Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) Vlaams volksvertegenwoordiger, partijraadslid, licentiate in de filologie, 1ste vrouw op de lijst in Vlaams Brabant. Actief in de commissies "Onderwijs, Vorming, Wetenschap en Innovati" en "Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie"

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2009, 20:40   #1
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard An Michiels, Vlaams minister voor Gelijke kansen...

Proficiat mevrouw Michiels met uw klinkende overwinning en de succesvolle formatie waarbij uw partij u deze ministerpost toebedeeld heeft.

Hoe ziet uw beleid er uit, mevrouw de minister?
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 20:58   #2
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Ik denk dat ze de post zal verwijderen. Dat zoiets als een ministerie voor gelijke kansen überhaupt bestaat...
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 21:08   #3
An Michiels
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 41
Standaard

Als ik snel en eenvoudig veel geld zou willen verdienen, dan neem ik die post aan en doe vervolgens gewoon niets.
Maar, zoals reeds gezegd, dit is een ministerpost die voor ons gerust mag afgeschaft worden. Net zoals het fameuze 'centrum' trouwens ....
Hou je aan de regels en wetten van het land, doe je plicht zoals elke brave burger en dan heb je al die 'bepampering' niet nodig.
An Michiels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 21:08   #4
An Michiels
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 41
Standaard

Als ik snel en eenvoudig veel geld zou willen verdienen, dan neem ik die post aan en doe vervolgens gewoon niets.
Maar, zoals reeds gezegd, dit is een ministerpost die voor ons gerust mag afgeschaft worden. Net zoals het fameuze 'centrum' trouwens ....
Hou je aan de regels en wetten van het land, doe je plicht zoals elke brave burger en dan heb je al die 'bepampering' niet nodig.
An Michiels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 07:25   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels Bekijk bericht
Als ik snel en eenvoudig veel geld zou willen verdienen, dan neem ik die post aan en doe vervolgens gewoon niets.
Maar, zoals reeds gezegd, dit is een ministerpost die voor ons gerust mag afgeschaft worden. Net zoals het fameuze 'centrum' trouwens ....
Hou je aan de regels en wetten van het land, doe je plicht zoals elke brave burger en dan heb je al die 'bepampering' niet nodig.
dus u vindt ofwel dat er geen gelijke kansen moeten zijn of dat iedereen nu al gelijke kansen krijgt?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 07:47   #6
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus u vindt ofwel dat er geen gelijke kansen moeten zijn of dat iedereen nu al gelijke kansen krijgt?

dus U vindt dat die minister er voor zorgt dat iedereen gelijke kansen heeft?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 07:48   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
dus U vindt dat die minister er voor zorgt dat iedereen gelijke kansen heeft?
dat zou toch de taak moeten zijn ja.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 18:33   #8
An Michiels
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat zou toch de taak moeten zijn ja.
Dus, ofwel heeft Kathleen Van Brempt ervoor gezorgd dat iedereen gelijke kansen heeft ofwel is zij een slechte minister?

En wanneer zijn je kansen gelijk of ongelijk? Als je veel geld hebt? Als je beide ouders nog samen zijn? Als je gezond bent? ... En met wie vergelijk je je dan? Met je vrienden? Met je leeftijdsgenoten? Met je buurman? Deze hele litanie gewoon om aan te tonen dat 'gelijke kansen' intussen zo'n holle en inhoudsloze woorden geworden zijn ...
An Michiels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 06:46   #9
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels Bekijk bericht
Als ik snel en eenvoudig veel geld zou willen verdienen, dan neem ik die post aan en doe vervolgens gewoon niets.
Maar, zoals reeds gezegd, dit is een ministerpost die voor ons gerust mag afgeschaft worden. Net zoals het fameuze 'centrum' trouwens ....
Hou je aan de regels en wetten van het land, doe je plicht zoals elke brave burger en dan heb je al die 'bepampering' niet nodig.
Vind je dan dat iedereen (vrouwen, homo's, gehandicapten, mensen uit de lagere sociale klassen, allochtonen,...) voldoende gelijke kansen krijgen? Of vind je dat het niet nodig is of onbereikbaar is om te streven naar meer gelijke kansen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 10:01   #10
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus u vindt ofwel dat er geen gelijke kansen moeten zijn of dat iedereen nu al gelijke kansen krijgt?
Wat een leuk spelletje he, dat soort vraagjes en "redeneringen"?
Eigenlijk niet eens de moeite om er voor x-keer woorden aan vuil te maken.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 10:13   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat een leuk spelletje he, dat soort vraagjes en "redeneringen"?
Eigenlijk niet eens de moeite om er voor x-keer woorden aan vuil te maken.
Ik vind dat geen 'spelletje', maar een duidelijke vraag, waarop een duidelijk antwoord zou kunnen worden gegeven.

Maar ja, wie ben ik, hé?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 10:50   #12
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vind je dan dat iedereen (vrouwen, homo's, gehandicapten, mensen uit de lagere sociale klassen, allochtonen,...) voldoende gelijke kansen krijgen? Of vind je dat het niet nodig is of onbereikbaar is om te streven naar meer gelijke kansen?
Het is geen kwestie van "gelijke kansen" zomaar te krijgen!
Daarvoor komt een periode waar je je moet voorbereiden om die "gelijke kansen" aan te kunnen! We hebben een zeer goed onderwijs, maar diegenen, waaronder heel dikwijls allochtonen, die daar gewoon zonder inspanning hun broek zitten te verslijten en eindigen met niets ipv met een diploma... moeten die dan "gelijke kansen" krijgen bij het zoeken en krijgen van een job als anderen die wel een inspanning hebben geleverd en wel kennis hebben opgedaan, wel de taal kennen en de gewoontes van de bevolking alhier enz enz?
Ik dacht van niet!
Ze hebben daarmee een zekere reputatie opgebouwd, en maken dus slachtoffers onder hun eigen bevolkingsgroep die het wel aankunnen maar door hun schuld wantrouwend worden bekeken en behandeld!

Sommigen verwarren "gelijke kansen" met dezelfde kansen krijgen zonder er echter iets te hebben voor gedaan of te kunnen! En als ze niets kunnen, spijts de mogelijkheden die hen geboden werden, dan is het de schuld van iedereen maar niet de hunne!

Laatst gewijzigd door andev : 1 mei 2009 om 10:56.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 10:58   #13
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vind je dan dat iedereen (vrouwen, homo's, gehandicapten, mensen uit de lagere sociale klassen, allochtonen,...) voldoende gelijke kansen krijgen? Of vind je dat het niet nodig is of onbereikbaar is om te streven naar meer gelijke kansen?
Het is geen kwestie van "gelijke kansen" zomaar te krijgen!
Daarvoor komt een periode waar je je moet voorbereiden om die "gelijke kansen" aan te kunnen! We hebben een zeer goed onderwijs, maar diegenen, waaronder heel dikwijls allochtonen, die daar gewoon zonder inspanning hun broek zitten te verslijten en eindigen met niets ipv met een diploma... moeten die dan "gelijke kansen" krijgen bij een het zoeken en krijgen van een job als anderen die wel een inspanning hebben geleverd en wel kennis hebben opgedaan, wel de taal kennen en de gewoontes van de bevolking alhier enz enz?
Ik dacht van niet!
Ze hebben daarmee een zekere reputatie opgebouwd, en maken dus slachtoffers onder hun eigen bevolkingsgroep die het wel aankunnen maar door hun schuld wantrouwend worden bekeken en behandeld!
Waarom denk jij bij gelijke kansen automatisch aan allochtonen?
Was mijn opsomming niet duidelijk?

Ann Michiels meent dat het ministerie voor gelijke kansen overbodig is. Dan vraag ik me af waarom?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 11:30   #14
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom denk jij bij gelijke kansen automatisch aan allochtonen?
Was mijn opsomming niet duidelijk?

Ann Michiels meent dat het ministerie voor gelijke kansen overbodig is. Dan vraag ik me af waarom?
Het is zoals een ministerie voor vliegopleidingen voor varkens.

Het is er wel, het klinkt wel mooi, maar het bereikt geen resultaten (of erger!).

Sorry, ik begrijp dat leuzen soms betoverend zijn, maar ik kan misdaden opnoemen die zijn gepleegd in de naam van Gelijke Kansen.

Neem maar al die onderwijshervormingen. Ze bieden juist minder kansen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 11:34   #15
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Overigens: hoe bereikt men gelijke kansen?

Met quota's? Positieve discriminatie? De magische Sensibiliseringskampanje, die zelfs de hardste racist kunnen doen denken "aaaaaaaaaaaah, ja, inderdaad, we moeten die mensen kansen bieden".

Salonleuzen dienen te blijven waar zij zijn ontstaan: in salons.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 15:04   #16
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het is zoals een ministerie voor vliegopleidingen voor varkens.

Het is er wel, het klinkt wel mooi, maar het bereikt geen resultaten (of erger!).

Sorry, ik begrijp dat leuzen soms betoverend zijn, maar ik kan misdaden opnoemen die zijn gepleegd in de naam van Gelijke Kansen.

Neem maar al die onderwijshervormingen. Ze bieden juist minder kansen.
Het was niet mijn bedoeling om het beleid te beoordelen.
Ik dacht dat mijn vraag duidelijk was.
"Vind je dan dat iedereen (vrouwen, homo's, gehandicapten, mensen uit de lagere sociale klassen, allochtonen,...) voldoende gelijke kansen krijgen? Of vind je dat het niet nodig is of onbereikbaar is om te streven naar meer gelijke kansen?"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 18:06   #17
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vind je dan dat iedereen (vrouwen, homo's, gehandicapten, mensen uit de lagere sociale klassen, allochtonen,...) voldoende gelijke kansen krijgen? Of vind je dat het niet nodig is of onbereikbaar is om te streven naar meer gelijke kansen?
Kan ik hieruit concluderen dat u de mening toegedaan bent dat enkel lichamelijk gezonde, bovenmodaal verdiendende, heterosexuele, autochtone mannen niet gediscrimineerd worden?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 18:24   #18
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom denk jij bij gelijke kansen automatisch aan allochtonen?
Was mijn opsomming niet duidelijk?

Ann Michiels meent dat het ministerie voor gelijke kansen overbodig is. Dan vraag ik me af waarom?
Ik dacht dat er stond :"waaronder allochtonen"??? Dus ook...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 18:30   #19
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het was niet mijn bedoeling om het beleid te beoordelen.
Ik dacht dat mijn vraag duidelijk was.
"Vind je dan dat iedereen (vrouwen, homo's, gehandicapten, mensen uit de lagere sociale klassen, allochtonen,...) voldoende gelijke kansen krijgen? Of vind je dat het niet nodig is of onbereikbaar is om te streven naar meer gelijke kansen?"


Natuurlijk moet men daar naar toe streven! Maar daar moet je niet proberen een soort automatisme in te bouwen die geen enkele rekening hoeft te houden met de mogelijkheden, de opgedane kennis, de geleverde inspanningen op meerdere gebieden van deze personen in kwestie, allochtoon of autochtoon.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 18:54   #20
cdekeule
Burgemeester
 
cdekeule's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels Bekijk bericht
Dus, ofwel heeft Kathleen Van Brempt ervoor gezorgd dat iedereen gelijke kansen heeft ofwel is zij een slechte minister?

En wanneer zijn je kansen gelijk of ongelijk? Als je veel geld hebt? Als je beide ouders nog samen zijn? Als je gezond bent? ... En met wie vergelijk je je dan? Met je vrienden? Met je leeftijdsgenoten? Met je buurman? Deze hele litanie gewoon om aan te tonen dat 'gelijke kansen' intussen zo'n holle en inhoudsloze woorden geworden zijn ...
Ja, daar moet ik je toch opnieuw gelijk in geven. Gelijke kansen zijn een leugen, een verzinsel van de meritocratie om de bestaande machtsverhoudingen in de maatschappij te rechtvaardigen en in stand te houden.
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be