Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2021, 17:05   #1
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.605
Standaard Bloedgeld per gevaccineerde burger.

01/02/2021
Citaat:
Tijdens een infosessie van het Agentschap Zorg en Gezondheid (op de website Laatjevaccineren.be) over de vaccinatiecentra werden de lonen van medewerkende artsen en farmaceutische experten (apothekers) bekend gemaakt. Er zal letterlijk met geld gegooid worden om zoveel mogelijk mensen gevaccineerd te krijgen!

(Correctie 2/02:...)

Vaccinatiecentra in Vlaanderen zullen vanaf 15 februari operationeel zijn.
Die vaccinatiecentra kosten uiteraard geld, en de Vlaamse Overheid zal dat met belastingsgeld bekostigen.

Kostprijs vaccins
Het Pfizervaccin kost € 12 € per stuk, maal twee dosissen, is dus € 24 per gevaccineerde; het Modernavaccin, eveneens 2 dosissen, kost € 14,67 per stuk, dus € 29,34 per gevaccineerde. Het Astra Zenica vaccin dient slechts 1 keer toegediend, en is met € 1,78 per stuk veruit het goedkoopste.
In totaal heeft onze regering op 17 december 2020 reeds € 279 miljoen uitgegeven aan vaccins (uit de zogenaamde “coronaprovisie” of een soort coronafonds zoals je het kunt noemen).

De Belgische Overheid bestelde voor dat bedrag reeds 33,5 miljoen vaccins, waarmee zo’n 17,5 miljoen mensen mee kunnen ingeënt worden.
België telt echter slechts 11 miljoen inwoners

En ze willen bijkomend nog eens € 500 miljoen uitgeven voor volgende leveringen. Dus iedereen zal drie of vier of meer keer kunnen ingeënt worden!

Subsidie infrastructuur
Er zijn drie vergoedingen die de gemeenten die een vaccinatiecentrum zullen huisvesten, zullen ontvangen:

Basisforfait van € 1,533 euro per inwoner per maand (voor totale inwonersaantal van de door het vaccinatiecentrum bediende gemeenten)
Eenmalig forfait voor opbouw van het centrum (€ 15.000 of € 30.000)
Bijkomend forfait van € 24.000 voor reserves (voor de 13 centrumsteden)

Enveloppe van de vaccinatieteams
Dan in de sectie ‘Enveloppe van de vaccinatieteams‘ zien we hoeveel het vaccinatiepersoneel zal verdienen, en waarop dat gebaseerd zal zijn. We overlopen het even. (Let op: de vermelde bedragen zijn in bruto.)

Vaccinatieteams (omvat iedereen van het team, dus: ‘vaccinatoren’ (verplegend personeel), artsen en farmaceutisch experten) zullen een fortait krijgen per gevaccineerde burger (!) ongeacht het aantal prikken (1 of 2 dosissen), met andere woorden: een “beloning” per toegediende spuit. Dat wil dus zeggen: hoe meer mensen ze vaccineren, hoe meer geld ze zullen krijgen. Dit zal uiteraard een reden zijn om op burgers maximale druk uit te oefenen om zich te laten vaccineren.

Het forfait per gevaccineerde burger bedraagt € 14,175, o.a. op basis van de verwachting dat er 20 mensen per uur worden ingeënt.
Dat betekent een potentieel van € 283,5 per uur extra beloning, bovenop het gewoon salaris.

Er is tevens een basisloon voor 6 maand met 3 voorschotten van 2 maanden (gebaseerd op 80% vaccinatiegraad van de te vaccineren burgers; dus: men betaalt loon op basis van de verwachting (eis?) dat 80% van de burgers zich laat inspuiten). Indien er meer maanden moet betaald worden, zal het loon verrekend worden op basis van het aantal werkelijk gevaccineerde personen in de vorige perioden.
Dus: indien er niet goed gevaccineerd werd, zal de verloning minder zijn.

Het uurloon voor de ‘vaccinatoren’ zal € 47,25 bedragen.
Daarbovenop komt dus dat zij € 283,5 per uur extra ontvangen indien er effectief 20 personen per uur gevaccineerd worden.
Dat maakt in totaal een potentieel loon van € 330,75 per uur!

Een farmaceutisch expert krijgt € 80,34 per uur en werkt 48 uur per week.
Dat komt op een loon van € 3856,32 per week of € 15.425,28 per maand!
Zonder forfait per gevaccineerde persoon!

Medisch toezicht gebeurt door een arts.
Die arts krijgt 80,34 per uur, en zal 60 uur per week werken.
Dat is een weekloon van € 4820,4.
Daarbij komt de € 283,5 euro per uur per 20 gevaccineerde personen.
Dat komt op € 363,84 per uur (!!), of € 21.830 per week indien men op volle toeren kan vaccineren.
Dat is een maandloon van € 87.320 euro.

Kleinere vaccinatiecentra zullen één arts en één farmaceutisch expert hebben, grotere zullen er meerdere hebben.

Wat blijkt uit deze cijfers?
Het personeel van het vaccinatiecentrum zal uiteraard willen dat zoveel mogelijk mensen zich komen aanmelden, omdat: hoe meer mensen zich laten inspuiten met het coronavaccin, hoe meer geld (forfait per toegediende injectie) ze krijgen.
Wellicht zullen ook de vaccinatiecentra op allerhande manieren maximale druk uitoefenen op de bevolking om zich te laten vaccineren.

Verder worden er nog riante lonen uitgereikt aan onder andere het “mobiel team”, waar € 36.570,8 per maand wordt voor voorzien.

Er zal ook een populatiemanager worden aangesteld die de vaccinatiegraad moet opvolgen en mede moet zorgen voor een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad.
Hij moet onder andere de gebieden en doelgroepen identificeren waar de vaccinatiegraad niet hoog genoeg is (en daar maximale druk gaan uitoefenen).
Dan heb je ook nog de programmamanager die de eindverantwoordelijke is voor het welslagen van het vaccinatieprogramma en het bereiken van een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad.
Het hele programmamanagement kost zo’n € 167.000 per maand in de eerste zes maanden.

Ongelofelijk hoe er met geld gesmeten wordt om iedereen te gaan dwingen het vaccin te nemen, en diegenen die het vuile werk opknappen riant te belonen!
Dat zijn uiteraard de tactieken van de duivel.
Met geld zwaaien! De mammon! Altijd weer draait het om geld… Altijd!

Dezelfde tactieken zullen ze ook gebruiken in Nederland, en andere landen in de EU.
.......

Bron: Laatjevaccineren.be


https://eindtijdklok.org/2021/02/01/...neerde-burger/
De verspillingen met ONZE belastingscenten door 'volksvertegenwoordigers' nemen misdadige vormen aan!

Met ons eigen belastinggeld zullen we gedwongen worden tot vaccinatie door de heksenjacht op een smerige, achterbakse en immorele manier door gewetenloze judassen die zich verrijken ten koste van onze gezondheid.
Wie aan mijn deur durft te komen, zal het zich beklagen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 20 februari 2021 om 17:06.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 17:25   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Daar wil ik toch wel eerst iets meer betrouwbare officiële berichtgeving over.
De site is mij iets te dubieus.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 17:39   #3
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.605
Standaard

We zullen gauw genoeg merken wat er van aan is als ze onze deur gaan platlopen en ons lastig vallen om te overtuigen je te laten vaccineren.
Hier zullen ze maar 1 keer proberen.

Maar je hebt wel gelijk: het Agentschap Zorg en Gezondheid is inderdaad dubieus, net zoals de website laatjevaccineren.be
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 20 februari 2021 om 17:50.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 17:51   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
We zullen gauw genoeg merken wat er van aan is als ze onze deur gaan platlopen en ons lastig vallen om te overtuigen je te laten vaccineren.
Hier zullen ze maar 1 keer proberen.
Niet overdrijven.
Er is ondertussen formeel gemeld dat iedereen een persoonlijk uitnodiging in de bus krijgt.
En de getuigen van Jehovah staan volgens mij niet te springen om aan de deur te bellen

Laat vallen die hap.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 18:00   #5
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.605
Standaard

Als er werkelijk zoveel poen mee gemoeid is, dan gaan ze meer moeite doen om te overtuigen, dan blijft het echt niet bij een schriftelijke uitnodiging.
Maar nogmaals: we zullen het zien, hé?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 18:11   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
01/02/2021

De verspillingen met ONZE belastingscenten door 'volksvertegenwoordigers' nemen misdadige vormen aan!

Met ons eigen belastinggeld zullen we gedwongen worden tot vaccinatie door de heksenjacht op een smerige, achterbakse en immorele manier door gewetenloze judassen die zich verrijken ten koste van onze gezondheid.
Wie aan mijn deur durft te komen, zal het zich beklagen.
Wat een complotten weer!

Ge gaat gewoon een brief krijgen van de gemeente met de dag en het uur en dat moet ge dan elektronisch bevestigen.

Als ge niet wil gaan dan gaat ge niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 18:23   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Maar je hebt wel gelijk: het Agentschap Zorg en Gezondheid is inderdaad dubieus, net zoals de website laatjevaccineren.be
Ik zal sebiet op die sites zien of ze daar hetzelfde vertellen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 19:03   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
01/02/2021

De verspillingen met ONZE belastingscenten door 'volksvertegenwoordigers' nemen misdadige vormen aan!

Met ons eigen belastinggeld zullen we gedwongen worden tot vaccinatie door de heksenjacht op een smerige, achterbakse en immorele manier door gewetenloze judassen die zich verrijken ten koste van onze gezondheid.
Wie aan mijn deur durft te komen, zal het zich beklagen.
Aan jouw deur komen, laat me niet lachen.
Je zo opjagen, voor iets dat zo belachelijk hoax-achtig is.

Daarbij, wat gaat ge doen? Er op kloppen? Of heel boos kijken?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 20:04   #9
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aan jouw deur komen, laat me niet lachen.
Je zo opjagen, voor iets dat zo belachelijk hoax-achtig is.

Daarbij, wat gaat ge doen? Er op kloppen? Of heel boos kijken?
Nee, gewoon zeggen dat ze eens een kijkje moeten nemen op Pol.be, om hun eigen angstzever weerlegd te zien.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 21:56   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nee, gewoon zeggen dat ze eens een kijkje moeten nemen op Pol.be, om hun eigen angstzever weerlegd te zien.
Oh. Het is een fictieve situatie die ontstaat binnen een droomwereld.
Fantasie.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 22:23   #11
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.605
Standaard

Gaat dat hier over mij of over de vlaamse regering die smijt met belastinggeld om te dwingen tot vaccinatie en dat ze ook bij jullie binnenkort zullen komen halen?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 23:20   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Dat zijn idd onverantwoorde bedragen.
Ik betwijfel of dit juist is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 00:07   #13
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Oh. Het is een fictieve situatie die ontstaat binnen een droomwereld.
Fantasie.
Stel, je bent gezond en in de fleur van je leven, maar hebt het afgelopen jaar op een eiland geleefd, zonder internet en nooit van Covid-19 gehoord of gelezen hebt.
Vandaag ben je terug in de bewoonde wereld en om een en ander wat bij te lezen, log je in op dit forum en lees je alle coronadraden die hier staan.

Wat denk je, ga je dan een vaccin laten zetten of niet ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 00:14   #14
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Stel, je bent gezond en in de fleur van je leven, maar hebt het afgelopen jaar op een eiland geleefd, zonder internet en nooit van Covid-19 gehoord of gelezen hebt.
Vandaag ben je terug in de bewoonde wereld en om een en ander wat bij te lezen, log je in op dit forum en lees je alle coronadraden die hier staan.

Wat denk je, ga je dan een vaccin laten zetten of niet ?
Je komt terug en iedereen die je kent in uw dorp leeft nog.
Ze vertellen u dat er massa doden zijn gevallen.
En jij vraagt dan, ja maar wie?
Ja de kapper van 3 dorpen verder is gestorven en een paar mensen van 95.
Maar die ken ik toch helemaal niet. Hebben jullie zich een jaar opgesloten daarvoor????
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 00:20   #15
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Je komt terug en iedereen die je kent in uw dorp leeft nog.
Ze vertellen u dat er massa doden zijn gevallen.
En jij vraagt dan, ja maar wie?
Ja de kapper van 3 dorpen verder is gestorven en een paar mensen van 95.
Maar die ken ik toch helemaal niet. Hebben jullie zich een jaar opgesloten daarvoor????
Dit dus.
Als er zo'n vaccinpusher aan m'n deur komt, zal ik de vraag stellen hoeveel coronadoden er in zijn/haar directe omgeving zijn gevallen.
Kwestie van de vaccinurgentie af te wegen, eh.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 06:37   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wat denk je, ga je dan een vaccin laten zetten of niet ?
Mijn vraag zou simpel zijn: mag ik de studie zien waar een groep bestudeerd wordt van mensen die ziek waren van een nieuwe variant, en binnen die groep, welke het relatieve risico is om zwaar ziek te worden/ te sterven als functie van gevaccineerd te zijn. Verlaagt, verhoogt, die kans of zijn die dingen onafhankelijk.

Als dat verlaagt of onafhankelijk blijft neem ik dat vaccin. Maar ze moeten mij eerst die studie tonen. Als dat verhoogt zou het raar zijn dat die vaccins niet onmiddellijk uit de markt genomen worden. Maar op die agentschappen kunnen we tegenwoordig niet zoveel meer rekenen. Die "wachten" op studies, ook al zijn die studies er. Ik speel dus mijn eigen agentschap, en zolang het niet aangetoond is, neem ik dat niet. Als het wel goed is aangetoond, dan heb ik daar geen problemen mee. Met al de rest van het vaccin heb ik geen problemen, van die bijwerkingen en zo.

Dat komt ook omdat ik 50+ ben. Mocht ik 30- zijn, dan zou het bij definitie idioot zijn om een vaccin te nemen hiervoor.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 februari 2021 om 06:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 07:03   #17
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wat denk je, ga je dan een vaccin laten zetten of niet ?
Ja. Omdat ik op een leeftijd ben gekomen waarop ik er belang bij kan hebben.
Het laat mij toe iets minder voorzichtig te zijn als ik de kinderen en kleinkinderen zie.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 07:20   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja. Omdat ik op een leeftijd ben gekomen waarop ik er belang bij kan hebben.
Het laat mij toe iets minder voorzichtig te zijn als ik de kinderen en kleinkinderen zie.
Inderdaad, het is gewoon een afweging van voor en nadelen. Vandaar dat het idioot is om een radicaal standpunt in te nemen of van daar propaganda voor of tegen te maken. Mensen die goed geinformeerd zijn kunnen de beste keuzes maken.

Dat is trouwens ook het grote probleem met al dat gemaatregel sinds een jaar.
Het belet mensen om de juiste keuzes te maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 08:16   #19
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daar wil ik toch wel eerst iets meer betrouwbare officiële berichtgeving over.
De site is mij iets te dubieus.
Een sekte-site.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 08:24   #20
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Stel, je bent gezond en in de fleur van je leven, maar hebt het afgelopen jaar op een eiland geleefd, zonder internet en nooit van Covid-19 gehoord of gelezen hebt.
Vandaag ben je terug in de bewoonde wereld en om een en ander wat bij te lezen, log je in op dit forum en lees je alle coronadraden die hier staan.

Wat denk je, ga je dan een vaccin laten zetten of niet ?
Als ik mij écht wil informeren ga ik dat toch niet pogen te doen op politics.be.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be