Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2017, 15:49   #1121
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

ha, neen vandaag heb ik niet gebruikt en toch heb ik zin om een lekker jointje te roken, is wel wat lang geleden (2 jaar), maar heb zo mijn redenen om te gebruiken en dat is zelden egoïstisch bedoeld, mag ik er op wijzen dat er twee groepen gebruikers zijn ?

1ste groep zijn de medische gebruikers, die kunnen niet anders.
2de groep zijn de recreatieve gebruikers, die kunnen wel anders maar het zijn geen randdebielen zoals jij die heel goed weten waarom ze gebruiken al is dat ten dele waar dat ze juist geen redenen hebben om het te gebruiken en toch liefhebber zijn...maar het verbaast me niet dat er veel mensen zijn die gebruiken om wat u beschrijft om in een roes te zijn en om de realiteit te ontvluchten, het is niet onmogelijk van die gebruikers om geheelonthouders te zijn op dat gebied, al heb ik de afgelopen twee jaar in verhouding tot alcoholgebruik veel minder gedronken en tot thc gebruik nihil gerookt of verdampt heb.

Maar het is niet uit te sluiten dat mensen hiertoe in staat zijn, maar de zwakste schakel is meestal hun wijsheid, dat op het naïeve afspeelt...hoe ouder iemand wordt hoe minder problematisch het gebruik wordt behalve voor de medische gebruikers waarvoor in eerste instantie TUP voor ingericht was om betrouwbare en zuivere materiaal te hebben, dan de onzekere materiaal uit het criminele milieu waar je nooit weet of ze betrouwbaar materieel leveren, dat is wat TUP ook probeerde en de reden om ze uit het crimiinele milieu te halen, zodat de medische gebruikers eerder geholpen zijn dan te kiezen voor wiet van bedenkelijk niveau...

Weet je, jouw nuchterheid doet me wel beseffen dat je letterlijk en figuurlijk jezelf in de kast jaagt, en ik van mijn beurt ga mijn waarom van het gebruiken niet aan jouw neus hangen, je berust je in het bewijs van je eigen geheelonthouding, maar zwakkelingen noemen omdat ze zelf niet aan toe zijn om er uit te komen, ga jij nog eens dieper in de put duwen en dat betekend dus dat je liever niet wilt dat er drugs bestaat maar helaas het is toch een verloren strijd, althans toch voor wat jij hier tracht te verdedigen, vraag me af vanuit welk motief dat je dat doet ?
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2017, 14:02   #1122
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En het ergste is:
Vroeger was cannabis iets voor de coole gasten. In de jaren 60: de beatles en Bob Dylan.
En nu is het net andersom: het is voor de losers en de marginalen. Wie kwam er als BV mee steun geven op de zitting in het gerechtshof voor die dommeriken van die vzw? Dee dikzak van Foute Vrienden!

The Times They Are a-Changin' zong Bob Dylan!
Hoe weet jij dat toch allemaal ? Blijkbaar zit jij op heel andere plaatsen te spelen dan op een voetbalveld ? En dat voor iemand die hier ooit zei niks over drugs te weten ??

Ooit zal je je toch moeten outen.....wie zong ook alweer ....doen alsof blijft nooit duren

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 mei 2017 om 14:04.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2017, 14:07   #1123
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 mei 2017 om 14:09.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2017, 14:12   #1124
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Voor een bepaald % is cannabis gebruik problematisch. Daar al eens gedacht? Al eens aan uw medemens gedacht ipv alleen aan u zelf?
Toch wel Geert ...iedereen zijn gedachten gaan hier alle dagen naar jou. Hopelijk wordt je snel terug beter. Voor uw vriend zal alle hulp te laat komen....erg is dat...Vooral voor die ouders...hij was hun enige zoon. Hopelijk heb jij nog genoeg broers en zussen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2017, 14:15   #1125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Huh? Wat?


Ik kan dat, de meeste mensen kunnen dat. Dat gij het niet kunt is uw probleem.

Niemand .....kan dat. Ooit zal ook jij tevreden zijn dat ze u aan de morfinepomp hangen.....en al de rest.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 12:19   #1126
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

http://www.ad.nl/rotterdam/drive-in-...rdam~a589882e/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 12:30   #1127
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ti...on-856611.html
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 07:25   #1128
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Weer een bijdrage van hoge kwaliteit in de Knack!

Ik ga niet ingaan op alle onzin in dit artikel. De obligate mirakel werking van cannabis wordt wel vermeld! Ja! Cannabis geneest Alzheimer! Dat hebben ze in Israel ontdekt! da's toch raar dat ze cannabis in het Westen de laatste 50 jaar niet geprobeerd hebben op Alzheimer patienten. Maar in Israel hebben ze het recent eens getest, en ja hoor! Bingo!

Het grappigste isde laatste zin van het artikel:

Hoewel cannabis niet schadelijker is dan legale drugs zoals alcohol en tabak, worden cannabisgebruikers geviseerd, gestigmatiseerd en gecriminaliseerd.

Maar ocharmekes toch! GE-VI-SEEEERD! Dat worden cannabisgebruikers!
En pas op, da's niet het ergste,ze worden ook GE-STIG-MA-TI-SEERD! foei foei foei, wat is de maatschappij toch stout!
Maar wacht, het kan nog erger! Ze worden ook GE-CRI-MI-NA-LI-SEERD.


Het zijn precies moslims, die cannabisgebruikers, dat zijn ook beroeps jankers. Of nee, wacht, Vlaams nationalisten, die kunnen nog beter zich wentelen in een ingebeelde slachtofferol.

En maar jammeren: 'wat ben ik toch te beklagen'......

Oit waren het de cool gasten die blowden, nu zijn het de blijters, de losers en de prutsers.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 07:48   #1129
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Marijuana Treatment Reduces Severe Epileptic Seizures

A rigorous study validates a cannabis-derived treatment for a rare, drug-resistant childhood epilepsy

Geen verrassingen daar.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 08:10   #1130
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

504

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 mei 2017 om 08:15.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 08:18   #1131
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Marijuana Treatment Reduces Severe Epileptic Seizures

A rigorous study validates a cannabis-derived treatment for a rare, drug-resistant childhood epilepsy

Geen verrassingen daar.
Ha ha ha, de gelovigen proberen hun mirakels te verkopen.

A ja, geen verrassingen daar! toen Jezus water in wijn veranderde, wie was daarna nog verrastat hij lazarus uit de dode deed opstaan? Niemand toc! Geen verrasing hier, geen verrassing daar! Ah ja! Cannabis geneest kanker, en Alzheimer, dus ook epilepsie!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 08:35   #1132
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.698
Standaard

stop met zuipen geert, dat doodt de laatse paar hersencellen die ge nog hebt
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 08:51   #1133
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
stop met zuipen geert, dat doodt de laatse paar hersencellen die ge nog hebt
Hij drinkt niet, rookt niet, loopt marathons enz...

Kortom, hij is de perfectie zelve.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 10:15   #1134
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Opmars cocaïne niet te stuiten: "Antwerpenaars behoren tot de grootste gebruikers in Europa"

Enquête onthult: gebruik legale en illegale drugs stijgt

17 arrestaties bij grote politieactie tegen drugssmokkelaars in België en Nederland

Zet de grenzen nog wat verder open zou ik zeggen <-- door Sarcasmus.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 10:26   #1135
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Hij drinkt niet, rookt niet, loopt marathons enz...

Kortom, hij is de perfectie zelve.
Zijn verbeelding slaat wel regelmatig op hol. Schijnt een gevolg te zijn van te veel kopballen.....maar in de instelling wordt hij goed opgevolgd....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 mei 2017 om 10:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 10:32   #1136
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Ik blijf erbij....de enige oplossing voor Antwerpen is er een heel hoge muur rond bouwen....zijn ze van iedereen en alle problemen verlost en iedereen van hun.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 11:11   #1137
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik blijf erbij....de enige oplossing voor Antwerpen is er een heel hoge muur rond bouwen....zijn ze van iedereen en alle problemen verlost en iedereen van hun.
Stond er in een ver verleden geen muur rond Antwerpen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 13:03   #1138
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Hij drinkt niet, rookt niet, loopt marathons enz...

Kortom, hij is de perfectie zelve.
Alleen zijn vrienden hebben minder geluk, die trekken één keer van een jointje en zitten de rest van hun leven in de psychiatrie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 14:07   #1139
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Zelfs al pleit je voor de legalisering van cannabis, met het argument dat je dan de handel daarin onttrekt aan het crimineel milieu, dan vergis je je.

Tabak en sigaretten: het is niet illegaal. Maar toch houden illegalen er zich mee bezig.

titel: Douane doet monstervangst van 90 miljoen sigaretten in Antwerpse haven
link: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...4-400212814eec

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 15:16   #1140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs al pleit je voor de legalisering van cannabis, met het argument dat je dan de handel daarin onttrekt aan het crimineel milieu, dan vergis je je.

Tabak en sigaretten: het is niet illegaal. Maar toch houden illegalen er zich mee bezig.

titel: Douane doet monstervangst van 90 miljoen sigaretten in Antwerpse haven
link: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...4-400212814eec

.
Logisch natuurlijk, door de onredelijk hoge taksen en accijnzen is er veel geld te verdienen met sigaretten.

Waarom denk je dat de mensen massaal drank en rookwaren in het buitenland halen?

De handel in cannabisproducten in Belgie zal altijd in handen zijn van de crimineel om precies dezelfde reden, ook als er gelegaliseerd zou worden.
Sommige denken dat de boer wat zaadjes zal planten op een veld en dat daarvan de markt zal voorzien worden, ze dwalen. Want moest die buitenwiet vol zaad iets waard zijn, wat niet het geval is, dan zou de boer op zekere morgen zijn veld leeg vinden nadat de nacht ervoor zijn veld op professionele wijze is geoogst.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 mei 2017 om 15:18.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be