Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Archief Gearchiveerde fora.
Hier kun je discussies nalezen uit fora die niet meer actief zijn.

 
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2002, 09:09   #41
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Agalev mag zich vooral niet laten doodknuffelen.
De Agalevers worden niet doodgeknuffeld, maar ferm in de reet gepakt van Guy Verhoofstadt en Louizze Mitchel.



Hun slappe rug wordt bij de volgende verkiezingen hopelijk definitief gebroken.
8) 8) 8)
Supe®Staaf is offline  
Oud 21 oktober 2002, 15:12   #42
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

tja, zo denken de liberalen er blijkbaar ook over . blijkbaar zijn we niet "realistisch" genoeg om mee te doen wat hen betreft.
en de stilte van sp.a is inderdaad kenschetsend . zouden zij mss graag een concurrent aan linkerzijde kwijt zijn?
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 21 oktober 2002, 18:48   #43
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Hallo groentje, inderdaad wat je daar zegt klopt en het is inderdaad belangrijk dat je ons steeds blijft wijzen op de christen-democratische wortels van agalev die een opgaan van agalev in de machtsmachine Sp.a onmogelijk maken.

De stellingname van de sp.a in het nepaldossier vind ik by the way wat dat betreft kenschetsend...

Agalev mag zich vooral niet laten doodknuffelen.
inderdaad, dit is heel juist, mijn vader heeft nogaltijd een lidkaart van agalev ( toen nog als regering ) nu is die lidkaart wel niet meer geldig, ma swat! En hij is, ja hij is lid van de CD&V en tevens schepen. En zo zijn er nog wel een paar in Sint-Niklaas, de oprichters zijn cristelijk en wouden nooit dat agalev een partij werd!

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 22 oktober 2002, 16:43   #44
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

maar als we op de cvp, of cd&v, hadden moeten wachten, waar hadden we toen maar gestaan? agalev "de beweging" heeft zich opgesplitst in de partij, en de onafhankelijke bond beter leefmilieu. is hij daar nog lid van?
groentje is offline  
Oud 22 oktober 2002, 19:08   #45
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
maar als we op de cvp, of cd&v, hadden moeten wachten, waar hadden we toen maar gestaan? agalev "de beweging" heeft zich opgesplitst in de partij, en de onafhankelijke bond beter leefmilieu. is hij daar nog lid van?
afgesplitst? hij is eruit onstaan! maar bond beter leefmilieu is veel meer trouw aan zijn leden als agalev, uitraard is agalev een partij! Maar bond beter leefmilieu is in principe langs geen enkele kant gebonden aan agalev en om een antwoord te weten op u vraag:

ja!

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 23 oktober 2002, 18:35   #46
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

goed voor je vader, Thomas, dat die lid is van BBL.
maar geef toe, BBL is een pressiegroep, maar zou er veel terecht zijn gekomen van hun ideeën zonder een politieke partij? het is gedeeltelijk dankzij agalev dat het ecologische aspect bespreekbaar is geworden in de politiek. en de BBL is onafhankelijk van agalev, ook omgekeerd trouwens, maar begrijpelijkerwijs is Agalev meer gevoelig voor kritiek vanuit de BBL, dan de CD&V ooit zal zijn. CD&V zal nooit een punt maken van ecologie, agalev wel.
wij zijn onafhankelijk van de sp.a, maar ook van cd&v, en we zullen die onafhankelijkheid niet snel opgeven.
groentje is offline  
Oud 24 oktober 2002, 19:05   #47
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
goed voor je vader, Thomas, dat die lid is van BBL.
maar geef toe, BBL is een pressiegroep, maar zou er veel terecht zijn gekomen van hun ideeën zonder een politieke partij? het is gedeeltelijk dankzij agalev dat het ecologische aspect bespreekbaar is geworden in de politiek. en de BBL is onafhankelijk van agalev, ook omgekeerd trouwens, maar begrijpelijkerwijs is Agalev meer gevoelig voor kritiek vanuit de BBL, dan de CD&V ooit zal zijn. CD&V zal nooit een punt maken van ecologie, agalev wel.
wij zijn onafhankelijk van de sp.a, maar ook van cd&v, en we zullen die onafhankelijkheid niet snel opgeven.
Hopelijk, blijf je onafhankelijk van de sp.a! Maar je kunt wel altijd banden hebben en ik persoonlijk vind dat sommige -zoals mieke vogels- een sterkere band hebben met de cristenen als met de sossen! Dat het ecologisch aspect bespreekbaar is geworden? De BBL heeft heel veel critiek geleverd op agalev, maar agalev laat ze zwijgen, maar de BBL zal zich niet laten doen! Neem dat aan van mij! Ze zijn onafhankelijk! Het is niet omdat een andere vereniging/partij dat bespreekbaar maakt en een paar leden misschien overlappend zijn dat die twee verenigingen/partijen aan mekaar verbonden zijn, waarschijlijk hebben ze wel banden met andere groene partijen/verenigingen, maar ook veel van die mensen zijn cristelijk, dit is eigenlijk ook een teken dat je een splitsing hebt binnen de cristenen: de rechtse cristenen, ACW'ers en groenen!

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 27 oktober 2002, 20:30   #48
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

ik bedoelde, Thomas, met die sterke band tussen BBL en Agalev niet dat ze van elkaar afhankelijk zijn. ik bedoelde vooral dat kritiek vanuit BBL naar Agalev meer pijn doet dan aan andere partijen of van andere verenigingen. ik bedoelde niet dan agalev probeerde iets in de pak te brokken te hebben binnen de BBL, dat past niet bij de uitgesproken ontzuiling van agalev.
groentje is offline  
Oud 28 oktober 2002, 10:45   #49
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
ik bedoelde, Thomas, met die sterke band tussen BBL en Agalev niet dat ze van elkaar afhankelijk zijn. ik bedoelde vooral dat kritiek vanuit BBL naar Agalev meer pijn doet dan aan andere partijen of van andere verenigingen. ik bedoelde niet dan agalev probeerde iets in de pak te brokken te hebben binnen de BBL, dat past niet bij de uitgesproken ontzuiling van agalev.
Aaah, dan heb ik u verkeerd verstaan groentje! Uitraard kwetst u dat altijd meer als dat van dezelfde "richting" komt! Nu, de BBL, zo een organisatie is altijd opositie, wat de vakbonden eigenlijk ook zijn!

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 28 oktober 2002, 19:08   #50
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Dank je, Thomas, de kritiek van BBL is trouwens niet altijd onterecht, hoor. Maar soms moet je realistisch zijn, je bent ook maar 1 van de regeringspartijen, niet? En dan nog het kleine broertje...
groentje is offline  
Oud 29 oktober 2002, 11:20   #51
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Dank je, Thomas, de kritiek van BBL is trouwens niet altijd onterecht, hoor. Maar soms moet je realistisch zijn, je bent ook maar 1 van de regeringspartijen, niet? En dan nog het kleine broertje...
Dat is een feit, ik hoop dat agalev bij de volgende verkiezingen de liberalen laat vallen!

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 29 oktober 2002, 14:20   #52
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

ik hoop dat het hoegenaamd mogelijk zal zijn om een coalitie te vormen zonder de VLD, wat mij betreft mag het zelfs de CD&V zijn.
groentje is offline  
Oud 29 oktober 2002, 16:45   #53
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
ik hoop dat het hoegenaamd mogelijk zal zijn om een coalitie te vormen zonder de VLD, wat mij betreft mag het zelfs de CD&V zijn.
ja? Als ze niet te rechts worden zal dat lukken!

Wat is er eigenlijk zo handig aan de CD&V Ik zal het u is zeggen:

De CD&V kan zich makkelijk hervormen en punten aanvullen/weg laten vallen!

BV:
hier in Sint-Niklaas, is de CD&V vrij groen om niet te zeggen heel groen, groener als de sp.a zelf! Dit kan enkel een centrum partij bereiken, waarom? Omdat ze centrum zijn!
:o
Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 30 oktober 2002, 19:59   #54
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

je zegt het zelf, Thomas, als de CD&V niet te rechts wordt. En af en toe gaan ze toch wel heel ver die richting uit... De VLD ook trouwens.
Maar een andere reden waarom de CD&V niet zo Agalev-gezind is, is omdat de CD&V nog altijd een standenpartij is, met een sterke invloed van o.a. de Boerenbond. Er zijn heel wat mensen die daarvan af willen, onder meer CD&V-jongeren, maar tijdens het laatste congres (Kortrijk?) is het toch niet doorgegaan. De Boerenbond is een goede organisatie, maar even gekleurd, of nog gekleurder dan de BBL of het VEV. Zij denken heel vaak vanuit het standpunt dat het nu goed is, en dat die groenen alles van hen willen afpakken. Dat bedoel ik met gekleurd. En dat raak je niet gauw kwijt...
groentje is offline  
Oud 31 oktober 2002, 22:32   #55
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Het nadeel van een "centrumpartij" is dat ze alle "standen" vertegenwoordigd. Dat is tevens het voordeel. Maar in sommige steden is de balans ACV-Boerenbond-UNIZO niet echt evenredig. En de CD&V verschilt daardoor van stad tot stad, gewoon omdat ze zich zodanig kan omvormen naargelang het kiezerspubliek.
VL is offline  
Oud 1 november 2002, 20:30   #56
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

waardoor ze ook zeer divers zijn, en geen rechtlijnig programma hebben, waarmee ze naar de onderhandelingen kunnen trekken. De CVP was jaren een machtspartij, waardoor ze zo gemakkelijk compromissen sloten, maar of dat gelijk staat met een goede regeringspartij? plaatselijk mss wel, ook in eigen gemeente zou ik liever voor Peirs stemmen, dan voor André Denys, kopman voor de VLD hier, en landelijk politicus. Daar hebben we al voldoende last mee, met die nationale kopstukken, met Toeback bijv in Leuven.
Dat is het voordeel van de 'eenthemapartijen', zoals Agalev en NVA, waar je toch een avater van hebt. Vanuit dan ene thema moeten ze wel een maatschappelijk concept hebben, wat een beetje het gebrek was van wijlen de VU, en het ook voor de CVP kon/kan zijn, zonder de aantrekking van de machtsfactor. Waardoor ze inderdaad heel wat capaciteitsvolle mensen in huis hebben, of in elk geval hebben kunnen vormen.
mvg.
groentje is offline  
Oud 2 november 2002, 20:57   #57
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Dat de N-VA een éénthemapartij is, is niet correct. Het hoofdthema waar we graag mee geassocieerd worden is de Vlaamse zelfstandigheid. Maar de Nieuw-Vlaamse Alliantie is meer dan dat (alhoewel alles rond de Vlaamse zaak wordt gecentraliseerd)


Vlaanderen eerste referentiepunt
1. Algemeen Vlaams belang als richtsnoer
2. Vlaams-Brussel maakt deel uit van Vlaanderen

Vlaanderen bouwsteen van Europa
3. Vlaanderen lidstaat van de Europese Unie
4. Kritische Europeanen

Vlaanderen voor een betere wereld
5. Beter globaal, meer lokaal
6. Pacifisme

Vlaanderen staat voor meer democratie
7. Republiek en een echte volks-vertegenwoordiging
8. Meer inhoud, minder verpakking
9. Ook de Vierde Macht vrij en verantwoordelijk
10. Democratische politieke partijen

Vlaanderen inclusief
11. Gelijke-kansenbeleid
12. Beter samen
13. Inclusie ook voor nieuwkomers
14. Ruimte voor politiek asiel en geordende immigratie; geen illegale instroom

Vlaanderen beter leefbaar
15. Goed bestuur
16. Mobiliteit en milieu : geen louter symbolisch beleid
17. Veiligheid is een grondrecht

Vlaanderen actief
18. Iedereen aan het werk
19. Stimulering van ondernemingszin en creativiteit
20. Meer kwali-tijd en aandacht voor een Vlaams gezinsbeleid
21. Onderwijs is méér dan beroepsopleiding

VL
VL is offline  
Oud 3 november 2002, 11:10   #58
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Citaat:
Het hoofdthema waar we graag mee geassocieerd worden is de Vlaamse zelfstandigheid. Maar de Nieuw-Vlaamse Alliantie is meer dan dat (alhoewel alles rond de Vlaamse zaak wordt gecentraliseerd)
Dus toch zoals ik zei; Men heeft 1 thema, waarrond men dan een programma breidt, of iets positiever geformuleerd, vanuit dat ene thema laat men zich inspireren om de rest van het programma te schrijven.
Agalev had/heeft dat ook, en dat is niet erg, het betekent alleen vaak ten onrechte dat de rest van het programma als bijkomstig wordt ervaren door de andere partijen, waardoor ze denken, geven we ze een beetje van dat, dat zullen ze wel minder problemen maken over de rest. Ten onrechte!
Door die ene inspiratie kan het programma veel rechtlijniger zijn, dan wanneer verschillene belangengroepen samen moeten werken om een partijprogramma te schrijven. Daarom ook lijkt het mij dat voor pakweg de CD&V het programma minder speelt, maar meer het aantal postjes in de regering, of vergis ik mij?
groentje is offline  
Oud 3 november 2002, 17:10   #59
rosy
Burger
 
Geregistreerd: 16 juli 2002
Berichten: 134
Standaard

geloof het of niet maar ik heb een aantal problemen met de NVA en haar puntjes:

10. Democratische politieke partijen
Dit gaat over het Vlaams Blok veronderstel ik. Daarvan distantieert de NVA zich. De NVA zijn de goede nationalisten, bij het blok 'triomfeert extremisme boven de vlaamsgezindheid'. Mensen die zich echter bekeren, die kunnen wel bij de NVA komen. Natuurlijk kan een mens van gedachte veranderen. Al goed. Maar soms is de tussentijd toch wel opvallend klein.

13. Inclusie ook voor nieuwkomers
Inclusie: is dat niet zoiets als integratie maar dan gebaseerd op gelijkheid. We leven samen, iedereen is gelijk, maar houden er rekening mee dat niet voor iedereen de omstandigheden gelijk zijn. Solidariteit en samenwerking. Zoiets?
Hoort de verplichte inburgeringscursus die de NVA voorstelt daar ook bij?
wie niet slaagt moet terug naar z'n land. 'Aanpassen of opkrassen' lijkt me een betere typering dan inclusie!

Puntjes geven is leuk, maar als je zo vrij bent met het invullen ervan...
Het is niet slecht bedoeld hoor... met de rest van de punten heb ik niet zo heel veel problemen... puntje 14 natuurlijk wel nog, maar kom.
rosy is offline  
Oud 3 november 2002, 19:40   #60
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosy
geloof het of niet maar ik heb een aantal problemen met de NVA en haar puntjes:

10. Democratische politieke partijen
Dit gaat over het Vlaams Blok veronderstel ik. Daarvan distantieert de NVA zich. De NVA zijn de goede nationalisten, bij het blok 'triomfeert extremisme boven de vlaamsgezindheid'. Mensen die zich echter bekeren, die kunnen wel bij de NVA komen. Natuurlijk kan een mens van gedachte veranderen. Al goed. Maar soms is de tussentijd toch wel opvallend klein.

13. Inclusie ook voor nieuwkomers
Inclusie: is dat niet zoiets als integratie maar dan gebaseerd op gelijkheid. We leven samen, iedereen is gelijk, maar houden er rekening mee dat niet voor iedereen de omstandigheden gelijk zijn. Solidariteit en samenwerking. Zoiets?
Hoort de verplichte inburgeringscursus die de NVA voorstelt daar ook bij?
wie niet slaagt moet terug naar z'n land. 'Aanpassen of opkrassen' lijkt me een betere typering dan inclusie!

Puntjes geven is leuk, maar als je zo vrij bent met het invullen ervan...
Het is niet slecht bedoeld hoor... met de rest van de punten heb ik niet zo heel veel problemen... puntje 14 natuurlijk wel nog, maar kom.

De N-VA bedoelt met 'democratische politieke partijen' wat er staat. Ze hebben dat niet in hun programma gezet omdat het Vlaams Blok bestaat. Gewoon een algemeen standpunt dat we in een democratie nodig achten.

Als een migrant weigert zich in te burgeren, dan kan hij zich logischerwijs niet inpassen in onze maatschappij en hoort hij hier bijgevolg ook niet thuis.

Groeten, VL
VL is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be