Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2020, 10:32   #5301
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Neen, ik vind het pas efficiënt als genoeg geweld gebruikt wordt en dat het probleem wegvaagt is. Nazi Duitsland was gewoon niet efficiënt genoeg bezig. Dat heb ik in andere draden al uitgelegd.
Moet lukken dat ik dit gesprek heb gevoerd met een andere techneut. We zijn tot de conclusie gekomen dat Nazi Duitsland beter "kantel-treinwagons" had gebruikt om de joden naar de uitroeingskampen te transporteren. Bij aankomst, gewoon de "ongewensten" (niet alleen joden waren een doelgroep hoor)in enorme vleesmolens te kieperen en er gewoon varkensvoer van te maken. Geen gaskamers, geen verbrandingsovens meer nodig. En wie weet, met genoeg jodenkoeken, dat de varkens kosjer zouden worden.


Volgens mij was dat een 'één-tweetje' met patrickve.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2020, 23:26   #5302
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Volgens mij was dat een 'één-tweetje' met patrickve.
Dan bent u mis. Ik heb uitgezonderd een paar PM'tjes ivm Fukushima geen contact met PVE.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 03:25   #5303
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, uw argumentatie dat de Vrijheidsstrijders geniale raketbouwers zijn valt of staat met de mogelijkheden tot importeren van Iraanse raketten.
nee , juist niet omdat ze in staat zijn tot zelfbouw
Citaat:
Zijn Palestijnen dan door enige staat in het Midden Oosten gewenst? Dat u en andere sneeuwvlokjes een ander idee hebben weten mensen met 3 samenwerkende hersencellen wel.
Het is een onzin verhaal , palestijnen willen gewoon blijven waar ze zijn ze bieden zich niet aan om te worden opgenomen.
Citaat:
Hoe u redeneert maakt noch voor Israël, noch voor de vrijheidsstrijders, noch voor de onschuldige Palestijnse burger 1 neuk verschil.
hetzelfde gaat voor uw redeneringen op .
Citaat:
Definieer ramp eens.
Definieer succes eens.
Nee
Citaat:
Dank u om mijn standpunt kracht bij te zetten. De sterkste (groep) bepaald wie er wint.
meestal wint er helemaal niemand , daarom vind ik dat standpunt onzinnig.


Citaat:
Dat riedeltje weer. U hebt al een tijd geleden toegegeven dat het onmogelijk is een brave Palestijn te onderscheiden is van een vrijheidsstrijder, omdat die vrijheidsstrijder alle moeite doet om zich te verbergen tussen de brave Palestijnen.
klopt niet en heb ik ook zeker niet zo gezegd. U sleept dat idee er steeds bij als een soort rechtvaardiging voor de inzet van dodelijk geweld. "We kunnen het verschil niet zien (wat vaak niet eens kopt)dus knallen maar "
Vrouwen kan men herkennen , dat zijn geen strijders
kinderen ook niet
bejaarden ook niet

Israelische militairen en militaire installaties in Israel bevinden zich ook tussen burgers , de raket schieters kunnen dus dezelfde claim maken, als er burgers omkomen in Israel.
Citaat:
Neen, ik vind het pas efficiënt als genoeg geweld gebruikt wordt en dat het probleem wegvaagt is. Nazi Duitsland was gewoon niet efficiënt genoeg bezig. Dat heb ik in andere draden al uitgelegd.
Nee de nazi's gebruikten duidelijk extreem geweld , en het mislukte volledig.
Citaat:
Nee, dat beweert u. Officieel probeert Israël zich te beschermen tegen "de vrijheidsstrijders". Dat het doel van die vrijheidsstrijders geen vrijheid betreft, maar de uitroeiing van een religieuze minderheid, is een ander verhaal.
Een onjuist ander verhaal. U vertaalt al het verzet tegen de Israëlische wurggreep en geweld naar de wens een religieuze minderheid uit te roeien.
Alsof men de blokkade en bezetting helemaal niet als vrijheidsbeperkend ziet.
En wanneer ze zeggen vrijheid te willen dan doen ze net alsof.
De realiteit onder de gazanen en de strijders is zeker tegenwoordig de allesoverheersende wens om vrij te zijn.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 06:50   #5304
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

"Zeker is dat Israel men soms doelbewust burgers treft."

Citaat:
Nee, dat beweert u
Er zijn vrouwen gedood tijdens demonstraties door snipers en andere duidelijk niet strijders



of


Ik neem aan dat er geen blinden tussen de snipers zaten.
Merkwaardig dat u plotseling kinderlijk naief denkt dat Israel nooit bewust burgers treft.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 06:52   #5305
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
tijdens demonstraties
Uw fotos zijn van invasiepogingen.

Ze mogen van geluk spreken dat ze niet allemaal dood zijn.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 11:09   #5306
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
nee , juist niet omdat ze in staat zijn tot zelfbouw
Bedankt om dus te bevestigen dat de Vrijheidsstrijders hun eigen raketten niet bouwen. Was het niet u die ergens anders schreef dat er niks moeilijk aan is, en dat u in het verleden ook al raketten had gebouwd als uitgegroeide hobby?
Dus is er een levendige import van raketten. Zouden die dan toch uit Iran komen?
Citaat:
Het is een onzin verhaal , Palestijnen willen gewoon blijven waar ze zijn ze bieden zich niet aan om te worden opgenomen.
Tof, wat u hier nu probeert te verkopen is dat "een Palestijn, of groepje Palestijnen" sowieso een Souvereine staat vormen, waar ze ook zijn.
Citaat:
Hetzelfde gaat voor uw redeneringen op .
Het verschil tussen ons is dat ik de realiteit zoals ik die zie niet probeer te ontkennen.
Citaat:
Nee meestal wint er helemaal niemand , daarom vind ik dat standpunt onzinnig.
Hmm, dus u gaat beweren dat de strijd tegen apartheid door beide partijen verloren is?
Citaat:
klopt niet en heb ik ook zeker niet zo gezegd.
Dus, hoe herkent men een Vrijheidsstrijder van zijn civiele buurman?
Het obligate Arafatsjaaltje rond het gezicht van de vrijheidsstrijder misschien? Zo'n zelfde sjaaltje als rond buurmans hals.
Citaat:
U sleept dat idee er steeds bij als een soort rechtvaardiging voor de inzet van dodelijk geweld. "We kunnen het verschil niet zien (wat vaak niet eens kopt)dus knallen maar "
Ik rechtvaardig niets, dat doet het enige recht wel. Daar heb ik zelfs niets in te zeggen.
Citaat:
Vrouwen kan men herkennen , dat zijn geen strijders
Ik leg deze effe voor aan mijn echtgenote. Nadat ze uitgelachen was, gaf ze me dit idee.
Een paar voorbeelden.
Eentje die geschiedkundig een analogie zou kunnen vormen met de Gazanen.
Glorieus Frankrijk op zijn best.
Of dit Aziatisch pareltje uit het verleden.
Sovjet voorbeeld, kan je toch weinig op tegen hebben.
Een heel nest in 1 keer.
En dan een Palestijnse heldin.
Of doen we het in 1 keer met een hele bende?
Citaat:
kinderen ook niet
Afhankelijk van de bron is de bovenstaande Palestijnse heldin ook nog een kind.
En natuurlijk
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171029_03158924
Citaat:
bejaarden ook niet
Er is een verschil tussen bejaarden hoor. Mijn vader is bejaard en tot niet veel meer in staat wegens een slecht genezen gebroken rug. Mijn schoonmoeder, die een decade ouder is, die gaat nog mee jagen in ruw terrein. Denk je dat die dame veel problemen zou hebben met het hanteren van een geweer?(en al zeker om haar kinderen, kleinkinderen en klein-kleinkinderen te beschermen.)
Oeps, ze is niet alleen een bejaarde, maar ook nog eens een vrouw. En schandalig genoeg, een nominaal christen.
Citaat:
Israëlische militairen en militaire installaties in Israel bevinden zich ook tussen burgers , de raket schieters kunnen dus dezelfde claim maken, als er burgers omkomen in Israel.
Als u het verschil niet kan zien tussen een Israëli soldaat in dienst, en een Israëli burger die ook een reservist is, is er een ferm probleem met uw zicht.
En natuurlijk, van de raketten der vrijheidsstrijders is niets zeker, ook niet dat ze de grond gaan raken.
Citaat:
Nee de nazi's gebruikten duidelijk extreem geweld , en het mislukte volledig.
Zoals ik al beschreef, niet goed genoeg. Als we WOII gebruiken als voorbeeld, de VS gebruikte 2 atoombommen. Dat was wel genoeg extreem geweld.
Citaat:
Een onjuist ander verhaal. U vertaalt al het verzet tegen de Israëlische wurggreep en geweld naar de wens een religieuze minderheid uit te roeien.
Het is maar 1 deel van het verhaal. Een ander deel is dat de leiders van de vrijheidsstrijders (en in dit geval ook de civiele leiding van Gaza) er baat bij hebben om hun macht te bestendigen.
Citaat:
Alsof men de blokkade en bezetting helemaal niet als vrijheidsbeperkend ziet.
Iedereen die een rol toiletpapier veilig kan bedienen snapt dat leven in gaza geen pretje is, en dat die blokkade alvast geen cadeau is. Ja, zelfs ik schrijf dat. Maar dat de Israëli leiding die blokkade aan hun burgers verkoopt als "voor hun bescherming", dat is ook niet te ontkennen.
Citaat:
En wanneer ze zeggen vrijheid te willen dan doen ze net alsof.
De realiteit onder de Gazanen en de strijders is zeker tegenwoordig de allesoverheersende wens om vrij te zijn.
We gaan even iets heel duidelijk vragen. De hoofdmoot van de Gazaanse vrijheidsstrijders, zijn dat moslims of niet?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2020, 11:10   #5307
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Uw fotos zijn van invasiepogingen.

Ze mogen van geluk spreken dat ze niet allemaal dood zijn.
Israël heeft alvast de middelen om zo'n groep vredige en onschuldige persmensen, medici, vrouwen en kinderen weg te vagen , op zo'n grondige manier dat er zelfs geen restjes meer op te ruimen zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2020, 22:27   #5308
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bedankt om dus te bevestigen dat de Vrijheidsstrijders hun eigen raketten niet bouwen. Was het niet u die ergens anders schreef dat er niks moeilijk aan is, en dat u in het verleden ook al raketten had gebouwd als uitgegroeide hobby?
Dus is er een levendige import van raketten. Zouden die dan toch uit Iran komen?
Omdat ik weet dat ze eenvoudig zelf te maken zijn weet ik dat Iran niet noodzakelijk is voor het verkrijgen van die dingen .
van 30% van de op Israel afgevuurde raketten weet men niet door welke organisatie ze zijn afgevuurd. Dat hamas wat spullen uit Iran kan binnenhalen is wel logisch maar voor andere groeperingen betwijfel ik dat . Ook weer een aanwijzing voor zelfbouw . Voor Israel komt het heel goed uit om te beweren dat Iran de grote leverancier is.

Citaat:
Tof, wat u hier nu probeert te verkopen is dat "een Palestijn, of groepje Palestijnen" sowieso een Souvereine staat vormen, waar ze ook zijn.
nee, waar ze nu zitten zijn ze dat.

Citaat:
Het verschil tussen ons is dat ik de realiteit zoals ik die zie niet probeer te ontkennen.
Wat u ziet is dat wat u voorgeschoteld krijgt


Citaat:
Dus, hoe herkent men een Vrijheidsstrijder van zijn civiele buurman?
Het obligate Arafatsjaaltje rond het gezicht van de vrijheidsstrijder misschien? Zo'n zelfde sjaaltje als rond buurmans hals.
Wanneer je burgerslachtoffers wil voorkomen , schiet je alleen op figuren waarvan je zeker weet dat het GEEN burgers zijn. Gaat men op de gok lopen knallen dan bestaat er geen excuus.


Hamas en andere organisaties nemen geen vrouwen als strijders , en geven hen ook geen training , het zijn geen strijders.
Een burger die een geweer bedient is nog steeds geen militair .
Citaat:
Er is een verschil tussen bejaarden hoor. Mijn vader is bejaard en tot niet veel meer in staat wegens een slecht genezen gebroken rug. Mijn schoonmoeder, die een decade ouder is, die gaat nog mee jagen in ruw terrein. Denk je dat die dame veel problemen zou hebben met het hanteren van een geweer?(en al zeker om haar kinderen, kleinkinderen en klein-kleinkinderen te beschermen.)
Oeps, ze is niet alleen een bejaarde, maar ook nog eens een vrouw. En schandalig genoeg, een nominaal christen.

Als u het verschil niet kan zien tussen een Israëli soldaat in dienst, en een Israëli burger die ook een reservist is, is er een ferm probleem met uw zicht.
Ik zie dat verschil wel , maar voor Israel is ook de schoonmaker van een hamas kantoor een strijder wanneer deze in zijn vrije tijd protesteert. 16 jarigen kunnen ook strijders zijn . Iedereen die iets onderneemt tegen de blokkade is eigenlijk terrorist en strijder . In de westbank vallen palestijnse burgers allemaal onder militair recht !!!
+ Er zijn in Israel genoeg militairen in dienst die zich tussen burgers bevinden+ militaire infrastructuur .


Citaat:
Zoals ik al beschreef, niet goed genoeg. Als we WOII gebruiken als voorbeeld, de VS gebruikte 2 atoombommen. Dat was wel genoeg extreem geweld.
Daar valt nog heel veel over te zeggen, ga ik hier niet doen. De politici vonden dat ze gewonnen hadden , maar de familieleden van de Amerikaanse slachtoffers niet bepaald.

Citaat:
Het is maar 1 deel van het verhaal. Een ander deel is dat de leiders van de vrijheidsstrijders (en in dit geval ook de civiele leiding van Gaza) er baat bij hebben om hun macht te bestendigen.
Macht hebben ze nauwelijks , ze zijn nergens echt de baas en ze willen dat de blokkade stopt , dat blijkt ook uit hun handelen. Ze waren bv bereid om te gaan samenwerken met de PA om een einde te maken aan de blokkade.

Citaat:
Iedereen die een rol toiletpapier veilig kan bedienen snapt dat leven in gaza geen pretje is, en dat die blokkade alvast geen cadeau is. Ja, zelfs ik schrijf dat. Maar dat de Israëli leiding die blokkade aan hun burgers verkoopt als "voor hun bescherming", dat is ook niet te ontkennen.
klopt

Citaat:
We gaan even iets heel duidelijk vragen. De hoofdmoot van de Gazaanse vrijheidsstrijders, zijn dat moslims of niet?
Een retorische vraag is dit
maar vooruit , ja dat zijn moslims
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 05:52   #5309
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Omdat ik weet dat ze eenvoudig zelf te maken zijn weet ik dat Iran niet noodzakelijk is voor het verkrijgen van die dingen .
van 30% van de op Israel afgevuurde raketten weet men niet door welke organisatie ze zijn afgevuurd. Dat hamas wat spullen uit Iran kan binnenhalen is wel logisch maar voor andere groeperingen betwijfel ik dat . Ook weer een aanwijzing voor zelfbouw .
Het verschil blijft dat elke raket gelanceerd, elke mortier afgevuurd, elke rush op een grensafbakening (jaja die volgens u niet van tel is) koren op de molen van de lokale politici is. Van alle betrokken partijen.
Citaat:
Voor Israel komt het heel goed uit om te beweren dat Iran de grote leverancier is.
De ironie wil dat Iran dat zelf beweert.
Citaat:
nee, waar ze nu zitten zijn ze dat.
Tof. Ik stel voor dat u het eens meedeelt aan de volgende landen. ze horen u al afkomen.
Citaat:
Palestijnen willen gewoon blijven waar ze zijn ze bieden zich niet aan om te worden opgenomen.
  • Syria 552,000 registered refugees only
  • Chile 500,000 Lebanon
  • 174,000 and/or 458,369 registered refugees
  • Saudi Arabia 400,000
  • Qatar 295,000
  • United States 255,000
  • United Arab Emirates 91,000
  • Germany 80,000
  • Kuwait 80,000
  • Egypt 70,000[
  • El Salvador 70,000
  • Brazil 59,000
  • Libya 59,000
  • Iraq 57,000
  • Canada 50,975
  • Yemen 29,000
  • Honduras 27,000–200,000
  • United Kingdom 20,000
  • Peru 15,000
  • Mexico 13,000
  • Colombia 12,000
  • Netherlands 9,000–15,000
  • Australia 7,000
  • Sweden 7,000
  • Algeria 4,030
Citaat:
Wanneer je burgerslachtoffers wil voorkomen , schiet je alleen op figuren waarvan je zeker weet dat het GEEN burgers zijn. Gaat men op de gok lopen knallen dan bestaat er geen excuus.
Vertel dat tegen de raketlanceerders, mortiergranaatafvuurders en zelfontploffers. Nog niet te spreken over de molotovvliegers en Thaise lampionoplaters. Als dat niet op de "gok" aanvallen zijn, dan weet ik het ook niet meer.
Jaja "ze kunnen niet anders". We kennen het riedeltje. Dan zijn de messentrekkers, stenengooiers en de zeldzaam geworden zelfontploffers wel een pak gerichter. Maar, dan begrijp ik de keuze van die hun doelwitten in veel gevallen niet.
Citaat:
Hamas en andere organisaties nemen geen vrouwen als strijders
En dat is eerlijk, positief, modern?
Maar wat Hamas en soortgelijke doen of niet doen, maakt niet dat vrouwen geen strijders (soldaten) kunnen zijn. En dat was wat u blatant schreef nietwaar.
Citaat:
Vrouwen kan men herkennen , dat zijn geen strijders
De 2 laatste van mijn links gaan duidelijk over Palestijnse vrouwen die het tegendeel aantonen.
Citaat:
, en geven hen ook geen training ,
Als ik het "globaal" bekijk, zijn er wel meer die vrouwen geen opleiding willen laten genieten. Maar om dat als "sterk punt" aan te halen, waw. Opleiding geven, laat maar, bomgordels, geen probleem.
Citaat:
het zijn geen strijders.
Baarmoeders dan?
Citaat:
Een burger die een geweer bedient is nog steeds geen militair .
Een jonge vrouw (of kind naar gelang de bron) die vrijwillig in een menigte ontploft, die noemt u dan ook martelares, maar zeker geen strijdster.
Citaat:
Ik zie dat verschil wel , maar voor Israel is ook de schoonmaker van een hamas kantoor een strijder wanneer deze in zijn vrije tijd protesteert. 16 jarigen kunnen ook strijders zijn . Iedereen die iets onderneemt tegen de blokkade is eigenlijk terrorist en strijder .
De leden van de CCC hier in Blegië waren ook maar gewoon burgers hoor.
Citaat:
In de Westbank vallen Palestijnse burgers allemaal onder militair recht !!!
Hamas , Gaza, niet hetzelfde als de West Oever.
Citaat:
+ Er zijn in Israel genoeg militairen in dienst die zich tussen burgers bevinden+ militaire infrastructuur .
Daarom dat men er raketten op afvuurt die een set dobbelstenen of een paar gebeden als richtmechanisme hebben.
Citaat:
Daar valt nog heel veel over te zeggen, ga ik hier niet doen. De politici vonden dat ze gewonnen hadden , maar de familieleden van de Amerikaanse slachtoffers niet bepaald.
Dat is visa versa hoor. Dat noemt men oorlog. Een oorlog is pas gewonnen als de tegenpartij dat duidelijk maakt.
Citaat:
Macht hebben ze nauwelijks , ze zijn nergens echt de baas en ze willen dat de blokkade stopt , dat blijkt ook uit hun handelen. Ze waren bv bereid om te gaan samenwerken met de PA om een einde te maken aan de blokkade.
Oh, Hamas is niet de civiele leiding binnen Gaza?
Citaat:
Een retorische vraag is dit
maar vooruit , ja dat zijn moslims
Dan heb ik een verrassing voor u. Moslims hangen de Islam aan als religie. En Islam staat voor onderwerping aan Allah. Niet al te veel vrijheid hoor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 15:55   #5310
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het verschil blijft dat elke raket gelanceerd, elke mortier afgevuurd, elke rush op een grensafbakening (jaja die volgens u niet van tel is) koren op de molen van de lokale politici is. Van alle betrokken partijen.
Dat betwijfel ik , hamas heeft al vaak genoeg geprobeerd raketaanvallen door andere partijen te stoppen.

Citaat:
De ironie wil dat Iran dat zelf beweert.
o ja ? waar dan ?
Citaat:
Tof. Ik stel voor dat u het eens meedeelt aan de volgende landen. ze horen u al afkomen.
  • Syria 552,000 registered refugees only
  • Chile 500,000 Lebanon
  • 174,000 and/or 458,369 registered refugees
  • Saudi Arabia 400,000
  • Qatar 295,000
  • United States 255,000
  • United Arab Emirates 91,000
  • Germany 80,000
  • Kuwait 80,000
  • Egypt 70,000[
  • El Salvador 70,000
  • Brazil 59,000
  • Libya 59,000
  • Iraq 57,000
  • Canada 50,975
  • Yemen 29,000
  • Honduras 27,000–200,000
  • United Kingdom 20,000
  • Peru 15,000
  • Mexico 13,000
  • Colombia 12,000
  • Netherlands 9,000–15,000
  • Australia 7,000
  • Sweden 7,000
  • Algeria 4,030
maar u claimt steeds dan niemand ze wil hebben !!

Citaat:
Vertel dat tegen de raketlanceerders, mortiergranaatafvuurders en zelfontploffers. Nog niet te spreken over de molotovvliegers en Thaise lampionoplaters. Als dat niet op de "gok" aanvallen zijn, dan weet ik het ook niet meer.
Het grote verschil is dat zij onder een blokkade/ bezetting leven. Ook veroorzaakt het Israelische optreden dodelijke slachtoffers en de lampionnen niet, dat vind ik een groot verschil, ongeacht intentie . Gazanen kunnen niet gerichter schieten dan wat ze al doen.
Citaat:
Jaja "ze kunnen niet anders". We kennen het riedeltje. Dan zijn de messentrekkers, stenengooiers en de zeldzaam geworden zelfontploffers wel een pak gerichter. Maar, dan begrijp ik de keuze van die hun doelwitten in veel gevallen niet.

En dat is eerlijk, positief, modern?
Maar wat Hamas en soortgelijke doen of niet doen, maakt niet dat vrouwen geen strijders (soldaten) kunnen zijn. En dat was wat u blatant schreef nietwaar.

De 2 laatste van mijn links gaan duidelijk over Palestijnse vrouwen die het tegendeel aantonen.
Er zijn maar heel weinig vrouwelijke strijders in Gaza , dat valt te verwaarlozen.
Citaat:
Als ik het "globaal" bekijk, zijn er wel meer die vrouwen geen opleiding willen laten genieten. Maar om dat als "sterk punt" aan te halen, waw. Opleiding geven, laat maar, bomgordels, geen probleem.
Baarmoeders dan?
Wat heeft dat te maken met deze discussie?

Citaat:
Een jonge vrouw (of kind naar gelang de bron) die vrijwillig in een menigte ontploft, die noemt u dan ook martelares, maar zeker geen strijdster.
Dat is een wanhopige burger.


Citaat:
Hamas , Gaza, niet hetzelfde als de West Oever.
Beide zijn onderdeel van de door Israel bezette Palestijnse gebieden.
[quote]
Daarom dat men er raketten op afvuurt die een set dobbelstenen of een paar gebeden als richtmechanisme hebben. De claim dat strijders zich onder de bevolking bevinden is hypocriet.
Citaat:
Dat is visa versa hoor. Dat noemt men oorlog. Een oorlog is pas gewonnen als de tegenpartij dat duidelijk maakt.
De technische betekenis van oorlog boeit mij niet.
Citaat:
Oh, Hamas is niet de civiele leiding binnen Gaza?
Ook dan hebben ze nauwelijks macht , al hun voorzieningen worden ook telkens platgegooit.
Citaat:
Dan heb ik een verrassing voor u. Moslims hangen de Islam aan als religie. En Islam staat voor onderwerping aan Allah. Niet al te veel vrijheid hoor.
De strijders zijn moslims , so what ? wat is uw punt ?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 23 maart 2020 om 15:58.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 16:13   #5311
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat betwijfel ik , hamas heeft al vaak genoeg geprobeerd raketaanvallen door andere partijen te stoppen.
geprobeerd, maar niet hard genoeg, en telkens krijgen ze een veel straffer antwoord uit Israël. Zou het dan niet eens tijd zijn voor Hamas een conclusie te trekken en iets echt aan de situatie te willen veranderen?
Citaat:
o ja ? waar dan ?
https://www.aljazeera.com/indepth/op...150509789.html
Citaat:
maar u claimt steeds dan niemand ze wil hebben !!
Ik claim dat de Arabische Liga in verhouding weinig moeite voor doet om de Palestijnen te helpen. Net genoeg om de wonde in Israëls bestaan bloedend te houden.
Citaat:
Het grote verschil is dat zij onder een blokkade/ bezetting leven. Ook veroorzaakt het Israelische optreden dodelijke slachtoffers en de lampionnen niet, dat vind ik een groot verschil, ongeacht intentie . Gazanen kunnen niet gerichter schieten dan wat ze al doen.
En zoals ik al schreef, het enige dat dit ongericht, ineffectief aanvallen
voor elkaar krijgt is een perfecte "reden" om het kiesvee te bespelen met het gevaar van de tegenpartij. Dat Israël het gewoon veel groffer kan aanpakken is een stuk van het verhaal.
Citaat:
Er zijn maar heel weinig vrouwelijke strijders in Gaza , dat valt te verwaarlozen.
Citaat:
Dat is een wanhopige burger.
En zoals ik al schreef, dat maakt het beter of zo? Maar het is duidelijk, vrouwen in Gaza mogen van u geen krijgster of soldate zijn.
Citaat:
Wat heeft dat te maken met deze discussie?
Alles. U kan uw andere prachtconclusie er direct achter plakken.
Citaat:
De strijders zijn moslims , so what ? Wat is uw punt ?
De islam staat voor extreme vrouwvriendelijkheid en gelijke behandeling voor iedere mens op aarde.
Citaat:
Beide zijn onderdeel van de door Israel bezette Palestijnse gebieden.
Compleet verschillende situatie. Israël wil niets weten van Gaza. Niets horen, niets zien, gewoon negeren.
De West Oever, de methode waarop Israël de langzaamaan absorptie van dat gebied aanpakt is gewoon onterend.
Citaat:
De technische betekenis van oorlog boeit mij niet.
Het komt u dan ook slecht uit nietwaar.
Citaat:
Ook dan hebben ze nauwelijks macht , al hun voorzieningen worden ook telkens platgegooit.
Toch lukken ze er regelmatig in raketten per dozijn richting Israël te schieten en te jubelen als er eentje de grond raakt.
Het ene bericht bejubeld u de huisvlijt en creativiteit van de Gazanen als het op het bouwen van die rakketten aankomt, maar als u er op gewezen wordt dat die huisvlijt alleen ten koste kan zijn van materialen nodig voor wederopbouw (die toch naar de kloten gebombardeerd wordt na een raketaanval op Israël), dan is het plots een ander verhaal, en is het de extreme creativiteit qua smokkelen die de vrijheidsstrijders voorziet van wapens.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 13:59   #5312
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
geprobeerd, maar niet hard genoeg,
Dat is soms maanden lang gelukt , maar helpt niets.
Citaat:
en telkens krijgen ze een veel straffer antwoord uit Israël. Zou het dan niet eens tijd zijn voor Hamas een conclusie te trekken en iets echt aan de situatie te willen veranderen?
Zij kunnen bitter weinig veranderen , daarvoor moeten we toch echt in Washington of Tel Aviv zijn.
U hoeft mij niet te vertellen dat Iran hamas steunt. Mijn claim was dat er maar bitter weinig raketten uit Iran gebruikt worden.

Citaat:
Ik claim dat de Arabische Liga in verhouding weinig moeite voor doet om de Palestijnen te helpen. Net genoeg om de wonde in Israëls bestaan bloedend te houden.
Ik denk zo veel als dat de machthebbers in de wereld toelaten.
Citaat:
En zoals ik al schreef, het enige dat dit ongericht, ineffectief aanvallen
voor elkaar krijgt is een perfecte "reden" om het kiesvee te bespelen met het gevaar van de tegenpartij.
Dat klinkt als volledige onderwerping aan Israel . Bovendien vergeet u dat hamas niet zomaar 'raketten' dat is vaak na Israëlische provocaties.
De alsmaar voortdurende omstandigheden in Gaza (bv ook het grote tekort an medicijnen) zorgen voor wanhoop en woede en dat zorgt voor een reactie , effectief of niet. Die blokkade/bezetting is het probleem en niet datgene wat er logischerwijs uit voort komt. Hoe groot de wanhoop is blijkt wel uit het aantal zelfmoorden (wat niet mag volgens koran) dat we tegenwoordig in gaza zien.
Citaat:
En zoals ik al schreef, dat maakt het beter of zo? Maar het is duidelijk, vrouwen in Gaza mogen van u geen krijgster of soldate zijn.
Dat mogen ze wel , en ze zijn het ook , maar niet veel
Citaat:
Alles. U kan uw andere prachtconclusie er direct achter plakken.
We hadden het niet over de hoeveelheid vrijheid van islamieten.
Citaat:
De islam staat voor extreme vrouwvriendelijkheid en gelijke behandeling voor iedere mens op aarde.
In het land met de meeste islamieten ter wereld zijn vrouwen gelijk aan mannen. Dit soort uitspraken zijn veel te algemeen.

Citaat:
Compleet verschillende situatie. Israël wil niets weten van Gaza. Niets horen, niets zien, gewoon negeren.
maar dat kan niet als gevolg van hun eigen optreden . En waarom zouden we exclusief kijken naar wat Israel wil.


Citaat:
Toch lukken ze er regelmatig in raketten per dozijn richting Israël te schieten en te jubelen als er eentje de grond raakt.
Het ene bericht bejubeld u de huisvlijt en creativiteit van de Gazanen als het op het bouwen van die rakketten aankomt, maar als u er op gewezen wordt dat die huisvlijt alleen ten koste kan zijn van materialen nodig voor wederopbouw (die toch naar de kloten gebombardeerd wordt na een raketaanval op Israël), dan is het plots een ander verhaal, en is het de extreme creativiteit qua smokkelen die de vrijheidsstrijders voorziet van wapens.
Het recht op zelfverdediging gaat voor Gaza blijkbaar niet op , die moeten al hun geld steken in de wederopbouw van dat wat Israel gesloopt heeft. De partij die de schade aanricht is de schuldige, ongeacht het verloop van schade herstel.
En nogmaals , die raketten worden vaak afgeschoten als reactie op Israelische provocaties
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 14:18   #5313
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat is soms maanden lang gelukt , maar helpt niets. Zij kunnen bitter weinig veranderen , daarvoor moeten we toch echt in Washington of Tel Aviv zijn.
Niemand stopt u daar naar toe te gaan. oh jawel, een virus stopt u nu.
Citaat:
U hoeft mij niet te vertellen dat Iran hamas steunt. Mijn claim was dat er maar bitter weinig raketten uit Iran gebruikt worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere
Voor Israel komt het heel goed uit om te beweren dat Iran de grote leverancier is.
Wat is het nu? Maar kom, we gaan uw laatste draai volgen.
Dan is de hoofdmoot van de munitie gebruikt door de vrijheidsstrijders eigen makelij. Blijkbaar is de blokkade niet streng genoeg dan. Ik zal het doorgeven aan de Israëli overheid.
Citaat:
Ik denk zo veel als dat de machthebbers in de wereld toelaten.
Tjiens, wat probeer ik al sinds het begin duidelijk te maken. De Palestijnen zijn niet meer dan een pasmunt, een doorn in de zij van Israël, waar die moet blijven zitten om Israël te laten bloeden.
Citaat:
Dat klinkt als volledige onderwerping aan Israel . Bovendien vergeet u dat hamas niet zomaar 'raketten' dat is vaak na Israëlische provocaties.
De alsmaar voortdurende omstandigheden in Gaza (bv ook het grote tekort an medicijnen) zorgen voor wanhoop en woede en dat zorgt voor een reactie , effectief of niet. Die blokkade/bezetting is het probleem en niet datgene wat er logischerwijs uit voort komt. Hoe groot de wanhoop is blijkt wel uit het aantal zelfmoorden (wat niet mag volgens koran) dat we tegenwoordig in gaza zien.
Kip en ei problematiek. Maar u gaat net zover terug om uw gelijk te halen, geen uur verder.
Citaat:
Dat mogen ze wel , en ze zijn het ook , maar niet veel
Niet veel? 1 van de artikels gaat over een hele meute strijdlustige Gazaanse vrouwen. Maar dat zijn alvast geen soldates, niet volgens u, niet volgens Hamas en alvast niet volgens de Islamitische geplogenheden.
Citaat:
We hadden het niet over de hoeveelheid vrijheid van islamieten.
Het is er wel direct relevant mee, en al helemaal met hoeveel vrijheid de Islam aan niet moslims laat.
Citaat:
In het land met de meeste islamieten ter wereld zijn vrouwen gelijk aan mannen. Dit soort uitspraken zijn veel te algemeen.
Er is een verschil tussen een land en een religie. Maar u zal toch moeten toegeven, de meest diep religieuze landen zijn echt toonbeelden van gelijkheid voor vrouwen. Saoedi Arabië heeft net een totale omwenteling gekend, vrouwen mogen nu zelfs met een auto rijden...
Citaat:
maar dat kan niet als gevolg van hun eigen optreden . En waarom zouden we exclusief kijken naar wat Israel wil.
U moet daar helemaal niet naar kijken. En dat Israël niet blij is met de Gazaanse vrijheidsstrijders is wel duidelijk.
Citaat:
Het recht op zelfverdediging gaat voor Gaza blijkbaar niet op , die moeten al hun geld steken in de wederopbouw van dat wat Israel gesloopt heeft.
Maar dat doen ze niet, anders zouden we niet regelmatig mogen genieten -via het nieuws- van vlagen vuurpijlen en mortiergranaten.
Citaat:
De partij die de schade aanricht is de schuldige, ongeacht het verloop van schade herstel.
Dus de partij die tijdens een oorlog het meeste schade veroorzaakt wint de oorlog, maar moet opdraaien voor alle schade, menselijk en materieel?
Citaat:
En nogmaals , die raketten worden vaak afgeschoten als reactie op Israelische provocaties
Nogmaals, kip en ei probleem.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2020, 20:42   #5314
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niemand stopt u daar naar toe te gaan. oh jawel, een virus stopt u nu.
Ik sprak over 'we '

Citaat:
Wat is het nu? Maar kom, we gaan uw laatste draai volgen.
Dan is de hoofdmoot van de munitie gebruikt door de vrijheidsstrijders eigen makelij. Blijkbaar is de blokkade niet streng genoeg dan. Ik zal het doorgeven aan de Israëli overheid.
mijn verhaal is zeer consistent , Iran steunt hamas ja, maar nauwelijks in de vorm van raketten. Dat de blokkade niet 100% waterdicht is , is logisch. De maatregelen zijn al veel te ver doorgeschoten , nog meer gaat niet helpen , en is natuurlijk nog meer buitenproportioneel.

Citaat:
Tjiens, wat probeer ik al sinds het begin duidelijk te maken. De Palestijnen zijn niet meer dan een pasmunt, een doorn in de zij van Israël, waar die moet blijven zitten om Israël te laten bloeden.
Een arabisch complot om Israel te jennen ? geloof ik weinig van. Het klinkt als het zoveelste excuus om Israel nergens voor verantwoordelijk te houden.

Citaat:
Kip en ei problematiek.
Nee , dat is het niet , want het draait niet alleen om wie er begonnen is !!! Ook als men op geweld reageert kan men schuldig maken aan iets .

Citaat:
Het is er wel direct relevant mee, en al helemaal met hoeveel vrijheid de Islam aan niet moslims laat.

Er is een verschil tussen een land en een religie. Maar u zal toch moeten toegeven, de meest diep religieuze landen zijn echt toonbeelden van gelijkheid voor vrouwen. Saoedi Arabië heeft net een totale omwenteling gekend, vrouwen mogen nu zelfs met een auto rijden...
In Rusland zijn vrouwen niet gelijker dan in Indonesië, of Zuid Amerika
Citaat:
U moet daar helemaal niet naar kijken. En dat Israël niet blij is met de Gazaanse vrijheidsstrijders is wel duidelijk.
Ze hebben natuurlijk liever dat iedereen braaf doet wat ze zeggen.
Citaat:

Dus de partij die tijdens een oorlog het meeste schade veroorzaakt wint de oorlog, maar moet opdraaien voor alle schade, menselijk en materieel?
Oorlog is totaal het verkeerde woord , dit betreft onderdrukking, dat is iets heel anders. Het in een wurggreep houden van een groep mensen en verzet hiertegen de kop indrukken is geen oorlog. Er was ooit oorlog daar maar nu niet meer.
In het geval van onderdrukking moet alle schade vergoed worden.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 1 april 2020 om 20:58.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 04:48   #5315
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht


Oorlog is totaal het verkeerde woord , dit betreft onderdrukking, dat is iets heel anders. Het in een wurggreep houden van een groep mensen en verzet hiertegen de kop indrukken is geen oorlog. Er was ooit oorlog daar maar nu niet meer.
In het geval van onderdrukking moet alle schade vergoed worden.
Honderden raketten en mortiergranaten afvuren op Israel is geen oorlog ?
Lange afstandraketten afvuren op Tel Aviv, is dat geen oorlog ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 12:09   #5316
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik sprak over 'we '
Ik heb helemaal geen zin om naar die grote zandbak te gaan.

Citaat:
mijn verhaal is zeer consistent
dat is uw mening.
Citaat:
Iran steunt hamas ja, maar nauwelijks in de vorm van raketten.
Ah, hoe dan wel? Voedselpakketten? AK47 munitie? WC rollen?
Citaat:
Dat de blokkade niet 100% waterdicht is , is logisch.
Maar ze is wel Israëlisch, dus inherent ZEER slecht , boosaardig, in het Engels, zeer smeuig "Evil".
Citaat:
De maatregelen zijn al veel te ver doorgeschoten , nog meer gaat niet helpen , en is natuurlijk nog meer buitenproportioneel.
Citaat:
Een arabisch complot om Israel te jennen ?
Dat is geen complot, het is gewoon realiteit. Wie bijvoorbeeld is constant in de VN aan't roepen dat die vuile Israëli meer resoluties (fatwa's?) op hun dak moeten krijgen.
Citaat:
geloof ik weinig van.
wat u wel of niet gelooft veranderd niets aan de situatie.
Citaat:
Het klinkt als het zoveelste excuus om Israel nergens voor verantwoordelijk te houden.
Maar ze zijn wel verantwoordelijk. helaas voor u, is die verantwoordelijkheid niet van zodanige aard dat Hamas plots aan de top van de voedselketen staat.

Citaat:
Nee , dat is het niet , want het draait niet alleen om wie er begonnen is !!! Ook als men op geweld reageert kan men schuldig maken aan iets .
Citaat:
In Rusland zijn vrouwen niet gelijker dan in Indonesië, of Zuid Amerika
Vertel dat tegen alle molsima's die niet zo blij zijn met de huidige situaties.
Citaat:
Ze hebben natuurlijk liever dat iedereen braaf doet wat ze zeggen.
Welke overheid heeft dat niet graag?
Citaat:
Oorlog is totaal het verkeerde woord
Laat het dan Jihad wezen.
Citaat:
Dit betreft onderdrukking,
Yep.
Citaat:
dat is iets heel anders. Het in een wurggreep houden van een groep mensen en verzet hiertegen de kop indrukken is geen oorlog. Er was ooit oorlog daar maar nu niet meer.
Dat u het geen oorlog vind, is uw mening.
Citaat:
In het geval van onderdrukking moet alle schade vergoed worden.
Verklaar "onderdrukking". Ik voel me verdomd onderdrukt door het "kiesvee".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 16:04   #5317
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb helemaal geen zin om naar die grote zandbak te gaan.
Het kan ook via internet .

Citaat:
dat is uw mening.
Ah, hoe dan wel? Voedselpakketten? AK47 munitie? WC rollen?
Financieel natuurlijk !


Citaat:
Dat is geen complot, het is gewoon realiteit. Wie bijvoorbeeld is constant in de VN aan't roepen dat die vuile Israëli meer resoluties (fatwa's?) op hun dak moeten krijgen.
Dat zijn niet alleen de arabische landen . bovendien is het terecht zo lang Israel blijft onderdrukken. U duwd Israel weer in de slachtofferrol.
Citaat:
wat u wel of niet gelooft veranderd niets aan de situatie.
En wat u gelooft wel ?
Citaat:
Maar ze zijn wel verantwoordelijk. helaas voor u, is die verantwoordelijkheid niet van zodanige aard dat Hamas plots aan de top van de voedselketen staat.
Israel is verantwoordelijk voor haar eigen daden , hamas of geen hamas.

Citaat:
Vertel dat tegen alle molsima's die niet zo blij zijn met de huidige situaties.
Dat veranderd niets aan het feit dat er relevante verschillen zijn binnen de islam en de islamitische landen onderling.
Welke overheid heeft dat niet graag?
Laat het dan Jihad wezen.
Yep.
Citaat:
Dat u het geen oorlog vind, is uw mening.
Het is op z'n minst een hele rare oorlog , die totaal niet lijkt op gewoon oorlog. Het is geen gewapende strijd tussen 2 staten , en ook geen strijd van verschillende groepen binnen 1 staat. De oorlogen die Israel voerde hebben ze gewonnen. In de huidige situatie is Israel duizend keer sterker als de Palestijnen zijn en toch blijft het conflict voortduren . Er is dus evident heel iets anders aan de hand dan oorlog.
Citaat:
Verklaar "onderdrukking". Ik voel me verdomd onderdrukt door het "kiesvee".
In het geval van de Palestijnen is dat wel heel duidelijk.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 16:21   #5318
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het kan ook via internet .
Wat doen we anders denkt u? Oh great warrior.

Citaat:
Financieel natuurlijk !
Hmm, en hoe krijgt Iran dat geld dan in Gaza, in de handen van de vrijheidsstrijders, want het geraakt in alle geval niet tot bij de gewonbe, onschuldige Gazaan.
En waar haalt Iran dat geld vandaan?
Citaat:
Dat zijn niet alleen de arabische landen .
"De" andere landen, welk nut hebben die aan het jennen van Israël en het irriteren van de VS?
bovendien is het terecht zo lang Israel blijft onderdrukken.
Citaat:
U duwt Israel weer in de slachtofferrol.
Israël is het slachtoffer van eigen succes als terroristenstaat.
Citaat:
En wat u gelooft wel ?
Dat ik een goed pintje pak, en geniet van de ellende ginder. Beter dan een aflevering van FC de Kampioenen.
Citaat:
Israel is verantwoordelijk voor haar eigen daden , hamas of geen hamas.
Wat Israël als eigen verantwoordelijkheid ziet is iets heel anders dan wat u wenst.
Citaat:
Dat veranderd niets aan het feit dat er relevante verschillen zijn binnen de islam en de islamitische landen onderling.
En ze blazen elkaar er met plezier voor op.

Citaat:
Het is op z'n minst een hele rare oorlog , die totaal niet lijkt op gewoon oorlog. Het is geen gewapende strijd tussen 2 staten , en ook geen strijd van verschillende groepen binnen 1 staat. De oorlogen die Israel voerde hebben ze gewonnen. In de huidige situatie is Israel duizend keer sterker als de Palestijnen zijn en toch blijft het conflict voortduren . Er is dus evident heel iets anders aan de hand dan oorlog.
Ik ga het nogmaals schrijven, het is een politiek spelletje. Nu hebben de machthebbers van beide groepen een ideale zondebok.
Citaat:
In het geval van de Palestijnen is dat wel heel duidelijk.
Gaza is maar een deel van de Palestijnen, en Hamas maar een deeltje daarvan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 13:54   #5319
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

De militaire tak van hamas krijgt slechts een deel van het hamas budget . Hoe Iran aan het geld komt ?? gewoon zoals alle landen aan hun geld komen .

U vroeg nog naar wat onderdrukking betekent , wat dacht u van "neergeschoten worden wanneer je gaat demonstreren " een schoolvoorbeeld van onderdrukking.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 16:34   #5320
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat doen we anders denkt u? Oh great warrior.
Ik snap niet meer waar het hier over gaat.



Citaat:
"De" andere landen, welk nut hebben die aan het jennen van Israël en het irriteren van de VS?
Dat was uw claim , dus u weet het antwoord.
Citaat:
bovendien is het terecht zo lang Israel blijft onderdrukken.
Israël is het slachtoffer van eigen succes als terroristenstaat.
Ik zou "succes" door "handelen" vervangen.

Citaat:
Wat Israël als eigen verantwoordelijkheid ziet is iets heel anders dan wat u wenst.
Ik weet, u bent anti internationaal recht , en iedere criminele staat mag z'n gang gaan zolang het u niet raakt. Morele verantwoordelijkheid bestaat niet , mensenrechten ook niet. Een sterkere partij mag met zwakken doen wat ze willen , waarbij u blijft juichen voor de sterkere partij totdat er een nog sterkere komt die hen weer verslaat, maar wat als u zelf tot de zwakkere partij gaat behoren?


Citaat:
Ik ga het nogmaals schrijven, het is een politiek spelletje. Nu hebben de machthebbers van beide groepen een ideale zondebok.
Uw beeld van hamas is extreem eenzijdig , een groepje rijke smeerlappen die de bevolking misbruikt en zelf steenrijk is , en het conflict de blokkade daarom wil laten voortduren.
Maar dit blijkt gewoon niet uit hun besluitvorming en hun pogingen om werkelijk af te komen van die blokkade. Ze besloten zelfs met de PA te gaan samenwerken onder de voorwaarden die de EU en zelfs de VS.
Kijk ook eens achter die enorme Israelische propaganda muur, want daar is in onze berichtgeving ook sprake van. Israel is altijd sneller met hun berichtgeving , en het gaat langs meer kanalen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be