Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2018, 19:00   #1
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard CD&V heeft niets gedaan met haar lokale dominantie

CD&V heeft niets gedaan met haar lokale dominantie

: marktonderzoeker Jan Callebaut analyseert de race.

Bedenking: Vroeger namen regeringen exacte wetenschappers in dienst om te bepalen wat moest gedaan worden om vooruitgang en een degelijke maatschappij uit te bouwen. Een logische werkwijze dat door jarenlange CD&V en linkse strategie “niet aan de orde, we zullen wel reageren als het probleem zich voordoet” er toe geleid heeft dat nu er alleen nog bewogen word als het te laat is .

Partijen/ regeringen gereageerd nu pas als iets chaotisch via tweet of in de krant komt!

Met als gevolg van jaren niets doen een chaotisch justitie beleid, chaotisch vreemdelingenbeleid, Arco sjoemel oplossingen, rot verwende ambtenaren= het omgekocht kiesvee die nu het land gijzelen als ze nu een beetje moeten inbinden. Wij alles het duurst betalen van gans de EU en de schuldenberg intresten de BNP overschrijden!

Terwijl alle vooruitgang steeds weer geblokkeerd word door nieuwe onderzoeken op onderzoeken of rechtspraak op rechtsprak....de politiek zo een paraplusysteem hanteert om niets te hoeven doen, om niet te moeten beslissen.

Ongenoegen met steeds extremer denken van de bevolking uit onmacht, wegens het jaren lang niets doen van de verschillende opeenvolgende regeringen.

Wij moeten gaan kiezen, maar waarom? Steeds meer heeft men al afspraken gemaakt voor de verkiezing wat ze gaan doen, steeds meer stellen ze dictatoriaal niet te willen samen werken… is dat dan nog een democratie???

Steeds meer gaan ze naar de verkiezen met veel aanvallen ten aanzien van een ander om te verdoezelen dat ze géén eigen programma hebben of durven openbaren ( zoals extreem links zich camoufleert onder Groen enz.)

…. Ze alleen inspelen met wat best bij hun partij past >>> pas als en probleem zich voordoet, te laat dus.

Waardoor de “problemen meestal met haken en oren opgelost word en bijna altijd bekostigt moet worden met “opgedrongen solidariteit” door de bevolking om schadeclaims enz. te betalen.

Mag ik daarom verwijzen naar het interview met marktonderzoeker Jan Callebaut om toch en beetje een nuchter vaststelling te kunnen lezen.
Wat toch en beetje nuchtere duidelijkheid kan brengen voor volgende verkiezing!

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...ace/ar-AAArmRD
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 21 september 2018 om 19:13.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 09:43   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ik begin ongeduldig te worden.
Erg benieuwd naar de uitslagen van de verkiezingen.

Er spelen op gemeentelijk niveau wel veel lokale dingen (en dat zou zelfs nog meer zo moeten zijn), maar toch ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 10:03   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Eenvoudige lectuur van de "CD&V/VD" lijst van mijn gemeente leert mij dat er mensen van CD&V,N-VA en O-VLD strekking op staan...

Slechts op de provinciale lijsten,en volgend jaar voor de nationale verkiezingen,zul je aparte lijsten zien bij ons.

Met andere woorden,er zijn op de gemeente geen voorverkiezingsafspraken nodig,het is hier van "iedereen samen tegen de sossen(vooral die sossen ) ,de groensels en het VB".




CD&V maakt duidelijk onderscheid tussen wat lokaal kan met grotenbdeels gelijkgeszinden wat gemeentebestuur betreft, en wat nationaal zou kunnen waar het partijonderscheid veel duidelijker naar voor komt...

Of nog,wat de kleine gemeentes betreft KAN de CD&V,eigenlijk geen enkele partij,echt perfect gelijklopend gedrag vertonen op straffe van vernietiging of "beroeps-oppositie".

Het is misschien maar beter zo...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 22 september 2018 om 10:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be