Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2023, 06:19   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard Wim Dries: "Na 16 snelheidsovertredingen in één kwartaal, auto kwijt."

Genk gaat korte metten maken met hardleerse snelheidsovertreders.
Als je in drie maanden tijd 16 snelheidsovertredingen begaat, wordt je auto in beslag genomen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20231018_95258659

Scheiding der machten bestaat blijkbaar niet meer.
Akkoord, een burgemeester kan wagens in beslag laten nemen, maar dit begint heel sterk op dictatuur te trekken.

Ook het feit dat op tal van plaatsen in Genk de snelheid ferm omlaag gehaald is. Ik twijfel er aan of dit steeds voor de verkeersveiligheid is.

Op de politieraad, die we onlangs hadden, heb ik de kakafonie van de snelheidsregimes aangekaart.

Ik begon: "In het verleden hadden we een minister die vond dat er teveel verkeersborden langs de weg stonden, hij besliste daarom om overal 70 km/u in te voegen. Sindsdien is het eigenlijk alleen maar erger geworden, steeds meer gemeenten hebben 50 km/u ingevoerd, afgewisseld met 30 km/u en 70 km/u. Als automobilist ben je meer bezig met te kijken hoe snel je moogt rijden dan met het verkeer zelf. En dan heb je de bewuste zones van 50 km/u, soms zijn die zo groot dat je eigenlijk niet meer weet dat je in zo'n zone zit, zeker als je daar als toevallige bezoeker bent, dit heeft volgens mij niets meer met verkeersveiligheid te maken"
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 07:02   #2
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 570
Standaard

Als politie en vooral justitie hopeloos tekort schieten in hun taak (door allerlei oorzaken) dan moet men maar alle middelen uit de kast halen om die ellende in te dijken.
Van al dat geleuter over privacy, scheiding der machten, etc. profiteren de krapuuls het meest en ik heb veel meer last van bontkraagjes, messentrekkende krapuuls, plaag van fietsendieven en inbrekers, drugsoverlast, etc. dan van de schending van mijn privacy of burgerrechten...
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 07:41   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

De burgemeester heeft de taak om de bevolking veilig te houden..

Morons die er in slagen om in een kwartaal 16 overtredingen te begaan,terwijl een grote meerderheid van de rijdende bevolking misschien eens in de 16 jaar in slaagt er eentje te hebben......dienen hun penisverlenging in te leveren.....

Want dat zal niet zijn wegens een overschrijding met 5km/uur.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 09:22   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Als politie en vooral justitie hopeloos tekort schieten in hun taak (door allerlei oorzaken) dan moet men maar alle middelen uit de kast halen om die ellende in te dijken.
Van al dat geleuter over privacy, scheiding der machten, etc. profiteren de krapuuls het meest en ik heb veel meer last van bontkraagjes, messentrekkende krapuuls, plaag van fietsendieven en inbrekers, drugsoverlast, etc. dan van de schending van mijn privacy of burgerrechten...
Mij gaat het daar niet om.
Mij gaat het in de eerste plaats ook over de talrijke snelheidsbeperkingen.

Ik las onlangs dat er op de Noord-Zuid verbinding in Hasselt, gemiddeld om de 650 meter rode lichte staan.
Ooit was dit een groene golf, reed je 80 km/u, dan had je nooit rood.
Nu kan je praktisch aan ieder licht stoppen omdat het zogezegde slimme lichten zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 09:27   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De burgemeester heeft de taak om de bevolking veilig te houden..

Morons die er in slagen om in een kwartaal 16 overtredingen te begaan,terwijl een grote meerderheid van de rijdende bevolking misschien eens in de 16 jaar in slaagt er eentje te hebben......dienen hun penisverlenging in te leveren.....

Want dat zal niet zijn wegens een overschrijding met 5km/uur.
Het probleem duikt pas de laatste jaren op.
Mensen weten gewoon niet meer wat de snelheid is die er gereden mag worden.
Zeker als je een zone inrijdt en je hebt het bord om de één of andere reden niet gezien.
Je GPS geeft nog steeds 70 km/u aan, de plaatherkenning van je wagen kent die zoneborden niet.

Maar het gaat ook over het verdienmodel van een gemeente, onlangs triomfeerde Oudsbergen dat hun camera reeds meer dan 10.000 bestuurders betrapt had op 3 maanden tijd. Ik weet die camera staan, dit heeft echt niets meer met verkeersveiligheid te maken, de snelheidsbeperking is er gekomen omdat het een zogezegde toegangspoort is naar het park hoge Kempen.
Sorry, maar een poort zie ik niet, laat staan een park.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 09:31   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Vraag is dan: "Hoe gaat hij dat doen met niet inwoners van Genk?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 11:39   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Tja als men geen puntenrijbewijs invoert beginnen sommige op eigen houtje...

Maar toch is het een watjesregeling daar in Genk.

Als ik mag, in Duitsland is men na 8 punten zijn rijbewijs redelijk lang kwijt...

8 maal gepakt - binnen bebouwde kom - vanaf 21 kmh-30 kmh te snel rijden (marge afgetrokken) kost al minstens 1 punt, Vanaf 31 kmu te snel 2 punten. Buiten de bebouwde kom is het iets minder streng, 2 punten vanaf 41 kmu teveel.

Maar nu komt het als men binnen het jaar tweemaal gepakt wordt met vanaf 26 kmu te snel krijgt men rijverbod, of het nu binnen of buiten bbk is. Dat kan 1 maand rijverbod zijn.
Binnen bbk: https://www.bussgeldkatalog.org/gesc...#geschwinnergb

buiten bbk: https://www.bussgeldkatalog.org/gesc...geschwaussergb
Citaat:
* Ein Fahrverbot gibt es in der Regel nur, wenn es zweimal innerhalb eines Jahres zu einer Geschwindigkeitsüberschreitung von 26 km/h oder mehr kommt.
*Een rijverbod geldt doorgaans alleen als u binnen een jaar twee keer de snelheidslimiet met 26 km/uur of meer overschrijdt.
1 punt straffen worden maar kwijtgescholden na 2,5 jaar.
2 punt straffen na 5 jaar.
https://www.adac.de/verkehr/recht/bu...fristen-gelten
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 oktober 2023 om 11:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 11:44   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja als men geen puntenrijbewijs invoert beginnen sommige op eigen houtje...

Maar toch is het een watjesregeling daar in Genk.

Als ik mag, in Duitsland is men na 8 punten zijn rijbewijs redelijk lang kwijt...

8 maal gepakt - binnen bebouwde kom - vanaf 21 kmh-30 kmh te snel rijden (marge afgetrokken) kost al minstens 1 punt, Vanaf 31 kmu te snel 2 punten. Buiten de bebouwde kom is het iets minder streng, 2 punten vanaf 41 kmu teveel.

Maar nu komt het als men binnen het jaar tweemaal gepakt wordt met vanaf 26 kmu te snel krijgt men rijverbod, of het nu binnen of buiten bbk is. Dat kan 1 maand rijverbod zijn.
Binnen bbk: https://www.bussgeldkatalog.org/gesc...#geschwinnergb

buiten bbk: https://www.bussgeldkatalog.org/gesc...geschwaussergb


1 punt straffen worden maar kwijtgescholden na 2,5 jaar.
2 punt straffen na 5 jaar.
https://www.adac.de/verkehr/recht/bu...fristen-gelten
De mensen blijven wel binnen de marge van 20 km/u te snel.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 11:50   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Genk gaat korte metten maken met hardleerse snelheidsovertreders.
Als je in drie maanden tijd 16 snelheidsovertredingen begaat, wordt je auto in beslag genomen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20231018_95258659

Scheiding der machten bestaat blijkbaar niet meer.
Akkoord, een burgemeester kan wagens in beslag laten nemen, maar dit begint heel sterk op dictatuur te trekken.

Ook het feit dat op tal van plaatsen in Genk de snelheid ferm omlaag gehaald is. Ik twijfel er aan of dit steeds voor de verkeersveiligheid is.

Op de politieraad, die we onlangs hadden, heb ik de kakafonie van de snelheidsregimes aangekaart.

Ik begon: "In het verleden hadden we een minister die vond dat er teveel verkeersborden langs de weg stonden, hij besliste daarom om overal 70 km/u in te voegen. Sindsdien is het eigenlijk alleen maar erger geworden, steeds meer gemeenten hebben 50 km/u ingevoerd, afgewisseld met 30 km/u en 70 km/u. Als automobilist ben je meer bezig met te kijken hoe snel je moogt rijden dan met het verkeer zelf. En dan heb je de bewuste zones van 50 km/u, soms zijn die zo groot dat je eigenlijk niet meer weet dat je in zo'n zone zit, zeker als je daar als toevallige bezoeker bent, dit heeft volgens mij niets meer met verkeersveiligheid te maken"
Wellicht slaat u aan het afkakken omdat N-VA en het BLOK daar niet in de meerderheid zit ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 19 oktober 2023 om 11:51.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 11:58   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wellicht slaat u aan het afkakken omdat N-VA en het BLOK daar niet in de meerderheid zit ?
Dat heeft er de kloten van Schoof mee te maken.
U kunt beter.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 12:09   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat heeft er de kloten van Schoof mee te maken.
U kunt beter.
Het valt wel op hé.

Als de N-VA in het bestuur zat zou u minder lawaai maken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 12:23   #12
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat heeft er de kloten van Schoof mee te maken.
U kunt beter.
Nee, dat kan hij niet.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 12:25   #13
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vraag is dan: "Hoe gaat hij dat doen met niet inwoners van Genk?
En hoe gaat men bepalen wie er achter het stuur zat?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 13:07   #14
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Ik denk niet dat veel mensen een probleem hebben bij een rijverbod na 16 snelheidsovertredingen op 3 maanden. Ik zie wel niet in waarom dan de auto in beslag zou dienen genomen te worden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 14:10   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Als politie en vooral justitie hopeloos tekort schieten in hun taak (door allerlei oorzaken) dan moet men maar alle middelen uit de kast halen om die ellende in te dijken.
Van al dat geleuter over privacy, scheiding der machten, etc. profiteren de krapuuls het meest en ik heb veel meer last van bontkraagjes, messentrekkende krapuuls, plaag van fietsendieven en inbrekers, drugsoverlast, etc. dan van de schending van mijn privacy of burgerrechten...
Inderdaad, het argument van "privacy" hebben ze erg opgerekt. Ik herinner mij zoiets van enkele jaren geleden. Een dief was door iemand met de GSM gefotografeerd terwijl hij overduidelijk volop bezig was te pogen een huis binnen te dringen. De kerel werd dus gevat en de moeder van de graaier beriep zich voor de rechtbank er op dat de privacy van haar zoon door de GSM-eigenaar geschonden was.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 14:43   #16
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk niet dat veel mensen een probleem hebben bij een rijverbod na 16 snelheidsovertredingen op 3 maanden. Ik zie wel niet in waarom dan de auto in beslag zou dienen genomen te worden.
omdat een deeltje van de bevolking , die ik niet verder mag omschrijven om geen Vl.Blokker genoemd te worden, zich geen bal aantrekt van rijverboden, autoverzekering, autokeuring, etc. En die kun je enkel dik bij hun pietje pakken door hun patser fallus symbool af te pakken.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 14:47   #17
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk niet dat veel mensen een probleem hebben bij een rijverbod na 16 snelheidsovertredingen op 3 maanden. Ik zie wel niet in waarom dan de auto in beslag zou dienen genomen te worden.
Als je verkeersremmende maatregelen zoals versmallingen en drempels weghaalt. Als je vervolgens een zone 30 installeert. Als je dat dan laat controleren door een private trajectcontrole partner. Wel dan kan je inderdaad 16 overtredingen begaan op 3 maand. En dan hebben die overtredingen helemaal niets te maken met verkeersveiligheid, maar met het vullen van de zakken van de private partij.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 14:55   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Rijverbod, dat werkt alleen bij mensen die zich al gestraft genoeg voelen met een deftige vermaning.
Al de anderen vegen hun voeten of de tere delen van schoof daaraan, en rijden toch, al dan niet onder invloed.

Neen, in beslagname/opslag van de wagen, met bijhorende kosten, is dan al een iets betere optie.

Maar bij echt hardleerse figuren is een schop en een old school steenkoolmijn nog de vriendelijke optie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 15:03   #19
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mij gaat het daar niet om.
Mij gaat het in de eerste plaats ook over de talrijke snelheidsbeperkingen.

Ik las onlangs dat er op de Noord-Zuid verbinding in Hasselt, gemiddeld om de 650 meter rode lichte staan.
Ooit was dit een groene golf, reed je 80 km/u, dan had je nooit rood.
Nu kan je praktisch aan ieder licht stoppen omdat het zogezegde slimme lichten zijn.
dat ze er op los knoeien in het wegenbeheer (en bij uitbreiding in alle beheer op alle niveaus) is duidelijk. Maar na een week of drie hebt ge zeker uw eerste boetes ontvangen en kunt ge wel dik gekloot zijn dat ge er een aantal hebt gescoord zonder te beseffen. Maar als dan uw frank niet valt, en ge 3maand lang blijft volharden, dan mogen ze eens goed ne kloot aftrekken.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 15:19   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
dat ze er op los knoeien in het wegenbeheer (en bij uitbreiding in alle beheer op alle niveaus) is duidelijk. Maar na een week of drie hebt ge zeker uw eerste boetes ontvangen en kunt ge wel dik gekloot zijn dat ge er een aantal hebt gescoord zonder te beseffen. Maar als dan uw frank niet valt, en ge 3maand lang blijft volharden, dan mogen ze eens goed ne kloot aftrekken.
Niks wat een deftige routeplanner/GPS/TomTom niet kan oplossen. Ik gebruik dat meer en meer , net omdat ik het beu ben die 2-3 km/u te snel boetes te krijgen omdat ik het verkeer volg.
Van 1992 tot 2010 heb ik 1 snelheidsboete gekregen, omdat het bordje "werken" door een vrachtwagen verstopt werd. dat de rijkswacht met hun eerste multinova daar niet aan dachten, of het zich niet aantrokken, is een ander verhaal.

Maar sinds 2021, komen die €68 "boetes" wel meermaals per jaar. In veel gevallen omdat we het verkeer gewoon volgden. En ik vind het zuur geld.
Probleem is, een ongelofelijke hoeveelheid achterliggende driftkikkers (meestal met bontkraag) worden snel kribbig als je GPS gestuurd rijd. Knipperende lichten en toeteren zijn ironisch, maar bumperkleven is gewoon irritant.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be