Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2006, 22:52   #121
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Nooit geweten dat alcohol geestverruimend is. Dat alcohol verdovend werkt is ENKEL bij grote hoeveelheden. Enkel misbruik van alcohol leidt tot medische problemen en verlsaving. Alcohol wordt per afgebroken na 6 uur van de inname.
Hier sluipen al enkele foutjes in. De afbraak van 1 pintje door het menselijk lichaam duurt ongeveer 1 tot anderhalf uur.
Alcohol heeft vanaf het eerste glas een effect op het lichaam. Of je die effecten ook gewaar wordt hangt af van hoe vaak je lichaam in contact komt met alcohol. Zelfs 1 glas heeft een effect op je hersenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Cannabis echter verdooft en veranderd je bewustzijn echter al na 1 consumptie. Bovendien is het roken van cannabis (zelfs zonder tabak) 12 keer ongezonder dan een gewoon sigaret.
gelukkig dat roken niet de enige manier is om het te consumeren


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
En cannabis is verslavend net als alcohol.
zonder wetenschappelijke bron is deze bewering gene zak waard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De opmerking dat je geestverruimend en verdoving als hetzelfde beoordeeld klopt niet.
Alcohol is een verdovende Drug
Tabak is een stimulerende Drug
Cannabis is een geestverruimende (psychodysleptica) Drug

Dus voor mij is cannabis gevaarlijker dan alcohol omdat cannabis je perspectie van de realiteit veranderd en alcohol enkel verdoofd
Zeker als je de effecten van beide vergelijkt op basis van 1 consumptie.

Waarom ik nu tabak eruit laat is omdat iedereen het er wel overeens zijn wat
de gevolgen ervan zijn.(verslaving en schadelijk voor lichaam)
En tabak heeft bovendien geen effect op je perspectie van de realiteit.

En als ze nu cannabis vergelijken met Tabak. Voor mij mogen ze morgen tabak verbieden.
Bizarre redenering die je hier maakt.
Alcohol verandert je perceptie op de realiteit. Je gedrag en je stemming verandert oiv alcohol, je remmingen vallen weg, je wordt roekelozer en kan slechter situaties inschatten. ITT cannabis, die de al aanwezige stemming (goed of slecht) enkel versterkt.
Ethanol is een toxische stof, en zet het lichaam aan tot het in gang schieten van gans een detoxificatiemechanisme.
Je kan doodgaan van een alcoholintoxicatie.
Alcoholgewenning: je hebt steeds een grotere hoeveelheid nodig om een zelfde effect te voelen (itt cannabis).

Nog een klein slotvraagje: hoeveel personen houden het bij 1 pintje?

Laatst gewijzigd door Pieke : 6 augustus 2006 om 22:53.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 22:57   #122
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

grotendeels akkoord behalve dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Alcoholgewenning: je hebt steeds een grotere hoeveelheid nodig om een zelfde effect te voelen (itt cannabis).
is niet waar.
je moet meer wiet roken om hetzelfde effect (voldoening van de behoefte), op verloop van tijd. net als bij alkohol inderdaad.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 23:03   #123
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

graag dan toch een bron voor die bewering

edit: volgens het trimbos instituut:

Citaat:
Steeds meer nodig voor zelfde effect? Nee.
bron: http://www.trimbos.nl/default631.html

Laatst gewijzigd door Pieke : 6 augustus 2006 om 23:04.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 23:13   #124
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
grotendeels akkoord behalve dit:

is niet waar.
je moet meer wiet roken om hetzelfde effect (voldoening van de behoefte), op verloop van tijd. net als bij alkohol inderdaad.
Tiens, ik rook nogthans al drie jaar af en toe een jointje, en het gevoel is nog steeds hetzelfde - behalve het effect van de nicotine in de tabak.
Terwijl ik al vier jaar af en toe eens een pintje drink, maar toch well 15 pintjes nodig heb om me nog echt zat te voelen... Tot daar de practische vergelijking tussen ethanol en thc.

Het negatieve aan cannabis is dat het negatieve gevoelens ook versterkt. Als je bijvoorbeeld als minderjarige rookt met angst om betrapt teworden, kan je het volgende uur echt last hebben van achtervolgingswaanzin. Dus kan je beter ook maken dat je in een aangenaam gezelschap zit waar je je niet aan stoort (stoerdoende pubers zijn het ambetantste gezelschap), en dat je zeker niet rookt om problemen te vergeten, zoals bij alcohol..
__________________
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 23:16   #125
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Beter nog, je hoeft helemaal geen argumenten boven te halen.

De productie, distributie en non-agressieve consumptie van alle zaken die je vrijwillig in je lichaam pompt, dient legaal te zijn.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 00:39   #126
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Tiens, ik rook nogthans al drie jaar af en toe een jointje, en het gevoel is nog steeds hetzelfde - behalve het effect van de nicotine in de tabak.
Terwijl ik al vier jaar af en toe eens een pintje drink, maar toch well 15 pintjes nodig heb om me nog echt zat te voelen... Tot daar de practische vergelijking tussen ethanol en thc.

Het negatieve aan cannabis is dat het negatieve gevoelens ook versterkt. Als je bijvoorbeeld als minderjarige rookt met angst om betrapt teworden, kan je het volgende uur echt last hebben van achtervolgingswaanzin. Dus kan je beter ook maken dat je in een aangenaam gezelschap zit waar je je niet aan stoort (stoerdoende pubers zijn het ambetantste gezelschap), en dat je zeker niet rookt om problemen te vergeten, zoals bij alcohol..
Als minderjarige KRIJG je achtervolginswaanzin: paranoïa.
Maar niet direct: dertig jaar later ongeveer.
Dit komt omdat je als puber onvolgroeide hersenen hebt die door canabis worden misvormd.
Deze kennis is recent, ze is overtuigend gedocumenteerd en op de BBC site zal je er zelf een documentaire over vinden.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 00:40   #127
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Eric Ferremans
Voor ene keer heb je in men ogen gelijk
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 01:01   #128
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Beter nog, je hoeft helemaal geen argumenten boven te halen.

De productie, distributie en non-agressieve consumptie van alle zaken die je vrijwillig in je lichaam pompt, dient legaal te zijn.
Ik zou hier willen aan toevoegen: "voor volwassenen."
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 09:54   #129
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Tiens, ik rook nogthans al drie jaar af en toe een jointje, en het gevoel is nog steeds hetzelfde - behalve het effect van de nicotine in de tabak.
Terwijl ik al vier jaar af en toe eens een pintje drink, maar toch well 15 pintjes nodig heb om me nog echt zat te voelen... Tot daar de practische vergelijking tussen ethanol en thc.

Het negatieve aan cannabis is dat het negatieve gevoelens ook versterkt. Als je bijvoorbeeld als minderjarige rookt met angst om betrapt teworden, kan je het volgende uur echt last hebben van achtervolgingswaanzin. Dus kan je beter ook maken dat je in een aangenaam gezelschap zit waar je je niet aan stoort (stoerdoende pubers zijn het ambetantste gezelschap), en dat je zeker niet rookt om problemen te vergeten, zoals bij alcohol..
ge gaat mij niet zeggen dat je eerste tien jointjes hetzelfde voelden als die van eergisteren
allé mss hangt dat van persoon tot persoon af. en tis mss ook zo dat het na een tijd een afvlakkings curve kent hé, dat mijn theorie niet meer opgaat en de uwe wel.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:12   #130
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Hmm.. 'k denk dat de helft die hier heeft zitten kappen op wiet nog nooit een joint van dichtbij gezien heeft.. laat staan gerookt, maar enkel afgaat op zijn/haar opvoeding en/of omgeving die daar negatief/positief tegenover staat.
'k heb ooit een filmpke gezien genaamd "the hennep revolution" dat zou school-tv moeten zijn! En ik raad het ook iedereen aan om deze film even in je plaatstelijk bib te gaan huren en te bekijken... en daarna nog ies te bashen op die superieure plant. Want niemand is hier toch zo naief te denken dat het om "gezondheidsredenen" is dat een jaartje of 50 geleden een kudde Amerikanen beslist heeft er een verbod op te vestigen hé
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 18:49   #131
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
wil je dat ook delen ?
ik had het al lang uitgelegd even dervoor..
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 23:36   #132
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Hmm.. 'k denk dat de helft die hier heeft zitten kappen op wiet nog nooit een joint van dichtbij gezien heeft.. laat staan gerookt, maar enkel afgaat op zijn/haar opvoeding en/of omgeving die daar negatief/positief tegenover staat.
'k heb ooit een filmpke gezien genaamd "the hennep revolution" dat zou school-tv moeten zijn! En ik raad het ook iedereen aan om deze film even in je plaatstelijk bib te gaan huren en te bekijken... en daarna nog ies te bashen op die superieure plant. Want niemand is hier toch zo naief te denken dat het om "gezondheidsredenen" is dat een jaartje of 50 geleden een kudde Amerikanen beslist heeft er een verbod op te vestigen hé
ik denk ook niet dat het om gezondheidsredenen was.Toch zou ik graag weten waarom het volgens jou verboden werd?Omdat de negers en de Mexicanen het rookten mischien?Omdat het konkurrentie was voor andere -legale-produkten?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 12:52   #133
zeddie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Berichten: 675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
[/b]ik denk ook niet dat het om gezondheidsredenen was.Toch zou ik graag weten waarom het volgens jou verboden werd?Omdat de negers en de Mexicanen het rookten mischien?Omdat het konkurrentie was voor andere -legale-produkten?
Na mij indertijd daarin verdiept te hebben denk ik hoofdzakelijk nylon (olie) en katoen (enz...)
Google es wat rond "Harry Jacob Anslinger"

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 23:09   #134
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Nog een leuke item tegengekomen over canabis. Bepaalde canibinoiden stimuleren aangroei van hersencellen en neuronen. Het is wel nog niet bewezen dat roken van canabis hetzelfde effect heeft, maar ondanks toch een interessant artikel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forbes
When it comes to the controversy surrounding medical marijuana, an international team of researchers is busy stirring the pot by releasing findings that suggest the drug helps promote brain cell growth while treating mood disorders.
http://www.forbes.com/lifestyle/heal...out528519.html


Deze is ook leuk, volgens onderzoek, gevoerd door UCLA, heeft het roken van canabis de kansen op longkanker niet verhoogd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door msnbc (Reuters)
LOS ANGELES - Marijuana smoking does not increase a person's risk of developing lung cancer, according to the findings of a new study at the University of California Los Angeles that surprised even the researchers.
http://www.msnbc.msn.com/id/12943013/

en idd Zeddie, Aslinger was een klootzak in mijn ogen, enkele van zijn uitspraken:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aslinger
"There are 100,000 total marijuana smokers in the US, and most are Negroes, Hispanics, Filipinos, and entertainers. Their Satanic music, jazz, and swing, result from marijuana use. This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers, and any others."

"...the primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate races."

"Marijuana is an addictive drug which produces in its users insanity, criminality, and death."

"Reefer makes darkies think they're as good as white men."

"Marihuana leads to pacifism and communist brainwashing"

"You smoke a joint and you're likely to kill your brother."

"Marijuana is the most violence-causing drug in the history of mankind."
http://blogs.salon.com/0002762/stori...naIllegal.html

Een rascistisch zwijn met een eigen agenda, we zien deze dagen nog steeds (bijna live) wat zulke individuen kunnen aanrichten!
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 01:09   #135
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Ik denk dat sommige "eenvoudige" genotsmiddelen toch iets meer ingewikkeld uitwerken.

Ik las bijvoorbeeld ooit dat door de westerling van gemiddeld lichaamsgewicht, zeg 70 kg en niet veel vet, het equivalent van 50cc (milliliter) pure alcohol, gespreid over enige uren ingenomen, moeiteloos als goed voedsel wordt verteerd.
Een liter pilsner met 5% alcohol, dus.
Alles daarboven wordt door het lichaam gesignaleerd als VERGIF en o.a de lever moet in actie komen om dat af te breken.

Nog ingewikkelder: HOP zit in bier en is broertje/zusje van cannabis; ook de teeltmethode is vergelijkbaar.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be