Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2018, 18:42   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard Jambon en Brusselse burgemeesters bereiken princiepsakkoord rond Brussel-Noord

Jambon en Brusselse burgemeesters bereiken princiepsakkoord rond Brussel-Noord

Citaat:
Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) heeft maandag met de burgemeesters van Schaarbeek en de stad Brussel een princiepsakkoord gesloten om de overlast in en rond het station Brussel-Noord aan te pakken.
Het heeft best lang op zich laten wachten voor men er wat ging aan doen aan de overlast rond het station Brussel-Noord.

Maar er zou een 'oplossing' in de maak zijn voor het probleem.

Een echt mooi plaatje was het echt niet die uitgeprocedeerden daar op de grond te zien liggen.

Ook geen leuk sfeerbeeld voor het toerisme.

Volgende regel uit het artikel lijkt mij serieus uit de lucht gegrepen te zijn:

Citaat:
‘Vandaag lijkt het wel alsof de ministers Francken en Jambon hun mislukkingen willen goedmaken.
Die mensen konden niets doen omdat hun handen gebonden waren. (nog steeds)

Misschien moet je dat soort van onzinnige teksten gaan zoeken bij diegenen die ook van mening zijn dat:

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 05:29   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Sit-in moet politieacties aan Brussel-Noord verhinderen

Citaat:
Verschillende solidariteitsorganisaties en burgerplatformen houden vrijdag sinds 16.00 uur een sit-in aan het station Brussel-Noord onder de noemer ‘Een dak, geen cel’.
Toch zijn er, zoals u kan lezen, nog steeds mensen die er groot fan van zijn van het tot vervelens toe laten volstromen van ons land met figuren die 'we' liever kwijt dan rijk zijn.

Begrijpe wie begrijpe kan?

Citaat:
Volgens de actievoerder blijft de overheid zelf in gebreke door repressief op te treden. ‘Het zijn de burgers die hier de taken van de overheid overnemen en slaapplaats en voedsel voorzien voor deze mensen’, aldus Terryn.
Dus die 100 derden die eensklaps van de kaart verdwenen zijn, die zitten naar alle waarschijnlijkheid, ergens bij bepaalde burgers thuis die hen onderdak weten te verschaffen?

Een dak, geen cel vervangen door: Geen dak en terugsturen vanwaar ze aangelopen/gevaren zijn geweest want anders draait de brave belastingbetaler er weer maar eens voor op.

Te dramatisch of net niet?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 14:07   #3
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Alle gekheid op een stokje: er is maar één oplossing en die is die mensen oppakken, eventjes in een gesloten centrum om op te tekenen wie het zijn en daarna onder begeleiding het land uit.
Ze hier opvangen zoals bepaalde burgers doen geeft hen valse hoop. Engeland wil ze niet, er lopen er daar ook al genoeg rond!
Die naam van "transmigrant" heeft geen zin meer.
Ze hier te lang laten rondlopen en van het nodige voorzien, al is het maar een slaapplaats in het station lokt enkel nog meer van die gevallen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2018, 22:35   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Alle gekheid op een stokje: er is maar één oplossing en die is die mensen oppakken, eventjes in een gesloten centrum om op te tekenen wie het zijn en daarna onder begeleiding het land uit.
Ze hier opvangen zoals bepaalde burgers doen geeft hen valse hoop. Engeland wil ze niet, er lopen er daar ook al genoeg rond!
Die naam van "transmigrant" heeft geen zin meer.
Ze hier te lang laten rondlopen en van het nodige voorzien, al is het maar een slaapplaats in het station lokt enkel nog meer van die gevallen.

Dat zou inderdaad de enige en beste oplossing zijn.

Nu nog iemand zoeken die daar het lef voor heeft om dat te doen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 20:08   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Jambon: ‘Politieacties gaan door tot netwerken mensensmokkelaars zijn uitgeroeid’

‘De acties tegen transmigranten rond het Noordstation zullen niet beperkt blijven tot maandag. We blijven acties voeren tot de netwerken van mensensmokkelaars uitgeroeid zijn’. Dat verklaarde minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) zondagmiddag in het VTM Nieuws.

Dat lijkt een 'goed' plan maar ik denk dat men de illegale/transmigranten beter ineens de deur wijst zonder enige andere mogelijkheid tot opvang van welke aard dan ook.

Met ze gelijk terug huiswaarts te sturen zullen zij zelf tegen de mensensmokkelaars in moeten gaan want ze hebben hun 'doel' niet kunnen bereiken waarvoor ze in de meeste gevallen nog veel voor betaald hebben voor de overtocht/vlucht.

Zo kan men 'ons' de steen niet gooien dat ze er terug uitgezet zijn.

Zij, die organisatie die denkt andere mensen in gevaar (verraderswerk voor de aangekondigde Politie actie) te mogen brengen omdat zij één van de werken van barmhartigheid zijnde: de vreemdelingen herbergen een ietsje te hoog in het vaandel dragen, mag men daarvoor 'bedanken' met een torenhoge boete.

Ook zij die illegalen/transmigranten huisvesten zullen met een zware boete bedacht worden.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 mei 2018 om 20:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 20:13   #6
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

In een normaal land worden ze buiten gesmeten.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 20:25   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
In een normaal land worden ze buiten gesmeten.
In de meeste ons omringende landen doet men daar inderdaad zo lang niet over.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2018, 23:55   #8
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Sit-in moet politieacties aan Brussel-Noord verhinderen



Toch zijn er, zoals u kan lezen, nog steeds mensen die er groot fan van zijn van het tot vervelens toe laten volstromen van ons land met figuren die 'we' liever kwijt dan rijk zijn.

Begrijpe wie begrijpe kan?



Dus die 100 derden die eensklaps van de kaart verdwenen zijn, die zitten naar alle waarschijnlijkheid, ergens bij bepaalde burgers thuis die hen onderdak weten te verschaffen?

Een dak, geen cel vervangen door: Geen dak en terugsturen vanwaar ze aangelopen/gevaren zijn geweest want anders draait de brave belastingbetaler er weer maar eens voor op.

Te dramatisch of net niet?
Ik ga het bovenste stuk even aanpassen:

Toch zijn er, zoals u kan lezen, nog steeds mensen die er groot fan van zijn van het tot vervelens toe laten volstromen van ons land met figuren die 'ZE' liever kwijt dan rijk zijn.

Ons land wordt de vergaarbak van de sociale dumping van al de onhandelbare inteeltproblemen van die zooi ginderachter.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 07:45   #9
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

En dan nu steeds dat woord "transmigrant" Het geeft de indruk dat hun situatie iets wettelijks heeft , terwijl het gewoon illegalen zijn .
Jambon gebruikt dat woord nu ook al, om kotsmisselijk van te worden.
Hij gaat ze nog eens allemaal een briefke geven "bevel het grondgebied te verlaten" , sommigen hebben dat al wel 10 keer ontvangen , ze kuisen er hun gat mee af.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:02   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En dan nu steeds dat woord "transmigrant" Het geeft de indruk dat hun situatie iets wettelijks heeft , terwijl het gewoon illegalen zijn .
Jambon gebruikt dat woord nu ook al, om kotsmisselijk van te worden.
Hij gaat ze nog eens allemaal een briefke geven "bevel het grondgebied te verlaten" , sommigen hebben dat al wel 10 keer ontvangen , ze kuisen er hun gat mee af.
de politiek getinte newspeak kan altijd nog verbeterd worden.

'journalist' Patrick Van Gompel had het gisteren in het VTM journaal over "doorwijkelingen"...

knuffeljournalisten...en de kijker maar blijven onderschatten...

onnozel scheefbakkes.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 mei 2018 om 08:06.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:04   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Voor mijn part mag men Bruxelles volledig laten vollopen en laten onderschijten door illegalen. De WalloBrux politici en iedereen die daar op gestemd heeft verdienen niet beter. Misschien gaan hun ogen dan wel open maar ik betwijfel het.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:05   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de politiek getinte newspeak kan altijd nog verbeterd worden.

'journalist' Patrick Van Gompel had het gisteren in het VRT journaal over "doorwijkelingen"...

knuffeljournalisten...en de kijker maar blijven onderschatten...

onnozel scheefbakkes.
Een zeggen dat het 19h VRT journaal dagelijks door bijna 100.000.000 Vlamingen wordt bekeken...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:06   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En dan nu steeds dat woord "transmigrant" Het geeft de indruk dat hun situatie iets wettelijks heeft , terwijl het gewoon illegalen zijn .
Jambon gebruikt dat woord nu ook al, om kotsmisselijk van te worden.
Hij gaat ze nog eens allemaal een briefke geven "bevel het grondgebied te verlaten" , sommigen hebben dat al wel 10 keer ontvangen , ze kuisen er hun gat mee af.
hopelijk printen ze daar al mee op dat dit in t oud papier gegooid moet worden en niet in t restafval.

idd achterlijk dat N-VA politici die van identiteit toch nog steeds corebusiness pretenderen te maken zo maar meegaan in die anti identitaire propaganda newspeak ... alsof ze niet beseffen dat dit schadelijk is voor hun politieke strategie en latere onderhandelingspositie ...

idioten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:06   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Een zeggen dat het 19h VRT journaal dagelijks door bijna 100.000.000 Vlamingen wordt bekeken...
excuus, VTM journaal moest dat zijn in mijn post. ik pas het aan.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 mei 2018 om 08:07.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:27   #15
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de politiek getinte newspeak kan altijd nog verbeterd worden.

'journalist' Patrick Van Gompel had het gisteren in het VTM journaal over "doorwijkelingen"...

knuffeljournalisten...en de kijker maar blijven onderschatten...

onnozel scheefbakkes.
Wat komt gij hier doen manneke?
Wel ik ben een doorwijkeling meneer.
Ha, dan is het goed want ik dacht efkes dat ge een illegaal was en dan moest ik u oppakken.

Laatst gewijzigd door Pericles : 14 mei 2018 om 08:28.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:35   #16
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
excuus, VTM journaal moest dat zijn in mijn post. ik pas het aan.
Uiteindelijk maakt het niet veel uit hoor, bij VTM zijn ze misschien iets minder links/pro multicul dan bij de VRT maar als het er op aankomt moeten journalisten die bij grote mediabedrijven werken aan een bepaald profiel voldoen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:37   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat komt gij hier doen manneke?
Wel ik ben een doorwijkeling meneer.
Ha, dan is het goed want ik dacht efkes dat ge een illegaal was en dan moest ik u oppakken.
let op, ik leg ne lijst aan met al die collabo's en hun propaganda hé.
niet van de illegalen, maar wel van de journalisten en andere facilitators.

binnenkort ieder zijn collabo.

reconquista!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:40   #18
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Uiteindelijk maakt het niet veel uit hoor, bij VTM zijn ze misschien iets minder links/pro multicul dan bij de VRT maar als het er op aankomt moeten journalisten die bij grote mediabedrijven werken aan een bepaald profiel voldoen.
Ministers ook blijkbaar.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:41   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ministers ook blijkbaar.
schrijf op : onze volgende eerste minister.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 mei 2018 om 08:41.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:44   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
schrijf op : onze volgende eerste minister.
Een "verwarde doorwijkeling"?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be