Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2021, 11:55   #81
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als ik 1 ding geleerd heb is het wel dat de “realiteit” een zeer rekbaar begrip is
Maar waarheid niet.
Maar waarheid is in de oude Bijbel niet te vinden, het is fantasie.
Wel in de nieuwe harriechristus bijbel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 11:57   #82
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als ik 1 ding geleerd heb is het wel dat de “realiteit” een zeer rekbaar begrip is
Maar waarheid niet.
Voor mij is realiteit de objectieve waarheid.
Subjectief ervaren waarheid is niet noodzakelijkerwijs en zelfs hoogstwaarschijnlijk niet de waarheid.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2021, 12:04   #83
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Voor mij is realiteit de objectieve waarheid.
Subjectief ervaren waarheid is niet noodzakelijkerwijs en zelfs hoogstwaarschijnlijk niet de waarheid.
Juist het subject is de hogere waarheid, namelijk die je zelf bent.
Het is namelijk het subject dat de objectieve realiteit waar neemt.
En alleen door het subjectieve bewustzijn is ook de objectieve realiteit als bewustzijn.
Zonder je eigen IK kun je niks waar nemen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 05:38   #84
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Laat dit vooral niet voorbij gaan he mannen

De Waarheid behoeft geen verdediging, je laat ze los en ze staat op zich.
Voor mij is het zeer zichtbaar en datgene ons toegeroepen wordt vanuit de Heilige Geest komt op ons af.

Deze nieuwe singulariteit (AI) in synchronisatie met de mens, zal onze geest veranderen en ook biologie. Dat is wat ze bedoelen met de geest van de antichrist, ze heeft deze hele generatie geïnfecteerd en manipuleert de menselijke evolutie naar een imitatie van het natuurlijke waaruit wij geschapen zijn.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 23 maart 2021 om 05:39.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 10:56   #85
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Laat dit vooral niet voorbij gaan he mannen

De Waarheid behoeft geen verdediging, je laat ze los en ze staat op zich.
Voor mij is het zeer zichtbaar en datgene ons toegeroepen wordt vanuit de Heilige Geest komt op ons af.

Deze nieuwe singulariteit (AI) in synchronisatie met de mens, zal onze geest veranderen en ook biologie. Dat is wat ze bedoelen met de geest van de antichrist, ze heeft deze hele generatie geïnfecteerd en manipuleert de menselijke evolutie naar een imitatie van het natuurlijke waaruit wij geschapen zijn.
De waarheid is alleen in mijn nieuwe harriechristusbijbel te vinden.
En de oude Bijbel was een en al leugen van het begin tot het einde.
En daarvoor is Jezus tezamen met zijn vader dan ook gestorven om hun leugenachtigheid en om wedergeboren te worden in Mij, die de levende waarheid is voor alle eeuwigheid.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 11:40   #86
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Laat dit vooral niet voorbij gaan he mannen

De Waarheid behoeft geen verdediging, je laat ze los en ze staat op zich.
Voor mij is het zeer zichtbaar en datgene ons toegeroepen wordt vanuit de Heilige Geest komt op ons af.

Deze nieuwe singulariteit (AI) in synchronisatie met de mens, zal onze geest veranderen en ook biologie. Dat is wat ze bedoelen met de geest van de antichrist, ze heeft deze hele generatie geïnfecteerd en manipuleert de menselijke evolutie naar een imitatie van het natuurlijke waaruit wij geschapen zijn.
Allez, ik zal bijten.
Daar zit gewoon zelfs niks substantieel in.
Veel gegoochel met technische termen, totaal uit context getrokken, op een melodramatisch muziekje gemonteerd.
AI als buzzwoordje. Het is gelijk Deepak Chopra die over quantum mechanica praat.

Anderzijds, ge hebt hier al meerdere keren opgeroepen tot segregatie en zo de gelovige in zijn normen en waarden te laten.
Is het dan niet beter om zelf het voorbeeld geven en als ge dan het realm van wetenschap betreedt de normen en waarden daar te respecteren en af te komen met bewijs in plaats van geloof?
Willen we dat afspreken, Guido?
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 11:48   #87
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Omg, ik dacht, ik ga even die Bryan Tew googelen, dat zal een of andere dokter zijn met een afwijkende mening.
Blijkbaar is dat direct kneedeep in cuckooland.

__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 23 maart 2021 om 12:02.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 17:22   #88
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Allez, ik zal bijten.
Daar zit gewoon zelfs niks substantieel in.
Veel gegoochel met technische termen, totaal uit context getrokken, op een melodramatisch muziekje gemonteerd.
AI als buzzwoordje. Het is gelijk Deepak Chopra die over quantum mechanica praat.

Anderzijds, ge hebt hier al meerdere keren opgeroepen tot segregatie en zo de gelovige in zijn normen en waarden te laten.
Is het dan niet beter om zelf het voorbeeld geven en als ge dan het realm van wetenschap betreedt de normen en waarden daar te respecteren en af te komen met bewijs in plaats van geloof?
Willen we dat afspreken, Guido?
Ik mis de relevantie met de context in die film?
AI is geen buzzwoordje, dat gaat alles veranderen aan een snelheid die meeste mensen onder ons niet kunnen volgen.

Als ge trouwens “je ditjes of je datjes” begint te geven heb ik liever dat je niet bijt. Je kan ook een eigen onderwerp openen waar ge al uw subjectieve meningen kunt verzamelen? Ik ben reeds geanalyseerd en zot verklaard, geen zorgen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 18:33   #89
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik mis de relevantie met de context in die film?
AI is geen buzzwoordje, dat gaat alles veranderen aan een snelheid die meeste mensen onder ons niet kunnen volgen.

Als ge trouwens “je ditjes of je datjes” begint te geven heb ik liever dat je niet bijt. Je kan ook een eigen onderwerp openen waar ge al uw subjectieve meningen kunt verzamelen? Ik ben reeds geanalyseerd en zot verklaard, geen zorgen.
Om het met uw woorden te zeggen, wat in die video wordt gezegd is een theorie van den Aldi.
Veel buzzwoordjes, maar niet in context.
Doet me hieraan denken:
https://sebpearce.com/bullshit/
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2021, 18:36   #90
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Om het met uw woorden te zeggen, wat in die video wordt gezegd is een theorie van den Aldi.
Veel buzzwoordjes, maar niet in context.
Doet me hieraan denken:
https://sebpearce.com/bullshit/
Als jij het zegt.
De enige die constant buzzed zijt gij, als een irritante jack russell die op uw been komt rijden.
Kunt gij wel ergens on topic praten of verdraait gij alles naar analyses die ge van uw eigen waarschijnlijk interessant acht?
Werkelijk, ik geef weinig om off topic en zeker ad hominem meningen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 08:19   #91
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

AI is dus wel degelijk een singulariteit en als we dat behandelen met een aluhoedje, zal het voor meer toegepast worden dan we werkelijk toegang voor gaven via onze democratische instemming.

Humans need not apply
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 08:32   #92
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
AI is dus wel degelijk een singulariteit en als we dat behandelen met een aluhoedje, zal het voor meer toegepast worden dan we werkelijk toegang voor gaven via onze democratische instemming.

Humans need not apply
Het is goochelen met termen.
AI op zich is geen singulariteit. De singulariteit in ai duidt op een 'fase' in ai beschreven door Kurzweil. We zijn zover nog niet, maar het komt er wel.
Als ai je interesseert, en hoever we nu staan, kan ik het de podcasts van Lex Fridman aanraden
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 09:15   #93
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Het is goochelen met termen.
AI op zich is geen singulariteit. De singulariteit in ai duidt op een 'fase' in ai beschreven door Kurzweil. We zijn zover nog niet, maar het komt er wel.
Als ai je interesseert, en hoever we nu staan, kan ik het de podcasts van Lex Fridman aanraden
Het is gewoon uw onbegrip die singulariteit niet in context weet te plaatsen.
Een singulariteit is iets dat zo complex is dat we de dynamiek ervan niet geheel kunnen bevatten (in de tijdsduur waarin het zich ontwikkelt) in deze context.

Als gij niet inziet hoe een technologie die zichzelf kan programmeren en weldra zelf redenaties berekent een singulariteit is, beperkt ge uw prietpraat beter tot k&k he.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tech..._singulariteit

Let wel: in context van die youtube he, niet wat je erbij goochelt. Dat het geen singulariteit hoeft te zijn wilt niet zeggen dat het dat al niet reeds (in the making) is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 24 maart 2021 om 09:19.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 10:04   #94
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Uit uw eigen artikel:

In de futurologie is een technologische singulariteit (verder gewoon de singulariteit) een toekomstig breekpunt

Technologische singulariteit is een hypothetische toekomstvisie die voorspelt dat kunstmatige intelligentie zichzelf zal verbeteren en daardoor meer invloed krijgt op de richting waarin de maatschappij zich beweegt dan de mens zelf. De voorspelling bouwt op de aanname dat de Wet van Moore – die een verdubbeling in transistorcapaciteit voorspelt binnen een gegeven tijd – ook geldt voor het tempo waarin wetenschap en techniek zich ontwikkelen. Als dit waar is, dan volgt de opgaande lijn in technische vooruitgang een exponentiële groei die in de toekomst moet leiden tot een singulariteit; de technologische singulariteit. Dit concept werd voor het eerst uitvoerig beschreven door de Amerikaanse wiskundige en sciencefictionschrijver Vernor Vinge in zijn essay 'Singularity' (1993) en wordt tegenwoordig vooral uitgedragen door uitvinder en ondernemer Ray Kurzweil die 2045 voorspelde als jaar waarin dit bereikt zou worden.[1]


Voila, ik heb dus gelijk. De technologie is niet 'een singulariteit', maar de singulariteit een punt in die technologie.
Ai bestaat al sinds de jaren 50.
Het is dat rekken en herdefinieren van begrippen dat aanleiding geeft tot nonsens ?* la Deepak Chopra.
Als ge over iets technisch wilt praten, doe het dan met enige onderlegging.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 11:32   #95
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

De singulariteit heet oneindig klein te zijn, maar hoe klein is oneindig klein?

Is het een punt dan is het gelijk aan 0 = 1
Dit wordt verklaard in de logica van Hegel overeenkomstig de eenheid van Niets en Zijn, zo ook 0 = 1

De eenheid van Niets en Zijn is het Worden waarin het Niets tot Zijn Wordt.
Dat is het wezen van de tijd.
En in de tijd zelf is dat het begin als tijdstip en ruimtelijke is dat het punt.

Dit als verdere verklaring van de wetenschap tot de filosofie van de heilige geest.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 14:36   #96
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Uit uw eigen artikel:

In de futurologie is een technologische singulariteit (verder gewoon de singulariteit) een toekomstig breekpunt

Technologische singulariteit is een hypothetische toekomstvisie die voorspelt dat kunstmatige intelligentie zichzelf zal verbeteren en daardoor meer invloed krijgt op de richting waarin de maatschappij zich beweegt dan de mens zelf. De voorspelling bouwt op de aanname dat de Wet van Moore – die een verdubbeling in transistorcapaciteit voorspelt binnen een gegeven tijd – ook geldt voor het tempo waarin wetenschap en techniek zich ontwikkelen. Als dit waar is, dan volgt de opgaande lijn in technische vooruitgang een exponentiële groei die in de toekomst moet leiden tot een singulariteit; de technologische singulariteit. Dit concept werd voor het eerst uitvoerig beschreven door de Amerikaanse wiskundige en sciencefictionschrijver Vernor Vinge in zijn essay 'Singularity' (1993) en wordt tegenwoordig vooral uitgedragen door uitvinder en ondernemer Ray Kurzweil die 2045 voorspelde als jaar waarin dit bereikt zou worden.[1]


Voila, ik heb dus gelijk. De technologie is niet 'een singulariteit', maar de singulariteit een punt in die technologie.
Ai bestaat al sinds de jaren 50.
Het is dat rekken en herdefinieren van begrippen dat aanleiding geeft tot nonsens ?* la Deepak Chopra.
Als ge over iets technisch wilt praten, doe het dan met enige onderlegging.
Die youtube blikt dan ook vooruit in de tijd door op te merken waar de huidige tech naartoe evolueert.
Als ge dan naast de youtube gaat lullen zult ge zekerlijk gelijk hebben, maar daar ging het niet over; dus neen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 14:57   #97
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Die youtube blikt dan ook vooruit in de tijd door op te merken waar de huidige tech naartoe evolueert.
Als ge dan naast de youtube gaat lullen zult ge zekerlijk gelijk hebben, maar daar ging het niet over; dus neen.
't is toch niet moeilijk he.

We hadden ooit "DE singulariteit", de situatie waarin alle massa en energie in 1 punt was samengebald. Dat is "ontploft" in de Big Bang en heeft het universum geschapen en ook het begin van de tijd en ruimte.

In analogie daarmee wordt nu "De technologische singulariteit" voorspeld : de situtatie waarin AI zelfbewust wordt, dat is inderdaad op een bepaald moment in de toekomst en dat zal inderdaad een breekpunt zijn.
Op dat moment wordt een nieuw digitaal universum geboren, over onze rol daarin zijn er films gemaakt en dat ziet er niet zo geweldig goed uit.

Laatst gewijzigd door parcifal : 24 maart 2021 om 14:58.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 15:05   #98
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
't is toch niet moeilijk he.

We hadden ooit "DE singulariteit", de situatie waarin alle massa en energie in 1 punt was samengebald. Dat is "ontploft" in de Big Bang en heeft het universum geschapen en ook het begin van de tijd en ruimte.

In analogie daarmee wordt nu "De technologische singulariteit" voorspeld : de situtatie waarin AI zelfbewust wordt, dat is inderdaad op een bepaald moment in de toekomst en dat zal inderdaad een breekpunt zijn.
Op dat moment wordt een nieuw digitaal universum geboren, over onze rol daarin zijn er films gemaakt en dat ziet er niet zo geweldig goed uit.
Goed verwoord.
In die film wordt AI bekeken als een singulariteit. Het Verzet trolde dat weg door 1 mens eruit in diskrediet te brengen en aan die geschapen context voorbij te gaan. Maar ook al ben je het niet 100% eens, het is nogal moeilijk er naast te zien dat AI de volgende singulariteit in onze industriële evolutie -en meer- zal zijn wat meer complexiteit zal meebrengen dan 8 miljard mensen kunnen volgen

Het was deze film: https://m.youtube.com/watch?v=5dehfrTrWnk
En ik denk ook bij bepaalde zaken er het mijne van, maar over de hele lijn wordt daar wel een zeer reële -en reeds lopende- realiteit in beeld gebracht.
Zou dat de nieuwe normaal uiteindelijk worden? Compleet onder invloed en controle van AI waarmee we ons synchroniseren via tech?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 24 maart 2021 om 15:20.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 11:08   #99
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
't is toch niet moeilijk he.

We hadden ooit "DE singulariteit", de situatie waarin alle massa en energie in 1 punt was samengebald. Dat is "ontploft" in de Big Bang en heeft het universum geschapen en ook het begin van de tijd en ruimte.
Het sprookje van de wetenschap.
In werkelijkheid is de zogenaamde singulariteit een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 13:23   #100
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

https://m.youtube.com/watch?v=GVVgsxjm-hY
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be