Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2017, 07:43   #41
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat kun je van elke bananenrepubliek zeggen.
Uitgezonderd repressie, een gerecht dat naar de pijpen van de machtshebbers handelt, een pers die gemuilkorfd wordt, ...
Geen democratie dus.

Maar niet getreurd, Franco dacht ook dat hij de Catalanen voorgoed onder de duim had.
't Is hem precies niet goed gelukt, hee.


Dat was geen vraag, maar een dreigement.
Hij had 200% gelijk om daar niet met een ja of een neen op te antwoorden.
Je bent niet laf als je je niet laat afmaken, het bewijst gewoon dat je intelligent bent.


Ik snap dat wel, hoor, die woede van een wreed regime dat zo graag na het vernederen van een heel volk nog eens zijn leider wil vernederen.
't Moet steken bij al die Cataloniëhaters dat hij nog op vrije voeten is.
Als een roedel wolven die graag een dier zouden doden, maar ze kunnen er net niet bij.
Spijtig dat ze daar zo weinig menselijk zijn in Madrid.

Nu ja, vandaag olijfolie gekocht, van de Serra da Estrela.
Voor zij die niet weten waar dat ligt, dat is een prachtige bergstreek in Portugal.
In andere situaties had ik Spaanse gekocht, maar ik ga ze nog een tijdje boycotten.
Vroeger snapte ik niet waarom de Portugezen zo weinig moesten hebben van de Spanjaarden.
Nu met de kwestie Catalonië is het klaar en duidelijk.
Pandareus en consoorten vergelijken met een roedel wolven??? En zo mensen blijven zich democraten noemen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 10:52   #42
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Pandareus en consoorten vergelijken met een roedel wolven??? En zo mensen blijven zich democraten noemen???
Ga je nu pandareus gaan verdedigen?
Ben je nu tegen Catalonië?

__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 11:32   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ga je nu pandareus gaan verdedigen?
Ben je nu tegen Catalonië?

jij kent ons Marie nog niet zeker ? Dacht je dan dat zij on topic antwoorden formuleert ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 11:57   #44
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Vanwege het te verwachten evenwicht tussen constitutionalisten en separatisten op 21D zou met 7 verkozenen in de bak en 5 in België kunnen zijn dat een eventuele vorming van een winnende coalitie en het aanduiden van een president door zulke coalitie verhinderd wordt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 december 2017 om 11:59.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 10:51   #45
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een kleine poll.
Stel dat na de verkiezingen in Catalonië een aantal mensen (her)verkozen worden, maar nog in de gevangenis zitten.

En stel dat net die mensen nodig zijn om een meerderheid in een bepaalde richting mogelijk te maken .. ?

Spanje gaat dan in een zeer lastig parket zitten.
Spanje kan kiezen: die gevangenen de vrijheid geven voor de verkiezingen, na de verkiezingen, of ... helemaal niet.

Iemand zin om te filosoferen daarover ?
Regeren vanuit de gevangenis lijkt me niet echt doenbaar.
Maar anderzijds zie ik het probleem niet.
Het zijn de partijen die de verkiezingen winnen of verliezen en iedereen is vervangbaar.
Dus zie ik niet in waarom er geen regering kan gevormd worden.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 10:59   #46
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als (als) er opvolgers zijn: dan zouden die de plaats van hun idool innemen? Ik denk dat ze liever de publiciteit van het ondemocratisch systeem aan de kaak willen blijven stellen.

Verkiezingen iets schorsen of beïnvloeden ? Wellicht evenveel als matrakslagen en bottinedragende guardia civils die springen op vrouwen die op de grond liggen.
Dan is Catalonië dus onbestuurbaar?
De Spaanse overheid zal daar erg blij mee zijn want dan kunnen zij het Catalaanse roer overnemen.
Neem van mij aan dat de partijen zeer snel opvolgers zal aanstellen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 10:59   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Pandareus en consoorten vergelijken met een roedel wolven??? En zo mensen blijven zich democraten noemen???
Kan iemand die nogal gemakkelijk scheldwoorden gebruikt dan geen democraat zijn ?
Jij hanteert een raar verklarend woordenboek.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:00   #48
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht


Ze heeft veel kans om de volgende Catalaanse Minister President te worden.
Dat is een mooie madam.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:02   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Vanwege het te verwachten evenwicht tussen constitutionalisten en separatisten op 21D zou met 7 verkozenen in de bak en 5 in België kunnen zijn dat een eventuele vorming van een winnende coalitie en het aanduiden van een president door zulke coalitie verhinderd wordt.
Afgezien dat er al een paar los gelaten zijn ('t zal dan toch niet zo erg geweest zijn dat de franquistische guardia civil er met rubberen kogels op moest schieten ...), kan dat uitzonderlijk ook de alternatieve meerderheid hinderen.

Spaanse democratie ten top.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:02   #50
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Politieke gevangenen ?
Wie ?
En voor de rest mis-gebruik je weer het begrip democratie ?
Weet je wel wat een democratie is ?
Sinds wanneer zijn mensen die opgepakt zijn omdat ze de wet overtreden politieke gevangenen?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:04   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Regeren vanuit de gevangenis lijkt me niet echt doenbaar.
Maar anderzijds zie ik het probleem niet.
Het zijn de partijen die de verkiezingen winnen of verliezen en iedereen is vervangbaar.
Dus zie ik niet in waarom er geen regering kan gevormd worden.
Zou jij een vriend vervangen, als je niet akkoord bent met de reden van de vervanging ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:04   #52
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

[quote=Gipsy;8580678]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Rajoy zal natuurlijk de verkiezingsuitslag erkennen maar hoe dan ook geen afscheuring.
2
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:07   #53
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

[quote=Witte Kaproen;8580696]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht

Hij zal dus de verkiezingsuitslag erkennen ,

maar niet het programma dat daar kan uit volgen

Eigenaardige "erkenning".
Zolang de uitvoering van het programma niet strijdig is met de wet zijn er toch geen problemen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:08   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Sinds wanneer zijn mensen die opgepakt zijn omdat ze de wet overtreden politieke gevangenen?
Ik zou de politieke gevangenen van over heel de wereld, die door een dictatoriaal regime verweten wordt de wet overtreden te hebben, geen eten willen geven, want zoveel centen heb ik niet.

Face it: Catalonië is geen gewone deelstaat van Spanje, en het is bezette kolonie. En af en toe vliegt de opvolger van Franco er eens goed in, met bottines op de hoofden van mensen die vreedzaam een bolleke wilden kleuren, en met rubberen kogels op betogers die niets vernielden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:09   #55
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zou jij een vriend vervangen, als je niet akkoord bent met de reden van de vervanging ?
Jij stelt de partijleden dus boven de partij.
Mij goed hoor maar dan sluiten de separatistische partijen zich uit tot deelname aan de macht.

De Spaanse overheid zal daar eens goed om lachen.

Laatst gewijzigd door speurneus : 4 december 2017 om 11:14.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:11   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een kleine poll.
Stel dat na de verkiezingen in Catalonië een aantal mensen (her)verkozen worden, maar nog in de gevangenis zitten.

En stel dat net die mensen nodig zijn om een meerderheid in een bepaalde richting mogelijk te maken .. ?

Spanje gaat dan in een zeer lastig parket zitten.
Spanje kan kiezen: die gevangenen de vrijheid geven voor de verkiezingen, na de verkiezingen, of ... helemaal niet.

Iemand zin om te filosoferen daarover ?
Het merendeel is vrij gelaten op borgtocht.

Waarom zaten ze dan eigenlijk vast ? 't Zal toch niet zo erg geweest zijn zeker ?

En 100.000 euro borgtocht ?
Stel dat er ene definitief gaat lopen. Ewel, dan zijn ze er toch vanaf ?
Dus die borgtocht dient maar juist om de politieke tegenstrever financiële middelen af te nemen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:19   #57
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het merendeel is vrij gelaten op borgtocht.

Waarom zaten ze dan eigenlijk vast ? 't Zal toch niet zo erg geweest zijn zeker ?

En 100.000 euro borgtocht ?
Stel dat er ene definitief gaat lopen. Ewel, dan zijn ze er toch vanaf ?
Dus die borgtocht dient maar juist om de politieke tegenstrever financiële middelen af te nemen.
Hun proces volgt later.
En voor jou is een borgtocht van 100.000€ een ex minister op droog zaad zetten?
Lachwekkend toch.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 14:23   #58
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het zijn de partijen die de verkiezingen winnen of verliezen en iedereen is vervangbaar.
Dus zie ik niet in waarom er geen regering kan gevormd worden.
Het is geen kwestie van vervangen.

Er bijven er 5 in België die zullen verkozen worden
Er blijven er 2 in de bak in Spanje die zullen verkozen worden.

De beide blokken - separatisten en constitutionalisten zijn ongeveer even sterk.

Bij een nauw resultaat van de verkiezingen (wat bijna zeker is) missen de separatisten momenteel 7 stemmen die een nipte meerderheid zouden kunnen geven voor het vormen van een regering en het kiezen van een President.

Want het is niet toegelaten te stemmen zonder fysisch aanwezig te zijn. Op afstand stemmen gaat niet

Dus nee, zulke regering kan er waarschijnlijk niet gevormd worden en zulke President niet verkozen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 17:13   #59
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan iemand die nogal gemakkelijk scheldwoorden gebruikt dan geen democraat zijn ?
Jij hanteert een raar verklarend woordenboek.
Ik heb trouwens niet gezegd dat Pandareus gelijk is aan een wolf uit een roedel wolven, maar dat hij zich zo gedraagt.
Dat is nog een serieus verschil, een vergelijking van een karaktereigenschap ten opzichte van een scheldwoord.
En die roedel slaat op heel die gemeenschap die er precies erg hun plezier in heeft om de Catalanen zo hard mogelijk te treffen.
Dat gedrag merk ik dus ook bij Pandareus, waarvoor Puigdemont niet snel genoeg in het gevang kan vliegen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 17:36   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik heb trouwens niet gezegd dat Pandareus gelijk is aan een wolf uit een roedel wolven, maar dat hij zich zo gedraagt.
Dat is nog een serieus verschil, een vergelijking van een karaktereigenschap ten opzichte van een scheldwoord.
En die roedel slaat op heel die gemeenschap die er precies erg hun plezier in heeft om de Catalanen zo hard mogelijk te treffen.
Dat gedrag merk ik dus ook bij Pandareus, waarvoor Puigdemont niet snel genoeg in het gevang kan vliegen.
De Catalanen worden helemaal niet getroffen, die leven verder zoals ze dat altijd al gedaan hebben en zijn dat onafhankelijkheidsgezever waarschijnlijk allang beu.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be