Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 4 januari 2014, 16:49   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Wat heeft hij verkeerd gezegd? Het klopt toch dat opkomend nationalisme zowat altijd door een groot deel van de ondernemers gesteund wordt? Waarom mag dat dan niet gezegd worden?

Hij heeft wel ongelijk wanneer hij beweert dat het iets met de lage intelligentie van ondernemers te maken heeft. Het getuigt net wel van intelligentie om te beseffen dat nationalisme een ideale bondgenoot is van miljonairs om een ongelijke verdeling van de rijkdom in stand te houden. Ik gok eerder op een lage moraliteit.
Hij gedraagt zich ronduit crapuleus. Door een partij zeventig jaar na WO2, dus zowat drie generaties verder, nog steeds moedwillig met dat gedachtengoed gelijk te stellen. O.k., dan stel ik de PS moedwillig gelijk met de regimes van Stalin, Mao en Pol Pot.
quercus is offline  
Oud 4 januari 2014, 17:29   #22
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hij gedraagt zich ronduit crapuleus. Door een partij zeventig jaar na WO2, dus zowat drie generaties verder, nog steeds moedwillig met dat gedachtengoed gelijk te stellen. O.k., dan stel ik de PS moedwillig gelijk met de regimes van Stalin, Mao en Pol Pot.
Het strafste is dat de PS niet onder de 25% zal zakken.
Vrijheideerst is offline  
Oud 4 januari 2014, 17:42   #23
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Reactie van NVA op Moureaux:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ng-voedt.dhtml
Hypochonder is offline  
Oud 5 januari 2014, 00:01   #24
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hij gedraagt zich ronduit crapuleus. Door een partij zeventig jaar na WO2, dus zowat drie generaties verder, nog steeds moedwillig met dat gedachtengoed gelijk te stellen. O.k., dan stel ik de PS moedwillig gelijk met de regimes van Stalin, Mao en Pol Pot.
Dat maak jij ervan. Moureaux heeft de N-VA niet nazistisch genoemd. Wat hij wel zegt, of minstens bedoelt, is dat een deel van de ondernemers zich steeds opnieuw door nationalisme laten verleiden als dat hun portemonnee goed uitkomt. De ene keer is dat nationalisme al eens wat extremer dan de andere keer. Voor de immorelen onder de ondernemende miljonairs (niet alle ondernemers) zal dat geen verschil maken. Voor hen is goed wat goed is voor hun winsten. Is dat onwaar?
Robinus V is offline  
Oud 5 januari 2014, 00:01   #25
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Beweren dat Moureaux ALLE Vlaamse ondernemers beledigt, is een leugen. Ieder kan voor zichzelf wel uitmaken of die in staat is extreem nationalisme te steunen en zich aangesproken moet voelen.
Robinus V is offline  
Oud 5 januari 2014, 00:12   #26
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Is er eigenlijk iemand die eraan twijfelt of N-VA de mensen met dezelfde 'aanleg' aantrekt als de NSDAP deed? Als we heel eerlijk zijn, kunnen we toch zeggen dat dat communicerende vaten zijn?

Ik weet dat ik zo'n dingen beter niet zeg, want dat gaat het kwaad niet verzwakken, maar, sorry, ik ben de komedie langs beide kanten van de politieke breuklijn beu. De nationalistische partijen zijn wat gematigder geworden, maar het publiek dat ze aantrekken, 4/5 ervan toch, dat zijn nog net dezelfden. Van die andere 1/5 snap ik niet wat ze bij die nationalisten zoeken of ze moeten heel goed komedie kunnen spelen.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 januari 2014 om 00:15.
Robinus V is offline  
Oud 5 januari 2014, 00:28   #27
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Is er eigenlijk iemand die eraan twijfelt of N-VA de mensen met dezelfde 'aanleg' aantrekt als de NSDAP deed? Als we heel eerlijk zijn, kunnen we toch zeggen dat dat communicerende vaten zijn?

Ik weet dat ik zo'n dingen beter niet zeg, want dat gaat het kwaad niet verzwakken, maar, sorry, ik ben de komedie langs beide kanten van de politieke breuklijn beu. De nationalistische partijen zijn wat gematigder geworden, maar het publiek dat ze aantrekken, 4/5 ervan toch, dat zijn nog net dezelfden. Van die andere 1/5 snap ik niet wat ze bij die nationalisten zoeken of ze moeten heel goed komedie kunnen spelen.
Met zo'n posts betwijfel ik eerlijkheidshalve dat je eerlijkheid zou erkennen als ze naakt voor je neus zou dansen met een naambordje. Een beetje intellectuele eerlijkheid zou je sieren in plaats van je gratuit gebruik van platvloerse debattechnieken. "Als we heel eerlijk zijn", wees wat serieus, ja? De overgrote meerderheid van de N-VA stemmers waren zelfs nog niet geboren ten tijde van WO2. De poging om de N-VA stemmers te marginaliseren door ze steeds proberen te linken aan het nazisme is dan ook ronduit een schande, de poging om ze steeds te stigmatiseren daarentegen....kijk misschien eens in een spiegel?

Dat je bedenkingen hebt bij de motieveren waarom mensen voor de N-VA stemmen stoort me niet, in mijn geval is dat deels door een totaal gebrek aan geloofwaardigheid (traditio's) of realisme (groen!, pdva+ etc.) maar N-VA heeft ook goede punten. Door je "tegenstanders" steeds te proberen te marginaliseren polariseer je enkel het debat en wordt een constructieve uitwisseling quasi onmogelijk, dat zie je hopelijk zelf ook.
Gwyndion is offline  
Oud 5 januari 2014, 00:34   #28
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Ik heb het artikel met plezier gelezen; en ik heb er vooral van genoten.
Dit is alleen maar een teken aan de wand. Dit is letterlijk een vos in het nauw, een duivel in een wijwatervat. Dat iemand zo wild om zich heen kan slaan, ...

Puur inhoudelijk, heeft hij uiteindelijk ook niets te zeggen. De kaars van zijn partij is aan het uitgaan; en hij beseft het.
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline  
Oud 5 januari 2014, 00:57   #29
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Met zo'n posts betwijfel ik eerlijkheidshalve dat je eerlijkheid zou erkennen als ze naakt voor je neus zou dansen met een naambordje. Een beetje intellectuele eerlijkheid zou je sieren in plaats van je gratuit gebruik van platvloerse debattechnieken. "Als we heel eerlijk zijn", wees wat serieus, ja? De overgrote meerderheid van de N-VA stemmers waren zelfs nog niet geboren ten tijde van WO2. De poging om de N-VA stemmers te marginaliseren door ze steeds proberen te linken aan het nazisme is dan ook ronduit een schande, de poging om ze steeds te stigmatiseren daarentegen....kijk misschien eens in een spiegel?

Dat je bedenkingen hebt bij de motieveren waarom mensen voor de N-VA stemmen stoort me niet, in mijn geval is dat deels door een totaal gebrek aan geloofwaardigheid (traditio's) of realisme (groen!, pdva+ etc.) maar N-VA heeft ook goede punten. Door je "tegenstanders" steeds te proberen te marginaliseren polariseer je enkel het debat en wordt een constructieve uitwisseling quasi onmogelijk, dat zie je hopelijk zelf ook.
Voor die ene keer dat een mens eens volledig eerlijk is, wordt die van een gebrek aan intellectuele eerlijkheid beschuldigd. Ach. De wereld is één grote contradictie.
Robinus V is offline  
Oud 5 januari 2014, 01:04   #30
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Voor die ene keer dat een mens eens volledig eerlijk is, wordt die van een gebrek aan intellectuele eerlijkheid beschuldigd. Ach. De wereld is één grote contradictie.
Weet ge, uw manier van praten zal een eind aan België maken.
giserke is offline  
Oud 5 januari 2014, 01:28   #31
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Weet ge, uw manier van praten zal een eind aan België maken.
Weet ge, waar een staatsgrens ligt, zal mij worst wezen, eender welke worst. Daar laat ik mijn leven niet door bepalen. De toekomst wordt niet bepaald door de politiek in België.

En vat dingen niet altijd te persoonlijk op. Jou beschouw ik als één van de uitzonderingen onder de nationalisten. Ik merk ook wel dat jij iemand bent die het afbolt wanneer nationalisme te extreem wordt, wanneer autoritaire trekjes te veel bovenkomen. Maar de anderen die ik niet als beter aanzie dan diegenen die het nazisme mogelijk gemaakt hebben mogen ook mijn eerlijke mening weten.
Robinus V is offline  
Oud 5 januari 2014, 01:29   #32
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Voor die ene keer dat een mens eens volledig eerlijk is, wordt die van een gebrek aan intellectuele eerlijkheid beschuldigd. Ach. De wereld is één grote contradictie.
U zal nog vaker teleurgesteld worden ...
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 5 januari 2014 om 01:29.
Sonny Crockett is offline  
Oud 5 januari 2014, 01:33   #33
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
U zal nog vaker teleurgesteld worden ...
Ach. Teleurgesteld. Ik lach mensen die zo'n zever vertellen gewoon uit. Wat weten zij over mijn gedachten. Ik weet dat ik de waarheid spreek en daar ga ik me niet slecht voor voelen. Ik wil niet steeds komedie spelen zoals de rest die over politiek spreekt.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 januari 2014 om 01:35.
Robinus V is offline  
Oud 5 januari 2014, 01:34   #34
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Met zo'n posts betwijfel ik eerlijkheidshalve dat je eerlijkheid zou erkennen als ze naakt voor je neus zou dansen met een naambordje.
Blackadder
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline  
Oud 5 januari 2014, 01:35   #35
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ach. Teleurgesteld. Ik lach mensen die zo'n zever vertellen gewoon uit. Wat weten zij over mijn gedachten. Ik weet dat ik de waarheid spreek en daar ga ik me niet slecht voor voelen.
De waarheid zegt u?
4/5 van de NV-A stemmers in één hok plaatsen met de nazi's?
De waarheid?

Wie neemt u nu nog ernstig?
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline  
Oud 5 januari 2014, 01:35   #36
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Voor die ene keer dat een mens eens volledig eerlijk is, wordt die van een gebrek aan intellectuele eerlijkheid beschuldigd. Ach. De wereld is één grote contradictie.
Er is nog steeds een verschil tussen eerlijk en intellectueel eerlijk zijn. Ik vraag gewoon dat je een beetje consequent bent. Ik ben zelf ook geen fan van hardliners maar op die manier los je evenmin wat op.
Gwyndion is offline  
Oud 5 januari 2014, 01:40   #37
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
De waarheid zegt u?
4/5 van de NV-A stemmers in één hok plaatsen met de nazi's?
De waarheid?

Wie neemt u nu nog ernstig?
Niet met de nazi's, wel met diegenen die op de nazi's stemden. Ik ben ervan overtuigd dat 4/5 N-VA-stemmers inderdaad een aanleg heeft om zo te stemmen en dat zulke aanleg in de jaren dertig in Duitsland zich anders geuit zou hebben.
Robinus V is offline  
Oud 5 januari 2014, 01:41   #38
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Er is nog steeds een verschil tussen eerlijk en intellectueel eerlijk zijn. Ik vraag gewoon dat je een beetje consequent bent. Ik ben zelf ook geen fan van hardliners maar op die manier los je evenmin wat op.
Om intellectueel eerlijk te zijn mag je niet altijd eerlijk zijn?
Robinus V is offline  
Oud 5 januari 2014, 01:43   #39
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Niet met de nazi's, wel met diegenen die op de nazi's stemden. Ik ben ervan overtuigd dat 4/5 N-VA-stemmers inderdaad een aanleg heeft om zo te stemmen en dat zulke aanleg in de jaren dertig in Duitsland zich anders geuit zou hebben.
Dat u daarvan overtuigd bent, dat is uw goed recht.
Maar breng het aub niet in verband met een verplichting jegens ons, om intellectueel eerlijk te zijn!
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline  
Oud 5 januari 2014, 01:45   #40
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Dat u daarvan overtuigd bent, dat is uw goed recht.
Ik mag het denken, maar niet zeggen?
Robinus V is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be