Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2018, 17:55   #21
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom terecht. Toen ik nog in Brussel woonde, ging een Congolese (toen nog Zaïrese, maar soit) buurman geheel vrijwillig voor Zwarte Piet "spelen" bij de lokale kruidenier.
Een echte zwarte komt vandaag niet meer in aanmerking om zwarte piet te spelen.

Gezocht m/v zwarte piet ... Gelijk welk ras behalve zwart.

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 november 2018 om 17:56.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 08:46   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Linkse media verantwoordelijk voor tweespalt in samenleving

Citaat:
Nu de stofwolken rond de diverse Sinterklaasintochten van 2018 zijn opgetrokken, kunnen we de balans opmaken. Waar ging het mis en wie is er schuldig?
Er moet toch iemand als schuldige kunnen aangewezen worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 09:00   #23
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.092
Standaard kinderen van de kolonie

Ooit dook er op het internet een filmpje op van een vrouw die werd opzij gezet in de VS voor een verkeersinbreuk. Ze vroeg aan de agent haar niet neer te schieten. Hij antwoordde sarcastisch : "we only shoot black people". Het had een filmpje van DIW kunnen zijn. Dat werd zo niet begrepen en gisteren op De Zevende Dag kwam die geflipte Hollandse gek Michiel Vos er weer mee op de proppen. Al de symbolen waar hij mee kwam aanzwaaien, en symbolen zijn het want los (verkeerd begrepen) feiten, zijn al weerlegd of te weerleggen. Eén rij kiezers die in de regen staat te wachten in een overwegend zwarte buurt en hopla. Alsof dat nog nooit elders gebeurd is. In de VS wordt met nietszeggende symbolen gestreden. Dat zo'n elitaire vent daar hier mee op de proppen kan komen om televisie .... zielig.

Alle hetzes, alle argumenten, alle theorie uit het 'debat' op de vrt zijn afkomstig uit de sociale wetenschappen en komen overgewaaid uit de VS. Vroeger bestudeerden de sociale wetenschappen de samenleving. Vandaag zijn het ideologische brainwashingmachines geworden. De richtingen gender, feminisme, diversiteit, koloniale studies, ... worden bevolkt door rijkeluis kindjes die niet graag werken en zich voortdurend verontwaardigd voelen, langs de kant staan roepen, niet voor rede vatbaar zijn, de boel enkel verergeren en nergens iets aan doen. De grootste waanzin kom uit die sociale faculteiten. Van culturele toe-eigening tot kinderen niet meer mogen opvoeden als jongen of meisje omdat het wel eens zou kunnen gaan om een kind dat in het verkeerde lijf geboren zit. Dat men zo de poten vanonder de stoel zaagt van veel meer kinderen die dichter tegen het midden van de schaal zitten en nood hebben aan een archetypische houvast om niet een heel leven vol twijfel en psychische miserie te kennen zal hun reet roesten.

De mensen die daar uit voortkomen schrijven de onderwijsprogramma's en studieboeken, zijn expert op televisie en sturen activisten aan als Dalila Hermans en Don Moesa op De Zevende Dag. Herman De Croo werd opgezet als de kritische tegenstem. Het werd dus een eenzijdige discussie waarin geen enkel argument deftig werd weerlegd of waarin parallellen werden getrokken met wat er nu met de autochtone bevolking gebeurt in Europa. Hier wordt namelijk nu ook op paternalistische wijze een cultuur weg gevaagd, worden mensen ontworteld, worden bevolkingen door elkaar geschud en verdund. Net als toen in Afrika en Congo. Het gaat er fysiek minder hard aan toe maar psychisch maakt dat geen verschil. Niets van dat alles natuurlijk in de zevende dag. De Croo mocht het leed van de zwarten wat relativeren door het te kaderen in de tijd maar daar bleef het bij.

Er is geen tegenstem meer, geen debat meer, enkel nog hersenspoeling. Dalila Hermans doet dat met uw jonge goedgelovige kinderen op school en wees maar zeker dat ze daar zo haar best niet doet om evenwichtig te zijn. Ze leert bij van de reacties op haar optredens in de media dat blijkt uit haar zeemzoetige woorden en minder karikaturale voorkomen. Ik moet trouwens een ander filmpje hebben gezien dan Dalila want buiten de roetveegpiet op het podium heb ik alleen gewone zwarte pieten gezien bij de aankomst van de sint. Het zwarte pietendebat is echter zowat het enige waarin ik hen bijtreed. Hoewel ik er vrij zeker van ben dat het me als kind net een positief beeld van de zwarte heeft gegeven, ik weet nog dat een zwarte student ooit aan de deur stond om tijdschriften te verkopen en opende met "heb geen schrik van de zwarte man" waarop ik dacht "huh schrik, waarom" , ik had in mijn leven alleen lachende zwarten gezien. Maar als het ons onbewust zou beïnvloeden een zwarte als knecht te zien (Persoonlijk heb ik nog nooit de neiging gehad te vragen aan een zwarte iets te doen waar ik geen zin in heb. Meestal gebeurt het omgekeerde. Met vrouwen ben ik mezelf zo al wel verschillende keren tegen gekomen.) of als ze het zelf zo ervaren en er pijn van hebben dan vind ik het een kleintje om er een veegpiet van te maken. Het is natuurlijk zo dat de piet symbool is geworden van een breder debat. Dat maakt de zaak zo moeilijk in Nederland vermoed ik. Het gaat om het vermoorden van de Nederlandse cultuur (dat wat men aanklaagde ivm Afrika!)

Telkens Don Moesa zijn mond open deed hoorde ik twee dingen : slachtofferschap (Dalila draait daar al aardiger omheen voor de camera) en het gelijk van rechts. Wat verweet hij de Europeaan namelijk ? Dat men de sociale orde in Afrika heeft vernietigd door gedwongen migraties waardoor Afrika zich nu nog moeilijker ontwikkelt dan de rest van de wereld. Inderdaad. Dat is wat nu gebeurt in Europa. Door migratie, linkse indoctrinatie ivm doorgeslagen feminisme, gendergedoe ed wordt elke houvast van de gewone mens vernietigd en kan binnenkort iedereen naar de psychiater. (De economische uitbuiting uit de filmpjes gebeur(t)(de) hier bij ons trouwens evengoed.)

Versta me niet verkeerd. Ik ga mee in de biologische bevindingen over geslacht. Maar mogen kinderen daarom niet meer als jongen of meisje worden opgevoed ? Moet elke wortel uitgerukt, elke houvast vernietigd worden ? Ik ga mee in het feit dat mannen en vrouwen dezelfde rechten en plichten moeten hebben maar men zoekt zich rot naar de juiste profielen en ze zijn zo goed als onvindbaar. Ik werk en leef onderaan op de sociale ladder en zelfs daar zie je hoe vrouwen gepushed worden om die eerste trede op te stappen maar het direct weer opgeven. Gaan we echt elke managementfunctie door twee mensen laten doen ipv één om gezin en werk voor de hoogopgeleiden te kunnen combineren en dan bij de uitvoerende nog wat meer druk zetten en besparen om dat te kunnen betalen ? Ik ben volledig mee dat discriminatie moet worden tegengaan, ben het zelf al ettelijke keren tegen gekomen en het werkt vernietigend voor het zelfrespect. Maar gaan we werkgevers of verhuurders dwingen mensen aan te nemen of te verhuren aan mensen waarmee ze al eerder slechte ervaringen hadden ? Zowat alle exacte wetenschappen en technische beroepen monden uit in knelpuntberoepen, mij kan je niet overtuigen dat daar gediscrimineerd wordt. Er zijn gewoon teveel mensen die het verkeerde gestudeerd hebben of niet gestudeerd hebben en dan heb je geluk of connecties nodig om nog aan een goede job te geraken. En ja, als Marokkaan met wietogen maak je dan minder kans.

(Mijn grote schrik : tweede generatie Afrikaanse Belgen die geen moslim waren en het toch worden omdat ze niet in hun studies/leven zijn geslaagd. Als dat massaal gebeurt, zijn we voorzeker verloren. Vooralsnog is het een dubbeltje op z'n kant en kan het nog alle kanten uit maar een Europa dat islamitisch én welvarend ? Nope. Dat is een contradictie. De islam is parasitair en zuigt veroverde beschavingen leeg om ze dan in een donkere middeleeuwen te storten die niet zoals de Europese middeleeuwen als een incubator werkte. )
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 09:26   #24
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Het is anders wel een witmensch die tegen Zwarte Piet is terwijl de niet-witmensch er niks tegen heeft op enkelingen na.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2809....php?p=8861564



https://www.telegraaf.nl/video/28111...moeten-opstaan
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 09:45   #25
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Het is anders wel een witmensch die tegen Zwarte Piet is terwijl de niet-witmensch er niks tegen heeft op enkelingen na.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2809....php?p=8861564



https://www.telegraaf.nl/video/28111...moeten-opstaan
Niet beginnen met die zever over cultuurmarxisme he
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 10:01   #26
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Allez, ze kunnen zich weer op de borst slaan dat ze hebben kunnen protesteren bij een kinderfeest.
Ondertussen gaat de hedendaagse slavernij onverbiddelijk door in de kobaltmijnen, door boko haram en door de vele corrupte regeringsleiders op het Afrikaanse continent.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 19 november 2018 om 10:01.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 12:28   #27
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Allez, ze kunnen zich weer op de borst slaan dat ze hebben kunnen protesteren bij een kinderfeest.
Ondertussen gaat de hedendaagse slavernij onverbiddelijk door in de kobaltmijnen, door boko haram en door de vele corrupte regeringsleiders op het Afrikaanse continent.
Misschien een interessant boekje.



Over Sinterklaas en Zwarte Piet.
(en wat slavernijverdriet
)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 november 2018 om 12:41.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 16:24   #28
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Het is anders wel een witmensch die tegen Zwarte Piet is terwijl de niet-witmensch er niks tegen heeft op enkelingen na.
Een poco met niet bepaald onbesproken voorgeschiedenis opvoeren om de rest uit de wind te zetten. Amaai, gelukkig eten spinnen geen hooi.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 16:28   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Voor zover ik daar zicht op heb, komt de scherpe tegenstand eerder van de Afro-Caraïbische gemeenschap in Nederland dan van Afrikanen. Daardoor is het bij ons ook veel minder een discussie dan in Nederland.

Zonder me een expert terzake te noemen heb ik de indruk dat Afrikanen veel relaxter zijn in verband met zwarte piet dan mensen van Caraïbische origine.
Veelal afstammelingen van ex-slaven ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 16:35   #30
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Veelal afstammelingen van ex-slaven ?
Als je een beetje zoekt, dan ben je misschien ook een afstammeling van iemand die zich met één of andere traditie of uitspraak beledigd kan voelen... Vooruit! Actie!
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 19 november 2018 om 16:41.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 18:24   #31
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het ongenoegen over Zwarte Piet komt eigenlijk niet van 'nieuwe' inwijkelingen maar vooral uit een andere hoek. De koloniale perikelen van Nederland en België hebben ons opgezadeld met donkere Afrikaantjes hier ten lande. En die mensen maken nu terecht van hun oren.
Hoezo terecht?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 21:04   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Misschien een interessant boekje.



Over Sinterklaas en Zwarte Piet.
(en wat slavernijverdriet
)
Leuke naam heeft de schrijfster van het boek.

Petra Zwart-De Wit
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 november 2018 om 21:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2018, 23:27   #33
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Voor zover het ook geen islamieten zijn (Somalië, Senegal...), zijn zwarte Afrikanen de aangenaamste niet-Europese immigranten die ik ervaren heb in Brussel. Af en toe wat luidruchtig (die kunnen niet gewoon praten, dat is altijd half roepen), maar verder weinig problemen, dit itt islamieten.
Afgezien van de Congolese bendes dan toch...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 09:06   #34
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Het sinterklaasfeestje is een traditie geworden die het falen van de multicul-samenleving elk jaar opnieuw in het licht stelt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 12:01   #35
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.430
Standaard

Dat de Afrikaanse invloed op de Europese populaire cultuur zou dienen uitgewist te worden komt niet uit een 'zwarte' hoek in de eerste plaats. Het komt vanuit de Verenigde staten overgewaaid met hun extreme focus op ras. De zwarte piet controverse is een probleem maken waar er geen was. Het stimuleert eerder racisme dan dat het racisme oplost. Jammer dat de antiracisme jagers dat niet inzien. Het is een fake probleem. Een artificiële hetze. Het is folklore misbruiken voor politieke doeleinden en mensen tegen elkaar op te zetten.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 november 2018 om 12:03.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 15:55   #36
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.429
Standaard

Het zieke is dat sommige antipieten er hun verdienmodel van hebben gemaakt. Naast het verkrijgen van subsidies, waartegenover staat media aandacht, is het volgende verdienmodel inzamelingsacties. Lees graaien.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 20 november 2018 om 16:09.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 18:35   #37
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Het zieke is dat sommige antipieten er hun verdienmodel van hebben gemaakt. Naast het verkrijgen van subsidies, waartegenover staat media aandacht, is het volgende verdienmodel inzamelingsacties. Lees graaien.
Als ik me niet vergis is in 2008 de rel zo ontstaan. Gesubsidieerde kunstenaars die als kunstwerk een optocht tegen zwarte piet organiseerden. (En Geen Stijl dat daar met zijn reaguurders direct bovenop zat waarop het werd afgeblazen.) "Performance Art heet dat. De definitie is zo hard opengetrokken dat ik nog al van die geschifte projecten ben tegen gekomen. Maar ik denk niet dat een Pegida bijeenkomst zal goed gekeurd worden door de mensen die beslissen over de toekenning van de subsidies. Cultuur marxisme heet dat en het bestaat niet.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 06:49   #38
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het ongenoegen over Zwarte Piet komt eigenlijk niet van 'nieuwe' inwijkelingen maar vooral uit een andere hoek. De koloniale perikelen van Nederland en België hebben ons opgezadeld met donkere Afrikaantjes hier ten lande. En die mensen maken nu terecht van hun oren.
Wat ging er zoal om in uw hoofd toen u uitspraken hoorde zoals "hij rookte als een Turk"?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 08:16   #39
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat ging er zoal om in uw hoofd toen u uitspraken hoorde zoals "hij rookte als een Turk"?
Ik maak bezwaar tegen de term 'Yankees'. Dat denigrerend t.a.v. mijn voorouders die werden gepest en gesart in de buurt van Nieuw Amsterdam (nu New York)
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2018, 08:24   #40
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik maak bezwaar tegen de term 'Yankees'. Dat denigrerend t.a.v. mijn voorouders die werden gepest en gesart in de buurt van Nieuw Amsterdam (nu New York)
'Yankees' de Britse kolonisten?

Zelfs op Mars hebben ze er problemen mee.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be