Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2020, 06:22   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Moeten de scholen dan ook geen kamers voorzien zodat de schoolgaande jeugd ook in alle veiligheid en rust kunnen oefenen met die condooms? Zo tijdens "de speeltijd" bijvoorbeeld?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 07:01   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eén woord, en de doodsteek van de discussie.
Durf het toch te zeggen: met gewetensvol bedoel je religieus-katholiek.
Dat heeft nu eens geen kloten te maken met geloof.
Wel met
- Voor de meisjes zelfrespect.
- Voor de jongens respect voor de meisjes.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 10:21   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.298
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Moeten de scholen dan ook geen kamers voorzien zodat de schoolgaande jeugd ook in alle veiligheid en rust kunnen oefenen met die condooms? Zo tijdens "de speeltijd" bijvoorbeeld?
Waarom? Laat de jeugd eens creatief zijn om de plekjes te vinden waar de horizontale lambada te oefenen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 10:38   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, dat mag toch, nietwaar?!
Overbodige mededeling. Want dat heb ik niet gezegd.
Even overbodig als godsdienst.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 10:39   #45
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

En waar blijft de rol van de ouders in dit alles? Die moeten zich nergens meer van aan trekken, hun kroost neukt er maar op los als ze er zin in hebben?
Onze scholen zijn al genoeg naar de bliksem, doe er nog maar een schepje bij...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 10:40   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik dacht dat ik een laatbloeier was , met mijn eerste echte ervaringen met een vrouw op mijn 16de (3 dagen na het behalen van mijn bromfietsrijbewijs), langs de andere kant, zelfverdediging was me al even bekend hoor.

Mare, wie beslist dat jongens of meisjes die (al dan niet vroeg) in hun pubertijd komen niet aan seks mogen doen?

En regel 2 van maddox. "Niet betrapt worden, dan mag alles", blijft in voege.
Begrijp ik dat goed?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 10:41   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat heeft nu eens geen kloten te maken met geloof.
Wel met
- Voor de meisjes zelfrespect.
- Voor de jongens respect voor de meisjes.
Ook nog voor pastoor geleerd?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 10:43   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En waar blijft de rol van de ouders in dit alles? Die moeten zich nergens meer van aan trekken, hun kroost neukt er maar op los als ze er zin in hebben?
Onze scholen zijn al genoeg naar de bliksem, doe er nog maar een schepje bij...
De minister van onderwijs heeft al gereageerd.
Ik vraag me af of journalisten gaan proberen reacties uit te lokken bij andere partijen en of andere politici van de nva.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 10:45   #49
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

1 van de meest efficiente manieren om tienerzwangerschappen te vermijden (nl het gratis ter beschikking stellen van anticonceptie) op de plaats waar ze het meeste tijd doorbrengen (op school) en conservatief vlaanderen staat op zijn achterste poten
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 10:54   #50
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
1 van de meest efficiente manieren om tienerzwangerschappen te vermijden (nl het gratis ter beschikking stellen van anticonceptie) op de plaats waar ze het meeste tijd doorbrengen (op school) en conservatief vlaanderen staat op zijn achterste poten
Conservatief Vlaanderen?
Hoe zien sommigen dat in de praktijk? Er hangt ergens een condoomautomaat en de leerlingen kunnen zich naar hartenlust bedienen? Dat zal nogal een lolpartij worden! En wat als er toch een zwangerschap komt met als bijkomend probleem: wie/wat is er de schuld van? De school?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 10:56   #51
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Er is ook nog een praktisch probleem.
Hoe hoog gaan die automaten moeten hangen? Bereikbaar voor de kinderen vanaf het eerste leerjaar of pas voor die van het zesde? Gaan we dan uit van de gemiddelde lengte van de kinderen? Jongens of meisjes?
Dit zal nog een paar onderzoekscommissies voor een tijdje werk geven.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 11:26   #52
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
1 van de meest efficiente manieren om tienerzwangerschappen te vermijden (nl het gratis ter beschikking stellen van anticonceptie) op de plaats waar ze het meeste tijd doorbrengen (op school) en conservatief vlaanderen staat op zijn achterste poten
Ik moet je gelijk geven. Vogelen doen ze toch, of daar nu een condoomautomaat hangt of niet. Je kan er dus beter eentje hangen. Toen wij 16-17 jaar waren en wilden vogelen moesten we alle toeren van de wereld uithalen om aan condooms te geraken, met als gevolg dat sommigen het gewoon zonder deden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 11:34   #53
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik moet je gelijk geven. Vogelen doen ze toch, of daar nu een condoomautomaat hangt of niet. Je kan er dus beter eentje hangen. Toen wij 16-17 jaar waren en wilden vogelen moesten we alle toeren van de wereld uithalen om aan condooms te geraken, met als gevolg dat sommigen het gewoon zonder deden.
Waar ben jij opgegroeid? Ik ging die gewoon bij de apotheker (toegegeven, in een ander dorp ) halen.
Trouwens, vandaag weet ik zo uit het hoofd en in de buurt al meteen een drietal automaten hangen. Eentje in een sporthal, eentje aan twee apotheken. En het is nu niet meteen dat ik daar nog regelmatig klant van ben....'k doe het ook zonder....

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 februari 2020 om 11:35.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 11:38   #54
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Moeten de scholen dan ook geen kamers voorzien zodat de schoolgaande jeugd ook in alle veiligheid en rust kunnen oefenen met die condooms? Zo tijdens "de speeltijd" bijvoorbeeld?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 11:48   #55
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waar ben jij opgegroeid? Ik ging die gewoon bij de apotheker (toegegeven, in een ander dorp ) halen.
Trouwens, vandaag weet ik zo uit het hoofd en in de buurt al meteen een drietal automaten hangen. Eentje in een sporthal, eentje aan twee apotheken. En het is nu niet meteen dat ik daar nog regelmatig klant van ben....'k doe het ook zonder....
Dat is het dus. Je moest naar een ander dorp rijden omdat je het niet durfde bij de huisapotheker. Automaten waren er toen niet. Ik zeg alleen maar dat ze zowieso gaan vogelen en dat je er dus beter voor zorgt dat de drempel om er aan te raken zo laag mogelijk ligt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 13:07   #56
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is het dus. Je moest naar een ander dorp rijden omdat je het niet durfde bij de huisapotheker. Automaten waren er toen niet. Ik zeg alleen maar dat ze zowieso gaan vogelen en dat je er dus beter voor zorgt dat de drempel om er aan te raken zo laag mogelijk ligt.
Mijn toenmalig lief was van een paar dorpen verder, ik kwam daar voorbij. Uiteraard ging ik die niet in mijn ouders hun vertrouwde apotheek kopen, de man woonde tegenover ons... Al had hij dat waarschijnlijk niet gaan vertellen tegen ons moeder.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 13:28   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik denk dat ze meestal leeg zullen zijn.
De papa's zullen ze wel uit hun zakken jatten.
Of de mama's.
Of de gasten gaan ze opvullen met water en naar de leraars smijten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 10 februari 2020 om 13:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 13:46   #58
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw vraag bevat een onbepaalde factor. Daarom kan die niet beantwoord worden. Uw antwoord was als iemand die me vraagt: "Hoeveel zand kan er in een grote beker?" Ik heb geen informatie over die "grote". Net zo bij u, waar "verantwoord" geen duidelijke invulling heeft gekregen, want u wil het blijkbaar niet uitleggen.
Maar echt he... u doet het alweer! Beantwoord toch eens eindelijk een gestelde vraag!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 14:18   #59
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik moet je gelijk geven. Vogelen doen ze toch, of daar nu een condoomautomaat hangt of niet. Je kan er dus beter eentje hangen. Toen wij 16-17 jaar waren en wilden vogelen moesten we alle toeren van de wereld uithalen om aan condooms te geraken, met als gevolg dat sommigen het gewoon zonder deden.
2

die condooms hoeven op school zelfs niet gratis worden aangeboden. Eén of twee € per condoom lijkt mij zeer billijk.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2020, 18:06   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.298
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Begrijp ik dat goed?
Ik was (toch al "even geleden")16 jaar, en 3 dagen na het afhalen van het rijbewijs voor bromfiets klasse B bij het gemeentehuis ….

Als u dat uit de tekst kon halen, had u het begrepen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be