Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2014, 19:39   #23081
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
....en pakte de eerste de beste "blanke" aan.
Is dat niet veel vaker op deze manier gebeurd?

Hoeveel honderd.. posts staan er niet in deze draad?
__________________
Mein Land

Laatst gewijzigd door F.B. : 13 augustus 2014 om 19:40.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 22:12   #23082
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Wat willen jullie nu eigenlijk zeggen?

Dat 4 jaar voor die moordpoging te veel is? De rechtse rukkertjes willen toch op z'n minst de DOODSTRAF voor zulke feiten?
Dit stuk 'tuig' is er bijzonder goed vanaf gekomen!
Als iedereen een gelijke straf zou krijgen ja, dan wel.

Zijn die klootzakken die z'n leven aan het verpesten waren al aangepakt en gestraft?
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2014, 22:13   #23083
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Wat willen jullie nu eigenlijk zeggen?

Dat 4 jaar voor die moordpoging te veel is? De rechtse rukkertjes willen toch op z'n minst de DOODSTRAF voor zulke feiten?
Dit stuk 'tuig' is er bijzonder goed vanaf gekomen!
De moordenaar van Pim Fortuyn is al vrij
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2014, 05:39   #23084
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Is dat niet veel vaker op deze manier gebeurd?

Hoeveel honderd.. posts staan er niet in deze draad?
Tuurlijk wel, dat gebeurt wekelijks, zoniet dagelijks.

Maar dat een bruine een witte (dood)slaat is iets anders, dat bedekken de moslimknuffelaars met de mantel der liefde.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 00:08   #23085
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Carjacker sleurt vrouw kilometer mee terwijl ze deels uit auto hangt.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...to-hangt.dhtml

Uit de wijk Meulenberg en geen nationaliteit er bij ......
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 00:18   #23086
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Carjacker sleurt vrouw kilometer mee terwijl ze deels uit auto hangt.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...to-hangt.dhtml

Uit de wijk Meulenberg en geen nationaliteit er bij ......
dat zal wel een zwitser zijn
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 00:51   #23087
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
dat zal wel een zwitser zijn
Dat zou kunnen maar ik betwijfel het.
Als de dader een Europese nationaliteit heeft vermelden ze dat er meestal wel bij.

Zo wist de pers verleden jaar te melden dat er 2 mannen werden opgepakt voor het smokkelen van drugs. De Italiaan van 19 jaar en Nederlander van 20 jaar werden aangehouden.

Enkele dagen later lees ik dan dat er 3 jongeren werden aangehouden, 1 van 19 jaar en twee van 20 jaar, ook voor drugsmokkel.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 00:56   #23088
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Hier heb je nog zo'n voorbeeld van misleidende berichtgeving.

Inbreker bij de kraag gevat tijdens politieklopjacht in Heers

Een 20-jarige Fransman zonder gekend adres in België is door de Tongerse onderzoeksrechter aangehouden en opgesloten. Hij werd donderdagnamiddag op klaarlichte dag geklist bij een politieklopjacht na een woninginbraak.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...in-Heers.dhtml

Mij maken ze niet wijs dat ze de nationaliteit van die aangehouden carjacker niet kennen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 12:34   #23089
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Gisteren op NED 1 bij Knevel vanden Brink vernam ik dat die 100.000den (1.000.000?) vluchtelingen in IRAK eigenlijk geen interesse hebben in een al dan niet politieke oplossing voor hun land. Ze willen allemaal maar 1 ding: naar het westen, niks anders.

Zet alvast de deuren maar open, we zullen dat allemaal wel betalen en onze westerse cultuur wegspoelen om het uw verblijf hier zo aangenaam mogelijk te maken.

Laatst gewijzigd door kwantum : 16 augustus 2014 om 12:34.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2014, 12:44   #23090
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Gisteren op NED 1 bij Knevel vanden Brink vernam ik dat die 100.000den (1.000.000?) vluchtelingen in IRAK eigenlijk geen interesse hebben in een al dan niet politieke oplossing voor hun land. Ze willen allemaal maar 1 ding: naar het westen, niks anders.
Toon ze wat filmpjes van Den Haag, misschien blijven ze dan wel in Irak.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 16 augustus 2014 om 13:04.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:17   #23091
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Kies voor een mogelijk beste “Mensj” in plaats van een “De Slimste Mens” met Abou Jahjah.



Ik wil reageren op het verontrustend artikel in Het Nieuwsblad http://www.nieuwsblad.be/article/det..._BT=2326884059 waaruit blijkt dat Abou Jahjah volgend seizoen mogelijk zou meedoen in uw programma De Slimste Mens. Indien u hem zou laten deelnemen – wat ik van harte hoop dat u dat uiteindelijk toch niet zal doen - geeft u deze man - die openlijk geweld predikt http://www.standaard.be/cnt/dmf20140722_01187057 - een platform om zijn haat- en geweldboodschap uit te dragen, of hem tenminste door zijn deelname een respectabiliteit te geven die deze polariserende haatprediker echt niet verdient. Hij heeft nu al zijn column in de “kwaliteitskrant” De Standaard, een krant waarvan de opinërend hoofdredacteur Bart Sturtewagen zelf zegt dat een oproep tot geweld geen plaats heeft in de krant. Begrijpe wie kan. Ook Kathleen Cools en Mia Doornaert hebben al ontdekt dat Abou Jahjah op tv een ongeleid projectiel is: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.1833188

De deelname van Abou Jahjah kan bijzonder zware gevolgen hebben voor de Joodse mensen in Vlaanderen. U heeft er geen idee van hoe Joodse mensen hier alsmaar banger worden. Ik ken zelf – als gevolg van mijn historisch onderzoek naar hulp aan Joden tijdens WOII - heel wat Joodse mensen, heb heel goede Joodse vrienden gemaakt en steeds meer hoor ik bij hen stemmen opgaan om te vertrekken... naar Israël, omdat ze bang zijn voor wat er hen hier steeds meer boven het hoofd hangt of overkomt.

Anderhalf jaar geleden riep de organisator van het grote Lag Baomerfeest in een sportstadion in Brussel http://www.youtube.com/watch?v=tcB7oWt00o8 – een fantastisch sport- en spelfeest voor alle Joodse jeugdverenigingen in België dat hij ongeveer voor de zestiende keer organiseerde – de bijna 2000 aanwezigen vlak voor zijn eigen vertrek naar Israël op : ”Vertrek nu het nog kan.” Als historicus en godsdienstleraar was dat voor mij een bijzonder choquerende wake-up call. Deze man zei eigenlijk tegen deze honderden jonge Joodse mensen – bekijk aub hun gezichten in het Youtube-filmpje - In dit land is er voor u geen toekomst meer. Als ik het antisemitisme in België, Frankrijk, Groot-Brittanië, Duitsland, Australië... hand over hand zie toenemen, dan moet ik – tegen mijn aard in – beginnen toegeven dat hij misschien gelijk zou kunnen krijgen, tenminste als wij niet alle mogelijke moeite doen om het antisemitisme hier in te dijken. Dat probeer ik ook te doen. Met mijn leerlingen geef ik les over de holocaust, bezoek ik een synagoge en de Kazerne Dossin, en organiseer ik – op vrijwillige basis - een uitwisseling met Joodse leerlingen van de Tachkemonischool in Antwerpen. http://www.standaard.be/cnt/h626m6hc Heel wat vooroordelen tegenover Joden verdwijnen daarbij als sneeuw voor de zon.

Omdat ik lesgeef over de holocaust werd ik al geïntimideerd door een moslimleerling en werd er tot tweemaal toe “Maes=Jood” op de muren van onze school gespoten. Na de moord op de vier Joodse mensen in het Joods museum in Brussel, voel ik mij ook als gids in de Kazerne Dossin niet (echt) veilig meer. Maar aan opgeven denk ik niet, integendeel!

Uw idee om de geweldpredikende Abou Jahjah mogelijk te laten deel te nemen aan De Slimste Mens heeft mij ontzettend diep geschokt en ik vraag mij echt af of u beseft waar u mee bezig bent. Het antisemitisme neemt in West-Europa echt hand over hand toe. In 2014 alleen al zijn er – zeker na de door Dieudonné aangewakkerde jodenhaat - 5000 Joodse mensen vanuit Frankrijk naar Israël vertrokken. En de uittocht of exodus gaat onverminderd door, ook in België. En door Abou Jahjah een platform te geven werkt u de facto het antisemitisme hier bij ons in de hand.

Ik hoop dat u zelf inziet dat het geen goed idee is om Abou Jahjah een platform te geven in uw programma om als notoir antisemiet nog populairder te worden dan hij in bepaalde kringen al is, want de volgende keer dat er in België nog wordt geroepen “Dood aan de Joden”, Joodse eigendommen worden beschadigd of Joodse mensen worden bedreigd, aangevallen of vermoord, dan zal ik niet anders kunnen dan u en uw krant daarvoor moreel mee verantwoordelijk te houden.

Ik geef u twee alternatieve namen:

1. Paul Ambach, beter bekend als Boogie Boy. Jood, perfect tweetalige Antwerpenaar, muzikant van de bovenste plank, entertainer, grapjas, showbeest... plezier verzekerd. https://www.youtube.com/watch?v=OE17Az5tInI

2. Jan De Cock, christen, ziekenhuis- en gevangenisaalmoezenier, auteur van o.a. Hotel Prison, een zeer goed sprekende, bijzondere menselijke warmte en medemenselijkheid uitstralende, echte “mensj”. https://www.youtube.com/watch?v=AdVwXKdTnrE

Kristien Bonneure legt uit wat een “mensj” is: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...ndale_standard

Hopende dat u de steeds benarder en beangstiger wordende situatie voor Joodse mannen, vrouwen en kinderen in België in uw programma’s de aandacht zal geven die deze medeburgers verdienen, omdat zij en hun kinderen het gevoel krijgen dat ook zij ten volle deel uitmaken van ONZE samenleving zodat zij uit angst voor het nu echt van week tot week toenemend antisemitisme zich niet meer verplicht zien naar Israël te moeten emigreren. Ik hoop dat er nog steeds een plaats en zelfs een thuis is voor Joden in België, dat zij ook hier een sense of belonging mogen ervaren... van ons en ook van de Vlaamse media.

Shalom,

Jan Maes
Een HOAX, of echt?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 07:39   #23092
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Leerkrachten zouden best hun prive leven geheim houden en specifiek hun geaardheid. Want we leven samen met zoveel verschillende culturen samen vooral in brussel.
Daarnet op stubru...goe men constant niet durft te zeggen waar het op neerkomt. Ongelooflijk.

Moslims in brussel hebben iets tegen homos...punt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 07:43   #23093
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
werd er tot tweemaal toe “Maes=Jood” op de muren van onze school gespoten.
ach, zolang er geen "neger" met krijt op de muur wordt geschreven zal het wel aflopen zeker?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 08:49   #23094
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...s-geweld.dhtml


3 jonge mannen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 10:05   #23095
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Leerkrachten zouden best hun prive leven geheim houden en specifiek hun geaardheid. Want we leven samen met zoveel verschillende culturen samen vooral in brussel.
Daarnet op stubru...goe men constant niet durft te zeggen waar het op neerkomt. Ongelooflijk.

Moslims in brussel hebben iets tegen homos...punt.
Terwijl de rest van de wereld een stap vooruit doet n opkomt voor mensen om uit de kast te komen gaat men in Belgie wederom een stap achteruit door mensen te verzoeken hun geaardheid te verbergen om zeker geen moslims tegen hun kast te provoceren om verder te doen met het uiten van onverdraagzaamheid.
Goed bezig mensen! Overal hoofddoeken omdat zij het willen n hun vrijheid willen uiten maar tegelijkertijd geaardheid als homosexualiteit gaan verbergen omwille van neutraliteit...zo noemen ze het nu dan weer...de vrijheid behoord enkel voor moslims.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 10:37   #23096
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

lol, wat is het verschil met Rusland?

Je mag homo zijn zolang je het maar niet verteld in klas, ronduit belachelijk en vernederend. Dat het weeral moslims betreft is natuurlijk taboe.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 13:42   #23097
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

eens benieuwd van welke origine deze zijn...'t staat er niet bij, dat laat al iets vermoeden.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...s-geweld.dhtml
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 18:10   #23098
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

De cultuur in de school bepaalt dat homosexualiteit een taboe is...vertaald...het zit r vol met homofobe moslims die het nieuws gaan halen met geweld indien een homo openlijk voor de klas zal staan. Punt
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2014, 17:13   #23099
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Omgaan met agressieve Marokkanen

Niet op te volgen goeie raad.
__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2014, 11:17   #23100
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

http://www.gva.be/cnt/dmf20140822_01...nval-op-leraar

Nieuwe Belgen ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be