Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2010, 23:31   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het klopt grotendeels wat je schrijft. Maar vooralsnog is Frankrijk tegen. Dat moet eerst veranderen, anders is er geen wijziging mogelijk. We kunnen trachten een situatie van 26 tegen 1 (of 25 tegen 2 - Luxemburg met Frankrijk) te creëren. Dan buigt Frankrijk wellicht.
Wie wil nu in hemelsnaam die bende europarasieten op zijn grondgebied?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 08:09   #22
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Het reizend circus afschaffen, OK. Maar waar ik voor beducht ben is dat alleen de echt opvallende aspecten van het wanbeheer worden aangepakt. Hoe duur die grap ook is: ze kost de belastingbetaler relatief weinig, en zeker veel minder dan, bijvoorbeeld, de onbetrouwbaarheid van de boekhouding van de Commissie (die Marta Andreasen niet wou ondertekenen - ze is sindsdien grondig veranderd, wordt niet meer op kasbasis gevoerd, maar op transactiebasis, maar is toch nog steeds een ramp). Dus ik heb liever dat die misstanden met een symbolische waarde blijven bestaan zolang niet echt schoon schip wordt gemaakt.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 10:24   #23
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Goede actie van de Britten. De eerste voor zover ik me kan herinneren in Europees verband.

Maar die wens is niet voldoende. Ze zullen minstens tot de euro moeten toetreden, willen ze enige kans maken Frankrijk te vermurwen.
Maar dan zullen ze eerst hun begrotingstekort van 13% toch op orde moeten stellen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 10:28   #24
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Wie wil nu in hemelsnaam die bende europarasieten op zijn grondgebied?
Als je ziet hoe de landen onderling vechten om toch maar een europees agentschap op hun grondgebied te hebben zullen alle landen ze met open armen ontvangen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 11:34   #25
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Kunnen we met dit met het nieuwe verdrag van Lissabon er niet gewoon doorheenrammen? Volgens mij had je nu 4 landen nodig om iets te vetoën.
Neen, aangezien het verdrag bepaalt dat minstens 1 Europese instelling in Frankrijk gevestigd moet zijn. Een verandering van de huidige situatie vereist een verdragswijziging, lees consensus onder alle lidstaten.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 11:35   #26
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Wie wil nu in hemelsnaam die bende europarasieten op zijn grondgebied?
Iedereen
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 17:10   #27
Samantha_Jones
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 mei 2010
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Reden genoeg om Engeland de oorlog te verklaren.
Would you care to elaborate on that rather bizarre statement?
Samantha_Jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 17:59   #28
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

@ Samantha J.

Just a (cynical) joke ......
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 30 mei 2010 om 18:00.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 18:06   #29
Samantha_Jones
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 mei 2010
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Samantha J.

Just a (cynical) joke ......
And here was me thinking what the heck we'd done wrong now
Samantha_Jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 18:13   #30
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Being British I suppose ......
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 30 mei 2010 om 18:14.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 18:16   #31
Samantha_Jones
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 mei 2010
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Being British I suppose ......
In other words, because I'm English I can't win, lol.
Samantha_Jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 19:53   #32
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Mevrouw Jones,

welkom op ons forum. U hebt geen contactinformatie in uw profiel, anders had ik u daar wat uitleg geschreven. Hier kan ik dat niet uitvoerig en wil ik het alleen in het NL doen; ik denk dat u NL leest. Voor Vlamingen is het idee dat wij iemand de oorlog zouden verklaren, en dan nog een groot land, grappig. "Wij", dat is niet eens België, maar mensen die verwachten dat de EU slecht is voor Vlaanderen, b.v. wegens het gevaar van verdere verfransing - misschien dacht Jaani daaraan; hij zal het wel zeggen.

Persoonlijk vind ik dat de EU slecht is voor haar burgers, ook Waalse en Britse en Nederlandse en Slowaakse, omdat zij ons de democratie weigert, de democratie antidemocratisch herdefinieert in het Verdrag van Lissabon en barst van het wanbeheer en een top-down (jawel, dat mag) corruptie. Dit zal u misschien interesseren als u EU-ambtenaar bent. Ik wou dat het dit hele forum interesseerde, want de EU heeft meer gevolgen voor ons dagelijks leven dan België of Vlaanderen, laat staan de VS, Israël of godbetert een of ander Allochtonistan.

Bovendien zal de EU zeker uitmonden in een militaire dictatuur annex politiestaat als zij doorgaat op de ingeslagen weg. Uw landgenoten zijn ertegen uit nationalisme. Hm, het voordeel is dat in uw land tenminste nog af en toe kritisch over het democratisch gehalte van de EU wordt nagedacht. Ik hoop dus dat de Britten er nog lang bij zullen blijven.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 30 mei 2010 om 19:54.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 20:06   #33
Samantha_Jones
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 mei 2010
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Mevrouw Jones,

welkom op ons forum. U hebt geen contactinformatie in uw profiel, anders had ik u daar wat uitleg geschreven. Hier kan ik dat niet uitvoerig en wil ik het alleen in het NL doen; ik denk dat u NL leest. Voor Vlamingen is het idee dat wij iemand de oorlog zouden verklaren, en dan nog een groot land, grappig. "Wij", dat is niet eens België, maar mensen die verwachten dat de EU slecht is voor Vlaanderen, b.v. wegens het gevaar van verdere verfransing - misschien dacht Jaani daaraan; hij zal het wel zeggen.

Persoonlijk vind ik dat de EU slecht is voor haar burgers, ook Waalse en Britse en Nederlandse en Slowaakse, omdat zij ons de democratie weigert, de democratie antidemocratisch herdefinieert in het Verdrag van Lissabon en barst van het wanbeheer en een top-down (jawel, dat mag) corruptie. Dit zal u misschien interesseren als u EU-ambtenaar bent. Ik wou dat het dit hele forum interesseerde, want de EU heeft meer gevolgen voor ons dagelijks leven dan België of Vlaanderen, laat staan de VS, Israël of godbetert een of ander Allochtonistan.

Bovendien zal de EU zeker uitmonden in een militaire dictatuur annex politiestaat als zij doorgaat op de ingeslagen weg. Uw landgenoten zijn ertegen uit nationalisme. Hm, het voordeel is dat in uw land tenminste nog af en toe kritisch over het democratisch gehalte van de EU wordt nagedacht. Ik hoop dus dat de Britten er nog lang bij zullen blijven.
I do read flemish yes and it's Miss, but feel free to call me Samantha or Sam and thank you for the welcome.

I do apologise that I'm not able to return the message in flemish, I'm still learning.

I believe there is in my country a big ongoing debate about the EU, pros and cons, but we never joined the euro for the simple reason, we believed it would rob us of our identity and make us just one in a group rather than individuals, so I understand your points. Personally I don't think the EU is a bad thing, it has it's good points in that we can are united with each other, but the downside then appears to be you lose your individuality. So which is preferable?

Currently with our coalition government, we have Nick Clegg who wishes us to join the euro and become one more in a string of many, and David Cameron who still opposes this.

The EU is like many things, it is a good idea in theory, but in practice it still has many things that need addressing and sorting out. The good side, as part of Europe and the EU is that we do have a partnership of sorts and can therefore come and go in each country.
The bad side, I believe I have already stated.

I have to admit, I'm slightly cautious about this meeting as I fear it could mean we will be stepping over to the euro. Personally I would prefer we didn't, but that is my opinion

Laatst gewijzigd door Samantha_Jones : 30 mei 2010 om 20:17.
Samantha_Jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 20:09   #34
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Being British I suppose ......
Dat zou ik van Jaani niet verwachten. Jij bekijkt het vanuit Nederland; in Vlaanderen wordt aan andere dingen gedacht; zie mijn vorige post.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 20:21   #35
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Samantha, I never write Flemish, it's always Dutch. People in Glasgow don't write Scottish either.

Wat u schrijft is hier al vaak besproken geweest, in vele threads, wel met wat minder nadruk op nationale identiteit. Ik ben kritisch voor het EU-apparaat, dat ik jarenlang nader, en op een ontluisterender wijze heb leren kennen dan 99% van de ambtenaren die er werken, maar waar de Britten bang voor zijn, nee, wat zouden de Britten doen als ze zoiets als Brussel, verfransingseffect incluis, op hun bodem hadden, het als hoofdstad hadden?

Op Vlamingen komt de Britse vrees om identiteitsverlies grotesk over, omdat wij in een toch wel veel bedreigender situatie verkeren, die we ook nog zelf subsidiëren in de vorm van transfers aan Wallonië. En kijk, we hebben de dreiging al 180 jaar overleefd, al houden we er wel wat kleerscheuren aan over.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 20:34   #36
Samantha_Jones
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 mei 2010
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Samantha, I never write Flemish, it's always Dutch. People in Glasgow don't write Scottish either.

Wat u schrijft is hier al vaak besproken geweest, in vele threads, wel met wat minder nadruk op nationale identiteit. Ik ben kritisch voor het EU-apparaat, dat ik jarenlang nader, en op een ontluisterender wijze heb leren kennen dan 99% van de ambtenaren die er werken, maar waar de Britten bang voor zijn, nee, wat zouden de Britten doen als ze zoiets als Brussel, verfransingseffect incluis, op hun bodem hadden, het als hoofdstad hadden?

Op Vlamingen komt de Britse vrees om identiteitsverlies grotesk over, omdat wij in een toch wel veel bedreigender situatie verkeren, die we ook nog zelf subsidiëren in de vorm van transfers aan Wallonië. En kijk, we hebben de dreiging al 180 jaar overleefd, al houden we er wel wat kleerscheuren aan over.
My apologies, Dutch then

I'm afraid I'm not all that familiar with your history with Wallonia. I'm aware this is an ongoing debate though and one of the reasons why your VB keeps gaining more and more votes, because of ongoing disputes with Wallonia.

Correct me if I'm wrong, but from what I can read from your post is that you object to being a joined country, ie Flanders and Wallonia and believe Flanders should be subject to individuality from Wallonia.

Again, I apologise if I've read that wrong
Samantha_Jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 21:49   #37
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

@ Kodo Kodo

Met dat 'Being British" was ook meer als grap bedoeld. Toch is het leuk om een Britse dame in ons midden te hebben, hoewel ik ook Brit ben, ben ik geen 'praktizerend' Brit in die zin.
En Kodo,ik bekijk niet altijd dingen vanuit een NL hoek, ik heb niet zo heel erg veel met NL eerlijk gezegd. Ik spreek en schrijf de taal, meer ook niet.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 21:51   #38
Samantha_Jones
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 mei 2010
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Kodo Kodo

Met dat 'Being British" was ook meer als grap bedoeld. Toch is het leuk om een Britse dame in ons midden te hebben, hoewel ik ook Brit ben, ben ik geen 'praktizerend' Brit in die zin.
En Kodo,ik bekijk niet altijd dingen vanuit een NL hoek, ik heb niet zo heel erg veel met NL eerlijk gezegd. Ik spreek en schrijf de taal, meer ook niet.
Hey, you're British too? Which part?

I feel even more ashamed now that I can't write Dutch and yet you do it so well
__________________
Always forgive your enemies; nothing annoys them so much. ~Oscar Wilde~
Samantha_Jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 21:58   #39
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samantha_Jones Bekijk bericht
Hey, you're British too? Which part?

I feel even more ashamed now that I can't write Dutch and yet you do it so well
Just wait a few centuries and Dutch will be English with a German accent.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 22:01   #40
Samantha_Jones
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 mei 2010
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Just wait a few centuries and Dutch will be English with a German accent.
That's not helping me now is it
__________________
Always forgive your enemies; nothing annoys them so much. ~Oscar Wilde~
Samantha_Jones is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be