Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 april 2020, 19:30   #21
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
....

Volgende stap in het beteugelen van die overtreders is overigens genomen : naast proactieve controle komt er vanaf nu ook een kliklijn naar de politie toe. ....
Al heel wat geweest rond die kliklijn en blijkbaar zou dit zelfs 'fake news' zijn.
In alle geval is er hier ene in Nieuwpoort op zijn teentjes getrapt.

https://kw.be/nieuws/samenleving/kor...eck=1585850665

Ik weet nu ook niet wat ik er nog moet van denken of geloven.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 19:59   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De ziekenhuisinfrastructuur aan de kust is volkomen ontoereikend om een plotse influx van gepensioneerde boomers met een appartement aan de kust te kunnen opvangen. In dat geval zou de autochtone bevolking niet langer kunnen rekenen op voldoende medische omkadering.
Zowel de lokale beleidsverantwoordelijken, de provinciegouverneur, als de nationale zijn het daar (voor één keer...) roerend over eens.

Volgende stap in het beteugelen van die overtreders is overigens genomen : naast proactieve controle komt er vanaf nu ook een kliklijn naar de politie toe.

Men past dezelfde (strenge) regels overigens even hard toe in het andere Belgische gebied waar massaal veel boomers een 2e verblijf hebben : de ardennen.




bron : https://www.hln.be/in-de-buurt/brugg...den~a5b13cb97/
dat is allemaal zever argumentatie
want die hospitalen sturen bij overbezettingen gewoon patienten door naar elkaar en zeker in zo'n geval zou je liever uw kind in het dichtste ziekenhuis binnenbrengen dan aan zo'n prutskliniekje aan de kust die dan u gaat bedienen als een 'alien profiteur' die ze niet moeten hebben of in hun weg ligt

Alé ? Serieus ?

nogmaals spreiden is beter
hoe meer we elk apart zitten hoe beter
hoe minder infecties verspreiden
en hoe minder die corona vooruit gaat
dus hoe lager die getallen gaan zijn

en ja aan de kust zouden de getallen stijgen, maar dan haal je uw kind terug en breng je dat in een ziekenhuis dicht bij u huis

dus dat is eersteklas zever

de enige goeie reden die ik ooit gehoord heb, is als de dijk vol loopt met burgers die uitwaaien en daar 1000 man loopt, kun je moeilijk de afstand respecteren of spreken van gezond verstand en van isolement zonder verspreidingsrisico van corona

maarnogmaals er is geen enkele goeie reden waarom je die infrastructuur niet zou gebruiken om minder verspreiding te hebben en om betere quarantaine te organiseren. hetis wiskundig en mathematisch een gegeven die niet klopt

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 april 2020 om 20:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 20:03   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toch niet, jij als apotheker zou dat moeten weten. Verplaatsingen van die aard vergroten het risico op verspreiding van het virus.
nee hoor: als iedereen apart zit dan besmet niemand iemand... dus hoe meer je in verschillende entiteiten of appartmenten zit apart van elkaar hoe veiliger
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 20:09   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je hebt dat hier gepost op 28 maart, 'boetes' krijg je in de praktijk binnen de week. En zeker en vast binnen de wettelijke maximumtermijn van 14 dagen. Hoogst ongeloofwaardig verhaal dus, dat het over februari gaat.
maar enfin, ik kan het inscannen, de vasstelling is met een mobiele camera en dateert van februari, en er is een begeleidende brief dat het een manuele verwerking zoveel dagen later ergens halverwege maart en ja die brief is hier deze week binnengevallen...

en breek nu mijn klomp, jij gaat hier beweren dat ik die brief niet gekregen heb dat die snelheid van boete geven te traag is ??

is er daar geen regel gemaakt dat boetes niet meer gaan uitgedeeld worden ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 april 2020 om 20:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 17:02   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en ja aan de kust zouden de getallen stijgen, maar dan haal je uw kind terug en breng je dat in een ziekenhuis dicht bij u huis
Morgen en volgende week wordt het 20 graden warm, wat denk je hoe de "honderdduizenden schoon-weer-toeristen" incl. de 2e verblijvers aan de kust over de dijk zouden wandelen? 1,5 meter afstand houden? Met mondmaskers? Lol.

Verleden jaar waren er wslk +400.000 toeristen op een weekend met het schoon weer tijdens de paasvakantie in april:
Citaat:
https://www.hln.be/reizen/de-kust-ve...kend~a51a4650/

De kust verwacht druk paasweekend

kv 17 april 2019

Door de zonnige weersvoorspellingen belooft het een succesvol paasweekend te worden aan de kust. Het toeristisch provinciebedrijf Westtoer verwacht 375.000 dagtoeristen.

De paasvakantie is voor velen een jaarlijkse afspraak met de zee. Dat paasmaandag net na de paasvakantie valt, is voor veel mensen een extra reden om een dagje naar de kust te gaan. “Op een mooie weekdag in de paasvakantie verwelkomt de kust soms tot 100.000 of zelfs 120.000 dagtoeristen”, klinkt het bij Westtoer. Op basis van de weersvoorspellingen mikt de kust op 375.000 bezoekers gedurende het hele weekend.
Of zelfs meer zoals in 2017:
Citaat:
https://www.hln.be/in-de-buurt/ooste...ntie~af4f3733/
April 2017
HOTELS NOTEREN BEZETTINGSGRAAD TOT 95 PROCENT

Kust profiteert van droge paasvakantie
Citaat:
dus dat is eersteklas zever
Alles behalve zever.

Citaat:
de enige goeie reden die ik ooit gehoord heb, is als de dijk vol loopt met burgers die uitwaaien en daar 1000 man loopt, kun je moeilijk de afstand respecteren of spreken van gezond verstand en van isolement zonder verspreidingsrisico van corona
Voila en dat is ook de hoofdreden, want die 1000 man zal 50.000 zijn...
Als je de tweede verblijvers - een 60.000 geschat - zou toelaten kun je de +100.000 dagtoeristen (ook die niet ver van de kust wonen) niet weigeren.

Citaat:
maarnogmaals er is geen enkele goeie reden waarom je die infrastructuur niet zou gebruiken om minder verspreiding te hebben en om betere quarantaine te organiseren. hetis wiskundig en mathematisch een gegeven die niet klopt
Dat is geen verspreiding maar samenscholing op de dijk en op het strand, want langs de winkelstraten zal niet veel te doen zijn.

Blijf in je kot of in directe buurt geldt niet alleen voor de kust maar voor gans België. (en zeker op toeristische plaatsen)

Citaat:
https://www.hln.be/wetenschap-planee...uren~ad81f6d9/

Morgen 20 graden, ook volgende week veel zon en heerlijke temperaturen
HAA 04 april 2020 06u47 Bron: Belga
Heerlijk terrasje doen, thuis natuurlijk.
(voorraad dezemiddag ingekocht)

Laatst gewijzigd door Micele : 4 april 2020 om 17:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 15:32   #26
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nee hoor: als iedereen apart zit dan besmet niemand iemand... dus hoe meer je in verschillende entiteiten of appartmenten zit apart van elkaar hoe veiliger
Dus de 2e verblijvers gaan naar de kust om daar netjes tussen hun 4 muren te gaan zitten in een appartement dat in 95% van de gevallen minder ruimte en comfort biedt dan het 1e verblijf. Daarenboven heb je geen tuin en mag je op je balkon van 2 op 2 naar de zee zitten turen.

Ik zou begot niet weten waarom ik nu op het appartement aan zee zou willen gaan zitten. Thuis heb ik tenminste een tuin.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 15:36   #27
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus de 2e verblijvers gaan naar de kust om daar netjes tussen hun 4 muren te gaan zitten in een appartement dat in 95% van de gevallen minder ruimte en comfort biedt dan het 1e verblijf. Daarenboven heb je geen tuin en mag je op je balkon van 2 op 2 naar de zee zitten turen.

Ik zou begot niet weten waarom ik nu op het appartement aan zee zou willen gaan zitten. Thuis heb ik tenminste een tuin.
En je kan ook niet op restaurant, dus moet je voorraden opslaan op beide plaatsen, of ook alles (bakken bier ? ) meesjouwen in koelboxen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 13:37   #28
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De ziekenhuisinfrastructuur aan de kust is volkomen ontoereikend om een plotse influx van gepensioneerde boomers met een appartement aan de kust te kunnen opvangen. In dat geval zou de autochtone bevolking niet langer kunnen rekenen op voldoende medische omkadering.
Zowel de lokale beleidsverantwoordelijken, de provinciegouverneur, als de nationale zijn het daar (voor één keer...) roerend over eens.

Volgende stap in het beteugelen van die overtreders is overigens genomen : naast proactieve controle komt er vanaf nu ook een kliklijn naar de politie toe.

Men past dezelfde (strenge) regels overigens even hard toe in het andere Belgische gebied waar massaal veel boomers een 2e verblijf hebben : de ardennen.
Voorbeeld X van Nazi anno 2020.
If it walks, talks and looks like a duck, it IS a duck.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 13:43   #29
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nee hoor: als iedereen apart zit dan besmet niemand iemand... dus hoe meer je in verschillende entiteiten of appartmenten zit apart van elkaar hoe veiliger
Precies ook waarom sluiten van geselecteerde winkels voor concentratie in de open gelaten zorgt.
En reeds voor het begin van het verhaal: alsof mensen gedwongen moeten worden tot niet ziek willen worden, haha.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 13:46   #30
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
En je kan ook niet op restaurant, dus moet je voorraden opslaan op beide plaatsen, of ook alles (bakken bier ? ) meesjouwen in koelboxen.
What about in winkels ter plekke kopen, net als hier? Een beetje als de "autochtone" bevolking van de kust.... raar... hee?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 19:52   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Duidelijk: hoogbejaarde zonder rijbewijs rijdt te snel in gestolen wagen met valse nummerplaten.


p.s.

Een hele tijd geleden schreef ik eens in een andere draad dat mocht ik er het geld voor gehad hebben ik een burcht zou laten zetten zoals in de Middeleeuwen en binnenin die burcht zou een knappe woning staan met alles erop en eraan en eigen voorzieningen om elektriciteit (windmolen) te maken en zo.

Lijkt mij op huidig ogenblik nog niet zo een slecht plan of zou dat tever gezocht zijn?

Of bouw ik verder aan de "Ark van Universalia?"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 april 2020 om 19:58.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2020, 21:24   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Gisteren dus 2 te betalen gasboeten gekregen.

Zogenaamd omdat ik niet vergund was in dat klote gunningsgeboefte gebied Gent.

En ik was wel vergund!

Email ...lezen ze niet.
Bellen...antwoord apparaatje.

Iedereen krijgt daar op tijd en stond een gasboete die niet klopt.
Ze geven het zelf toe dat er een fout in hun systeem zit die ze er niet uit krijgen !

Is het wel een fout?
En zo ja....moet dan het systeem niet weg als het fout loopt?

Samen met de LEZ ?
Want dat is ook niet pluis. De metingen hebben het bewezen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 april 2020 om 21:25.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2020, 21:30   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gisteren dus 2 te betalen gasboeten gekregen.

Zogenaamd omdat ik niet vergund was in dat klote gunningsgeboefte gebied Gent.

En ik was wel vergund!

Email ...lezen ze niet.
Bellen...antwoord apparaatje.

Iedereen krijgt daar op tijd en stond een gasboete die niet klopt.
Ze geven het zelf toe dat er een fout in hun systeem zit die ze er niet uit krijgen !

Is het wel een fout?
En zo ja....moet dan het systeem niet weg als het fout loopt?

Samen met de LEZ ?
Want dat is ook niet pluis. De metingen hebben het bewezen.
wel

je betaalt dat niet
uw bekeuring gaat naar gerecht
en daar bewijs je dat het klopt...

dat zou in theorie de procedure moeten zijn in dit kloteland waar men gewoon als politie iedereen onderwerpt aan hun luie willekeur
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 10:39   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel

je betaalt dat niet
uw bekeuring gaat naar gerecht
en daar bewijs je dat het klopt...

dat zou in theorie de procedure moeten zijn in dit kloteland waar men gewoon als politie iedereen onderwerpt aan hun luie willekeur
Dat gaat niet naar het gerecht.
Rechtstreeks naar de deurwaarder dat wel.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 11:00   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ben er vanaf, geseponeerd !
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 18:38   #36
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ben er vanaf, geseponeerd !
gij hebt ne langen arm, gij hebt een ambtenaar omgepraat met een bongo bon
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be