Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2018, 23:47   #101
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Villas boven de 500k krijg je niet meer aan de straatstenen kwijt.
Toch zien we heel veel huizen voor die prijs op de markt staan.
Die van mijn buren voor 639 000 euro. Staat inmiddels bijna 1 jaar te koop. Ruzie met de makelaars maar de hele buurt vindt het een waanzinnige vraagprijs.

Als huizen van een dergelijke prijs niet verkocht geraken, moet dat toch betekenen dat de prijs verkeerd is bepaald. Je ziet vaak laag opgeleide mensen die in de jaren 90 voor een appel en een ei een gigantische lap grond kochten, die door de grondprijzen enorm in waarde is gestegen. Neem de lage hypotheekrente daar nog bij, die de vraagprijzen verder doet opblazen. Zelfs een koppel met 2 huisartsen moet moeite doen om het voor de actuele marktwaarde te kunnen kopen van 2 ongeschoolde arbeiders.

Dan moeten we gewoon vaststellen dat er zwaar overdreven wordt met vraagprijzen. De markt corrigeert zichzelf
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 november 2018 om 23:48.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 01:08   #102
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Toch zien we heel veel huizen voor die prijs op de markt staan.
Die van mijn buren voor 639 000 euro. Staat inmiddels bijna 1 jaar te koop. Ruzie met de makelaars maar de hele buurt vindt het een waanzinnige vraagprijs.

Als huizen van een dergelijke prijs niet verkocht geraken, moet dat toch betekenen dat de prijs verkeerd is bepaald. Je ziet vaak laag opgeleide mensen die in de jaren 90 voor een appel en een ei een gigantische lap grond kochten, die door de grondprijzen enorm in waarde is gestegen. Neem de lage hypotheekrente daar nog bij, die de vraagprijzen verder doet opblazen. Zelfs een koppel met 2 huisartsen moet moeite doen om het voor de actuele marktwaarde te kunnen kopen van 2 ongeschoolde arbeiders.

Dan moeten we gewoon vaststellen dat er zwaar overdreven wordt met vraagprijzen. De markt corrigeert zichzelf
Hier in de gemeente ook massas +500k villas die te koop staan. Ook bouwgronden van +200k. Alles blijft liggen. En lang.

Te duur voor de gemiddelde koper.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 15:59   #103
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hier in de gemeente ook massas +500k villas die te koop staan. Ook bouwgronden van +200k. Alles blijft liggen. En lang.

Te duur voor de gemiddelde koper.
Logisch he.

De grond is schaars en dus stijgt de prijs, maar dat wil niet zeggen dat een middenklasser die vroeger voor een appel en een ei 20 aren grond kocht gewoon een rijkere koper kan vinden die het zesvoud van de aankoopprijs wil betalen. Mensen die in de hoogste belastingschaal zitten worden gewoon meer belast en hebben dus ook moeite met die astronomische vraagprijzen.

Mijn buren verkopen een fatsoenlijk huis + 27 aren grond voor 640k + 60k aan notariskosten en leningskosten. Ze hebben er hooguit 300k zelf voor betaald.

700 000 geeft op 25 jaar (mits lage hypotheekrente) ruim 3000 euro per maand af te betalen. Wie kan zoiets?

Daar is maar een kleine markt voor, en wie het geld zonder afbetaling beschikbaar heeft kan veel beter in het buitenland vastgoed kopen.

Ik ken Turken die met 50 000 euro een huis kopen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 23 november 2018 om 16:01.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be