Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2019, 23:56   #21
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het moet toch aan de opleiding liggen.
Hoog gestudeerd...vandaag de dag bijna allemaal.
En toch geen inzicht hebben in marktsituatie of kosten analyse?

Dat rijmt niet.
Idd, maar ook een portie gezond verstand.

Klein beginnen... Als je al groot wenst te beginnen, dan eindig je meestal héél klein.
Er zijn mensen die denken dat ze alles beter weten en de gevolgen laten dan meestal niet lang op zich wachten.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 00:10   #22
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het moet toch aan de opleiding liggen.
Hoog gestudeerd...vandaag de dag bijna allemaal.
En toch geen inzicht hebben in marktsituatie of kosten analyse?

Dat rijmt niet.
Idd, het ligt aan de opleiding en opvoeding.

Wat ik bv. grappig vind is dat een pas aangekomen Indiër een dag- of nachtwinkel begint en en wel in stand houdt om in z'n levensonderhoud te voorzien. Die gaan zelden failliet.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 5 juni 2019 om 00:10.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 05:10   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Nu is dat enkele maanden maar dat is nog veel te kort. Een paar maandjes al dan niet enkel op papier ergens werken bij een stroman en je loopt binnen voor de rest van je leven.
We zijn er. Nepfirma's oprichten en vervolgens failliet te laten gaan om aangespoelden aan stempelgeld/leefloon te helpen. Tegen betaling uiteraard aan de oprichter uiteraard.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 05:40   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En we mogen de 6maandenwonders niet vergeten.
U kent ze wel, telefoonwinkels, exotische eettentjes, nachtwinkels en dergelijke die elke 6 maand van uitbater/eigenaar wisselen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 06:12   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nooit eerder waren er in ons land zoveel faillissementen als dit jaar.

Een stijging van 72,9% in Vlaanderen.
Een stijging van 126,4% in Wallonië.

Nooit eerder gezien!

Het lijkt er op dat zowat alles faalt in het moderne leven met allerlei regeltjes, autoverbod, kleine startups met trottinetten en noem maar op.
Dank u rechts liberaal beleid, dank u Bart.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 07:35   #26
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat klopt.
Ik heb er veel zien starten met een zaakje waarvan ik op voorhand al zag dat het nooit iets kon worden.

De vraag is; als ik dat zie...waarom zien zij dat niet?

Ze zijn beter opgeleid, hebben economie gestudeerd en vele andere zaken die ik nooit heb gehad.
De opleiding is in niveau nooit hoger geweest dan heden.
Of toch op papier.


Ik ben zeer zwaar teleurgesteld in de jeugd. Maar het is niet hun fout. Het is de fout van wie hun begeleide. Hun leraars.
Ik vind dit een triestige instelling.

Falen is een onderdeel van het ondernemen en als je dit als een probleem ziet dan schaadt je het ondernemersklimaat.

Juist, je moet het proberen te vermijden, maar soms zit het intrinsiek in de business.

Neem nu bijvoorbeeld blockchain, de hype van het moment. Sommige jonge mensen willen op de kar springen en richten een bedrijf op. Wordt blockchain iets, dan hebben we een positie in de markt, wordt het niets, dan gaan ze failliet. Is het dan fout iets op te starten in blockchain technologie?

Ik heb er ook zien falen waarvan ik het vermoedde, maar ik heb er ook zien slagen waarvan ik vermoedde dat ze gingen falen en het 2de is belangrijker dan het 1ste.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 07:40   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat klopt.
Ik heb er veel zien starten met een zaakje waarvan ik op voorhand al zag dat het nooit iets kon worden.

De vraag is; als ik dat zie...waarom zien zij dat niet?

Ze zijn beter opgeleid, hebben economie gestudeerd en vele andere zaken die ik nooit heb gehad.
De opleiding is in niveau nooit hoger geweest dan heden.
Of toch op papier.


Ik ben zeer zwaar teleurgesteld in de jeugd. Maar het is niet hun fout. Het is de fout van wie hun begeleide. Hun leraars.
de leraars van de huidige leraars bedoel je.
mei 68, postmodernisme, flower power.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 07:41   #28
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het moet toch aan de opleiding liggen.
Hoog gestudeerd...vandaag de dag bijna allemaal.
En toch geen inzicht hebben in marktsituatie of kosten analyse?

Dat rijmt niet.

Het zoals met het milieu: het is altijd de schuld van een of iets ander(s).

Ondernemen is zo moeilijk niet maar wie er voor kiest om zichzelf onmiddellijk een al dan niet hoog loon uit te keren die hypothekeert de toekomst van zijn bedrijf. Mensen beseffen meestal niet hoeveel winst ze moeten maken om alles te betalen en als die winst dan bvb van koffietjes verkopen moet komen dan duurt het niet lang alvorens men beseft dat men moet kiezen tussen de zaak laten overleven en zichzelf een loon uitkeren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 07:44   #29
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik vind dit een triestige instelling.

Falen is een onderdeel van het ondernemen en als je dit als een probleem ziet dan schaadt je het ondernemersklimaat.

Juist, je moet het proberen te vermijden, maar soms zit het intrinsiek in de business.

Neem nu bijvoorbeeld blockchain, de hype van het moment. Sommige jonge mensen willen op de kar springen en richten een bedrijf op. Wordt blockchain iets, dan hebben we een positie in de markt, wordt het niets, dan gaan ze failliet. Is het dan fout iets op te starten in blockchain technologie?

Ik heb er ook zien falen waarvan ik het vermoedde, maar ik heb er ook zien slagen waarvan ik vermoedde dat ze gingen falen en het 2de is belangrijker dan het 1ste.
Je vergist je hoor: falen is een grote schande in dit land in tegenstelling tot de Verenigde Staten waar men daar geheel anders tegen aankijkt. Voor velen is falen als ondernemer genoeg om het nooit ofte nimmer meer te proberen en lekker veilig en gemakkelijk te gaan werken bij een werkgever.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 07:46   #30
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Idd, het ligt aan de opleiding en opvoeding.

Wat ik bv. grappig vind is dat een pas aangekomen Indiër een dag- of nachtwinkel begint en en wel in stand houdt om in z'n levensonderhoud te voorzien. Die gaan zelden failliet.
Dat ligt aan andere factoren: ze zijn tevreden met weinig, ze doen van alles in het zwart of erger, ze zijn een dekmantel voor allerlei zaakjes die het daglicht niet verdragen...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 08:07   #31
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je vergist je hoor: falen is een grote schande in dit land in tegenstelling tot de Verenigde Staten waar men daar geheel anders tegen aankijkt. Voor velen is falen als ondernemer genoeg om het nooit ofte nimmer meer te proberen en lekker veilig en gemakkelijk te gaan werken bij een werkgever.
Dit is inderdaad net de mentaliteit waar ik tegen reageer.

Je hebt natuurlijk ook beroepsfalers maar het is aan de banken en leveranciers om die mannen of vrouwen geen krediet te geven. Ook dit is een onderdeel van het ondernemen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 08:10   #32
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zoals met het milieu: het is altijd de schuld van een of iets ander(s).

Ondernemen is zo moeilijk niet maar wie er voor kiest om zichzelf onmiddellijk een al dan niet hoog loon uit te keren die hypothekeert de toekomst van zijn bedrijf. Mensen beseffen meestal niet hoeveel winst ze moeten maken om alles te betalen en als die winst dan bvb van koffietjes verkopen moet komen dan duurt het niet lang alvorens men beseft dat men moet kiezen tussen de zaak laten overleven en zichzelf een loon uitkeren.
Dit is wel zo. Veel starters krijgen uitstel van belastingen om ze de kans te geven een momentum op te bouwen maar ze vergeten soms dat die uiteindelijk wel moeten betaald worden.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 10:03   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het probleem situeert zich meer in de richting die jonge mensen nemen.

Ze ontwijken fysieke inspanning en richten zich meer op comfort of dromerige tv toestanden.
Bv archeologische opgravingen of game ontwikkelaars...zanger of detective....blacksmid of juwelen maken. YouTube vol zetten met onzin of infuencer....dergelijke dingen allemaal.
Leuke toestanden allemaal maar helaas ook arbeidsintensief en geldverslindende en tijdrovend met zelden goed resultaat.

En dan krijgen we dit ; De meest gewilde beroepen blijken tegelijk ook dun gezaaid in vraag.
Er is dus teveel aanbod.

Tussendoor worstelt blijkbaar iedere hogere afgestudeerde met een horeca trauma want ze willen allemaal broodjes verkopen en koffie kransjes houden.

Doe daar nog bij dat ze prioritaire zaken op een rijtje verkeerd zetten en me-time belangrijker vinden dan work-time.

En weinig financiële draagkracht hebben met ondermaats kennis van kosten en dergelijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 juni 2019 om 10:11.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 10:52   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Niet noodzakelijk de fout van de leraars.
Leraars die geven de stof die ze moeten geven en in de condities die opgelegd zijn door hogerhand.
Ik vind dat leraars zich tegenwoordig heel graag verexcuseren voor alles wat ze niet doen door de schuld hogerop te leggen.

Die foute levensvisie komt gegarandeerd binnen bij de jeugd.

Alles wat fout is...is een ander zijn fout.

Dat is niet juist he?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 19:30   #35
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Idd, het ligt aan de opleiding en opvoeding.

Wat ik bv. grappig vind is dat een pas aangekomen Indiër een dag- of nachtwinkel begint en en wel in stand houdt om in z'n levensonderhoud te voorzien. Die gaan zelden failliet.
Die bedrijfjes staan elk jaar op iemand anders zijn naam.
Vaak vinden onze diensten controles te moeilijk en brengen ze te weinig op.
Geld vinden doen ze er toch nooit, dat moet gezocht worden bij de Belgen zelf.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 19:43   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Idd, het ligt aan de opleiding en opvoeding.

Wat ik bv. grappig vind is dat een pas aangekomen Indiër een dag- of nachtwinkel begint en en wel in stand houdt om in z'n levensonderhoud te voorzien. Die gaan zelden failliet.
6 maanden wonders, gesteund door aangewezen boekhouders die de trukken van de foor kennen.

Jaja, die "Indiër" ofwatdanook moet geen betreffende getuigschriften/diploma's hebben, en de "voorwaarde" €15K apart op een rekening te hebben is ook niet meer nodig.

En natuurlijk, een pallet blikjes in aanbieding kopen bij een supermarkt, en die dan verkopen aan 4voudige prijs, zonder dat er enige vorm van belastingen op betaald wordt. Om maar 1 voorbeeld te geven.
Langs de andere kant, welke snuggere koopt iets in de nachtwinkel? Veel duurder, je kan al bijna goedkoper af zijn in een kroeg.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 21:29   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
6 maanden wonders, gesteund door aangewezen boekhouders die de trukken van de foor kennen.

Jaja, die "Indiër" ofwatdanook moet geen betreffende getuigschriften/diploma's hebben, en de "voorwaarde" €15K apart op een rekening te hebben is ook niet meer nodig.

En natuurlijk, een pallet blikjes in aanbieding kopen bij een supermarkt, en die dan verkopen aan 4voudige prijs, zonder dat er enige vorm van belastingen op betaald wordt. Om maar 1 voorbeeld te geven.
Langs de andere kant, welke snuggere koopt iets in de nachtwinkel? Veel duurder, je kan al bijna goedkoper af zijn in een kroeg.
De laatste jaren is er redelijk wat veranderd wat betreft "attesten en of diplomas " om u te vestigen.
Als ik me niet vergis heb je dat niet meer nodig.

Maar heel precies weet ik het niet hoe nu alles is.

Hoe dan ook die nachtwinkels zitten min of meer met een quota per gemeente.

Misschien moeten we dat voor alles invoeren en ook schoolse opleidingen beperken tot waar er vraag aan is.

Gedaan met dat zeemzoet gedoe.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 22:03   #38
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat ligt aan andere factoren: ze zijn tevreden met weinig, ze doen van alles in het zwart of erger, ze zijn een dekmantel voor allerlei zaakjes die het daglicht niet verdragen...
Sure... blijf vooral verder failliet gaan.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 22:09   #39
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vind dat leraars zich tegenwoordig heel graag verexcuseren voor alles wat ze niet doen door de schuld hogerop te leggen.

Die foute levensvisie komt gegarandeerd binnen bij de jeugd.

Alles wat fout is...is een ander zijn fout.

Dat is niet juist he?
Eigenlijk is het net andersom, maar soit.
Leraars mogen niets meer maar moeten des te meer.

Ze mogen enkel nog doen wat ze wordt opgelegd, zich laten uitmaken, slagen inkaseren en voor de rest vooral zwijgen en alles lijdzaam ondergaan.

Vroeger was dat wel wat anders.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 22:15   #40
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
6 maanden wonders, gesteund door aangewezen boekhouders die de trukken van de foor kennen.

Jaja, die "Indiër" ofwatdanook moet geen betreffende getuigschriften/diploma's hebben, en de "voorwaarde" €15K apart op een rekening te hebben is ook niet meer nodig.

En natuurlijk, een pallet blikjes in aanbieding kopen bij een supermarkt, en die dan verkopen aan 4voudige prijs, zonder dat er enige vorm van belastingen op betaald wordt. Om maar 1 voorbeeld te geven.
Langs de andere kant, welke snuggere koopt iets in de nachtwinkel? Veel duurder, je kan al bijna goedkoper af zijn in een kroeg.
Sommige van die dag/nachtwinkels slagen erin een vast klantenbestand op te bouwen. Ik ken er eigenlijk een heel goeie, van een pakistaan, en die noemt de zijne afroasia shop ofzoiets. Ik weet niet wat hij aan de afro's biedt maar voor de Pakistanen heeft die altijd het laatste en de crème de la crème in huis. En het is halal. Bv. het bespaart mij de rit naar Rotterdam om een doos verse mithai te halen. Ik ben wel nooit zelf naar binnen geweest want de uitbater is een vriend van m'n vader etc
Veel allochtonen of moslims doen hun boodschappen ook bij de lokale man om ook mee de eigen gemeenschap te steunen. We kunnen moeilijk Lidl rijk maken.

Maar boekhouders die de truken van de foor kennen geldt toch evengoed voor autochtonen. Begrijp niet wat dat met wel of niet failliet gaan heeft te maken.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be