Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2024, 13:37   #43721
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.534
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Standaard heeft in 2008 een peiling gehouden onder Nederlanders die in Vlaanderen woonden. 44% was voorstander van een vereniging.

Interessant, ik ken Vlaanderen niet, ik ken Belgie ook niet goed, maar samen vormden deze drie delen toch de Lage Landen Delta eeuwen voordat de Franse Revolutie alles uitmoordde??

Een nieuwe Lage Landen Unie??? Groot Economisch voordeel denk ik en dan is het verlaten van de EU maffia stukken makkelijker. Hoeveel mensen zouden er dan in wonen, inclusief hele Benelux he, Geografisch gezien zijn het de Delta gebieden van de grote Europese rivieren dus er is een gezamenlijk zoetwater belang. Ook ivm de klimaat verandering en zeespiegel stijging, incl de aanstormende SUPERstormen vanaf medio 2040 moeten nu de krachten gebundeld worden in deze hele Lage Landen Delta. IK zal Rijkswaterstaat eea hierover moeten doorbriefen openbaar in Deel 4 ivm mijn hardere, etnische zuiveringsplan, codenaam is Expansie van project FB SS, met een Absolute 100 % Ahimsa constraint.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2024, 17:43   #43722
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel ja, in die tijd zaten jullie nog on der de plak van een Prins-Bisschop. Een kerel in wiens "Doorluchtige en Eminente Persoon" zowel de wereldlijke als de geestelijke macht werd geconcentreerd. Feitelijk even schandalig als destijds de pausen die niet alleen opperste religieuze leider maar evenzeer staatshoofd waren van de Pauselijke staat die zowat een derde van het huidige Italië omvatte.
Fout.
In die tijd was er hier een graaf, met een onafhankelijk graafschap dat rechtstreeks afhankelijk was van de Duitse Keizer. De paus noch de bisschop had hier wereldlijke macht.
Uw kennis van de geschiedenis van de huidige provincie Belgisch Limburg is precies ook erg beperkt. Er waren hier vele onafhankelijke gebieden, die niks met land van Loon en prinsbisdom Luik te maken hadden.

Laatst gewijzigd door pajoske : 1 februari 2024 om 17:44.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2024, 19:25   #43723
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Fout.
In die tijd was er hier een graaf, met een onafhankelijk graafschap dat rechtstreeks afhankelijk was van de Duitse Keizer. De paus noch de bisschop had hier wereldlijke macht.
Uw kennis van de geschiedenis van de huidige provincie Belgisch Limburg is precies ook erg beperkt. Er waren hier vele onafhankelijke gebieden, die niks met land van Loons en prinsbisdom Luik te maken hadden.
Kom, kom, blijkbaar is hetgeen ik schrijf iets dat u zeer mishaagt. Maar dat Limburg zeer lange tijd onder het gezag stond van Luik, en dat was evenzeer het geval wanneer een “Prins-Bisschop” er de plak zwaaide, dat staat historisch vast.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2024, 12:13   #43724
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.676
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Interessant, ik ken Vlaanderen niet, ik ken Belgie ook niet goed, maar samen vormden deze drie delen toch de Lage Landen Delta eeuwen voordat de Franse Revolutie alles uitmoordde??

Een nieuwe Lage Landen Unie??? Groot Economisch voordeel denk ik en dan is het verlaten van de EU maffia stukken makkelijker. Hoeveel mensen zouden er dan in wonen, inclusief hele Benelux he, Geografisch gezien zijn het de Delta gebieden van de grote Europese rivieren dus er is een gezamenlijk zoetwater belang. Ook ivm de klimaat verandering en zeespiegel stijging, incl de aanstormende SUPERstormen vanaf medio 2040 moeten nu de krachten gebundeld worden in deze hele Lage Landen Delta. IK zal Rijkswaterstaat eea hierover moeten doorbriefen openbaar in Deel 4 ivm mijn hardere, etnische zuiveringsplan, codenaam is Expansie van project FB SS, met een Absolute 100 % Ahimsa constraint.
Een zeer nauwe samenwerking zou beter zijn dan een vereniging.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 02:00   #43725
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kom, kom, blijkbaar is hetgeen ik schrijf iets dat u zeer mishaagt. Maar dat Limburg zeer lange tijd onder het gezag stond van Luik, en dat was evenzeer het geval wanneer een “Prins-Bisschop” er de plak zwaaide, dat staat historisch vast.
Het graafschap Loon werd uiteindelijk bij het Prins-bisdom Luik ingelijfd, echter toen was het hertogdom Limburg al lang een onderdeel geworden van het hertogdom Brabant (en titulair het hertogdom Neder-Lotharingen).
De huidige naam Limburg voor een veel groter gebied in Nederland en België, is uitgevonden door de regering van de in België te vaak verguisde koning Willem I der Nederlanden (ja een workaholic, die niet kon delegeren), ironisch genoeg eindigde het slot Limburg juist in Luik (los van het graafschap Limburg an der Lahn).
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be