Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) Vlaams volksvertegenwoordiger, partijraadslid, licentiate in de filologie, 1ste vrouw op de lijst in Vlaams Brabant. Actief in de commissies "Onderwijs, Vorming, Wetenschap en Innovati" en "Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie"

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2009, 12:03   #41
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het gaat hier over de noodzaak van dat ministerie. Je koppelt dus het ministerie aan de gelijke kansen. Dus als men tegen het ministerie is, is men tegen gelijke kansen.

Dit terwijl het hier gaat over de impotentie van't ministerie in kwestie.
Ik dacht toch dat de bedoeling van dit ministerie is om (meer) gelijke kansen te scheppen.
N.a.v. het Ann Michiels "dit is een ministerpost die voor ons gerust mag afgeschaft.." vraag ik me af waarom.

Als je spreekt over de impotentie van het ministerie, bedoel je dan dat gelijke kansen onbereikbaar zijn? Of dat een ministerie daar niets kan aan doen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 12:06   #42
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Sorry, artisjok, maar dit lijkt verdacht hard op een drogreden.

Je gaat vanuit de premisse uit dat het ministerie haar werk altijd goed doet, en dat afschaffen ervan betekent dat men wil discrimineren.
Nee, ik ga er niet van uit dat het ministerie altijd haar werk goed doet. En ik denk niet dat afschaffen ervan betekent dat men wil discrimineren.

Daarom gaf ik een voorbeeld dat van geen kanten te maken heeft met discriminatie.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 12:06   #43
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik dacht toch dat de bedoeling van dit ministerie is om (meer) gelijke kansen te scheppen.
N.a.v. het Ann Michiels "dit is een ministerpost die voor ons gerust mag afgeschaft.." vraag ik me af waarom.

Als je spreekt over de impotentie van het ministerie, bedoel je dan dat gelijke kansen onbereikbaar zijn? Of dat een ministerie daar niets kan aan doen?
Je maakt nog steeds gebruik van drogredenen, mijn beste. Maakt de aanwezigheid van een VB-politica je irrationeel?

Je mist namelijk bewust (denk ik toch) een optie:

Dat dit ministerie er niets aan kan doen.

En dat een andere structuur met een andere aanpak noodzakelijk is.

Daarom begon ik het beleid te bekritiseren. Jij vindt het echter noodzakelijk om de nomenclatuur te bespreken.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 12:26   #44
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Je maakt nog steeds gebruik van drogredenen, mijn beste. Maakt de aanwezigheid van een VB-politica je irrationeel?

Je mist namelijk bewust (denk ik toch) een optie:

Dat dit ministerie er niets aan kan doen.

En dat een andere structuur met een andere aanpak noodzakelijk is.

Daarom begon ik het beleid te bekritiseren. Jij vindt het echter noodzakelijk om de nomenclatuur te bespreken.
Akkoord, die optie stond er niet. Maar een andere structuur met een andere aanpak, zie ik niet echt als afschaffen. Of is dat ook een irrationele gedachte?

Uit haar antwoord raak ik ook al niet wijzer. Het is me nog altijd onduidelijk waarom "dit is een ministerpost die voor ons gerust mag afgeschaft.."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 12:30   #45
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mij is ondertussen al opgevallen dat er heel wat afhangt van de attitude van de leerkracht tegenover zijn leerlingen, hoewel dat uiteraard niet de énige factor is.

Bij ons op school werken nogal wat collega's die er niet de minste twijfel over laten bestaan dat ze 'les macaques' liever kwijt dan rijk zijn. Zou jij geneigd zijn jouw best te doen voor mensen die jou verachten, misprijzen, ja zelfs haten?
Uit onderzoek in opdracht van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming blijkt toch dat discriminatie niet zo'n belangrijke rol speelt:
Citaat:
Vooral allochtonen uit de islamregio halen zelden de meet: slechts één op vijf ‘overleeft’ het eerste jaar, tegenover ruim 34 procent andere allochtonen en 56 procent Vlamingen. Misschien spelen racisme en discriminatie een rol?
Marlies Lacante:
«Dat lees je geregeld in de media, maar dat blijkt niet uit ons onderzoek. De allochtone studenten voelen zich best geïntegreerd, melden vergeleken met Vlaamse studenten niet meer problemen qua relatie met hun leraren, ze voelen zich niet slechter behandeld of zo. Ze zijn wel meer betrokken op hun eigen groep, maar dat betekent niet dat ze negatief staan tegenover de Vlaamse leerlingen. We weten wel dat allochtone jongeren weinig voeling hebben met de verwachtingen van het hoger onderwijs en ook niet weten in welke mate ze daar zelf aan beantwoorden.»
Bron: http://www.klasse.be/leraren/archief.php?id=12910

Het zou blijkbaar aan de (lage) sociaal-economische situatie en de taalachterstand van veel allochtonen liggen. Ook zouden allochtonen vaak een verkeerde studiekeuze maken.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 12:42   #46
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Akkoord, die optie stond er niet. Maar een andere structuur met een andere aanpak, zie ik niet echt als afschaffen. Of is dat ook een irrationele gedachte?

Uit haar antwoord raak ik ook al niet wijzer. Het is me nog altijd onduidelijk waarom "dit is een ministerpost die voor ons gerust mag afgeschaft.."
Probleem met een apart ministerie is dat het volkomen inefficient is. Het gaat zich moeien met de zaken van andere takken, en ze verstoren.

Een goed beleid gebeurt dus integraal vanuit de andere takken. Men bouwt dus ineens een boot. Men bouwt niet eerst een auto om er nadien planken op te timmeren om het ding te doen drijven.

Het antwoord van de politica blijft inderdaad nogal lang weg.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 14:24   #47
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Probleem met een apart ministerie is dat het volkomen inefficient is. Het gaat zich moeien met de zaken van andere takken, en ze verstoren.

Een goed beleid gebeurt dus integraal vanuit de andere takken. Men bouwt dus ineens een boot. Men bouwt niet eerst een auto om er nadien planken op te timmeren om het ding te doen drijven.

Het antwoord van de politica blijft inderdaad nogal lang weg.
Daar kan ik mee akkoord gaan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 14:41   #48
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Uit onderzoek in opdracht van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming blijkt toch dat discriminatie niet zo'n belangrijke rol speelt:

Bron: http://www.klasse.be/leraren/archief.php?id=12910

Het zou blijkbaar aan de (lage) sociaal-economische situatie en de taalachterstand van veel allochtonen liggen. Ook zouden allochtonen vaak een verkeerde studiekeuze maken.
Ik geef toe dat ik niet over de situatie in Vlaanderen kan meespreken.

Alleszins bedankt voor de link.

Kameraadschappelijke groet,

djimi
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 14:41   #49
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daar kan ik mee akkoord gaan.
Indien je toch zoveel belang hecht aan gelijke kansen: installeer een kleine commissie voor gelijke kansen in elke tak van't bestuur.

Integralisme.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 10:53   #50
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik geef toe dat ik niet over de situatie in Vlaanderen kan meespreken.

Alleszins bedankt voor de link.

Kameraadschappelijke groet,

djimi
In de school waar mijn kinderen gaan, doen ze er alles aan om 1 leerling van Turkse of Marokaanse afkomst het eerste jaar te laten overleven. Meestal, zoniet nagenoeg altijd, tevergeefs. De fout leggen bij de maatschappij ,die hen met een slecht zelfbeeld zou opzadelen is al te gemakkelijk. Naar analogie van de bevindingen van het onderzoek van Marion van San ligt te fout grotendeels bij henzelf. Sindsdien mag Marion Van San wel niet meer op de TV komen.
Welke vakken geeft u djimi? Het pleit wel voor uzelf dat u in het franstalig onderwijs lesgeeft, wat betekent dat u goed tweetalig bent. Een enorme troef in het leven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 11:16   #51
cdekeule
Burgemeester
 
cdekeule's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Uit onderzoek in opdracht van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming blijkt toch dat discriminatie niet zo'n belangrijke rol speelt:

Bron: http://www.klasse.be/leraren/archief.php?id=12910

Het zou blijkbaar aan de (lage) sociaal-economische situatie en de taalachterstand van veel allochtonen liggen. Ook zouden allochtonen vaak een verkeerde studiekeuze maken.
Ik vraag me af of ze de expat jongeren ook betrokken hebben in het onderzoek, tenslotte zijn dat ook allochtonen.
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 13:41   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In de school waar mijn kinderen gaan, doen ze er alles aan om 1 leerling van Turkse of Marokaanse afkomst het eerste jaar te laten overleven. Meestal, zoniet nagenoeg altijd, tevergeefs. De fout leggen bij de maatschappij ,die hen met een slecht zelfbeeld zou opzadelen is al te gemakkelijk. Naar analogie van de bevindingen van het onderzoek van Marion van San ligt te fout grotendeels bij henzelf. Sindsdien mag Marion Van San wel niet meer op de TV komen.
Welke vakken geeft u djimi? Het pleit wel voor uzelf dat u in het franstalig onderwijs lesgeeft, wat betekent dat u goed tweetalig bent. Een enorme troef in het leven.
Ik zeg niet dat wat ik denk altijd voor de volle 100% correct is, hoor. D�*t zou pas echt beangstigend zijn, want het zou betekenen dat ik alwetend (dus godgelijk) ben.

Zoals ik al zei, is het negatieve zelfbeeld - in mijn ervaringen - één van de factoren.

En om op je vraag te antwoorden: ik ben 'professeur de langue Germaniques': vroeger gaf ik ook Engels, nu enkel nog Nederlands (omdat dat mijn moedertaal is, en omdat de collega's die ik de laatste jaren in een carrousel zag voorbijkomen géén Nederlands kunnen/mogen doceren). Ik verloor dus één van mijn lievelingsvakken vanwege het schrijnend - om niet te zeggen wraakroepend - gebrek aan (nieuwe) leerkrachten Nederlands binnen de Franstalige Gemeenschap.

Ge moogt tien keer raden hoe dat zo zou komen
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 4 mei 2009 om 13:43.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be