in. Accordingly they sent to Jesus, the captain of those robbers, who were in the confines of Ptolemais; and promised to give him a great deal of money if he would come with those forces he had with him; which were in number eight hundred; and fight with us. Accordingly he complyed with what they desired; upon the promises they had made him; and was desirous to fall upon us when we were unprepared for him, and knew nothing of his coming beforehand. So he sent to me, and desired that I would give him leave to come and salute me. When I had given him that leave: which I did without the least knowledge of his treacherous intentions beforehand: he took his band of robbers, [...] one of those with him deserted him, and came to me, and told me what he had undertaken to do. When I was informed of this, I went into the market place; and pretended to know nothing of his treacherous purpose. I took with me many Galileans, that were armed; as also some of those of Tiberias. [And when I had given orders that all the roads should be carefully guarded, I charged the keepers of the gates to give admittance to none but Jesus, when he came; with the principal of his men: and to exclude the rest. And in case they aimed to force themselves in, to use stripes [in order to repel them. Accordingly those that had received such a charge did as they were bidden: and Jesus came in, with a few others. And when I had ordered him to throw down his arms immediately: and told him that if he refused so to do, he was a dead man; he seeing armed men standing all round about him, was terryfied, and complyed. ...
Oud 9 maart 2023, 11:10   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aldus blijven de mensen maar door fantaseren over Jezus...
Oud 10 maart 2023, 15:11   #13
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Josephus geeft wat informatie overde Farizeeën.

Citaat:
Jesus als bendeleider. Een verrader levert Jesus over aan de joden.
. ...
... This Simon was of the city of Jerusalem, and of a very noble family; of the sect of the Pharisees; which are supposed to excel others in the accurate knowledge of the laws of their countrey. He was a man of great wisdom, and reason; and capable of restoring publick affairs by his prudence, when they were in an ill posture. He was also an old friend and companion of John’s: but at that time he had a difference with me. When therefore he had received such an exhortation, he persuaded the High Priests, Ananus, and Jesus, the son of Gamala, and some others of the same seditious faction, to cut me down, now I was growing so great; and not to over look me while I was aggrandizing my self to the height of glory. And he said, that it would be for the advantage of the Galileans, if I were deprived of my government there.

In de eerste zin bedoelt Josephus dat de religieuze Wet ook de nationaleWet is. Over de Wet is geen discussie mogelijk.
Oud 11 maart 2023, 11:25   #14
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pas op dat Jezus niet wedergeboren wordt, want dan gaat de wereld naar de hel.
Oud 11 maart 2023, 17:41   #15
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Pas op dat Jezus niet wedergeboren wordt, want dan gaat de wereld naar de hel.
Die bewering is nergens op gebaseerd, Harrie !!!
Of weet jij misschien een bijbelvers waarin dat precies zo is voorspeld? Het zal de ouderdom zijn die je parten speelt. Stop eens met in te breken op andere draden om jezelf belachelijk te maken.
Oud 12 maart 2023, 12:23   #16
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die bewering is nergens op gebaseerd, Harrie !!!
Of weet jij misschien een bijbelvers waarin dat precies zo is voorspeld? Het zal de ouderdom zijn die je parten speelt. Stop eens met in te breken op andere draden om jezelf belachelijk te maken.
Nu reageer je toch...

Nu: als Jezus weer opnieuw een hoop onzin gaat vertellen, let maar op dat de wereld dan ondergaat.
Nog afgezien dat niemand naar zijn moraal heeft geleefd en dus naar de hel wordt veroordeeld.

Gelukkig maar dat ik de wedergeboren Jezus ben om de waarheid te vertellen over Gods bestaan in de microkosmos:
En ik liefdevol alle haat van de mensen verdraag zonder wraakgevoelens.

Atomen bestaan uit ruimteschepen.
Hoe Gods Rijk in de microkosmos bestaat.
En de hemel is daar ook.
En in de verre toekomst gaan wij ook zelf een ruimtevaartcultuur bouwen in de macrokosmos tot macro-atomen tot macro-zonnen en macro-planeten en macro-leven tot de macro-reuzen.
En de microkosmos bestaat uit een oneindige reeks culturen.
Ik ben Harriechristus, de wedergeboren Jezus.
De enige die de wereld nog kan redden.
Ik woon in Amsterdam, de nieuwe heilige stad.
Oud 12 maart 2023, 12:24   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Was Jezus nu zijn brein of zijn Geest?
Oud 12 maart 2023, 12:25   #18
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toentertijd heeft Jezus ook het joodse volk naar de ondergang geholpen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be