Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2020, 17:03   #81
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hier hebben we weinig aan. Artsen die vertellen dat ze de toestroom van patiënten niet aankunnen en de afdeling filmen en verklaren dat ze doodsbang zijn dat is sensationeel. Meer niet.
Hier hebben we weinig aan ... Verwacht u op dit forum soms oplossingen voor deze crisis? Het getuigt alleszins van respectloosheid om dit verslag weg te zetten als sensatiezucht. Een beetje medeleven met deze slachtoffers, hun familie en de zorgverleners lijkt me wel op zijn plaats. Wat een koele kikkergedoe.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 22 maart 2020 om 17:04.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 17:23   #82
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hier hebben we weinig aan. Artsen die vertellen dat ze de toestroom van patiënten niet aankunnen en de afdeling filmen en verklaren dat ze doodsbang zijn dat is sensationeel.
wat denk je van waarschuwen ?
Als we die beelden niet van Italië binnengekregen hadden sprak bdw nu nog van een griepke
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 17:47   #83
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Hier hebben we weinig aan ... Verwacht u op dit forum soms oplossingen voor deze crisis? Het getuigt alleszins van respectloosheid om dit verslag weg te zetten als sensatiezucht. Een beetje medeleven met deze slachtoffers, hun familie en de zorgverleners lijkt me wel op zijn plaats. Wat een koele kikkergedoe.
Sprak ik van sensatiezucht (en bij de arts)? Daar oordeel ik niet over.

De media kunnen misschien nog honderden sensationele persoonlijke ervaringen publiceren. Zonder nieuwswaarde. Ik heb nu al meer medelijden met de artsen dan met de patiënten. Tevreden?

Daar tegenover stelde ik het belang van het verzamelen van bruikbare statische gegevens.
Wat betreft Italië vraag ik mij bijvoorbeeld af of daar voor een ziekenhuisopname van patiënten met corona andere criteria gelden dan in andere landen. Gelet op het geloof.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 17:49   #84
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
wat denk je van waarschuwen ?
Als we die beelden niet van Italië binnengekregen hadden sprak bdw nu nog van een griepke

Ja goed. Dat bericht heeft de wereld wakker geschud.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 17:50   #85
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Sprak ik van sensatiezucht (en bij de arts)? Daar oordeel ik niet over.

De media kunnen misschien nog honderden sensationele persoonlijke ervaringen publiceren. Zonder nieuwswaarde. Ik heb nu al meer medelijden met de artsen dan met de patiënten. Tevreden?

Daar tegenover stelde ik het belang van het verzamelen van bruikbare statische gegevens.
Wat betreft Italië vraag ik mij bijvoorbeeld af of daar voor een ziekenhuisopname van patiënten met corona andere criteria gelden dan in andere landen. Gelet op het geloof.
nu ben ik echt ni mee, Piero
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 17:53   #86
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Sprak ik van sensatiezucht (en bij de arts)? Daar oordeel ik niet over.

De media kunnen misschien nog honderden sensationele persoonlijke ervaringen publiceren. Zonder nieuwswaarde. Ik heb nu al meer medelijden met de artsen dan met de patiënten. Tevreden?

Daar tegenover stelde ik het belang van het verzamelen van bruikbare statische gegevens.
Wat betreft Italië vraag ik mij bijvoorbeeld af of daar voor een ziekenhuisopname van patiënten met corona andere criteria gelden dan in andere landen. Gelet op het geloof.
Die bruikbare statistsiche gevens worden ook evengoed verzameld. Of ze nu reeds een genoeg brede info bevatten is allicht nog wat te vroeg.

Ik denk ook wat u omschrijft als sensatie hopelijk ook een sensiblisering heeft. Alle debielen ga je er wellicht niet mee bereiken maar elk percentje is mooi meegenomen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 07:03   #87
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

95-jarige grootmoeder in Italië hersteld van coronavirus.

Een bewijs dat, zoals ik al erder wist te schrijven, niet alleen ouderen 'aangevallen' worden door het virus of er niet zouden kunnen van 'genezen'.

Het virus valt dan ook in de meeste gevallen al verzwakte mensen aan of mensen die nog een andere ernstige aandoening al hebben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 07:05   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Eh, ja, in haar leeftijdsklasse is de kans om eraan te sterven ongeveer 15%. Wat wil zeggen dat 85% het overleeft he.

(volgens officiele statistieken, maar die zijn allemaal waarschijnlijk overschat, omdat men het aantal echte gevallen onderschat: niet iedereen die ziek is geweest, is gekend).

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2020 om 07:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 12:07   #89
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
95-jarige grootmoeder in Italië hersteld van coronavirus.

Een bewijs dat, zoals ik al erder wist te schrijven, niet alleen ouderen 'aangevallen' worden door het virus of er niet zouden kunnen van 'genezen'.

Het virus valt dan ook in de meeste gevallen al verzwakte mensen aan of mensen die nog een andere ernstige aandoening al hebben.
Hectoliters olijfolie 1ste persing en de geheime kruiden van mama miracoli hebben de doorslag gegeven
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 21:40   #90
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard Jonge mensen ook erg ziek.

Had 8 nachten niet geslapen, wegens benauwdheid / zuurstof gebrek.
Krijgt experimentele behandeling met medicijn.

https://nos.nl/artikel/2328104-joel-...-geslapen.html Met video.

En dan dit nog !!!
"Afgelopen vrijdag mocht hij naar huis. De koorts was gezakt en het zuurstofgehalte in zijn bloed was weer oké. Maar binnen een paar uur stond er weer een ambulance voor de deur en moest hij weer worden opgenomen. "De koorts is wel nagenoeg weg, maar het zuurstofgehalte in mijn bloed komt zonder beademingsmasker ver onder de kritieke waarde van 94 procent. Ik moet hier voorlopig nog even blijven."

Foutje van de artsen. Na "genezing" geen 24 uur observatie maar meteen naar huis met bijna fatale afloop. Wees gewaarschuwd. De artsen slaan er maar een slag naar.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 16:22   #91
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
nu ben ik echt ni mee, Piero
Een hint. De betrouwbaarheid van de cijfers is onzeker. Het gaat om een verklaring voor de verschillen tusse NL en België.

België vandag:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...pril~a651ac81/

278 doden
668 nieuwe besmettingen
2152 nu in ziekenhuizen opgenomen. 115 patiënten ontslagen. Totaal 2267 patienten.
474 op de ic.
322 worden beademd.

Nederland vandaag.
https://www.nu.nl/coronavirus/604019...-naar-356.html

356 doden
852 nieuwe besmettingen
1.836 personen zijn tot nu toe in het ziekenhuis opgenomen of opgenomen geweest.
556 op de ic, gisteren. Vandaag geen cijfers ....?
175 ? totaal aantal beademingsapparaten + 40 toegezegd door defensie.

De cijfers worden telkens op andere wijze aan de media gepresenteerd. Of onvolledig. Men wil kennelijk niet graag dat iemand de ontwikkeling statistisch goed bijhoudt.

Opmerkelijk is dat in België meer patiënten zijn opgenomen en dat er minder zijn overleden. dan in Nederland. Veel meer patiënten worden beademd.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 16:32   #92
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Had 8 nachten niet geslapen, wegens benauwdheid / zuurstof gebrek.
Krijgt experimentele behandeling met medicijn.

https://nos.nl/artikel/2328104-joel-...-geslapen.html Met video.

En dan dit nog !!!
"Afgelopen vrijdag mocht hij naar huis. De koorts was gezakt en het zuurstofgehalte in zijn bloed was weer oké. Maar binnen een paar uur stond er weer een ambulance voor de deur en moest hij weer worden opgenomen. "De koorts is wel nagenoeg weg, maar het zuurstofgehalte in mijn bloed komt zonder beademingsmasker ver onder de kritieke waarde van 94 procent. Ik moet hier voorlopig nog even blijven."

Foutje van de artsen. Na "genezing" geen 24 uur observatie maar meteen naar huis met bijna fatale afloop. Wees gewaarschuwd. De artsen slaan er maar een slag naar.
Degenen die naar huis mochten zijn daarom nog niet helemaal hersteld:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200324_04901140

Citaat:
De hoestbuien blijven bij alle ex-coronapatiënten die we spreken. Al zijn ze minder intens, en is het al makkelijker om naar adem te happen. “Mijn longen hebben een letsel opgelopen waardoor ik snel uitgeput ben”, zegt Guy. “In het ziekenhuis had ik nog tegen de dokter gezegd dat ik ernaar uitkeek om een wandelingetje te maken aan de Schelde. Wel, ik heb in mijn tuin gewandeld en dat was al meer dan genoeg. Zo zwaar ben ik toegetakeld.”
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 18:13   #93
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een hint. De betrouwbaarheid van de cijfers is onzeker. Het gaat om een verklaring voor de verschillen tusse NL en België.

België vandag:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...pril~a651ac81/

278 doden
668 nieuwe besmettingen
2152 nu in ziekenhuizen opgenomen. 115 patiënten ontslagen. Totaal 2267 patienten.
474 op de ic.
322 worden beademd.

Nederland vandaag.
https://www.nu.nl/coronavirus/604019...-naar-356.html

356 doden
852 nieuwe besmettingen
1.836 personen zijn tot nu toe in het ziekenhuis opgenomen of opgenomen geweest.
556 op de ic, gisteren. Vandaag geen cijfers ....?
175 ? totaal aantal beademingsapparaten + 40 toegezegd door defensie.

De cijfers worden telkens op andere wijze aan de media gepresenteerd. Of onvolledig. Men wil kennelijk niet graag dat iemand de ontwikkeling statistisch goed bijhoudt.

Opmerkelijk is dat in België meer patiënten zijn opgenomen en dat er minder zijn overleden. dan in Nederland. Veel meer patiënten worden beademd.
NU.NL heeft toch informatie gevonden over de ic Nederland en meldt dat er deze middag 644 besmette personen op de ic liggen. Over enkele dagen zal de maximum capaciteit zijn benut en, aldus de heer van Dissel van het RIVM in gesprek met kamerleden, zullen we moeten kiezen wie wel en wie niet. ...
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 18:28   #94
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een hint. De betrouwbaarheid van de cijfers is onzeker. Het gaat om een verklaring voor de verschillen tusse NL en België.

België vandag:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...pril~a651ac81/

278 doden
668 nieuwe besmettingen
2152 nu in ziekenhuizen opgenomen. 115 patiënten ontslagen. Totaal 2267 patienten.
474 op de ic.
322 worden beademd.

Nederland vandaag.
https://www.nu.nl/coronavirus/604019...-naar-356.html

356 doden
852 nieuwe besmettingen
1.836 personen zijn tot nu toe in het ziekenhuis opgenomen of opgenomen geweest.
556 op de ic, gisteren. Vandaag geen cijfers ....?
175 ? totaal aantal beademingsapparaten + 40 toegezegd door defensie.

De cijfers worden telkens op andere wijze aan de media gepresenteerd. Of onvolledig. Men wil kennelijk niet graag dat iemand de ontwikkeling statistisch goed bijhoudt.

Opmerkelijk is dat in België meer patiënten zijn opgenomen en dat er minder zijn overleden. dan in Nederland. Veel meer patiënten worden beademd.
Ik had Gelet op het geloof onderlijnd
Je bedoelde dat niet letterlijk als religie ?

Laatst gewijzigd door praha : 25 maart 2020 om 18:28.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 18:31   #95
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
NU.NL heeft toch informatie gevonden over de ic Nederland en meldt dat er deze middag 644 besmette personen op de ic liggen. Over enkele dagen zal de maximum capaciteit zijn benut en, aldus de heer van Dissel van het RIVM in gesprek met kamerleden, zullen we moeten kiezen wie wel en wie niet. ...
Van Ranst had het vandaag ook over die cijfers. Op de dagelijkse gegevens zit vertraging. Het zou beter zijn wekelijks te rapporteren, maar mensen verwachten nu dagelijkse cijfers.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 18:34   #96
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Van Ranst had het vandaag ook over die cijfers. Op de dagelijkse gegevens zit vertraging. Het zou beter zijn wekelijks te rapporteren, maar mensen verwachten nu dagelijkse cijfers.
Allez, ze geven toe (zonder het te willen zeggen) dat het oerdom was om op basis van tellers van twee dagen, op TV-nieuws te beweren dat we het virus bij zijn nekvel hebben. Elke zot met boerenverstand wist dat toen al, maar onze woordvoerders pas na 3 dagen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 18:53   #97
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik had Gelet op het geloof onderlijnd
Je bedoelde dat niet letterlijk als religie ?
Het dogma van de Heiligheid van mensenlevens noopt tot altijd behandelen en tot de dood er op volgt. Dus meer ziekenhuisopnames, meer beademen en overlijden zo lang mogelijk uitstellen. Het is maar een vermoeden van mij op grond van een vooroordeel.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 19:00   #98
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Van Ranst had het vandaag ook over die cijfers. Op de dagelijkse gegevens zit vertraging. Het zou beter zijn wekelijks te rapporteren, maar mensen verwachten nu dagelijkse cijfers.
Valt wel mee. Bij standaard procedures en tijdschema's is die vertraging elke dag aanwezig. En dan geeft dit de ontwikkeling goed weer. Er zijn misschien wel 300 of meer bronnen en het is dan logisch om per sector in de zorg op het zelfde moment van de dag te verzamelen en te registreren. In Italië was daarvan aanvankelijk geen sprake en in Spanje is men niet in staat dit te controleren.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 23:27   #99
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het dogma van de Heiligheid van mensenlevens noopt tot altijd behandelen en tot de dood er op volgt. Dus meer ziekenhuisopnames, meer beademen en overlijden zo lang mogelijk uitstellen. Het is maar een vermoeden van mij op grond van een vooroordeel.
Ah okay
In die richting was ik dus ook aan het denken van zodra je over dat geloof begon in context van opnames.

Wel maar wat heeft dat nu te maken met die sensatiezucht als een dokter komt te vertellen dat ze het daar niet meer aankunnen.
Dat zou dan ge een feit zijn voortvloeiende uit 'onnodige' opnames

Ander feit/opmerkingen :
- ik had niet meteen de indruk dat daar bezaait lag met oudjes of mensen waar men met zekerheid kon stellen dat eens ze het virus kregen en er zware gevolgen van ondervonden het absoluut niet meer gingen halen in normale omstandigheden
- Nu mag dat dogma daar nog heersende zijn ... medici zelve handelen wel net iets anders
- wat het te maken heeft met de betrouwbaarheid van de cijfers inzake coronadoden begrijp ik ook niet helemaal
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 23:38   #100
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

@praha
begrijp wat je wil of kan.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be