Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 12 februari 2021, 22:23   #101
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mijn perceptie is dat de moderatie zich zeer flexibel opstelt.
Wat wil je uiteindelijk ? Facebook-conversaties ? Of liever iets strikter ?
Dat zeg je juist, Rudy.

In jouw perceptie zal het inderdaad als zeer flexibel overkomen.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 12 februari 2021, 23:11   #102
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dat zeg je juist, Rudy.
In jouw perceptie zal het inderdaad als zeer flexibel overkomen.
Dat is uw mening.
Voor wie niet tevreden is bestaan er alternatieven hé.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 13 februari 2021, 07:53   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Maar... en dan volgt de enige écht belangrijke reden waarom dit forum desondanks gemodereerd wordt: in ons land zijn er zaken die bij wet verboden zijn om te laten publiceren en verspreiden (de lijst groeit onverbiddelijk aan wegens het hellend vlak van censuur)

De eigenaar heeft geen zin om voor andermans amusement juridische vervolging te bekostigen bovenop wat het forum hem al kost.
Absoluut, en dat komt omdat vrije meningsuiting in onze (ex-) "vrije" landen niet echt bestaat ; maar bovendien is het probleem ontstaan dat het communicatie medium nu verantwoordelijk wordt voor de communicatie, terwijl men zou denken dat zoiets idioot is, maar het zal niet de eerste keer zijn dat het idiote aan wetten komt van het idiote aan concepten dat erachter zit.

Wanneer communicatie "natuurlijk" gebeurt, kan men moeilijk het medium beschuldigen van medeplichtigheid: als ik onwettige dingen roep, dan kan men moeilijk de lucht die die woorden voortplant, beschuldigen van medeplichtigheid aan het propageren van verboden woorden. Wanneer die "lucht" technischer wordt, dan gaat men dat plots wel doen. Het is een beetje alsof ik enkel maar verantwoordelijk ben als ik iemand met mijn handen wurg, maar als ik daarvoor een koord gebruik, de koordenfabrikant mee op het beschuldigdenbankje moet.

Maar goed, dat zijn abstracte beschouwingen, en de daadwerkelijke dwingelandij werkelijkheid is er nu eenmaal. De technische oplossingen aan die situatie zijn mogelijk, maar slaan niet aan.
patrickve is offline  
Oud 13 februari 2021, 13:08   #104
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Absoluut, en dat komt omdat vrije meningsuiting in onze (ex-) "vrije" landen niet echt bestaat ; maar bovendien is het probleem ontstaan dat het communicatie medium nu verantwoordelijk wordt voor de communicatie, terwijl men zou denken dat zoiets idioot is, maar het zal niet de eerste keer zijn dat het idiote aan wetten komt van het idiote aan concepten dat erachter zit.

Wanneer communicatie "natuurlijk" gebeurt, kan men moeilijk het medium beschuldigen van medeplichtigheid: als ik onwettige dingen roep, dan kan men moeilijk de lucht die die woorden voortplant, beschuldigen van medeplichtigheid aan het propageren van verboden woorden. Wanneer die "lucht" technischer wordt, dan gaat men dat plots wel doen. Het is een beetje alsof ik enkel maar verantwoordelijk ben als ik iemand met mijn handen wurg, maar als ik daarvoor een koord gebruik, de koordenfabrikant mee op het beschuldigdenbankje moet.

Maar goed, dat zijn abstracte beschouwingen, en de daadwerkelijke dwingelandij werkelijkheid is er nu eenmaal. De technische oplossingen aan die situatie zijn mogelijk, maar slaan niet aan.
Correctie. Het communicatie medium wordt pas verantwoordelijk als het bepaalde berichtgeving tolereert.
Op een forum zoals deze is het nog beheersbaar om manueel tussenbeide te komen.
Dit is niet zo en quasi onmogelijk op pakweg Facebook, waar gepoogd wordt het filteren te automatiseren, of rekening houdt met gerapporteerde klachten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 13 februari 2021 om 13:15.
Rudy is offline  
Oud 13 februari 2021, 13:20   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Correctie. Het communicatie medium wordt pas verantwoordelijk als het bepaalde berichtgeving tolereert.
Wel, de lucht is toch niet verantwoordelijk voor het tolereren van zekere uitspraken ?

Citaat:
Dit is niet zo en quasi onmogelijk op pakweg Facebook, waar gepoogd wordt het filteren te automatiseren.
De vraag is gewoon waarom het medium iets te maken zou moeten hebben met het filteren. Het idee zelf dat zekere uitspraken "onwettig" zijn is in zodanige tegenspraak met het concept van communicatie zelf, dat de absurditeit ervan duidelijk wordt via die "vereisten".

Een forum is niks anders dan een technische implementatie die hetzelfde doet als de lucht die uw stem propageert he.
patrickve is offline  
Oud 13 februari 2021, 14:58   #106
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, de lucht is toch niet verantwoordelijk voor het tolereren van zekere uitspraken ?



De vraag is gewoon waarom het medium iets te maken zou moeten hebben met het filteren. Het idee zelf dat zekere uitspraken "onwettig" zijn is in zodanige tegenspraak met het concept van communicatie zelf, dat de absurditeit ervan duidelijk wordt via die "vereisten".

Een forum is niks anders dan een technische implementatie die hetzelfde doet als de lucht die uw stem propageert he.
Wel, begin dan zelf een forum maar dan moet je er de gevolgen ook bijnemen hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 14 februari 2021, 13:29   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wel, begin dan zelf een forum maar dan moet je er de gevolgen ook bijnemen hé.
Ha, maar "communiceren" heeft geen centrale organisator nodig, dat is gans het punt. Het is gewoon maar praktisch. Echter, die centrale organisator krijgt dan plots de verantwoordelijkheid op zijn dak van wat er gezegd wordt. Dat is absurd.

En ja, ik ben aan het kijken om te zien hoe we een "forum" zouden kunnen opstellen zonder dat er daar een centrale verantwoordelijke voor is. Maar dat is technisch moeilijker, en ik zou het ook sneu vinden voor dit forum om dat "leeg" te pompen.

Aan de andere kant denk ik dat we dat NU moeten beginnen organiseren, want men merkt duidelijk dat alle vrijheden aan een ongelofelijke snelheid aan het verdwijnen zijn, en dat nu organiseren terwijl we nog kunnen is waarschijnlijk gemakkelijker dan wanneer het hier al opgedoekt en gecensureerd is.
patrickve is offline  
Oud 14 februari 2021, 21:22   #108
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, maar "communiceren" heeft geen centrale organisator nodig, dat is gans het punt. Het is gewoon maar praktisch. Echter, die centrale organisator krijgt dan plots de verantwoordelijkheid op zijn dak van wat er gezegd wordt. Dat is absurd.

En ja, ik ben aan het kijken om te zien hoe we een "forum" zouden kunnen opstellen zonder dat er daar een centrale verantwoordelijke voor is. Maar dat is technisch moeilijker, en ik zou het ook sneu vinden voor dit forum om dat "leeg" te pompen.

Aan de andere kant denk ik dat we dat NU moeten beginnen organiseren, want men merkt duidelijk dat alle vrijheden aan een ongelofelijke snelheid aan het verdwijnen zijn, en dat nu organiseren terwijl we nog kunnen is waarschijnlijk gemakkelijker dan wanneer het hier al opgedoekt en gecensureerd is.
Patrick. Wat je daar zegt, is dat niet te utopisch ?
Een publiek forum waar iedereen zich welkom kan en mag voelen, en waar de wet wordt gerespecteerd, is zonder moderatie onmogelijk.
In een forum waar alles mag, zonder moderatie, krijg je op den duur een clubje waar iedereen het met elkaar eens is, en gaat op den duur op sterven na gewoon dood.

Trouwens, wat je suggereert omtrent technische mogelijkheden is niet meer dan automatiseren wat nu manueel gebeurt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 14 februari 2021 om 21:37.
Rudy is offline  
Oud 26 februari 2021, 07:25   #109
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Een clubje waar iedereen het met elkaar eens is, dat is pas een utopie. Het Vivaldiclubje bewijst het.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be