Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2020, 13:08   #1361
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Zeer duidelijk:

Citaat:
Stel: morgen wordt het rookverbod teruggedraaid. Zouden cafébazen dan het roken opnieuw toestaan in hun café? Quasi alle cafébazen stellen resoluut: “Ik denk er nog niet aan.” “Uiteindelijk zijn we wel content met het verbod. Zeker voor ons en voor het personeel. Na een weekendje werken had ik als niet-roker een rokershoest. Mijn ogen konden ook pikken door die damp”, zegt Paul van De Brigand. Jochen in Knesselare twijfelt even, maar zegt dan toch ook: “Nee, ik rook zelfs niet meer in mijn eigen huis. We kunnen niet meer terug.
titel: 10 jaar rookverbod: wat is er geworden van de cafés die destijds moord en brand schreeuwden?
link: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202..._BT=2158280038
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 13:13   #1362
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tuurlijk brengt roken onherroepelijke schade toe (of toch op zijn minst schade die de waarborg overtreft om geheel terug weg te werken).

clausule staat al sinds 2001 in mijn verhuurcontracten. nog nooit een opmerking over gehad, huurders gaan netjes op t terras roken.
Bij mij moeten de plafonds en de muren wit geschilderd zijn vooraleer ze mogen vertrekken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 13:16   #1363
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeer duidelijk:



titel: 10 jaar rookverbod: wat is er geworden van de cafés die destijds moord en brand schreeuwden?
link: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202..._BT=2158280038
Het rookverbod is ongetwijfeld een goede zaak geweest en is het nog.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 15:57   #1364
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bij mij moeten de plafonds en de muren wit geschilderd zijn vooraleer ze mogen vertrekken.
Die huurders had je wel eens bij mogen sturen.
Heb veel eigendommen gehad en vele huurders. Zelfs dikwijls kunnen fluiten naar mijn huishuur.
Ach heb je goede mensen lukt alles heb je klootzakjes sta je gewoon voor piet snot en kan je totaal niks doen. Je bent al tevreden dat ze er uit zijn laat staan dat je zou hopen nog ooit uw geld te zien.
Het was altijd iets....de schuld van de bank....of ze hadden het even moeilijk....of hun partner was weg....of de kleine was ziek en de kosten vielen tegen...
Mensen hebben geen scrupules meer.
Een verhuurder is een bedelaar.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 januari 2020 om 16:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 17:06   #1365
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Absurdistan op z'n best.
Welneen, als huurder krijg je een huis ter beschikking. Dit impliceert ook dat je niet zomaar mag doen met dat huis. Het is het jouwe niet. Wel van een ander die bijgevolg ook zal bepalen wat er met die woning mag gebeuren en wat niet.

Eigendomsrecht is een belangrijk goed.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 12:02   #1366
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard Zelfs naast een roker zitten die n?*et rookt, kan schadelijk zijn voor de gezondheid

Tussen het corona-geweld, mogen we de echt belangrijke strijden niet uit het oog verliezen.


titel: Zelfs naast een roker zitten die n?*et rookt, kan schadelijk zijn voor de gezondheid

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200306_04879315


Citaat:
In dezelfde ruimte zitten als een roker, kan schadelijk zijn voor je gezondheid. Dat blijkt althans uit een studie van Yale University. De onderzoekers vonden kankerverwekkende stoffen afkomstig van ‘derdehandsrook’ in een bioscoopzaal.

Wanneer iemand een sigaret rookt, blijven er heel wat schadelijke stoffen achter in de omgeving van de roker: op kleren, op meubels, in gordijnen… Niet-rokers herkennen die ‘derdehandsrook’ meestal aan de geur, maar staan verder niet stil bij de gevolgen. Nochtans zijn er wel degelijk gezondheidsrisico’s aan verbonden, zo stelt hoofdonderzoeker Drew Gentner van Yale University.

Zijn team analyseerde vier dagen lang de lucht in een goed geventileerde bioscoopzaal en vond 35 stoffen. 'Die konden allemaal gelinkt worden aan tabaksrook, terwijl het om een rookvrije ruimte gaat', zegt Gentner. 'De concentraties in de lucht piekten wanneer mensen de zalen binnenkwamen en daalden na een tijd. Maar volledig verdwijnen deden ze nooit. Mensen staan niet stil bij de gezondheidsrisico’s.'

Volgens gerenommeerd toxicoloog Benoit Nemery (KU Leuven) is de schade door passief meeroken of ‘tweedehandsrook’ al meermaals aangetoond, maar is er voor de impact van ‘derdehandsrook’ nog meer onderzoek nodig. 'Het is een zeer interessante studie die aantoont dat schadelijke stoffen gerelateerd aan tabak ook na het roken blijven plakken. Mensen die denken dat ze de rook uit het gezinsleven houden door buiten op het terras te roken, vergissen zich dus. Ze brengen het wel mee naar binnen.'

Maar de precieze gevolgen voor de gezondheid zijn volgens Nemery niet meetbaar. 'In een bioscoopzaal zit je een paar uur, dat is erg kort. En wie voor een langere periode, bijvoorbeeld in eigen huis, in aanraking komt met derdehandsrook, zal wellicht ook te maken krijgen met tweedehandsrook. Dat onderscheid valt dus moeilijk te bepalen.'
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 12:15   #1367
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

En (ultra)fijnstof is minstens 12 maal gezondheidsschadelijker dan "passief roken" of omgevingstabaksrook, uitgedrukt in DALY.

https://omgeving.vlaanderen.be/sites...informatie.pdf

Laatst gewijzigd door Micele : 7 maart 2020 om 12:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 14:48   #1368
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tuurlijk brengt roken onherroepelijke schade toe (of toch op zijn minst schade die de waarborg overtreft om geheel terug weg te werken).

clausule staat al sinds 2001 in mijn verhuurcontracten. nog nooit een opmerking over gehad, huurders gaan netjes op t terras roken.
Beter een door en door echt vuil smerig mens dan een roker.(alleenstaande vrouwen zijn soms even erg als sommige alleenstaande mannen)
Als die vieze persoon verhuist dan kan een grondige kuisbeurt meestal volstaan.
Als de roker verhuist moet je alles her plakken en her schilderen . Dit kost je een paar duizend Euro plus een grondige kuisbeurt.

Laatst gewijzigd door regor : 4 april 2020 om 14:50.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 22:00   #1369
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als je een anti rokers clausule gebruikt moet je ook in uw plaatsbeschrijving zetten dat de woning vers geschilderd en behangen is en vrij van nicotine is bij levering.

Anders moet je met die zever niet afkomen.

En ik stel me dan voor dat je eerst aan de huurder vraagt welke kleuren hij wenst.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 april 2020 om 22:01.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 14:04   #1370
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als je een anti rokers clausule gebruikt moet je ook in uw plaatsbeschrijving zetten dat de woning vers geschilderd en behangen is en vrij van nicotine is bij levering.

Anders moet je met die zever niet afkomen.

En ik stel me dan voor dat je eerst aan de huurder vraagt welke kleuren hij wenst.
Wie spreekt er hier van de een of andere clausule te gebruiken ?
Wees blij dat die roker weg is en laat het voor de moeite.
Uit een kei kun je geen bloed krijgen.
Die hebben veelal geen nagel om hun gat te krabben.

Laatst gewijzigd door regor : 9 april 2020 om 14:09.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 16:15   #1371
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als je een anti rokers clausule gebruikt moet je ook in uw plaatsbeschrijving zetten dat de woning vers geschilderd en behangen is en vrij van nicotine is bij levering.

Anders moet je met die zever niet afkomen.

En ik stel me dan voor dat je eerst aan de huurder vraagt welke kleuren hij wenst.
Clausule mijn kloten.
De kandidaat huurder mag de plaats komen bezichtigen, en als hij die goed vindt, mag hij het huurcontract lezen. Om dan te beslissen: tekenen of niet tekenen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2021, 12:02   #1372
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Gigantisch draagvlak bij de bevolking.
En Broekske doet niet liever dan dingen erdoor duwen desnoods met veel gezaag. Want hij zaagt graag.

't kan maar helpen.

titel: Mag je straks niet meer roken bij sportterreinen en speeltuinen? ‘Gigantisch draagvlak bij bevolking’
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210311_92772793



Ondanks jarenlange ontradingscampagnes rookt nog steeds bijna één op de twee rokende ouders geregeld in het bijzijn van hun kinderen. Om vlugger tot een rookvrije generatie te komen, bekijkt minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A) daarom nu het ‘verbieden van roken op plaatsen waar veel kinderen zijn’. Hij denkt daarbij aan speeltuinen, sportterreinen, pret- en dierenparken.

De regering-De Croo legt de lat hoog: ze wil komen ‘tot een rookvrije generatie door roken steeds minder aantrekkelijk en toegankelijk te maken’, zo staat in het regeerakkoord.

Maar daar is nog veel werk voor nodig. Uit een nieuwe bevraging van de stichting Kom op tegen Kanker (KOTK) blijkt dat – ondanks een fikse daling de voorbije jaren – ‘nog steeds bijna 1 op de 2 rokende ouders ook in aanwezigheid van hun kinderen roken’. In Vlaanderen zitten zo bijna 30.000 kinderen ‘dagelijks in de tabaksrook’.

De gezondheidsrisico’s van meeroken voor kinderen zijn nochtans ‘bijzonder groot’, beklemtoont Hedwig Verhaegen, directeur kennis en beleid bij KOTK. Bij baby’s kan het tot wiegendood leiden, ‘kinderen kunnen astma ontwikkelen of lopen op latere leeftijd meer risico op hart- en vaatziekten’.

KOTK vraagt daarom van de overheid dringend een strenger beleid: hogere tabaksprijzen, minder verkooppunten en een betere begeleiding van stoppende rokers. ‘Er stoppen elke dag mensen met roken. Maar we komen alleen tot een rookvrije generatie wanneer die stoppende rokers niet vervangen worden door jongeren die er net mee starten. En daarvoor is het erg belangrijk dat we roken ‘de-normaliseren’. Het mag niet langer als normaal worden beschouwd dat iemand ergens een sigaret opsteekt. Want dan gaan jongeren dat ook normaal vinden en dat gedrag kopiëren.’

Vandenbroucke bekijkt verbod

Ook minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A) vindt het raadzaam roken minder vanzelfsprekend te maken. Hij bekijkt daarom de piste om ‘roken te verbieden op plaatsen waar veel kinderen aanwezig zijn’, zo antwoordde hij in het parlement op een vraag van de PS. Denk bijvoorbeeld aan sportterreinen, speeltuinen, kinderboerderijen, pretparken of desnoods zelfs openbare parken.

Volgens Hedwig Verhaegen is er voor zo’n maatregel een ‘gigantisch draagvlak bij de bevolking’. De eerste initiatieven in Vlaanderen tonen volgens hem ook dat er voor zo’n rookverbod in en rond bijvoorbeeld speeltuinen geen strenge regels of controles nodig zijn. ‘Als je ouders uitlegt dat je daarmee verhindert dat jongeren zelf beginnen roken, respecteren ze het rookverbod. Want het laatste wat de meeste rokende ouders willen, is dat hun kinderen ook verslaafd geraken aan de sigaret’.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2021, 14:07   #1373
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Demir voert rook- en vuurverbod in Vlaamse bossen en natuurgebieden in

Er wordt in het najaar een algemeen en permanent rook- en vuurverbod ingevoerd in alle Vlaamse bossen en natuurgebieden. Dat heeft Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) beslist, zo melden de kranten van Mediahuis.

https://www.hln.be/binnenland/demir-...n-in~afa0ef69/

Goed zo. Want waar denk je dat die peuken hun peuken weggooien in de natuur? Yep, zo maar op de grond.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2021, 14:26   #1374
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Goed zo. Want waar denk je dat die peuken hun peuken weggooien in de natuur? Yep, zo maar op de grond.
Misschien maar ge er maar vanuit dat marginale voetbalhooligans en ander schorremorrie niet direct behoren tot de natuurwandelaars. Die wandelen eerder op de zeedijk en of in de straten van Durbuy.

Wie gaat wandelen in een natuurgebied moet meestal geen lessen meer krijgen aangaande natuurbehoud.
Volgens mij zal 99 % van die mensen al zeker geen kettingroker zijn.

Maar ja politici zijn heel wereldvreemde mensen.

Ze zou misschien beter een verbod instellen op spuwen op straat zoals dat in bepaalde wijken schering en inslag is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 september 2021 om 14:32.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2021, 17:27   #1375
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Demir voert rook- en vuurverbod in Vlaamse bossen en natuurgebieden in

Er wordt in het najaar een algemeen en permanent rook- en vuurverbod ingevoerd in alle Vlaamse bossen en natuurgebieden. Dat heeft Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) beslist, zo melden de kranten van Mediahuis.

https://www.hln.be/binnenland/demir-...n-in~afa0ef69/

Goed zo. Want waar denk je dat die peuken hun peuken weggooien in de natuur? Yep, zo maar op de grond.
Aan iedere boom een camera ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2021, 17:46   #1376
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Misschien maar ge er maar vanuit dat marginale voetbalhooligans en ander schorremorrie niet direct behoren tot de natuurwandelaars. Die wandelen eerder op de zeedijk en of in de straten van Durbuy.

Wie gaat wandelen in een natuurgebied moet meestal geen lessen meer krijgen aangaande natuurbehoud.
Volgens mij zal 99 % van die mensen al zeker geen kettingroker zijn.

Maar ja politici zijn heel wereldvreemde mensen.

Ze zou misschien beter een verbod instellen op spuwen op straat zoals dat in bepaalde wijken schering en inslag is.
Dat spuwen op straat heeft eerder te maken met manieren hebben.

Hondjes en honden mogen op straat pissen. De poepzakjes dienen enkel als dat beest moet kakken. En ze zijn met veel. Ik zie ze elke dag.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2021, 20:02   #1377
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Prima zelfs , en betrappen ze een pyromaan , een aangepaste straf:
Laat die heel dat bos op eigen kosten vernieuwen , en levenslang onderhouden !!
Heeft die meer bossen of pleinen opgefikt , dan komen die extra bij de straf !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 04:53   #1378
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

https://www.google.com/search?q=siga...hrome&ie=UTF-8

https://www.google.com/search?q=siga...hrome&ie=UTF-8

Voor wie denkt dat het recht op de eigen verslaving boven alles staat gaande van volksgezondheid over duizenden doden per jaar naar... het bovenvermeldde...
is natuurlijk geen enkel argument voldoende.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 20:02   #1379
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Misschien maar ge er maar vanuit dat marginale voetbalhooligans en ander schorremorrie niet direct behoren tot de natuurwandelaars. Die wandelen eerder op de zeedijk en of in de straten van Durbuy.

Wie gaat wandelen in een natuurgebied moet meestal geen lessen meer krijgen aangaande natuurbehoud.
Volgens mij zal 99 % van die mensen al zeker geen kettingroker zijn.

Maar ja politici zijn heel wereldvreemde mensen.

Ze zou misschien beter een verbod instellen op spuwen op straat zoals dat in bepaalde wijken schering en inslag is.
Ik veronderstel dat de regeling gekomen is na twee vaststellingen:
- bosbranden, hoe kunnen die nu veroorzaakt zijn?
- boswachters zien vervuiling door peuken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 21:41   #1380
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Misschien maar ge er maar vanuit dat marginale voetbalhooligans en ander schorremorrie niet direct behoren tot de natuurwandelaars. Die wandelen eerder op de zeedijk en of in de straten van Durbuy.

Wie gaat wandelen in een natuurgebied moet meestal geen lessen meer krijgen aangaande natuurbehoud.
Volgens mij zal 99 % van die mensen al zeker geen kettingroker zijn.

Maar ja politici zijn heel wereldvreemde mensen.

Ze zou misschien beter een verbod instellen op spuwen op straat zoals dat in bepaalde wijken schering en inslag is.


Meer, politici zijn voorbeelden voor het "gepeupel".
Moeten we eens een paar "illuster voorbeelden" opnoemen of is het niet nodig ......?
Richt eerst een die heksenjacht naar het vele geld dat verdwijnt via die "illustere voorbeelden" daar zullen we met z'n allen beter van worden.

En nu terug naar het "gepeupel" wat dacht je van al die kauwgum die op straat plakt?
Een roetfilter voor de rokers is ook al een denkpiste?

En al die vuilaards die in huurappartementen wonen, ook die van de overheid, wat gaan we daar met doen?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 3 september 2021 om 21:42.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be