Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2021, 09:15   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als ik mij écht wil informeren ga ik dat toch niet pogen te doen op politics.be.
Er is een verschil tussen "informeren" en "geloven". Maar dat is blijkbaar iets dat van het ancien regime was. Het bestaat erin om eigenlijk gelijk welke bron als inspiratie te gebruiken, en dan ZELF TE VERIFIEREN.

Sinds "experten" zomaar dingen uit hun botten mogen slaan zoals kardinaals destijds, is het idee dat men zelf iets kan verifieren, van de baan en zitten we terug in de theocratie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 09:42   #22
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is een verschil tussen "informeren" en "geloven". Maar dat is blijkbaar iets dat van het ancien regime was. Het bestaat erin om eigenlijk gelijk welke bron als inspiratie te gebruiken, en dan ZELF TE VERIFIEREN.

Sinds "experten" zomaar dingen uit hun botten mogen slaan zoals kardinaals destijds, is het idee dat men zelf iets kan verifieren, van de baan en zitten we terug in de theocratie.
En je hebt ook nog weten he: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...al_settlements

Dat zijn enkel de grootste financiële regelingen he. De lijst is in realiteit groter en vaak zijn zaken kwijtgescholden omdat er geen bewijs te vinden was.
We leven niet in een theocratie maar een aristocratie waar politici met bedrijven lobbyen en grote sommen geld blijven kleven. Zij die meespelen krijgen lekkers, wie teveel protesteert de roe.

Ik ben dan liever goed gelovig dan goedgelovig in mensen die allures van psychopaten en narcisten hebben. “Wij zullen het eens oplossen en het van ‘s ochtends tot ‘s avonds door de strot rammen.” Ze zijn niet eens verkozen !
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 09:48   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De voornaamste zaken daar zijn "off label promotion". Dat is niet echt medisch onverantwoord natuurlijk, en nog veel minder een bewijs van slecht behandelen.

Het is gewoon dat men daar de prerogatieven van een staatsbedrijfje onder de voeten loopt en dat die pisnijdig zijn he.

Off label promotion wil gewoon zeggen dat farmabedrijven hun product ook aanprijzen voor dingen waarvoor de staatsagentschappen geen groen licht hebben gegeven.

Bijvoorbeeld, moest Merck nu zeggen dat ivermectine zou kunnen helpen tegen covid, dan hebben ze zo een proces aan hun been.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 09:55   #24
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De voornaamste zaken daar zijn "off label promotion". Dat is niet echt medisch onverantwoord natuurlijk, en nog veel minder een bewijs van slecht behandelen.

Het is gewoon dat men daar de prerogatieven van een staatsbedrijfje onder de voeten loopt en dat die pisnijdig zijn he.

Off label promotion wil gewoon zeggen dat farmabedrijven hun product ook aanprijzen voor dingen waarvoor de staatsagentschappen geen groen licht hebben gegeven.

Bijvoorbeeld, moest Merck nu zeggen dat ivermectine zou kunnen helpen tegen covid, dan hebben ze zo een proces aan hun been.
En kickbacks. Omkopingen waar dan geld blijft kleven bij lobbysletten.

Citaat:
Kickbacks are one of the most common forms of government corruption.[3] In some cases, the kickback takes the form of a "cut of the action," and can be so well known as to be common knowledge—and even become part of a nation's culture. For example, in Indonesia, President Suharto was publicly known as "Mr. Twenty-Five Percent" because he required that all major contracts throughout the nation provide him with 25 percent of the income before he would approve the contract. And, in Pakistan, President Asif Ali Zardari was publicly known as "Mr. Ten Percent" for the same reason, which later became hundred percent. After coming into the government, he started taking 10% of all major contract investments before he would approve the contract.[1] However, kickbacks differ from other forms of corruption, such as diversion of assets, as in embezzlement, because of the collusion between two parties.[2]

Kickback schemes can be pervasive. For example, in the United States, companies providing medical services to Medicare patients were paying doctors to send patients to them, whether the patient needed the treatment, diagnosis, or test or not. In 1987, the United States Congress passed the stringent Anti-Kickback Enforcement Act to prevent such schemes.[6]

In Italy, the political scene was realigned dramatically by the Tangentopoli scandals in the 1990s, which uncovered widespread use of kickbacks in the national and local governments.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kickback_(bribery)
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 21 februari 2021 om 09:57.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 09:57   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En kickbacks. Omkopingen waar dan geld blijft kleven bij lobbysletten.
Ja, maar nog eens: dat zegt helemaal niks over het medisch nefaste. Gewoon dat men niet volgens de spelregeltjes van een staatsagentschapje gespeeld heeft.

Processen waar aantoonbaar miljoenen doden zijn gevallen zijn zeldzamer. En eerlijk gezegd, voor minder dan 1 milljoen doden op wereldniveau is het niet echt de moeite om U druk te maken. Dat is op het niveau van het jaarlijkse aantal verkeersdoden. Dus ma foi, daar lastig gaan over doen is muggeziften.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 februari 2021 om 09:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 09:59   #26
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard Bloedgeld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, maar nog eens: dat zegt helemaal niks over het medisch nefaste. Gewoon dat men niet volgens de spelregeltjes van een staatsagentschapje gespeeld heeft.

Processen waar aantoonbaar miljoenen doden zijn gevallen zijn zeldzamer.
Alle puntjes verbinden. Maar 1% wordt bij VAERS gemeld en dat zag ik met eigen ogen omdat mensen die na vaccinatie stierven door hun arts als “natuurlijk overlijden” geregistreerd moesten worden,

Hoe dan ook, ze stinken en ik vertrouw hun vaccin en dit beleid niet.
Dat mag toch? Ik mag mijn eigen ervaringen toch laten spreken ongeacht of ik christen of evil lucionist ben?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 21 februari 2021 om 10:00.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 11:09   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Alle puntjes verbinden.
Het probleem met dat soort verhalen is dat de aanwijzingen ervoor gewoon flinterdun zijn, terwijl de aanwijzingen voor het omgekeerde met bergen aanwezig zijn.

Infeite maak je exact dezelfde soort fouten als onze virologen, door gewoon niet open te staan voor wetenschappelijke gegevens, en te denken dat een flinterdun stukje aanwijzing een rotsvaste zaak zou zijn, en tonnen materiaal met een korrel zout zouden moeten genomen worden.

De asymmetrie in het aanvaarden van bewijs is enorm. Nu kan ik je dat niet verwijten, omdat onze virologen even idioot te werk gaan sinds een jaar. Maar het is niet omdat er een kaste is die de wetenschap overboord heeft gegooid, dat het een vrijgeleide is om zich van elke vorm van kritisch denken in de andere richting te ontdoen en klakkeloos iets aan te nemen waar zo goed als geen harde data voor zijn ook niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 16:14   #28
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als ik mij écht wil informeren ga ik dat toch niet pogen te doen op politics.be.
Ik wel.
Op geen enkele andere site als deze vind je mbt Covid-19 zoveel (medische) bronnen en posts, die het voor- en nadeel beschrijven van maatregelen, lockdowns, behandelingen en vaccins.
Als je alleen de tv en de gazetten raadpleegt, ben je een vogel voor de kat.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 21:20   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Al die schijn-virologen kunnen mijn kloten kussen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 21:29   #30
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem met dat soort verhalen is dat de aanwijzingen ervoor gewoon flinterdun zijn, terwijl de aanwijzingen voor het omgekeerde met bergen aanwezig zijn.

Infeite maak je exact dezelfde soort fouten als onze virologen, door gewoon niet open te staan voor wetenschappelijke gegevens, en te denken dat een flinterdun stukje aanwijzing een rotsvaste zaak zou zijn, en tonnen materiaal met een korrel zout zouden moeten genomen worden.

De asymmetrie in het aanvaarden van bewijs is enorm. Nu kan ik je dat niet verwijten, omdat onze virologen even idioot te werk gaan sinds een jaar. Maar het is niet omdat er een kaste is die de wetenschap overboord heeft gegooid, dat het een vrijgeleide is om zich van elke vorm van kritisch denken in de andere richting te ontdoen en klakkeloos iets aan te nemen waar zo goed als geen harde data voor zijn ook niet.
Ik gooi niet alles klakkeloos overboord. Het is door nader onderzoek dat ik erop uitkwam dat Pfizer niet te vertrouwen is, en al zeker niet met haar datastatistiek rond vaccins.
Als ik niet kritisch was liet ik me gewoon vaccineren he.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 21:31   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een sekte-site.
Je bevestigt mijn sterk vermoeden.
Dit is iets voor fact checking.
Over de informatie in de beginpost is op de geciteerde sites niets te vinden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 07:57   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je bevestigt mijn sterk vermoeden.
Dit is iets voor fact checking.
Over de informatie in de beginpost is op de geciteerde sites niets te vinden.
Ik moet zeggen dat ik niet eens begrijp welke het probleem is. Of er nu een half miljard zou uitgegeven zijn om te vaccineren of niet maakt toch totaal niks uit, dat is een piepklein bedragje. Die cijfers lijken mij eerlijk gezegd normaal en totaal gangbaar. Ik begrijp zelfs niet waarom dat "nieuws" zou zijn.

Het is alsof we moeten fact checken dat er gisteren zo maar eventjes 200 000 mensen bij een groen licht de straat hebben overgestoken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 11:03   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik niet eens begrijp welke het probleem is. Of er nu een half miljard zou uitgegeven zijn om te vaccineren of niet maakt toch totaal niks uit, dat is een piepklein bedragje. Die cijfers lijken mij eerlijk gezegd normaal en totaal gangbaar. Ik begrijp zelfs niet waarom dat "nieuws" zou zijn.

Het is alsof we moeten fact checken dat er gisteren zo maar eventjes 200 000 mensen bij een groen licht de straat hebben overgestoken.
De feiten worden verdraaid en in een verkeerde context geplaatst.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2021, 06:57   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Misschien staat volgende link niet echt op de juiste plaats maar toch het nalezen 'waard?'

Waar of niet waar of gewoon uit de lucht gegrepen?

Maffia aast op miljarden uit EU-coronafondsen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 februari 2021 om 06:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be