Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2020, 09:38   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
2
Die job opgeven zou ik niet doen. Melk het systeem ten volle uit. Als je een goeie groeps/ziekteverzekering hebt, daar kan je dan eerst van genieten..

Maar vraag Bemmetje voor meer praktische raad dan, die heeft ervaring met het bedenken van profiteer-methodes.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 maart 2020 om 09:38.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 09:58   #62
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Ik heb mijn pakje jodiumpillen geslikt voor alle zekerheid. Ze waren toch niet lang meer goed.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 10:03   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik heb mijn pakje jodiumpillen geslikt voor alle zekerheid. Ze waren toch niet lang meer goed.
Hoe vervalt jodium? Het is een ontsmettingsmiddel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 10:12   #64
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Remdesivir en Chloroquine zouden helpen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 10:14   #65
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe vervalt jodium? Het is een ontsmettingsmiddel.
Staat een vervaldatum op. Eind dit jaar.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 10:19   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Staat een vervaldatum op. Eind dit jaar.
En hoe maakt dat een geprinte datum een natuurlijk element dat niet echt gegeerd is door bacteriën kan laten vervallen? Is dat een explosieve datumprint ofzo?

Da's al bijna hetzelfde als de vervaldatum op een pak zout of pure, droge suiker.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 10:24   #67
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En hoe maakt dat een geprinte datum een natuurlijk element dat niet echt gegeerd is door bacteriën kan laten vervallen? Is dat een explosieve datumprint ofzo?

Da's al bijna hetzelfde als de vervaldatum op een pak zout of pure, droge suiker.
Weet ik veel. Het zijn pillen. Misschien is er iets dat slecht wordt aan toegevoegd.

Mijn mondmaskers marineer ik in WC-reiniger trouwens. Voor alle zekerheid. En in mijn neusgaten steek ik gaasverband met eucalyptusolie. En voor het slapen gaan drink ik een glas azijnwijn.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 21 maart 2020 om 10:25.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 22:08   #68
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Hier hebben we weinig aan. Artsen die vertellen dat ze de toestroom van patiënten niet aankunnen en de afdeling filmen en verklaren dat ze doodsbang zijn dat is sensationeel. Meer niet.

Intussen administreren Nederlandse artsen statistisch bruikbare gegevens over de patiënten. In de onderstaande link is helaas niet alles samengevat, maar als men de berichten van de afgelopen week verzamelt dan blijkt dat een nieuw scenario zich aandient.

https://nos.nl/artikel/2327537-coron...-21-maart.html

De sterfgevallen betreffen personen met een zeer zwakke gezondheid, vrijwel alleen mensen van 65+, en tientallen bewoners van verzorgingshuizen. Die categorie wordt vrijwel niet opgenomen op de ic en die aantallen zijn nog niet goed in de statistieken verwerkt. Er is nog een gebrek in de statistieken, namelijk dat patiënten bij wie de besmetting thuis is vastgesteld, als ze daarna gehospitaliseerd worden dan blijven ze geregistreerd als thuis-patiënten. Het aantal gehospitaliseerde patiënten is dan niet in de statistiek te lezen, het is hoger.

Jongere en gezonde mensen krijgen de ziekte ook maar doorstaan het redelijk goed alhoewel ze moeten oppassen voor een longontsteking, vooral als ze aan de beterende hand zijn. Dus binnen blijven en niet op de tocht staan met koorts.

Hieruit volgt het volgende nieuwe scenario. De hele bevolking raakt besmet. Gezonde mensen doorstaan de ziekte en een percentage van mensen met een zwakke gezondheid overlijdt. Als 20% van de bevolking door ouderdom en kwalen tot de risicogroep behoort en indien 5% daarvan overlijdt dan gaat dit voor Nederland om maximaal 170.000 mensen. Echter, de epidemie zal regionaal uitdoven. Nieuwe besmettingen zullen daar sporadisch nog voorkomen en meteen weer uitdoven. Een klein deel van de bevolking zal dus nooit besmet raken. Het maximaal aantal doden zal veel lager uitkomen. Misschien maximaal 100.000 mensen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 22:59   #69
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Nederland gaat nog groen lachen als hun weinige IC bedden vollopen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 23:26   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nederland gaat nog groen lachen als hun weinige IC bedden vollopen....
Hangt er van af hoe ze de triage doen.
Als die "deftig" gebeurd, dan zijn alleen de nabestaanden van de overleden zwakkeren "slecht gezind". En genieten ze wat sneller van hun erfenis.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 23:49   #71
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik heb mijn pakje jodiumpillen geslikt voor alle zekerheid. Ze waren toch niet lang meer goed.
Whut ?

Waarom ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 05:30   #72
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Whut ?

Waarom ?
Ik had honger en wist nog niet dat het virus bijna 24 uur actief blijft op karton. De pillen heb ik aan de hond onder gegeven. Die blaft niet meer.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 07:50   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nederland gaat nog groen lachen als hun weinige IC bedden vollopen....
Ik dacht dat dat een bewuste strategie was. Zo is er niet te lang een druk op het gezondheidssysteem, want dat kan toch niet volgen. Binnen een maand of zo is het ginder voorbij.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 07:51   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Die job opgeven zou ik niet doen. Melk het systeem ten volle uit. Als je een goeie groeps/ziekteverzekering hebt, daar kan je dan eerst van genieten..

Maar vraag Bemmetje voor meer praktische raad dan, die heeft ervaring met het bedenken van profiteer-methodes.
Elio zit in de States he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 07:53   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Whut ?

Waarom ?
Tegen dat ze in Doel allemaal ziek zijn...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 12:05   #76
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard Zorgcentra

Het paard achter de wagen spannen.

Dinsdag werd het parool gegeven dat zorgcentra geen bezoekers meer mogen binnenlaten.
Intussen is het virus daar al binnengeslopen. Afschermen zal de verspreiding vertragen maar niet verhinderen.

"3 days ago ·WAALWIJK - Ook verzorgingshuizen in De Langstraat ontkomen niet aan het coronavirus. Inmiddels zijn zeven bewoners van verschillende huizen van stichting Schakelring positief getest."

"Coronabesmettingen in verzorgingshuis Driehuis, Noord Holland. 19 maart 2020, 09.59 uur · Aangepast 19 maart 2020, 03.40 uur · Door Redactie. DRIEHUIS - Bij meerdere bewoners van het verzorgingshuis Huis ter Hagen in Driehuis."

"In één verzorgingstehuis in Spanje vielen twintig doden | Coronavirus | AD.nl
2 days ago ·Het coronavirus waart in Spanje als een onbeheersbaar spook door de verzorgingshuizen. De laatste dagen stapelen de gevallen zich op. Van een groot aantal overleden ouderen in de residencias tot..."
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 13:02   #77
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 22 maart 2020 om 13:09.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 13:02   #78
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik heb mijn pakje jodiumpillen geslikt voor alle zekerheid. Ze waren toch niet lang meer goed.

Ik heb voor de zekerheid naar de link jodium en Corona gezocht; niks kunnen vinden..

(..)Buiten om dat Corona vooral een senioren ziekte betreft. Het schijnt dat onder de slachtoffers 70% man is; ook dat een buitenproportioneel aantal slachtoffers hypertentie heeft en een teveel aan cholesterol.

Gewoon een tip om medicatie tegen hoge bloeddruk uit je lichaam te verbannen zonder medicatie te gebruiken.

Rust: dwz 2 x slapen per dag

Dieet:

1000 - 2000 mg Vitamine C innemen per dag.
visoliecapsules dagelijks innemen
semi vegetarisch eten; geen rood vlees ->hierdoor dagelijks kleine (extra) dosis doormiddel van ijzersupplementen innemen
Brood / makkelijk verteerbare koolhydraten nagenoeg elimineren bv door Dash dieet dwz veel groenten en soep.
Niet meer dan 2 gram zout per dag en een eetlepel suiker in dagelijks dieet.
veel knoflook eten of anders knoflook supplementen slikken. Banaan, cacao, havermout en melk helpt ook.

Uiteraard bewegen.


Bloeddruk voor mensen met hypertensie daalt met 10 - 20 punten... Na 3 maanden..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 22 maart 2020 om 13:09.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 16:36   #79
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard Nederland: afgeelopen etmaal 43 doden.

Na 30 doden gisteren en 31 doden eergisteren is er nu toch een nieuwe piek.

"Belgische Volksgezondheidsminister: situatie duurt nog weken

De lockdown in België zal mogelijk nog de komende acht weken duren. Dat zegt minister De Block van Volksgezondheid tegen de krant?*De Zondag. "We gaan nu naar een piek, waarna de curve weer zal dalen. Ik denk dat deze situatie nog minstens acht weken zal duren."

Verder zegt de minister dat ze de Nederlandse aanpak, die volgens haar het creëren van groepsimmuniteit inhoudt, gevaarlijk vindt. "Groot-Brittannië heeft dat ook voor ogen. Het baart mij zelfs zorgen dat die landen zo dichtbij zijn. Ze hopen dat zeventig procent besmet geraakt zodat zij een volgende keer immuun zijn. Maar hoe gaan ze tot die zeventig procent komen? Aan welke snelheid? Hoeveel mensen gaan dan tegelijk in de ziekenhuizen belanden? Ik vind dat allemaal heel onvoorspelbaar. Ik vrees Italiaanse toestanden, als ik dat zo hoor."

Waar is de Block bang voor? Dat die zieke Nederlanders als zombies massaal de grens oversteken om bij de Belgen hulp te vragen? Vanmorgen was er in de regio's nog een telefonisch alarm per regio met het advies thuis te blijven en om 1,5 meter afstand te houden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 16:53   #80
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Na 30 doden gisteren en 31 doden eergisteren is er nu toch een nieuwe piek.

"Belgische Volksgezondheidsminister: situatie duurt nog weken

De lockdown in België zal mogelijk nog de komende acht weken duren. Dat zegt minister De Block van Volksgezondheid tegen de krant?*De Zondag. "We gaan nu naar een piek, waarna de curve weer zal dalen. Ik denk dat deze situatie nog minstens acht weken zal duren."

Verder zegt de minister dat ze de Nederlandse aanpak, die volgens haar het creëren van groepsimmuniteit inhoudt, gevaarlijk vindt. "Groot-Brittannië heeft dat ook voor ogen. Het baart mij zelfs zorgen dat die landen zo dichtbij zijn. Ze hopen dat zeventig procent besmet geraakt zodat zij een volgende keer immuun zijn. Maar hoe gaan ze tot die zeventig procent komen? Aan welke snelheid? Hoeveel mensen gaan dan tegelijk in de ziekenhuizen belanden? Ik vind dat allemaal heel onvoorspelbaar. Ik vrees Italiaanse toestanden, als ik dat zo hoor."

Waar is de Block bang voor? Dat die zieke Nederlanders als zombies massaal de grens oversteken om bij de Belgen hulp te vragen? Vanmorgen was er in de regio's nog een telefonisch alarm per regio met het advies thuis te blijven en om 1,5 meter afstand te houden.
...?et Nederlanders weet ge maar nooit wat zo'n covid-19 doet
Allez als ge al bedenkt dat na twee van onze biertjes al tegen Brabo moeten pissen


Laatst gewijzigd door praha : 22 maart 2020 om 16:55.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be